Noul BMW Seria 4 Cabriolet

Omul gospodar își face iarna car și vara sanie. BMW îți oferă șansa de a fi gospodar cu noul BMW Seria 4 Cabriolet.

Adio hard-top, bine ai revenit soft-top. Probabil este o concluzie pur subiectivă, dar noi iubim un Cabriolet cu soft top. Chiar dacă noul BMW Seria 4 Cabriolet, va continua să genereze controverse cu partea frontală… priviți mașina din lateral, linia cu soft-top-ul ridicat. Extrem de elegantă linia.

Prezenţa puternică şi elegantă a noului veni provine şi din dimensiunile exterioare mai mari. Cu 4.768 de milimetri, este mai lung cu 128 mm faţă de predecesorul său, în timp ce lăţimea a crescut cu 27 mm, la 1.852 mm, iar ampatamentul cu 41 mm, la 2.851 mm.

Înălţimea automobilului este de 1.384 mm cu acoperişul închis. Ecartamentele mărite (+28 mm în faţă, +18 mm în spate) accentuează statura puternică a automobilului, îmbunătăţind totodată şi calităţile sale de manevrabilitate.

În acelaşi timp, noul limbaj de design al mărcii respectă linia siluetei joase a liniei mediane, consacrată ca o particularitate a decapotabilelor BMW de clasă medie premium.

  • BMW Seria 4 Cabriolet
  • BMW Seria 4 Cabriolet
  • BMW Seria 4 Cabriolet
  • BMW Seria 4 Cabriolet
  • BMW Seria 4 Cabriolet
  • BMW Seria 4 Cabriolet

Profilul extins dinamic contribuie la oferirea unei imagini coborâte spre drum pentru noul BMW Seria 4 Cabriolet, în timp ce suprafeţele puternic conturate sporesc caracterul sportiv al automobilului. Poziţionarea mult spre spate a scaunelor devine deosebit de evidentă când acoperişul este strâns. Când este închis, soft topul se arcuieşte cu graţie peste habitaclu.

Liniile precise şi suprafeţele sculptate tridimensional ale pasajelor roţilor spate se combină pentru a forma umeri puternici care oferă noului BMW Seria 4 Cabriolet o apariţie musculoasă şi lată, în special când acoperişul este coborât. Această impresie este consolidată de stopurile subţiri ce se extinde mult în flancuri. Luminile sunt întunecate în mod elegant, iar barele spatele sunt iluminate uniform pentru a reproduce forma L familiară de la alte modele BMW.

Soft topul inovator, „panel bow”, al noului BMW Seria 4 Cabriolet reuneşte punctele forte ale unui hard top retractabil cu atracţia puristă a unui acoperiş din stofă, combinând astfel cei mai bun din ambele experienţe.

Cuprinde elemente mari cu o lunetă de sticlă potrivită coloristic, mai multe straturi de izolaţie şi un capac de stofă disponibil standard în negru şi opţional în argintiu antracit. Confortul acustic şi cel termic ale soft topului panel bow sunt mult superioare unui soft top convenţional. În acelaşi timp, este mai uşor cu 40% decât hard topul retractabil al actualului model.

Acoperişul este acţionat de un motor electric care permite deschiderea sau închiderea în doar 18 secunde, prin apăsarea unui buton, inclusiv în mişcare la viteze de până la 50 km/h. Compartimentul variabil al soft topului permite extinderea capacităţii portbagajului de la 300 la 385 de litri atunci când acoperişul este închis.

Tehnologia mild-hybrid 48V este prezentă al noul BMW M440i xDrive Cabriolet şi la toate variantele diesel pentru a impulsiona dinamica şi eficienţa. Generatorul-starter 48V şi cea de-a doua baterie permit generarea unei cantităţi mai mari de energie la frânare şi stocarea ulterioară.

Această energie este utilizată pentru alimentarea sistemului electric, uşurarea sarcinii motorului termic şi creşterea puterii acestuia. Generatorul-starter produce un efect de impuls electric care oferă instantaneu un plus de 8 kW/11 CP pentru depăşiri sau demaraje mai dinamice.

Mai mult, cu efecte importante asupra consumului, generatorul-starter permite funcţionarea sistemului start-stop şi în timpul deplasării, la viteze de până la 160 km/h, în modul coasting (la ridicarea piciorului după pedala de acceleraţie), precum şi la deplasări sub 3 km/h, ultimii metri înainte de oprire.

Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie, care oferă 275 kW/374 CP, prezent la vârful de gamă este acompaniat de două motoare pe benzină, cu patru cilindri, ce generează puteri de 135 kW/184 CP la noul BMW 420i Cabriolet, respectiv de 190 kW/258 CP la noul BMW 430i Cabriolet.

Un propulsor diesel cu patru cilindri, ce dezvoltă 140 kW/190 CP, propulsează noul BMW 420d Cabriolet. Acest motor special, asemenea celui cu şase cilindri dispuşi în linie de la noul BMW 430d Cabriolet, dispune acum de tehnologie BMW TwinPower Turbo cu două turbine. Cele două turbocompresoare de dimensiuni diferite asigură şi o livrare foarte rapidă a puterii la noul BMW M440d xDrive Cabriolet. Toate modelele îndeplinesc standardul de emisii Euro 6d.

Transmisie Steptronic cu opt trepte disponibilă standard pentru toate variantele de model, cu opţiunea unor clapete de schimbare a vitezelor şi noua funcţie Sprint.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.