RAM 1500 TRX – cel mai puternic pick-up de serie din lume

A venit timpul ca Ford F150 Raptor să nu mai zburde fără nicio grijă pe câmpii. De acum va avea de luptat cu cei 702 CP ai noului RAM 1500 TRX.

Într-o realitate în care inbox-ul căsuței de mail este plină de comunicate de presă care anunță parteneriate electrice, instalarea de stații electrice de mare putere… să scrii despre un pick-up cu propulsor HEMI V8 de 6.2 litri supraalimentat pare ceva mai mult decât doar a fluiera în biserică.

Și totuși astfel de întâmplări mai dau culoare cotidianului.

Ford a inventat o nișă care i-a adus un imens capital de imagine, cel al pick-up-urilor supercar. Cam astfel am putea caracteriza F150 Raptor. Și nici declinarea europeană, Ranger Raptor nu este departe, un test complet din Maroc puteți citi pe ADEVARUL AUTO.

  • RAM 1500 TRX
  • RAM 1500 TRX
  • RAM 1500 TRX
  • RAM 1500 TRX
  • RAM 1500 TRX
  • RAM 1500 TRX
  • RAM 1500 TRX
  • RAM 1500 TRX

Concurența de peste ocean a fost anesteziată destul de mult, au trecut 10 ani de la debutul primei generații F150 Raptor, și abia acum vedem un răspuns articulat din partea FCA – Fiat Chrysler Automobiles… și a francezilor recent adoptați.

Pornim de la un șasiu nou care utilizează oțeluri înalt aliate care oferă o rezistență înaltă la torsiune. Un detaliu esențial când te gândești ce forțe va avea de îndurat șasiul în condițiile exuberante de utilizare la care va fi supus RAM 1500 TRX.

Cum am menționat, un propulsor V8 supraalimentat care dezvoltă 702 CP și 880 Nm. În ecuație mai intervine o cutie automată cu 8 trepte – TorqueFlite 8HP95 și un sistem de tracțiune integrală. În mare, toate acestea fac ca RAM 1500 TRX să ajungă la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde, are nevoie de 10,5 secunde pentru a ajunge la 160 km/h, un sfert de milă este parcurs în 12,9 secunde cu o viteză de ieșire de 174 km/h, iar viteza maximă este de 190 km/h.

RAM 1500 TRX este echipat cu un sistem dual de admisie a aerului, acesta ajungând în motor atât prin priza din grila frontală cât și prin priza de pe capotă. Americanii susțin că au montat cele mai mari filtre de aer din segment pentru a sigura funcționarea optimă în cele mai dure condiții.

Cutia de transfer a fost în mod evident ranforsată pentru a îndura solicitările extreme.

Suspensia este evident, poate, cel mai important detaliu la un astfel de model.  Vorbim despre o suspensie inspirată din competițiile de rally-raid. Puntea față este echipată cu brațe de aluminiu, o atenție deosebită a fost acordată menținerii alinierii roților și unghiurilor de cădere pe întreaga lungime a cursei suspensiei.  

Pe puntea spate, RAM TRX este echipat cu o punte rigidă Dana 60. Bilstein a dezvoltat special pentru acest model un amortizor nou – Blck Hawk e2. Un amortizor capabil să își mențină o temperatură optimi de lucru chiar și în cazul rulării la viteze de peste 150 km/h în off-road.

Cursa suspensie este mai mare de 33 cm pentru fiecare roată, fiind mai lungă cu 40% decât în cazul unui RAM 1500 de serie.

Roțile de 18 inch sunt încălțate cu pneuri Goodyear Wrangler Territory 325/65/R18, pneuri dezvoltate special pentru acest model. Fiind un model cu alte abilități, poate lua la bord 600 kg, și poate remorca 3.700 kg. Garda la sol este de 30 cm, și poate traversa vaduri de apă cu adâncimea de 82 cm.

Este bine de știut că acest model va fi disponibil și pe piața europeană, așa au anunțat americanii. Prețul în America pornește de la 69.995 USD. 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Probleme tehnice pentru Emanuel Gyenes în etapa a treia

Etapa a treia a Raliului Dakar 2021 i-a dus pe concurenți în bucla Wadi Ad-Dawasir, 226 km de legătură, 403 km de probă specială. O specială rapidă, cu piatră, dune moi, nisip, canioane, râuri secate, în care Emanuel Gyenes a avut ghinion.

Mercedes-Benz G Class – Experience

Mercedes-Benz G Class – Experience

Am concediat pentru două zile jurnalistul auto pentru a participa la o experiență rezervată clienților Mercedes-Benz, un G-Experience.

Enel X a semnat un acord strategic cu Weltmeister

Enel X, linia de business a Grupului Enel dedicată serviciilor și produselor energetice avansate, a semnat un acord cu Weltmeister, brandul de vehicule electrice (EV) care face parte din WM Motor Technology Co Ltd.

Test drive Porsche 718 Cayman GTS 4.0

În viață trebuie să ai răbdare, lucrurile la care visezi îți pot bate la ușă. Cam așa au stat lucrurile și în cazul întâlnirea cu Porsche 718 Cayman GTS 4.0!

Actualități