A treia generație Mercedes-Benz Sprinter

Mercedes-Benz Vans se transformă într-un furnizor de soluții de transport și mobilitate cu a treia generație Mercedes-Benz Sprinter.

Noua generație Mercedes-Benz Sprinter poate fi configurată în peste 1.700 de versiuni, aici luând în calcul tipul de caroserie, soluția de propulsie, designul cabinei, lungimea mașinii, masa maximă și înălțimea compartimentului de încărcare. Sprinter este oferit pentru prima dată și în versiune cu tracțiune față, pe lângă clasica propulsie sau tracțiune integrală.

Versiunile cu tracțiune față oferă avantajul unei sarcini utile mai mari cu 50 kg comparativ cu o versiune similară dar cu tracțiune spate, iar podeaua de încărcare este mai joasă cu 80 mm. Printre premierele aduse de noua generație se numără și două cutii de viteze pentru versiunile cu tracțiune față. Este vorba despre o unitate automată cu 9 trepte și convertizor de cuplu – o premieră în segmentul vehiculelor comerciale ușoare, și una manuală cu 6 rapoarte.

Noua generație poate oferi până la 17 metri cubi spațiu cargo și o masă maximă de 5.5 tone.

Cine optează pentru o tracțiune față poate merge până la o sarcină de 5.5 tone și motorizări de până la 175 CP. Cei care optează pentru o tracțiune spate pot merge până la o sarcină de 5.5 tone și propulsoare de până la 190 CP. Versiunile integrale pot fi echipate cu motorizări de până la 190 CP, dar cu o masă de maxim 5 tone.

Mercedes PRO Connect va oferi la debut 8 pachete: Optimised Assistance, Efficient Fleet Management, Improved Navigation, Efficient Driving Style Analysis, Simplified Fleet Communication, Digital Records, Mobile Vehicle Access, Mercedes-Benz Vans Data Interfaces.

Optimised Assistance – Va permite utilizarea vehiculului cât mai eficient, lucrările de întreținere sau reparațiile fiind programate astfel încât modelul să fie cât mai puțin timp imobilizat. Intervalul de revizie pentru noul Sprinter este de 60.000 km sau doi ani pentru versiunile cu tracțiune spate sau de 40.000 km sau doi ani pentru cele cu tracțiune spate.

Cine optează pentru serviciile Mercedes PRO connect va beneficia de analiza în timp real a uzurii mașinii, și programării pentru întreținere astfel încât să nu se ajungă la imobilizări ale mașinii cauzate de defecțiuni.

Efficient Fleet Management – Permite managerilor de flotă să vizualizeze în timp real poziția mașinilor, rutele lor, timpii estimați, poate efectua modificări în timp real ale rutelor pentru a crește eficiența distribuției. Improved Navigation – Sistemul poate modifica automat ruta, în funcție de datele din trafic. În același timp, sistemul Mercedes PRO poate, analizând date statistice despre trafic, să facă sugestii privind optimizarea rutelor.

Efficient Driving Style Analysis – Sistemul oferă atât celui de la von cât și managerului de flotă informații privind stilul de condus, date care pot conduce la optimizarea stilului de condus. Poate fi optimizat consumul și redusă uzura mașinii, deci o flotă mai eficientă.

Simplified Fleet Communication – Comunicare directă dintre managerul de flotă și șofer înseamnă eficiență și eliminarea confuziilor. Managerul de flotă poate trimite mesaje via Mercedes PRO connect.

Digital Records – Toate informațiile privind tururile complete sunt disponibile oricând și pot fi accesate de cel de la volan și managerul de flotă. Stfel pot fi optimizate rutele.
Mobile Vehicle Access – Anumite funcții ale mașinii pot fi accesate de la distanță, mașina poate fi verificată dacă este securizată grație conexiunii la internet de la bord.

Mercedes-Benz Vans Data Interfaces – Este o interfață care permite integrarea într-o flotă deja existentă, chiar dacă acea flotă este compusă din modele de la alte mărci.

Serviciul va fi disponibil la debut în 19 țări din Europa. Sistemul MBUX, proaspăt lansat pe A Class, aduce la interior un display de 7 inch sau de 10.25 inch. Sistemul este echipat cu un SIM care oferă conectivitate LTE la bordul mașinii, permite crearea unui hotspot.

La nivel mondial, 50% dintre modelele Sprinter înmatriculate au trecut prin mâna unui carosier, iar în Europa vorbim despre un procent de 60%. De aceea, Mercedes-Benz a înființat în 2006 propria divizie – Bodybuilder Center – prin intermediul căreia dorește să răspundă oricăror nevoi venite din partea clienților.

Sunt disponibile 5 versiuni de ampatament, de la 3.250 mm până la 4.325 mm. Noul Sprinter poate ajunge, cu remorcă, la un tonaj de 8.75 tone.
Noua generație Mercedes-Benz Sprinter poate fi comandată de acum, livrările vor demara în iunie. Prețul versiunii de bază, în Germania, fiind de 19.990 euro. Noua generație Mercedes-Benz Sprinter va avea și o versiune electrică, modelul putând fi comandat anul viitor.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.