Electrificarea unei legende – Jeep Wrangler 4xe

Jeep Wrangler 4xe
Dacă pentru Renegade și Compass, electrificarea reprezintă un pas firesc, cu adevărat un eveniment este debutul versiunii Jeep Wrangler 4xe plug-in hybrid.

Noul Jeep Wrangler 4xe are la bază versiunea echipată cu propulsor 2.0 Turbo de 280 CP și cutie automată cu 8 trepte. Este modelul Wrangler cel mai evoluat din punct de vedere tehnic, cel mai verde din istoria Wrangler și va fi disponibil pe piețele din America, China și Europa la începutul lui 2021.

În viitorul apropiat, fiecare model din gama constructorului american va primi cel puțin o versiune electrificată.

Jeep Wrangler plug-in hybrid este capabil să ruleze până la 40 km electric. Wrangler 4xe va putea rula EV chiar și în off-road. 

  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe

Sistem plug-in hybrid

Jeep Wrangler 4xe are sistemul de propulsie compus dintr-un motor termic de 2 litri turbo și două motoare electrice.

Propulsorul termic dezvoltă 280 CP la 5.250 rpm și un cuplu motor de 400 Nm între 3.000 și 4.500 rpm. Modelul este echipat cu un motor electric de 45 CP și 53 Nm care are rolul de generator și cu unul de 136 CP și 245 Nm care poate propulsa modelul. Sistemul este creditat cu o putere totală de 375 CP și un cuplu motor de 637 Nm.

  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe

Wrangler 4xe are un sistem de 400 V, o baterie cu capacitatea de 17 kWh care este compusă din 96 celule.

Primul motor electric, răcit cu lichid, este montat în fața motorului termic și înlocuiește alternatorul clasic. Wrangler 4xe nu folosește un starter clasic de 12 V, modelul este echipat cu o baterie de 12 V pentru a alimenta accesoriile de la bordul mașinii.

  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe

Al doilea motor electric este montat în fața transmisiei, luând locul convertizorului clasic de cuplu de la o cutie automată clasică. Două ambreiaje au misiunea de a transfera puterea de la motorul electric sau cel termic spre transmisie. Când se rulează electric, motorul termic nu este conectat mecanic la cel electric.

Pachetul de baterii este amplasat sub bancheta spate. Este protejată de șocurile potențiale din exterior de către șasiu, nu răpește spațiu interior, bancheta spate fiind reproiectată pentru a oferi acces facil la pachetul de baterii. Pachetul de baterii este prevăzut cu sistem propriu de încălzire/ răcire pentru a le asigura condițiile optime pentru a furniza performanțe maxime.

  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe

Jeep Wrangler 4xe va oferi trei moduri de rulare selectabile via un panou amplasat în partea stângă a volanului. În mod normal, mașina selectează automat modul Hybrid, lăsând șoferului posibilitatea de a alege rularea exclusiv electrică sau termică. În modul de rulare termic, șoferul poate opta pentru a salva energia din baterie sau încărcarea acesteia dacă este nevoie.

Un model plug-in hybrid despre care Jeep susține că este Trail Rated, adică poate traversa inclusiv vaduri de apă cu adâncimea de 76 cm, fără grija instalației electrice. Jeep Wrangler 4xe este capabil să frâneze regenerativ cu până la 0,25G, folosind sistemul de tracțiune integrală.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.