Electrificarea unei legende – Jeep Wrangler 4xe

Jeep Wrangler 4xe
Dacă pentru Renegade și Compass, electrificarea reprezintă un pas firesc, cu adevărat un eveniment este debutul versiunii Jeep Wrangler 4xe plug-in hybrid.

Noul Jeep Wrangler 4xe are la bază versiunea echipată cu propulsor 2.0 Turbo de 280 CP și cutie automată cu 8 trepte. Este modelul Wrangler cel mai evoluat din punct de vedere tehnic, cel mai verde din istoria Wrangler și va fi disponibil pe piețele din America, China și Europa la începutul lui 2021.

În viitorul apropiat, fiecare model din gama constructorului american va primi cel puțin o versiune electrificată.

Jeep Wrangler plug-in hybrid este capabil să ruleze până la 40 km electric. Wrangler 4xe va putea rula EV chiar și în off-road. 

  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe

Sistem plug-in hybrid

Jeep Wrangler 4xe are sistemul de propulsie compus dintr-un motor termic de 2 litri turbo și două motoare electrice.

Propulsorul termic dezvoltă 280 CP la 5.250 rpm și un cuplu motor de 400 Nm între 3.000 și 4.500 rpm. Modelul este echipat cu un motor electric de 45 CP și 53 Nm care are rolul de generator și cu unul de 136 CP și 245 Nm care poate propulsa modelul. Sistemul este creditat cu o putere totală de 375 CP și un cuplu motor de 637 Nm.

  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe

Wrangler 4xe are un sistem de 400 V, o baterie cu capacitatea de 17 kWh care este compusă din 96 celule.

Primul motor electric, răcit cu lichid, este montat în fața motorului termic și înlocuiește alternatorul clasic. Wrangler 4xe nu folosește un starter clasic de 12 V, modelul este echipat cu o baterie de 12 V pentru a alimenta accesoriile de la bordul mașinii.

  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe

Al doilea motor electric este montat în fața transmisiei, luând locul convertizorului clasic de cuplu de la o cutie automată clasică. Două ambreiaje au misiunea de a transfera puterea de la motorul electric sau cel termic spre transmisie. Când se rulează electric, motorul termic nu este conectat mecanic la cel electric.

Pachetul de baterii este amplasat sub bancheta spate. Este protejată de șocurile potențiale din exterior de către șasiu, nu răpește spațiu interior, bancheta spate fiind reproiectată pentru a oferi acces facil la pachetul de baterii. Pachetul de baterii este prevăzut cu sistem propriu de încălzire/ răcire pentru a le asigura condițiile optime pentru a furniza performanțe maxime.

  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe

Jeep Wrangler 4xe va oferi trei moduri de rulare selectabile via un panou amplasat în partea stângă a volanului. În mod normal, mașina selectează automat modul Hybrid, lăsând șoferului posibilitatea de a alege rularea exclusiv electrică sau termică. În modul de rulare termic, șoferul poate opta pentru a salva energia din baterie sau încărcarea acesteia dacă este nevoie.

Un model plug-in hybrid despre care Jeep susține că este Trail Rated, adică poate traversa inclusiv vaduri de apă cu adâncimea de 76 cm, fără grija instalației electrice. Jeep Wrangler 4xe este capabil să frâneze regenerativ cu până la 0,25G, folosind sistemul de tracțiune integrală.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.