VIDEO: Premieră – Dacia Spring

Dacia este un fenomen în peisajul auto, unul pe care mai toată lumea este invidioasă, și se pare că va provoca aceeași revoluție și în peisajul vehiculelor electrice cu Spring, Dacia Spring.

Primul model electric Dacia este unul urban, un vehicul de clasă mică. Un micro SUV electric pentru jugla urbană, asta va aduce Dacia pe piață. Vorbim despre un model de 3.73 metri lungime, cu o lățime de 1.62 metri (fără a lua în calcul oglinzile laterale) și o înălțime de 1.51 metri. La toate acestea mai adăugăm o gardă la sol de 150 mm.

  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring

Un vehicul urban care va oferi loc pentru patru adulți, un portbagaj de 300 litri care se poate transforma într-un volum de încărcare de 600 litri prin rabatarea banchetei spate. Locurile față se laudă cu spații de depozitare care însumează 23,1 litri, pasagerii spate trebuind să se mulțumească doar cu buzunare din spătarele scaunelor față.

  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring

Echiparea standard va include direcție asistată electric, închidere centralizată, patru geamuri electrice. Tabloul de bord va include un display de 3.5 inch încadrat de cele două ceasuri. Oglinzi reglabile electric, aer condiționat cu reglaj manual, sistemul multimedia și roata de rezervă de dimensiuni normale vor fi pe lista de opțiuni.

Disponibil ca opțiune, sistemul Media Nav dispune de un display de 7 inch și include navigație, DAB radio, Apple CarPlay și Android Auto, bluetooth, USB, recunoaștere vocală via smartphone.

  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring

Dacia promite un preț imbatabil. Până vom afla prețul, știm că Spring este echipat cu o baterie de 26,8 kWh, un motor electric de 33 kW/ 44 CP. Autonomi declarată este de 225 km în ciclu WLTP, adică în viața reală puteți paria fără nicio problemă pe o autonomie de 180-200 km. Într-un ciclu WLTP urban, Dacia Spring este creditată cu o autonomie de 295 km. Autonomia poate fi crescută cu 10% prin activarea funcției ECO care limitează puterea motorului la 23 kW. Viteza maximă a noului model este de 125 km/h.

Dacă inițial se credea că Dacia Spring va putea fi încărcată doar la prize domestice de 220 V, surpriza vine de la faptul că poate fi încărcată și la stații de mare putere.

La o stație DC de 30 kW are nevoie de mai puțin de o oră pentru a ajunge la 80%.

La un wallbox de 7,4 kW o încărcare completă durează 5 ore, la 3.7 kW mașina are nevoie de 8 ore și jumătate pentru o încărcare completă.

La o priză de 220 V, sunt necesare 14 ore pentru a avea bateria la un nivel de încărcare de 100%.

Tot în echiparea standard clienții vor primi: limitator de viteză, ABS, ESP, sistem de frânare cu distribuție electronică a forței de frânare, șase airbag-uri, buton SOS, faruri automate și frânare de urgență automată.  

Dacia lansează și aplicația MY Dacia, care va permite proprietarului să verifice de la distanță nivelul de încărcare a bateriei și autonomia disponibilă. Tot prin intermediul aplicației, proprietarul va putea programa ca interiorul mașinii să aibă o anumită temperatură la momentul plecării. Tot prin intermediul aplicației va putea fi localizată mașina și monitoriza gradul de încărcare a bateriei.

Dacia Spring vine cu o garanție de 3 ani sau 100.000 km, iar bateria este garantată pentru 8 ani sau 120.000 km.

Dacia a pregătit deja o versiune destină companiilor de car-sharing și una cargo. Versiunea cargo oferă un volum de încărcare de 800 litri și o sarcină de 325 kg.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.