VIDEO: Premieră – Dacia Spring

Dacia este un fenomen în peisajul auto, unul pe care mai toată lumea este invidioasă, și se pare că va provoca aceeași revoluție și în peisajul vehiculelor electrice cu Spring, Dacia Spring.

Primul model electric Dacia este unul urban, un vehicul de clasă mică. Un micro SUV electric pentru jugla urbană, asta va aduce Dacia pe piață. Vorbim despre un model de 3.73 metri lungime, cu o lățime de 1.62 metri (fără a lua în calcul oglinzile laterale) și o înălțime de 1.51 metri. La toate acestea mai adăugăm o gardă la sol de 150 mm.

  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring

Un vehicul urban care va oferi loc pentru patru adulți, un portbagaj de 300 litri care se poate transforma într-un volum de încărcare de 600 litri prin rabatarea banchetei spate. Locurile față se laudă cu spații de depozitare care însumează 23,1 litri, pasagerii spate trebuind să se mulțumească doar cu buzunare din spătarele scaunelor față.

  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring

Echiparea standard va include direcție asistată electric, închidere centralizată, patru geamuri electrice. Tabloul de bord va include un display de 3.5 inch încadrat de cele două ceasuri. Oglinzi reglabile electric, aer condiționat cu reglaj manual, sistemul multimedia și roata de rezervă de dimensiuni normale vor fi pe lista de opțiuni.

Disponibil ca opțiune, sistemul Media Nav dispune de un display de 7 inch și include navigație, DAB radio, Apple CarPlay și Android Auto, bluetooth, USB, recunoaștere vocală via smartphone.

  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring
  • Dacia Spring

Dacia promite un preț imbatabil. Până vom afla prețul, știm că Spring este echipat cu o baterie de 26,8 kWh, un motor electric de 33 kW/ 44 CP. Autonomi declarată este de 225 km în ciclu WLTP, adică în viața reală puteți paria fără nicio problemă pe o autonomie de 180-200 km. Într-un ciclu WLTP urban, Dacia Spring este creditată cu o autonomie de 295 km. Autonomia poate fi crescută cu 10% prin activarea funcției ECO care limitează puterea motorului la 23 kW. Viteza maximă a noului model este de 125 km/h.

Dacă inițial se credea că Dacia Spring va putea fi încărcată doar la prize domestice de 220 V, surpriza vine de la faptul că poate fi încărcată și la stații de mare putere.

La o stație DC de 30 kW are nevoie de mai puțin de o oră pentru a ajunge la 80%.

La un wallbox de 7,4 kW o încărcare completă durează 5 ore, la 3.7 kW mașina are nevoie de 8 ore și jumătate pentru o încărcare completă.

La o priză de 220 V, sunt necesare 14 ore pentru a avea bateria la un nivel de încărcare de 100%.

Tot în echiparea standard clienții vor primi: limitator de viteză, ABS, ESP, sistem de frânare cu distribuție electronică a forței de frânare, șase airbag-uri, buton SOS, faruri automate și frânare de urgență automată.  

Dacia lansează și aplicația MY Dacia, care va permite proprietarului să verifice de la distanță nivelul de încărcare a bateriei și autonomia disponibilă. Tot prin intermediul aplicației, proprietarul va putea programa ca interiorul mașinii să aibă o anumită temperatură la momentul plecării. Tot prin intermediul aplicației va putea fi localizată mașina și monitoriza gradul de încărcare a bateriei.

Dacia Spring vine cu o garanție de 3 ani sau 100.000 km, iar bateria este garantată pentru 8 ani sau 120.000 km.

Dacia a pregătit deja o versiune destină companiilor de car-sharing și una cargo. Versiunea cargo oferă un volum de încărcare de 800 litri și o sarcină de 325 kg.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.