Mercedes-Benz EQA intră în scenă și promite o autonomie de 426 km

Mercedes-Benz EQA
Mercedes-Benz EQA este primul pas firesc făcut de constructorul german în universul vehiculelor electrice. Modelul de bază propune o baterie de 66,5 kWh, o autonomie de peste 420 km, iar în viitor așteptăm o versiune cu autonomie de 500 km.

Mercedes-Benz EQA reprezintă noul model entry-level din universul 100% electric al autoturismelor Mercedes-EQ. Noul EQA este un membru al familiei de autoturisme compacte Mercedes-Benz, fiind totodată înrudit cu GLA. Modelul este construit în Rastatt (Germania) și Beijing (China).

Sistemele de baterii pentru EQA sunt furnizate de uzina Accumotive din Kamenz, subsidiară Mercedes-Benz. Uzina de baterii din Jawor, Polonia, este pregătită pentru producerea de baterii pentru modelele compacte Mercedes-EQ. Începând cu primăvara anului 2021, SUV-ul electric va fi disponibil pe piețele din Europa.

  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA

„Mercedes-EQ plănuiește să conducă topul sistemelor de propulsie electrică și software. În acest sens, am conturat niște obiective ambițioase în ce privește dezvoltarea de produs și am decis să progresăm cu introducerea accelerată pe piață a noilor tehnologii. Noul EQA ne permite să prezentăm modul în care ne imaginam mobilitatea electrică, conturată în funcție de nevoile utilizatorilor.

Vom include o întreagă familie de modele EQA, cu putere care variază de la 140 la mai mult de 200kW, cu, sau fără tracțiune integrală. Iar pentru cei pentru care autonomia reprezintă un aspect foarte important, portofoliul nostru va include în curând o versiune specială a EQA, cu o autonomie de peste 500km, conform WLTP. 

EQA dovedește că folosind o arhitectură testată, poți obține un compromis excelent între performanță, costuri și timpi de lansare pe piață.”, a declarat Markus Schäfer, Membru al Consiliului de Management Daimler AG și Mercedes-Benz AG, responsabil pentru Cercetare în cadrul Grupului Daimler și COO al Mercedes-Benz Cars.

  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA

EQA va fi lansat în versiunea EQA 250 (consum electric combinat: 15.2 – 16.1 kWh/100km; emisii CO2 combinate: 0g/km)  cu 140 kW și o autonomie de 486 kilometri, conform NEDC.  Bateria lithium-ion cu două nivele, element structural amplasat sub caroserie, are o capacitate de 66.5 kWh. Versiunea cu tracțiune integrală va debuta ceva mai târziu, și va avea o putere de 270 CP. EQA 250 are o putere de 190 CP și 375 Nm, resurse care sunt trimise punții față de un motor electric.

  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA

În funcție de pachetul de echipare și design, un alt indiciu al caracterului electric din interiorul EQA-ului sunt elementele decorative iluminate din spate – o premieră pentru Mercedes-Benz, și cele rosé gold de pe gurile de ventilație, scaune și de pe cheia autovehiculului. Modelul special Edition 1 dispune de scaune din piele perforată, prin care poate fi observat un material albastru, specific Mercedes-EQ. Instrumentarul de bord, cu ecranele specifice, dispune de aceeași schemă de culori, cu accente albastre și rosé gold.

EQA este primul model Mercedes-EQ a cărui dezvoltare aerodinamică a fost realizată în totalitate digital. Măsurătorile rezultate în urma tunelului aerodinamic au generat un coeficient de rezistență de 0.28, confirmând așadar calitatea înaltă a simulărilor numerice.

  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA

Pompa standard de căldură face parte dintr-un sistem complex de control termic. Cu numeroase detalii inovatoare, precum recircularea căldurii reziduale din sistemul de propulsie electric, sistemul este configurat pentru eficiență excepțională și autonomie maximă. De asemenea, este posibilă setarea anticipată a climei din interiorul EQA-ului, cu ajutorul MBUX sau al aplicației Mercedes me.

  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA

Specificațiile standard complexe ale Mercedes-Benz EQA includ aspecte precum faruri LED High Performance cu Adaptive Highbeam Assist, hayon EASY-PACK operat electric, jante din aliaj ușor de 18 inch, lumini ambientale cu 64 de culori, suport dublu pentru pahare, scaune de lux, cu suport lombar ajustabil pentru 4 poziții, cameră pentru marșarier pentru mai mult confort și o vedere de ansamblu îmbunătățită, și volan sport multifunction de piele. Noul model poate fi personalizat cu liniile de echipare AMG Line și Electric Art dar și cu Night Package.

 

 

EQA 250

Tracțiune

 

Față

Motor electric, punte față                 

Model

Motor asincron

Putere

kW

140

Cuplu

Nm

375

Demaraj 0-100 km/h

s

8.9

Top speed

km/h

160

Capacitatea bateriei (NEDC)

kWh

66.5

Consum combinat combustibil (NEDC)

kWh/100 km

15.7

Autonomie NEDC

km

486

TImp de încărcare, stație domestică sau publică (AC)

h

5:45

Timp de încărcare stație rapidă (DC)

min

30

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.