VIDEO: Premieră – Dacia Spring

Dacia este un fenomen în peisajul auto, unul pe care mai toată lumea este invidioasă, și se pare că va provoca aceeași revoluție și în peisajul vehiculelor electrice cu Spring, Dacia Spring.

Primul model electric Dacia este unul urban, un vehicul de clasă mică. Un micro SUV electric pentru jugla urbană, asta va aduce Dacia pe piață. Vorbim despre un model de 3.73 metri lungime, cu o lățime de 1.62 metri (fără a lua în calcul oglinzile laterale) și o înălțime de 1.51 metri. La toate acestea mai adăugăm o gardă la sol de 150 mm.

  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring

Un vehicul urban care va oferi loc pentru patru adulți, un portbagaj de 300 litri care se poate transforma într-un volum de încărcare de 600 litri prin rabatarea banchetei spate. Locurile față se laudă cu spații de depozitare care însumează 23,1 litri, pasagerii spate trebuind să se mulțumească doar cu buzunare din spătarele scaunelor față.

  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring

Echiparea standard va include direcție asistată electric, închidere centralizată, patru geamuri electrice. Tabloul de bord va include un display de 3.5 inch încadrat de cele două ceasuri. Oglinzi reglabile electric, aer condiționat cu reglaj manual, sistemul multimedia și roata de rezervă de dimensiuni normale vor fi pe lista de opțiuni.

Disponibil ca opțiune, sistemul Media Nav dispune de un display de 7 inch și include navigație, DAB radio, Apple CarPlay și Android Auto, bluetooth, USB, recunoaștere vocală via smartphone.

  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring

Dacia promite un preț imbatabil. Până vom afla prețul, știm că Spring este echipat cu o baterie de 26,8 kWh, un motor electric de 33 kW/ 44 CP. Autonomi declarată este de 225 km în ciclu WLTP, adică în viața reală puteți paria fără nicio problemă pe o autonomie de 180-200 km. Într-un ciclu WLTP urban, Dacia Spring este creditată cu o autonomie de 295 km. Autonomia poate fi crescută cu 10% prin activarea funcției ECO care limitează puterea motorului la 23 kW. Viteza maximă a noului model este de 125 km/h.

Dacă inițial se credea că Dacia Spring va putea fi încărcată doar la prize domestice de 220 V, surpriza vine de la faptul că poate fi încărcată și la stații de mare putere.

La o stație DC de 30 kW are nevoie de mai puțin de o oră pentru a ajunge la 80%.

La un wallbox de 7,4 kW o încărcare completă durează 5 ore, la 3.7 kW mașina are nevoie de 8 ore și jumătate pentru o încărcare completă.

La o priză de 220 V, sunt necesare 14 ore pentru a avea bateria la un nivel de încărcare de 100%.

Tot în echiparea standard clienții vor primi: limitator de viteză, ABS, ESP, sistem de frânare cu distribuție electronică a forței de frânare, șase airbag-uri, buton SOS, faruri automate și frânare de urgență automată.  

Dacia lansează și aplicația MY Dacia, care va permite proprietarului să verifice de la distanță nivelul de încărcare a bateriei și autonomia disponibilă. Tot prin intermediul aplicației, proprietarul va putea programa ca interiorul mașinii să aibă o anumită temperatură la momentul plecării. Tot prin intermediul aplicației va putea fi localizată mașina și monitoriza gradul de încărcare a bateriei.

Dacia Spring vine cu o garanție de 3 ani sau 100.000 km, iar bateria este garantată pentru 8 ani sau 120.000 km.

Dacia a pregătit deja o versiune destină companiilor de car-sharing și una cargo. Versiunea cargo oferă un volum de încărcare de 800 litri și o sarcină de 325 kg.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Renault Megane eVision

Renault Megane eVision

Un concept care introduce noua platformă CMF-EV a alianței. Primul model care va beneficia de această platformă este Renault Megane eVision, același nume dar o interpretare electrică a compactei franceze.

TMD Friction – de la Ford Model T la Bugatti Veyron

Probabil unul din ingredientele progresului nostru ca specie, este dorința, nevoia de mai mult. În această epopee de a ne pune semnătura pe tot felul ”Everesturi”, unele reușite au parte de toate reflectoarele, iar altele rămân într-o discreție nemeritată.

Opel Crossland își schimbă garderoba

Opel Crossland își schimbă garderoba, adoptă o parte frontală inspirată de cea a noului Opel Mokka. Va fi disponibil la începutul anului 2021.

BMW 128ti pășește pe tărâmul sfânt al hothatch-urilor

Noul BMW 128ti este mult mai mult decât o nouă variantă de motorizare în cadrul gamei BMW Seria 1. Completează intervalul dintre BMW 120i şi BMW M135i xDrive şi este poziţionat ca un veritabil model sport imediat sub vârful de gamă cu tracţiune integrală.

Test Drive Mercedes-Benz Vito 114 CDI

O ultimă întâlnire cu Mercedes-Benz Vito, dar în special cu propulsorul OM651 de 2.143 cmc, un propulsor care a debutat în 2008.

BMW X2 M Mesh Edition

BMW X2 M Mesh Edition – un plus de personalitate

BMW X2 M Mesh Edition se bazează stilistic pe modelul M Sport X şi oferă BMW X2 o apariţie şi mai exclusivă şi distinctivă. Cea mai evidentă schimbare este grila M tip mesh în negru lucios.

Noul BMW Seria 4 Cabriolet

Omul gospodar își face iarna car și vara sanie. BMW îți oferă șansa de a fi gospodar cu noul BMW Seria 4 Cabriolet.

Actualități