Electrificarea unei legende – Jeep Wrangler 4xe

Jeep Wrangler 4xe
Dacă pentru Renegade și Compass, electrificarea reprezintă un pas firesc, cu adevărat un eveniment este debutul versiunii Jeep Wrangler 4xe plug-in hybrid.

Noul Jeep Wrangler 4xe are la bază versiunea echipată cu propulsor 2.0 Turbo de 280 CP și cutie automată cu 8 trepte. Este modelul Wrangler cel mai evoluat din punct de vedere tehnic, cel mai verde din istoria Wrangler și va fi disponibil pe piețele din America, China și Europa la începutul lui 2021.

În viitorul apropiat, fiecare model din gama constructorului american va primi cel puțin o versiune electrificată.

Jeep Wrangler plug-in hybrid este capabil să ruleze până la 40 km electric. Wrangler 4xe va putea rula EV chiar și în off-road. 

  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe

Sistem plug-in hybrid

Jeep Wrangler 4xe are sistemul de propulsie compus dintr-un motor termic de 2 litri turbo și două motoare electrice.

Propulsorul termic dezvoltă 280 CP la 5.250 rpm și un cuplu motor de 400 Nm între 3.000 și 4.500 rpm. Modelul este echipat cu un motor electric de 45 CP și 53 Nm care are rolul de generator și cu unul de 136 CP și 245 Nm care poate propulsa modelul. Sistemul este creditat cu o putere totală de 375 CP și un cuplu motor de 637 Nm.

  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe

Wrangler 4xe are un sistem de 400 V, o baterie cu capacitatea de 17 kWh care este compusă din 96 celule.

Primul motor electric, răcit cu lichid, este montat în fața motorului termic și înlocuiește alternatorul clasic. Wrangler 4xe nu folosește un starter clasic de 12 V, modelul este echipat cu o baterie de 12 V pentru a alimenta accesoriile de la bordul mașinii.

  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe

Al doilea motor electric este montat în fața transmisiei, luând locul convertizorului clasic de cuplu de la o cutie automată clasică. Două ambreiaje au misiunea de a transfera puterea de la motorul electric sau cel termic spre transmisie. Când se rulează electric, motorul termic nu este conectat mecanic la cel electric.

Pachetul de baterii este amplasat sub bancheta spate. Este protejată de șocurile potențiale din exterior de către șasiu, nu răpește spațiu interior, bancheta spate fiind reproiectată pentru a oferi acces facil la pachetul de baterii. Pachetul de baterii este prevăzut cu sistem propriu de încălzire/ răcire pentru a le asigura condițiile optime pentru a furniza performanțe maxime.

  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe
  • Jeep Wrangler 4xe

Jeep Wrangler 4xe va oferi trei moduri de rulare selectabile via un panou amplasat în partea stângă a volanului. În mod normal, mașina selectează automat modul Hybrid, lăsând șoferului posibilitatea de a alege rularea exclusiv electrică sau termică. În modul de rulare termic, șoferul poate opta pentru a salva energia din baterie sau încărcarea acesteia dacă este nevoie.

Un model plug-in hybrid despre care Jeep susține că este Trail Rated, adică poate traversa inclusiv vaduri de apă cu adâncimea de 76 cm, fără grija instalației electrice. Jeep Wrangler 4xe este capabil să frâneze regenerativ cu până la 0,25G, folosind sistemul de tracțiune integrală.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.