BMW a pregătit 1980 CP pentru X3 și X4

BMW probabil are un an aglomerat, astfel putem explica prezentarea a patru modele într-o singură zi – BMW X3 M/ X3 M Competition, BMW X4 M/ X4 M Competition.

Patru modele de înaltă performanță, dar care pentru unii nu sunt altceva decât un preview a ceea ce va oferi viitorul BMW M3.

Modelele sunt echipate cu noul propulsor de 3 litri cu șase cilindri în linie, cel mai puternic motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, ce a echipat vreodată un automobil BMW M.

Propulsorul nou dezvoltat, cu carateristică de turaţii înalte, cu tehnologie M TwinPower Turbo generează o putere maximă de 353 kW/480 CP la o capacitate de 3,0 litri. Versiunea motorului biturbo dezvoltată special pentru BMW X3 M Competition şi BMW X4 M Competition creşte nivelul puterii cu 22 kW/30 CP, la 375 kW/510 CP.

  • BMW X3M

Sistemul foloseşte un sistem biturbo twinscroll, aceasta însemnând că fiecare din cele două turbine este alimentată separat de grupul 1-3, respectiv 4-6  de cilindri. Cuplul maxim de 600 Nm este livrat pentru versiunile M între 2.600 şi 5.600 rpm, în timp ce pentru modelele Competition este oferit între 2.600 şi 5.950 rpm. Puterea maximă este livrată la 6.250 rpm, în timp ce motorul poate urca până la un vârf remarcabil de 7.200 rpm.

Sistemul de răcire a fost optimizat pentru solicitările folosirii intense pe circuit şi include acum pe lângă o capacitate crescută şi 3 radiatoare, unul central şi două laterale. Suplimentar, automobilele dispun de un sistem de răcire dedicat pentru ulei şi unul pentru uleiul din cutia de viteze.

Baia de ulei include două camere şi un sistem controlat care transferă uleiul din camera mai mică atunci când este necesar un volum suplimentar. Acesta asigură lubrifierea optimă şi atunci când automobilul este supus unor accelerații puternice în regim de condus dinamic pe circuit.

Noul motor este combinat cu o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic, şi utilizează noul sistem de tracţiune integrală M xDrive, care şi-a făcut debutul la BMW M5. Sistemul M xDrive are o orientare spre puntea spate şi oferă clienţilor BMW X3 M şi BMW X4 M două moduri de condus cu tracţiune integrală.

Interacţiunea controlată central dintre M xDrive şi diferenţialul M activ de pe puntea spate permit sistemului de tracţiune integrală să împartă puterea motorului între cele patru roţi după cum este necesar pentru a furniza tracţiune, agilitate şi stabilitate direcţională optime. BMW X3 M şi BMW X4 M sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde, în timp ce variantele Competition ajung la 100 km/h, cu start de pe loc, în doar 4,1 secunde.

BMW nu specifică dacă sistemul M xDrive va permite rularea în modul RWD, cel mai probabil opțiunea de la M5 nu va fi disponibilă pentru noile modele.

  • BMW X4M

Pentru frânare, modelele dispun de discuri ventilate şi perforate cu un diametru de 395 mm pe faţă şi 370 mm pe spate cu o construcție specială M.

Dacă vă tentează unul dintre cele patru modele, să vă pregătiți pentru o aventură în configurator, BMW are o listă infinită de personalizare. Totuși, printre alte elemente disponibile standard la BMW X3 M, BMW X4 M şi variantele Competition sunt farurile LED, sistemul de difuzoare hi-fi şi pachetul de navigaţie ConnectedDrive ce include sistem de navigaţie Professional.

Lista de opţiuni pentru BMW X3 şi BMW X4 oferă noi modalităţi de personalizare include sisteme de asistare a condusului şi servicii digital de ultimă oră de la BMW Connected şi BMW ConnectedDrive.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.