Mercedes-Benz EQA intră în scenă și promite o autonomie de 426 km

Mercedes-Benz EQA
Mercedes-Benz EQA este primul pas firesc făcut de constructorul german în universul vehiculelor electrice. Modelul de bază propune o baterie de 66,5 kWh, o autonomie de peste 420 km, iar în viitor așteptăm o versiune cu autonomie de 500 km.

Mercedes-Benz EQA reprezintă noul model entry-level din universul 100% electric al autoturismelor Mercedes-EQ. Noul EQA este un membru al familiei de autoturisme compacte Mercedes-Benz, fiind totodată înrudit cu GLA. Modelul este construit în Rastatt (Germania) și Beijing (China).

Sistemele de baterii pentru EQA sunt furnizate de uzina Accumotive din Kamenz, subsidiară Mercedes-Benz. Uzina de baterii din Jawor, Polonia, este pregătită pentru producerea de baterii pentru modelele compacte Mercedes-EQ. Începând cu primăvara anului 2021, SUV-ul electric va fi disponibil pe piețele din Europa.

  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA

„Mercedes-EQ plănuiește să conducă topul sistemelor de propulsie electrică și software. În acest sens, am conturat niște obiective ambițioase în ce privește dezvoltarea de produs și am decis să progresăm cu introducerea accelerată pe piață a noilor tehnologii. Noul EQA ne permite să prezentăm modul în care ne imaginam mobilitatea electrică, conturată în funcție de nevoile utilizatorilor.

Vom include o întreagă familie de modele EQA, cu putere care variază de la 140 la mai mult de 200kW, cu, sau fără tracțiune integrală. Iar pentru cei pentru care autonomia reprezintă un aspect foarte important, portofoliul nostru va include în curând o versiune specială a EQA, cu o autonomie de peste 500km, conform WLTP. 

EQA dovedește că folosind o arhitectură testată, poți obține un compromis excelent între performanță, costuri și timpi de lansare pe piață.”, a declarat Markus Schäfer, Membru al Consiliului de Management Daimler AG și Mercedes-Benz AG, responsabil pentru Cercetare în cadrul Grupului Daimler și COO al Mercedes-Benz Cars.

  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA

EQA va fi lansat în versiunea EQA 250 (consum electric combinat: 15.2 – 16.1 kWh/100km; emisii CO2 combinate: 0g/km)  cu 140 kW și o autonomie de 486 kilometri, conform NEDC.  Bateria lithium-ion cu două nivele, element structural amplasat sub caroserie, are o capacitate de 66.5 kWh. Versiunea cu tracțiune integrală va debuta ceva mai târziu, și va avea o putere de 270 CP. EQA 250 are o putere de 190 CP și 375 Nm, resurse care sunt trimise punții față de un motor electric.

  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA

În funcție de pachetul de echipare și design, un alt indiciu al caracterului electric din interiorul EQA-ului sunt elementele decorative iluminate din spate – o premieră pentru Mercedes-Benz, și cele rosé gold de pe gurile de ventilație, scaune și de pe cheia autovehiculului. Modelul special Edition 1 dispune de scaune din piele perforată, prin care poate fi observat un material albastru, specific Mercedes-EQ. Instrumentarul de bord, cu ecranele specifice, dispune de aceeași schemă de culori, cu accente albastre și rosé gold.

EQA este primul model Mercedes-EQ a cărui dezvoltare aerodinamică a fost realizată în totalitate digital. Măsurătorile rezultate în urma tunelului aerodinamic au generat un coeficient de rezistență de 0.28, confirmând așadar calitatea înaltă a simulărilor numerice.

  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA

Pompa standard de căldură face parte dintr-un sistem complex de control termic. Cu numeroase detalii inovatoare, precum recircularea căldurii reziduale din sistemul de propulsie electric, sistemul este configurat pentru eficiență excepțională și autonomie maximă. De asemenea, este posibilă setarea anticipată a climei din interiorul EQA-ului, cu ajutorul MBUX sau al aplicației Mercedes me.

  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQA

Specificațiile standard complexe ale Mercedes-Benz EQA includ aspecte precum faruri LED High Performance cu Adaptive Highbeam Assist, hayon EASY-PACK operat electric, jante din aliaj ușor de 18 inch, lumini ambientale cu 64 de culori, suport dublu pentru pahare, scaune de lux, cu suport lombar ajustabil pentru 4 poziții, cameră pentru marșarier pentru mai mult confort și o vedere de ansamblu îmbunătățită, și volan sport multifunction de piele. Noul model poate fi personalizat cu liniile de echipare AMG Line și Electric Art dar și cu Night Package.

 

 

EQA 250

Tracțiune

 

Față

Motor electric, punte față                 

Model

Motor asincron

Putere

kW

140

Cuplu

Nm

375

Demaraj 0-100 km/h

s

8.9

Top speed

km/h

160

Capacitatea bateriei (NEDC)

kWh

66.5

Consum combinat combustibil (NEDC)

kWh/100 km

15.7

Autonomie NEDC

km

486

TImp de încărcare, stație domestică sau publică (AC)

h

5:45

Timp de încărcare stație rapidă (DC)

min

30

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.