Patru modele de înaltă performanță, dar care pentru unii nu sunt altceva decât un preview a ceea ce va oferi viitorul BMW M3.
Modelele sunt echipate cu noul propulsor de 3 litri cu șase cilindri în linie, cel mai puternic motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, ce a echipat vreodată un automobil BMW M.
Propulsorul nou dezvoltat, cu carateristică de turaţii înalte, cu tehnologie M TwinPower Turbo generează o putere maximă de 353 kW/480 CP la o capacitate de 3,0 litri. Versiunea motorului biturbo dezvoltată special pentru BMW X3 M Competition şi BMW X4 M Competition creşte nivelul puterii cu 22 kW/30 CP, la 375 kW/510 CP.
Sistemul foloseşte un sistem biturbo twinscroll, aceasta însemnând că fiecare din cele două turbine este alimentată separat de grupul 1-3, respectiv 4-6 de cilindri. Cuplul maxim de 600 Nm este livrat pentru versiunile M între 2.600 şi 5.600 rpm, în timp ce pentru modelele Competition este oferit între 2.600 şi 5.950 rpm. Puterea maximă este livrată la 6.250 rpm, în timp ce motorul poate urca până la un vârf remarcabil de 7.200 rpm.
Sistemul de răcire a fost optimizat pentru solicitările folosirii intense pe circuit şi include acum pe lângă o capacitate crescută şi 3 radiatoare, unul central şi două laterale. Suplimentar, automobilele dispun de un sistem de răcire dedicat pentru ulei şi unul pentru uleiul din cutia de viteze.
Baia de ulei include două camere şi un sistem controlat care transferă uleiul din camera mai mică atunci când este necesar un volum suplimentar. Acesta asigură lubrifierea optimă şi atunci când automobilul este supus unor accelerații puternice în regim de condus dinamic pe circuit.
Noul motor este combinat cu o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic, şi utilizează noul sistem de tracţiune integrală M xDrive, care şi-a făcut debutul la BMW M5. Sistemul M xDrive are o orientare spre puntea spate şi oferă clienţilor BMW X3 M şi BMW X4 M două moduri de condus cu tracţiune integrală.
Interacţiunea controlată central dintre M xDrive şi diferenţialul M activ de pe puntea spate permit sistemului de tracţiune integrală să împartă puterea motorului între cele patru roţi după cum este necesar pentru a furniza tracţiune, agilitate şi stabilitate direcţională optime. BMW X3 M şi BMW X4 M sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde, în timp ce variantele Competition ajung la 100 km/h, cu start de pe loc, în doar 4,1 secunde.
BMW nu specifică dacă sistemul M xDrive va permite rularea în modul RWD, cel mai probabil opțiunea de la M5 nu va fi disponibilă pentru noile modele.
Pentru frânare, modelele dispun de discuri ventilate şi perforate cu un diametru de 395 mm pe faţă şi 370 mm pe spate cu o construcție specială M.
Dacă vă tentează unul dintre cele patru modele, să vă pregătiți pentru o aventură în configurator, BMW are o listă infinită de personalizare. Totuși, printre alte elemente disponibile standard la BMW X3 M, BMW X4 M şi variantele Competition sunt farurile LED, sistemul de difuzoare hi-fi şi pachetul de navigaţie ConnectedDrive ce include sistem de navigaţie Professional.
Lista de opţiuni pentru BMW X3 şi BMW X4 oferă noi modalităţi de personalizare include sisteme de asistare a condusului şi servicii digital de ultimă oră de la BMW Connected şi BMW ConnectedDrive.