BMW 545e xDrive Sedan – vârful gamei de modele plug-in hybrid

BMW 545e xDrive
Vârful gamei de modele plug-in hybrid a noului BMW Seria 5 dispune de un motor pe benzină cu şase cilindri dispuşi în linie şi tracţiune integrală pentru o combinaţie de eficienţă şi performanţe dinamice.

Noul BMW 545e xDrive Sedan dispune de un motor electric sincron ce furnizează o putere maximă de 80 kW/109 CP. Acesta este combinat cu un motor pe benzină eficient, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo Technology, care oferă 210 kW/286 CP.

Puterea totală a sistemului, cu ambele motoare conectate la aceeaşi cutie de viteze, este de 290 kW/394 CP. Puterea este distribuită către toate cele patru roţi prin intermediul tracţiunii integrale BMW xDrive inteligentă. Cuplul maxim al sistemului este de 600 Nm, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, fiind posibilă o viteză maximă de 140 km/h în regim full electric.

  • BMW 545e xDrive Sedan
  • BMW 545e xDrive Sedan
  • BMW 545e xDrive Sedan
  • BMW 545e xDrive Sedan
  • BMW 545e xDrive Sedan
  • BMW 545e xDrive Sedan
  • BMW 545e xDrive Sedan

BMW 545e xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,7 secunde. Astfel, BMW 545e xDrive excelează clar ca cel mai dinamic dintre toate modelele BMW plug-in hybrid cu motor cu şase cilindri.

Datorită interacţiunii controlată inteligent dintre cele două sisteme de propulsie, noul BMW 545e xDrive combină ce este mai bun din ambele universuri. Sistemul plug-in hybrid facilitează nu numai condus full electric în traficul urban şi o navetă eficientă între domiciliu şi locul de muncă, dar excelează şi prin performanţe dinamice şi călătorii confortabile pe distanţe lungi.

Cu o autonomie exclusiv electrică de 54-57 de kilometri şi un consum mediu de combustibil de 2.1-2.4 l/100 km, noul BMW 545e xDrive combină dinamica specifică mărcii şi un nivel ridicat de confort al călătoriei pe distanţe lungi cu o utilizare foarte eficientă a resurselor.

Cel mai recent model plug-in hybrid BMW Seria 5 este echipat cu o baterie litiu-ion de 400V, care este poziţionată sub locurile din spate pentru a se economisi spaţiu. Cu un volum al portbagajului de 410 de litri, capacitatea de transport a BMW 545e xDrive este minimal mai mică decât a altor variante de model ce sunt echipate cu motorizare convenţională.

Diferite moduri de condus pentru eficienţă maximă 

Pentru a se utiliza în mod optim combinaţia dintre motorul cu şase cilindri dispuşi în linie, cu caracteristici de funcţionare liniare, şi tehnologia eDrive în toate situaţiile de condus, BMW 545e xDrive sprijină conducătorul în numeroase feluri în ceea ce priveşte gestiunea energiei. Diferite moduri de condus, unde putând fi personalizate în funcţionarea lor, sunt selectate pur şi simplu prin apăsarea butonului corespunzător de pe consola centrală.

Modul HYBRID este setarea implicită, asigurând un reglaj echilibrat şi o interacţiune inteligentă între motorul termic şi cel electric. De asemenea, este posibilă alegerea modului ELECTRIC ca setare standard prin intermediul meniului iDrive.

În modul HYBRID, motorul electric este folosit predominant. Motorul termic intervine doar la viteze mai mari sau în condiţii de sarcină ridicată. Din moment ce sistemul este conectat la sistemul de navigaţie, interacţiunea dintre motorul termic şi cel electric poate fi adaptată mai precis la profilul traseului, topografie şi alte situaţii de condus într-o manieră anticipativă.

Autonomia electrică este maximizată prin recuperarea energiei la frână de motor sau în faza de frânare. Energia furnizată în acest fel poate fi utilizată specific pentru condus fără emisii în zonele urbane.

Prin apăsarea de două ori a butonului HYBRID este activată o versiune optimizată ca eficienţă a acestui mode de operare (HYBRID ECO PRO). Funcţia coasting funcţionează cu oprirea completă a motorului cu ardere internă şi contribuie la o reducere suplimentară a consumului (atât în modul HYBRID, cât şi în modul HYBRID ECO PRO).

Sistemul foloseşte datele senzorilor şi sistemul navigaţie pentru a optimiza funcţia de recuperare a energiei la frânare: de exemplu atunci când automobilul se apropie de o intersecţie sau de un automobil ce rulează în faţă, de exemplu, regenerarea adaptivă continuu poate fi utilizată în mod intensiv cu efect de decelerare.

În modul SPORT, motorul electric sprijină motorul pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, când puterea totală a sistemului – 290 kW/394 CP – este necesară complet. Reglajul este conceput pentru performanţe dinamice, iar programul de schimbare a vitezelor este unul sportiv. Pe de altă parte, modul ELECTRIC permite condus full electric pe o distanţă de până la 57 de kilometri şi o viteză de până la 140 km/h.

Sunete speciale pentru o experienţă a condusului specială
Noul sunet „ready to drive” produs de BMW 545e xDrive este rezultatul colaborării cu compozitorul Hans Zimmer. Acesta oferă un feedback auditiv la apăsarea butonului Start/Stop.

Un sunet distinctiv, creat special pentru modelele BMW i electrificate, este utilizat în scopul protecţiei acustice a pietonilor, fiind emis printr-un sistem de difuzoare. Designul acustic la viteze reduse, de până la 30 km/h, radiază o prezenţă sonoro vibrantă, dar fără a afecta confortul celor prezenţi în automobil.

De asemenea, tot prin sistemul audio al maşinii, „Active Sound Design” oferă o acustică autentică şi, în modul SPORT al comutatorului Driving Experience Control, foarte intensă şi pronunţată.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.