Mercedes-Benz EQA intră în scenă și promite o autonomie de 426 km

Mercedes-Benz EQA
Mercedes-Benz EQA este primul pas firesc făcut de constructorul german în universul vehiculelor electrice. Modelul de bază propune o baterie de 66,5 kWh, o autonomie de peste 420 km, iar în viitor așteptăm o versiune cu autonomie de 500 km.

Mercedes-Benz EQA reprezintă noul model entry-level din universul 100% electric al autoturismelor Mercedes-EQ. Noul EQA este un membru al familiei de autoturisme compacte Mercedes-Benz, fiind totodată înrudit cu GLA. Modelul este construit în Rastatt (Germania) și Beijing (China).

Sistemele de baterii pentru EQA sunt furnizate de uzina Accumotive din Kamenz, subsidiară Mercedes-Benz. Uzina de baterii din Jawor, Polonia, este pregătită pentru producerea de baterii pentru modelele compacte Mercedes-EQ. Începând cu primăvara anului 2021, SUV-ul electric va fi disponibil pe piețele din Europa.

  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA

„Mercedes-EQ plănuiește să conducă topul sistemelor de propulsie electrică și software. În acest sens, am conturat niște obiective ambițioase în ce privește dezvoltarea de produs și am decis să progresăm cu introducerea accelerată pe piață a noilor tehnologii. Noul EQA ne permite să prezentăm modul în care ne imaginam mobilitatea electrică, conturată în funcție de nevoile utilizatorilor.

Vom include o întreagă familie de modele EQA, cu putere care variază de la 140 la mai mult de 200kW, cu, sau fără tracțiune integrală. Iar pentru cei pentru care autonomia reprezintă un aspect foarte important, portofoliul nostru va include în curând o versiune specială a EQA, cu o autonomie de peste 500km, conform WLTP. 

EQA dovedește că folosind o arhitectură testată, poți obține un compromis excelent între performanță, costuri și timpi de lansare pe piață.”, a declarat Markus Schäfer, Membru al Consiliului de Management Daimler AG și Mercedes-Benz AG, responsabil pentru Cercetare în cadrul Grupului Daimler și COO al Mercedes-Benz Cars.

  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA

EQA va fi lansat în versiunea EQA 250 (consum electric combinat: 15.2 – 16.1 kWh/100km; emisii CO2 combinate: 0g/km)  cu 140 kW și o autonomie de 486 kilometri, conform NEDC.  Bateria lithium-ion cu două nivele, element structural amplasat sub caroserie, are o capacitate de 66.5 kWh. Versiunea cu tracțiune integrală va debuta ceva mai târziu, și va avea o putere de 270 CP. EQA 250 are o putere de 190 CP și 375 Nm, resurse care sunt trimise punții față de un motor electric.

  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA

În funcție de pachetul de echipare și design, un alt indiciu al caracterului electric din interiorul EQA-ului sunt elementele decorative iluminate din spate – o premieră pentru Mercedes-Benz, și cele rosé gold de pe gurile de ventilație, scaune și de pe cheia autovehiculului. Modelul special Edition 1 dispune de scaune din piele perforată, prin care poate fi observat un material albastru, specific Mercedes-EQ. Instrumentarul de bord, cu ecranele specifice, dispune de aceeași schemă de culori, cu accente albastre și rosé gold.

EQA este primul model Mercedes-EQ a cărui dezvoltare aerodinamică a fost realizată în totalitate digital. Măsurătorile rezultate în urma tunelului aerodinamic au generat un coeficient de rezistență de 0.28, confirmând așadar calitatea înaltă a simulărilor numerice.

  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA

Pompa standard de căldură face parte dintr-un sistem complex de control termic. Cu numeroase detalii inovatoare, precum recircularea căldurii reziduale din sistemul de propulsie electric, sistemul este configurat pentru eficiență excepțională și autonomie maximă. De asemenea, este posibilă setarea anticipată a climei din interiorul EQA-ului, cu ajutorul MBUX sau al aplicației Mercedes me.

  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA

Specificațiile standard complexe ale Mercedes-Benz EQA includ aspecte precum faruri LED High Performance cu Adaptive Highbeam Assist, hayon EASY-PACK operat electric, jante din aliaj ușor de 18 inch, lumini ambientale cu 64 de culori, suport dublu pentru pahare, scaune de lux, cu suport lombar ajustabil pentru 4 poziții, cameră pentru marșarier pentru mai mult confort și o vedere de ansamblu îmbunătățită, și volan sport multifunction de piele. Noul model poate fi personalizat cu liniile de echipare AMG Line și Electric Art dar și cu Night Package.

 

 

EQA 250

Tracțiune

 

Față

Motor electric, punte față                 

Model

Motor asincron

Putere

kW

140

Cuplu

Nm

375

Demaraj 0-100 km/h

s

8.9

Top speed

km/h

160

Capacitatea bateriei (NEDC)

kWh

66.5

Consum combinat combustibil (NEDC)

kWh/100 km

15.7

Autonomie NEDC

km

486

TImp de încărcare, stație domestică sau publică (AC)

h

5:45

Timp de încărcare stație rapidă (DC)

min

30

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.