Hyundai Santa Fe, a patra generație, a sosit în 2018, prin urmare ceea ce vedem ar trebui să fie un facelift. Dar luând în calcul toate modificările aduse modelului putem vorbi de o nouă generație.
Ori ceva a fost radical greșit la modelul lansat în 2018, ori Hyundai dorește să epateze, ori Hyundai vrea să aniverseze cu fast 20 de ani de la debutul modelului Santa Fe. Nu știm motivul, cert este că avem un Hyundai Santa Fe aproape nou.
Pe lângă cele două opțiuni de propulsie – hybrid și plug-în hybrid – introduse în premieră, cea mai recentă versiune prezintă un design distinctiv și impunător, precum și noi tehnologii de siguranță. În plus, Santa Fe este primul model Hyundai disponibil pe piață din Europa construit având la baza cea de-a treia generație a platformei producătorului, ceea ce conduce la sporirea siguranței, a eficienței și a performanțelor.
Partea frontală se remarcă prin designul de tip 3D al grilei, care este completat de luminile de zi în formă literei „T”. Extremitățile părții frontale sunt dominate de orificiile aerodinamice orientate vertical, care contribuie la optimizarea fluxului de aer. Pasajele puternic arcuite ale roților, alături de noile jante din aliaj de 20 de inchi, conturează personalitatea puternică a autovehiculului. În partea posterioară, bară de protecție a fost modificată pentru a obține un aspect general armonios. Dimensiunile generoase sunt accentuate de grafică orizontală a stopurilor unite printr-o bandă reflectorizanta de culoare roșie.
În premieră pentru un model Hyundai, Santa Fe este disponibil cu pachetul „Luxury”, care include: jante de 20 de inchi cu design special conceput pentru această echipare, bare de protecție pentru față/ spate mai joase și ornamente laterale în culoarea caroseriei.
În habitaclu, consola centrală a fost reproiectată, utilizând tehnologia shift-by-wire. Sistemul de infotainment dispune acum de un ecran de 10,25 inchi, completat de noul instrumentar de bord de 12,3 inchi. Santa Fe va include pentru prima dată selectorul Terrain Mode, amplasat în consola centrală, care permite o comutare rapidă între modurile de condus. Toate comenzile sunt poziționate central, pentru o utilizare intuitivă și ergonomică.
Santa Fe este primul model Hyundai disponibil pe piață din Europa, care folosește noul sistem de propulsie „Smartstream”, în versiunile hybrid și plug-în hybrid. Mai multe informații despre motorizări vor fi prezentate în perioada următoare.
Santa Fe a fost construit având la baza cea de-a treia generație a platformei producătorului, care oferă o mai mare flexibilitate pentru siguranță, eficientă și performanțele autovehiculelor.
Datorită sistemului care controlează fluxul de aer, nouă platforma îmbunătățește ventilația în compartimentul motor, permițând disiparea mai eficientă a căldurii. Acest mecanism oferă și stabilitate în partea inferioară a autovehiculului, alături de poziția joasă a echipamentelor grele în cadrul platformei, ceea ce contribuie la coborârea centrului de greutate. În ceea ce privește aerodinamică, au fost realizate actualizări, astfel încât rezistență la aer (Cx) să scadă pentru mai multă eficientă, putere și performanță.
Au fost realizate îmbunătățiri și pentru performanțele NVH (zgomot, vibrație și duritate), datorită sistemelor consolidate de absorbție a sunetului în zonele sensibile la vibrații.
Nouă platforma aduce, de asemenea, ajustări semnificative pentru siguranță în cazul coliziunilor. Prin utilizarea unei structuri cu încărcături multiple și a unei plăci de oțel de înalta rezistență, platforma va permite autovehiculului să absoarbă mai bine șocul în cazul unui impact, diminuand în același timp daunele.