Primul BMW M5 CS din istorie

BMW M oferă acum - pentru prima dată în istorie- o ediţie exclusivă CS a legendarului BMW M5. Preţul pentru România este de 178.560 Euro cu TVA pentru BMW M5 CS.

Pentru că BMW a avut un feedback pozitiv din partea clienților odată cu lansarea versiunilor BMW M3 CS, BMW M4 CS şi BMW M2 CS, de ce nu și un BMW M5 CS. Da, este primul BMW M5 CS din istoria constructorulu german, și reprezintă o colecție de superlative.

Exterior

Sunt disponibile două culori exclusive pentru acest model – Frozen Brands Hatch Grey metalic şi Frozen Deep Green metalizat.

Conturul grilei este finisat în Gold Bronze, precum şi inscripţiile „M5 CS” de pe grila radiatorului, branhiile M de pe aripile faţă şi capota portbagajului. Jantelor forjate M de 20 de ţoli, cu design Y-spoke, de la BMW M5 Competition au, în exclusivitate, același finisaj Gold Bronze.

  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS

Capota BMW M5 CS este fabricată în întregime din CFRP uşor şi are prize de aer cu aplicaţii din fibră de carbon. Spliterul de pe spoilerul faţă, capacele oglinzilor exterioare, spoilerul spate suplimentar de pe capota portbagajului şi difuzorul spate sunt fabricate tot din CFRP.

Utilizarea materialelor ultra-ușoare a condus la o reducere a masei cu 70 kg comparativ cu M5 Competition.

Galben

Se simte nevoia unui paragraf dedicat galbenului noului BMW M5 CS. BMW M5 CS este echipat standard cu BMW Laserlight, iar grafica sa luminoasă are un aspect cu totul nou. În timp ce decoraţiunea BMW Individual Shadowline cu nuanţe suplimentare de culoare neagră adaugă un accent întunecat farurilor, tuburile de lumină în formă de L, care trimis fascicule înguste către grila radiatorului, explorează variaţiile de iluminare: ca luminile de zi şi semnalizatoare, ele strălucesc în albul familiar.

  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS

Însă, atunci când faza scurtă sau cea lungă sunt activate, acestea trec pe un ton galben distinct – pe care conducătorii BMW M5 CS îl pot proba şi din exterior atunci când deblochează maşina de la distanţă şi declanşează Welcome Light. Lumina galbenă este o caracteristică a modelelor de GT din cursele de anduranţă unde culoarea galbenă este folosită pentru a ajuta piloţii să diferenţieze modelele GT de clasa prototip.

Interior

Pentru că BMW M5 CS pune performanța pe primul plan… principala noutate adusă de interior este faptul că oferă patru locuri individuale. Vorbim de patru scaune tip scoică inspirate din universul motorsport – dotare exclusivă pentru M5 CS.

Scaunele M Carbon din faţă, cu tetieră integrată şi logo M5 iluminat, contribuie la reducerea masei maşinii, suporturile laterale puternic conturate pentru şezutul şi spătarul scaunului oferind şi un sprijin lateral masiv.

Volan M Alcantara, clapetele de schimbare a vitezelor sunt fabricate din fibră de carbon, iar braţele volanului au finisaje din crom negru. Pe de altă parte, Alcantara este folosită şi pentru tapiţeria plafonului.

Motor

BMW M5 CS este noul vârf de gamă exclusiv al portofoliului BMW M şi are cel mai puternic motor oferit vreodată cu sigla alb-albastră. Propulsorul V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, dezvoltă 467 kW (635 CP) la 6.000 rpm, iar cuplul maxim de 750 Nm este produs între 1.800 şi 5.950 rpm. Motorului cu opt cilindri are un răspuns în turaţii remarcabil cu limita la 7.200 rpm.

Dinamică

BMW M5 CS sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,0 secunde, fiind mai rapid cu 0,3 decât BMW M5 Competition la aceeaşi viteză şi plasându-l ferm pe teritoriul maşinilor supersport. Modelul are nevoie de doar 10,4 secunde pentru a ajunge de la 0 la 200 km/h – cu 0,4 secunde mai puţin decât BMW M5 Competition. Viteza maximă este limitată electronic la 305 km/h.

Noul BMW M5 CS se bazează pe şasiul BMW M5 Competition – deja o versiune mai rigidă a modelului BMW M5 standard ca urmare a modificărilor la arcuri, suspensie şi barele antiruliu – şi dispune de o reducere cu şapte milimetri a gărzii la sol, dar şi de amortizoare dezvoltate pentru BMW M8 Gran Coupé. Pe lângă faptul că oferă un plus de confort experienţei de condus – în special pe călătoriile pe autostrăzi, aceste amortizoare reduc şi fluctuaţiile sarcinilor din roţi, îmbunătăţind foarte mult manevrabilitatea la limită.

  • BMW M5 CS

În echiparea standard, BMW M5 CS dispune de anvelopele ultrasportive de circuit Pirelli P Zero Corsa, cu dimensiuni 275/35 R 20 în faţă şi 285/35 R 20 în spate, care sunt montate pe jante forjate M de 20 ţoli, cu design Y-spoke (faţă: 9,5 J x 20, spate: 10,5 J x 20) şi finisaj Gold Bronze.

Frânele M din carbon ceramic pentru BMW M5 CS oferă o forţă de oprire impresionantă. Etriere fixe cu şase pistoane pe puntea faţă şi etrierele flotante cu un singur piston pe puntea spate poartă logo-ul M şi sunt vopsite standard în roşu, opţional fiind disponibilă şi o finisare aurie. Frânele M din carbon ceramic sunt mai uşoare cu 23 de kilograme decât frânele M Compound de la BMW M5 Competition

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.