Într-o realitate în care inbox-ul căsuței de mail este plină de comunicate de presă care anunță parteneriate electrice, instalarea de stații electrice de mare putere… să scrii despre un pick-up cu propulsor HEMI V8 de 6.2 litri supraalimentat pare ceva mai mult decât doar a fluiera în biserică.
Și totuși astfel de întâmplări mai dau culoare cotidianului.
Ford a inventat o nișă care i-a adus un imens capital de imagine, cel al pick-up-urilor supercar. Cam astfel am putea caracteriza F150 Raptor. Și nici declinarea europeană, Ranger Raptor nu este departe, un test complet din Maroc puteți citi pe ADEVARUL AUTO.
Concurența de peste ocean a fost anesteziată destul de mult, au trecut 10 ani de la debutul primei generații F150 Raptor, și abia acum vedem un răspuns articulat din partea FCA – Fiat Chrysler Automobiles… și a francezilor recent adoptați.
Pornim de la un șasiu nou care utilizează oțeluri înalt aliate care oferă o rezistență înaltă la torsiune. Un detaliu esențial când te gândești ce forțe va avea de îndurat șasiul în condițiile exuberante de utilizare la care va fi supus RAM 1500 TRX.
Cum am menționat, un propulsor V8 supraalimentat care dezvoltă 702 CP și 880 Nm. În ecuație mai intervine o cutie automată cu 8 trepte – TorqueFlite 8HP95 și un sistem de tracțiune integrală. În mare, toate acestea fac ca RAM 1500 TRX să ajungă la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde, are nevoie de 10,5 secunde pentru a ajunge la 160 km/h, un sfert de milă este parcurs în 12,9 secunde cu o viteză de ieșire de 174 km/h, iar viteza maximă este de 190 km/h.
RAM 1500 TRX este echipat cu un sistem dual de admisie a aerului, acesta ajungând în motor atât prin priza din grila frontală cât și prin priza de pe capotă. Americanii susțin că au montat cele mai mari filtre de aer din segment pentru a sigura funcționarea optimă în cele mai dure condiții.
Cutia de transfer a fost în mod evident ranforsată pentru a îndura solicitările extreme.
Suspensia este evident, poate, cel mai important detaliu la un astfel de model. Vorbim despre o suspensie inspirată din competițiile de rally-raid. Puntea față este echipată cu brațe de aluminiu, o atenție deosebită a fost acordată menținerii alinierii roților și unghiurilor de cădere pe întreaga lungime a cursei suspensiei.
Pe puntea spate, RAM TRX este echipat cu o punte rigidă Dana 60. Bilstein a dezvoltat special pentru acest model un amortizor nou – Blck Hawk e2. Un amortizor capabil să își mențină o temperatură optimi de lucru chiar și în cazul rulării la viteze de peste 150 km/h în off-road.
Cursa suspensie este mai mare de 33 cm pentru fiecare roată, fiind mai lungă cu 40% decât în cazul unui RAM 1500 de serie.
Roțile de 18 inch sunt încălțate cu pneuri Goodyear Wrangler Territory 325/65/R18, pneuri dezvoltate special pentru acest model. Fiind un model cu alte abilități, poate lua la bord 600 kg, și poate remorca 3.700 kg. Garda la sol este de 30 cm, și poate traversa vaduri de apă cu adâncimea de 82 cm.
Este bine de știut că acest model va fi disponibil și pe piața europeană, așa au anunțat americanii. Prețul în America pornește de la 69.995 USD.