BMW 128ti pășește pe tărâmul sfânt al hothatch-urilor

Noul BMW 128ti este mult mai mult decât o nouă variantă de motorizare în cadrul gamei BMW Seria 1. Completează intervalul dintre BMW 120i şi BMW M135i xDrive şi este poziţionat ca un veritabil model sport imediat sub vârful de gamă cu tracţiune integrală.

BMW se aventurează pe un drum unde vedetele sunt modele cu mai puțin parfum premium. Renault și Honda se duelează de multă vreme pentru supremația în segmentul hothatch-urilor compacte. Noul BMW 128 ti nu își propune să provoace campionii segmentului, dar bate la ușa altor legende.. Volkswagen Golf GTI.

BMW 128ti readuce la viaţă o tradiţie veche la BMW. Din anii ’60, simbolul „TI” (ulterior „ti”) a însemnat „Turismo Internazionale”, marcând membrii foarte sportivi ai unei game de modele. Istoria de succes a modelelor TI a început în 1963 cu BMW 1800 TI şi a atins primul vârf major sub forma lui BMW 2002 TI.

  • BMW 128ti
  • BMW 128ti
  • BMW 128ti
  • BMW 128ti
  • BMW 128ti
  • BMW 128ti
  • BMW 128ti
  • BMW 128ti

Legendarul şi regretatul pilot Hubert Hahne a făcut denumirea „TI” să strălucească pe circuit. În 1964, cu un BMW 1800 TI a spulberat competiţia din Campionatul German de Tursime, obţinând 14 victorii din 16 curse. Doi ani mai târziu, de această data pilotând un BMW 2000 TI stabilea un record istoric: era primul turism care reuşea să parcugră un tur pe Nordschleife în mai puţin de 10 minute.

Noul BMW 128ti se poate mândri de o varietate de îmbunătăţiri de detaliu şi este disponibil exclusiv cu suspensie M Sport adaptată special pentru caracterul său distinctiv. Noul model aduce o reducere cu 100 milimetri a gărzii la sol pentru un centru de greutate coborât. De asemenea, adoptă bare antiruliu mai ferme şi suporţi ai barelor antiruliu de la vârful de gamă BMW M135i xDrive, precum şi arcuri şi amortizoare mai rigide care au fost modificare corespunzător.

  • BMW 128ti
  • BMW 128ti
  • BMW 128ti
  • BMW 128ti
  • BMW 128ti
  • BMW 128ti
  • BMW 128ti

Aceasta este combinată cu un reglaj al direcţiei specific acestui model cu tracţiune faţă – a fost adaptată pentru a reduce suplimentar influenţa cuplului asupra direcţiei. Totuşi, modul în care este simţit drumul nu a fost diminuat în nici un fel.

Prin adăugarea elastocinematicii optimizate a punţii faţă în ecuaţie, toate ingredientele sunt prezente pentru a utiliza pe deplin potenţialul de performanţă dinamică al BMW 128ti. Acesta este înlesnit suplimentar de a o reducere a masei cu aproximativ 80 de kilograme faţă de BMW M135i xDrive, model cu tracţiune integrală.

Puntea faţă a BMW 128ti este echipată standard cu acelaşi diferenţial Torsen cu patinare limitată ce este utilizat la BMW M135i xDrive. Cu factor de blocare de 31% când se accelerează (BMW M135i xDrive: 36%) şi de 26% la decelerare, este soluţia perfectă pentru puterea motorului şi conceptul cu tracţiune faţă ale BMW 128ti. Pe lângă creşterea tracţiunii, a agilităţii şi a stabilităţii, diferenţialul cu patinare limitată oferă automobilului şi calităţi superioare în viraje.

Ca şi la vârful de gamă BMW M135i xDrive, puterea de frânare necesară la BMW 128ti este furnizată de frânele M Sport standard, ale căror etriere poartă logo-ul M pe puntea faţă şi sunt vopsite în roşu (o premieră pentru un model BMW Seria 1). Etrierele monobloc fixe din aluminium, cu patru pistoane, şi discurile ventilate 360 x 30 mm sunt utilizate pe puntea faţă, în timp ce roţile spate au etriere flotante, cu discuri de frână ventilate ce măsoară 300 x 20 mm.

Jantele exclusive de 18 ţoli, din aliaj uşor, cu design Y-spoke 553 M şi finisaj bicolor, ce echipează BMW 128ti pot fi comandate gratuit cu anvelope sport (Michelin Pilot Sport 4) în format 225/40 R18. Jantele M Performance de 18 ţoli, cu design double-spoke 554 M şi finisaj Jet Black mat, şi cele de 19 ţoli, din aliaj uşor, cu design double-spoke 552 M, pentru pneuri 235/35 R19 sunt şi ele disponibile ca opţiune.

Motorul de la BMW 128ti este un derivat direct al celui mai puternic propulsor cu patru cilindri al BMW Group, care a fost dezvoltat pentru modelele dintre care face parte şi BMW M135i xDrive (unde dezvoltă 225 kW/306 CP).

Motorul a fost modificat cu tehnologie BMW TwinPower Turbo pentru noul model sport compact. Acum produce 195 kW/265 CP la o capacitate cilindrică de 2,0 litri, pe un interval al turaţiilor cuprins între 4.750 şi 6.500 rpm. Cuplul maxim de 400 Nm este disponibil între 1.750 şi 4.500 rpm. Toate acestea înseamnă că BMW 128ti realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde, spre o viteză maximă limitată la 250 km/h. BMW 128ti

În contextul acestor performanţe, 128ti consumă 6,1-6,4 l/100 km şi emite doar 139-148 g/km de emisii CO2 în ciclul de emisii WLTP. Aceasta îi permite să îndeplinească standardul de emisii Euro 6d.

Lansarea pe piaţă va avea loc în noiembrie 2020, cu un preţ ce va începe în România de la 34.600 euro fără TVA (41.174 euro cu TVA). Noul model poartă un nume de legendă care a marcat performanţele sportive ale mărcii în anii ’70 – iniţialele „ti” – „Turismo Internazionale”.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.