Oficial – Hyundai Santa Fe 2020

Primele imagini și informații cu noul Hyundai Santa Fe. A patra generație Hyundai Santa Fe a sosit în 2018, prin urmare ceea ce vedem ar trebui să fie un facelift.

Hyundai Santa Fe, a patra generație, a sosit în 2018, prin urmare ceea ce vedem ar trebui să fie un facelift. Dar luând în calcul toate modificările aduse modelului putem vorbi de o nouă generație.

Ori ceva a fost radical greșit la modelul lansat în 2018, ori Hyundai dorește să epateze, ori Hyundai vrea să aniverseze cu fast 20 de ani de la debutul modelului Santa Fe. Nu știm motivul, cert este că avem un Hyundai Santa Fe aproape nou.

Pe lângă cele două opțiuni de propulsie – hybrid și plug-în hybrid – introduse în premieră, cea mai recentă versiune prezintă un design distinctiv și impunător, precum și noi tehnologii de siguranță. În plus, Santa Fe este primul model Hyundai disponibil pe piață din Europa construit având la baza cea de-a treia generație a platformei producătorului, ceea ce conduce la sporirea siguranței, a eficienței și a performanțelor.

Partea frontală se remarcă prin designul de tip 3D al grilei, care este completat de luminile de zi în formă literei „T”. Extremitățile părții frontale sunt dominate de orificiile aerodinamice orientate vertical, care contribuie la optimizarea fluxului de aer. Pasajele puternic arcuite ale roților, alături de noile jante din aliaj de 20 de inchi, conturează personalitatea puternică a autovehiculului. În partea posterioară, bară de protecție a fost modificată pentru a obține un aspect general armonios. Dimensiunile generoase sunt accentuate de grafică orizontală a stopurilor unite printr-o bandă reflectorizanta de culoare roșie.

În premieră pentru un model Hyundai, Santa Fe este disponibil cu pachetul „Luxury”, care include: jante de 20 de inchi cu design special conceput pentru această echipare, bare de protecție pentru față/ spate mai joase și ornamente laterale în culoarea caroseriei.

În habitaclu, consola centrală a fost reproiectată, utilizând tehnologia shift-by-wire. Sistemul de infotainment dispune acum de un ecran de 10,25 inchi, completat de noul instrumentar de bord de 12,3 inchi. Santa Fe va include pentru prima dată selectorul Terrain Mode, amplasat în consola centrală, care permite o comutare rapidă între modurile de condus. Toate comenzile sunt poziționate central, pentru o utilizare intuitivă și ergonomică.

Santa Fe este primul model Hyundai disponibil pe piață din Europa, care folosește noul sistem de propulsie „Smartstream”, în versiunile hybrid și plug-în hybrid. Mai multe informații despre motorizări vor fi prezentate în perioada următoare.

Santa Fe a fost construit având la baza cea de-a treia generație a platformei producătorului, care oferă o mai mare flexibilitate pentru siguranță, eficientă și performanțele autovehiculelor.

Datorită sistemului care controlează fluxul de aer, nouă platforma îmbunătățește ventilația în compartimentul motor, permițând disiparea mai eficientă a căldurii. Acest mecanism oferă și stabilitate în partea inferioară a autovehiculului, alături de poziția joasă a echipamentelor grele în cadrul platformei, ceea ce contribuie la coborârea centrului de greutate. În ceea ce privește aerodinamică, au fost realizate actualizări, astfel încât rezistență la aer (Cx) să scadă pentru mai multă eficientă, putere și performanță.

Au fost realizate îmbunătățiri și pentru performanțele NVH (zgomot, vibrație și duritate), datorită sistemelor consolidate de absorbție a sunetului în zonele sensibile la vibrații.

Nouă platforma aduce, de asemenea, ajustări semnificative pentru siguranță în cazul coliziunilor. Prin utilizarea unei structuri cu încărcături multiple și a unei plăci de oțel de înalta rezistență, platforma va permite autovehiculului să absoarbă mai bine șocul în cazul unui impact, diminuand în același timp daunele.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.