Noul BMW Seria 4 Cabriolet

Omul gospodar își face iarna car și vara sanie. BMW îți oferă șansa de a fi gospodar cu noul BMW Seria 4 Cabriolet.

Adio hard-top, bine ai revenit soft-top. Probabil este o concluzie pur subiectivă, dar noi iubim un Cabriolet cu soft top. Chiar dacă noul BMW Seria 4 Cabriolet, va continua să genereze controverse cu partea frontală… priviți mașina din lateral, linia cu soft-top-ul ridicat. Extrem de elegantă linia.

Prezenţa puternică şi elegantă a noului veni provine şi din dimensiunile exterioare mai mari. Cu 4.768 de milimetri, este mai lung cu 128 mm faţă de predecesorul său, în timp ce lăţimea a crescut cu 27 mm, la 1.852 mm, iar ampatamentul cu 41 mm, la 2.851 mm.

Înălţimea automobilului este de 1.384 mm cu acoperişul închis. Ecartamentele mărite (+28 mm în faţă, +18 mm în spate) accentuează statura puternică a automobilului, îmbunătăţind totodată şi calităţile sale de manevrabilitate.

În acelaşi timp, noul limbaj de design al mărcii respectă linia siluetei joase a liniei mediane, consacrată ca o particularitate a decapotabilelor BMW de clasă medie premium.

  • BMW Seria 4 Cabriolet
  • BMW Seria 4 Cabriolet
  • BMW Seria 4 Cabriolet
  • BMW Seria 4 Cabriolet
  • BMW Seria 4 Cabriolet
  • BMW Seria 4 Cabriolet

Profilul extins dinamic contribuie la oferirea unei imagini coborâte spre drum pentru noul BMW Seria 4 Cabriolet, în timp ce suprafeţele puternic conturate sporesc caracterul sportiv al automobilului. Poziţionarea mult spre spate a scaunelor devine deosebit de evidentă când acoperişul este strâns. Când este închis, soft topul se arcuieşte cu graţie peste habitaclu.

Liniile precise şi suprafeţele sculptate tridimensional ale pasajelor roţilor spate se combină pentru a forma umeri puternici care oferă noului BMW Seria 4 Cabriolet o apariţie musculoasă şi lată, în special când acoperişul este coborât. Această impresie este consolidată de stopurile subţiri ce se extinde mult în flancuri. Luminile sunt întunecate în mod elegant, iar barele spatele sunt iluminate uniform pentru a reproduce forma L familiară de la alte modele BMW.

Soft topul inovator, „panel bow”, al noului BMW Seria 4 Cabriolet reuneşte punctele forte ale unui hard top retractabil cu atracţia puristă a unui acoperiş din stofă, combinând astfel cei mai bun din ambele experienţe.

Cuprinde elemente mari cu o lunetă de sticlă potrivită coloristic, mai multe straturi de izolaţie şi un capac de stofă disponibil standard în negru şi opţional în argintiu antracit. Confortul acustic şi cel termic ale soft topului panel bow sunt mult superioare unui soft top convenţional. În acelaşi timp, este mai uşor cu 40% decât hard topul retractabil al actualului model.

Acoperişul este acţionat de un motor electric care permite deschiderea sau închiderea în doar 18 secunde, prin apăsarea unui buton, inclusiv în mişcare la viteze de până la 50 km/h. Compartimentul variabil al soft topului permite extinderea capacităţii portbagajului de la 300 la 385 de litri atunci când acoperişul este închis.

Tehnologia mild-hybrid 48V este prezentă al noul BMW M440i xDrive Cabriolet şi la toate variantele diesel pentru a impulsiona dinamica şi eficienţa. Generatorul-starter 48V şi cea de-a doua baterie permit generarea unei cantităţi mai mari de energie la frânare şi stocarea ulterioară.

Această energie este utilizată pentru alimentarea sistemului electric, uşurarea sarcinii motorului termic şi creşterea puterii acestuia. Generatorul-starter produce un efect de impuls electric care oferă instantaneu un plus de 8 kW/11 CP pentru depăşiri sau demaraje mai dinamice.

Mai mult, cu efecte importante asupra consumului, generatorul-starter permite funcţionarea sistemului start-stop şi în timpul deplasării, la viteze de până la 160 km/h, în modul coasting (la ridicarea piciorului după pedala de acceleraţie), precum şi la deplasări sub 3 km/h, ultimii metri înainte de oprire.

Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie, care oferă 275 kW/374 CP, prezent la vârful de gamă este acompaniat de două motoare pe benzină, cu patru cilindri, ce generează puteri de 135 kW/184 CP la noul BMW 420i Cabriolet, respectiv de 190 kW/258 CP la noul BMW 430i Cabriolet.

Un propulsor diesel cu patru cilindri, ce dezvoltă 140 kW/190 CP, propulsează noul BMW 420d Cabriolet. Acest motor special, asemenea celui cu şase cilindri dispuşi în linie de la noul BMW 430d Cabriolet, dispune acum de tehnologie BMW TwinPower Turbo cu două turbine. Cele două turbocompresoare de dimensiuni diferite asigură şi o livrare foarte rapidă a puterii la noul BMW M440d xDrive Cabriolet. Toate modelele îndeplinesc standardul de emisii Euro 6d.

Transmisie Steptronic cu opt trepte disponibilă standard pentru toate variantele de model, cu opţiunea unor clapete de schimbare a vitezelor şi noua funcţie Sprint.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.