Primul BMW M5 CS din istorie

BMW M oferă acum - pentru prima dată în istorie- o ediţie exclusivă CS a legendarului BMW M5. Preţul pentru România este de 178.560 Euro cu TVA pentru BMW M5 CS.

Pentru că BMW a avut un feedback pozitiv din partea clienților odată cu lansarea versiunilor BMW M3 CS, BMW M4 CS şi BMW M2 CS, de ce nu și un BMW M5 CS. Da, este primul BMW M5 CS din istoria constructorulu german, și reprezintă o colecție de superlative.

Exterior

Sunt disponibile două culori exclusive pentru acest model – Frozen Brands Hatch Grey metalic şi Frozen Deep Green metalizat.

Conturul grilei este finisat în Gold Bronze, precum şi inscripţiile „M5 CS” de pe grila radiatorului, branhiile M de pe aripile faţă şi capota portbagajului. Jantelor forjate M de 20 de ţoli, cu design Y-spoke, de la BMW M5 Competition au, în exclusivitate, același finisaj Gold Bronze.

  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS

Capota BMW M5 CS este fabricată în întregime din CFRP uşor şi are prize de aer cu aplicaţii din fibră de carbon. Spliterul de pe spoilerul faţă, capacele oglinzilor exterioare, spoilerul spate suplimentar de pe capota portbagajului şi difuzorul spate sunt fabricate tot din CFRP.

Utilizarea materialelor ultra-ușoare a condus la o reducere a masei cu 70 kg comparativ cu M5 Competition.

Galben

Se simte nevoia unui paragraf dedicat galbenului noului BMW M5 CS. BMW M5 CS este echipat standard cu BMW Laserlight, iar grafica sa luminoasă are un aspect cu totul nou. În timp ce decoraţiunea BMW Individual Shadowline cu nuanţe suplimentare de culoare neagră adaugă un accent întunecat farurilor, tuburile de lumină în formă de L, care trimis fascicule înguste către grila radiatorului, explorează variaţiile de iluminare: ca luminile de zi şi semnalizatoare, ele strălucesc în albul familiar.

  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS

Însă, atunci când faza scurtă sau cea lungă sunt activate, acestea trec pe un ton galben distinct – pe care conducătorii BMW M5 CS îl pot proba şi din exterior atunci când deblochează maşina de la distanţă şi declanşează Welcome Light. Lumina galbenă este o caracteristică a modelelor de GT din cursele de anduranţă unde culoarea galbenă este folosită pentru a ajuta piloţii să diferenţieze modelele GT de clasa prototip.

Interior

Pentru că BMW M5 CS pune performanța pe primul plan… principala noutate adusă de interior este faptul că oferă patru locuri individuale. Vorbim de patru scaune tip scoică inspirate din universul motorsport – dotare exclusivă pentru M5 CS.

Scaunele M Carbon din faţă, cu tetieră integrată şi logo M5 iluminat, contribuie la reducerea masei maşinii, suporturile laterale puternic conturate pentru şezutul şi spătarul scaunului oferind şi un sprijin lateral masiv.

Volan M Alcantara, clapetele de schimbare a vitezelor sunt fabricate din fibră de carbon, iar braţele volanului au finisaje din crom negru. Pe de altă parte, Alcantara este folosită şi pentru tapiţeria plafonului.

Motor

BMW M5 CS este noul vârf de gamă exclusiv al portofoliului BMW M şi are cel mai puternic motor oferit vreodată cu sigla alb-albastră. Propulsorul V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, dezvoltă 467 kW (635 CP) la 6.000 rpm, iar cuplul maxim de 750 Nm este produs între 1.800 şi 5.950 rpm. Motorului cu opt cilindri are un răspuns în turaţii remarcabil cu limita la 7.200 rpm.

Dinamică

BMW M5 CS sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,0 secunde, fiind mai rapid cu 0,3 decât BMW M5 Competition la aceeaşi viteză şi plasându-l ferm pe teritoriul maşinilor supersport. Modelul are nevoie de doar 10,4 secunde pentru a ajunge de la 0 la 200 km/h – cu 0,4 secunde mai puţin decât BMW M5 Competition. Viteza maximă este limitată electronic la 305 km/h.

Noul BMW M5 CS se bazează pe şasiul BMW M5 Competition – deja o versiune mai rigidă a modelului BMW M5 standard ca urmare a modificărilor la arcuri, suspensie şi barele antiruliu – şi dispune de o reducere cu şapte milimetri a gărzii la sol, dar şi de amortizoare dezvoltate pentru BMW M8 Gran Coupé. Pe lângă faptul că oferă un plus de confort experienţei de condus – în special pe călătoriile pe autostrăzi, aceste amortizoare reduc şi fluctuaţiile sarcinilor din roţi, îmbunătăţind foarte mult manevrabilitatea la limită.

  • BMW M5 CS

În echiparea standard, BMW M5 CS dispune de anvelopele ultrasportive de circuit Pirelli P Zero Corsa, cu dimensiuni 275/35 R 20 în faţă şi 285/35 R 20 în spate, care sunt montate pe jante forjate M de 20 ţoli, cu design Y-spoke (faţă: 9,5 J x 20, spate: 10,5 J x 20) şi finisaj Gold Bronze.

Frânele M din carbon ceramic pentru BMW M5 CS oferă o forţă de oprire impresionantă. Etriere fixe cu şase pistoane pe puntea faţă şi etrierele flotante cu un singur piston pe puntea spate poartă logo-ul M şi sunt vopsite standard în roşu, opţional fiind disponibilă şi o finisare aurie. Frânele M din carbon ceramic sunt mai uşoare cu 23 de kilograme decât frânele M Compound de la BMW M5 Competition

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.