Oficial – Hyundai Santa Fe 2020

Primele imagini și informații cu noul Hyundai Santa Fe. A patra generație Hyundai Santa Fe a sosit în 2018, prin urmare ceea ce vedem ar trebui să fie un facelift.

Hyundai Santa Fe, a patra generație, a sosit în 2018, prin urmare ceea ce vedem ar trebui să fie un facelift. Dar luând în calcul toate modificările aduse modelului putem vorbi de o nouă generație.

Ori ceva a fost radical greșit la modelul lansat în 2018, ori Hyundai dorește să epateze, ori Hyundai vrea să aniverseze cu fast 20 de ani de la debutul modelului Santa Fe. Nu știm motivul, cert este că avem un Hyundai Santa Fe aproape nou.

Pe lângă cele două opțiuni de propulsie – hybrid și plug-în hybrid – introduse în premieră, cea mai recentă versiune prezintă un design distinctiv și impunător, precum și noi tehnologii de siguranță. În plus, Santa Fe este primul model Hyundai disponibil pe piață din Europa construit având la baza cea de-a treia generație a platformei producătorului, ceea ce conduce la sporirea siguranței, a eficienței și a performanțelor.

Partea frontală se remarcă prin designul de tip 3D al grilei, care este completat de luminile de zi în formă literei „T”. Extremitățile părții frontale sunt dominate de orificiile aerodinamice orientate vertical, care contribuie la optimizarea fluxului de aer. Pasajele puternic arcuite ale roților, alături de noile jante din aliaj de 20 de inchi, conturează personalitatea puternică a autovehiculului. În partea posterioară, bară de protecție a fost modificată pentru a obține un aspect general armonios. Dimensiunile generoase sunt accentuate de grafică orizontală a stopurilor unite printr-o bandă reflectorizanta de culoare roșie.

În premieră pentru un model Hyundai, Santa Fe este disponibil cu pachetul „Luxury”, care include: jante de 20 de inchi cu design special conceput pentru această echipare, bare de protecție pentru față/ spate mai joase și ornamente laterale în culoarea caroseriei.

În habitaclu, consola centrală a fost reproiectată, utilizând tehnologia shift-by-wire. Sistemul de infotainment dispune acum de un ecran de 10,25 inchi, completat de noul instrumentar de bord de 12,3 inchi. Santa Fe va include pentru prima dată selectorul Terrain Mode, amplasat în consola centrală, care permite o comutare rapidă între modurile de condus. Toate comenzile sunt poziționate central, pentru o utilizare intuitivă și ergonomică.

Santa Fe este primul model Hyundai disponibil pe piață din Europa, care folosește noul sistem de propulsie „Smartstream”, în versiunile hybrid și plug-în hybrid. Mai multe informații despre motorizări vor fi prezentate în perioada următoare.

Santa Fe a fost construit având la baza cea de-a treia generație a platformei producătorului, care oferă o mai mare flexibilitate pentru siguranță, eficientă și performanțele autovehiculelor.

Datorită sistemului care controlează fluxul de aer, nouă platforma îmbunătățește ventilația în compartimentul motor, permițând disiparea mai eficientă a căldurii. Acest mecanism oferă și stabilitate în partea inferioară a autovehiculului, alături de poziția joasă a echipamentelor grele în cadrul platformei, ceea ce contribuie la coborârea centrului de greutate. În ceea ce privește aerodinamică, au fost realizate actualizări, astfel încât rezistență la aer (Cx) să scadă pentru mai multă eficientă, putere și performanță.

Au fost realizate îmbunătățiri și pentru performanțele NVH (zgomot, vibrație și duritate), datorită sistemelor consolidate de absorbție a sunetului în zonele sensibile la vibrații.

Nouă platforma aduce, de asemenea, ajustări semnificative pentru siguranță în cazul coliziunilor. Prin utilizarea unei structuri cu încărcături multiple și a unei plăci de oțel de înalta rezistență, platforma va permite autovehiculului să absoarbă mai bine șocul în cazul unui impact, diminuand în același timp daunele.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Test Drive Fiat 500e

Îmi era dor de 500, de Fiat 500, dar de unul nou, de unul după care copii să se întoarcă zâmbind. Au trecut câțiva ani din 2007, moment în care m-am întâlnit cu noul Fiat 500e. Dar este și adevăr în vorba…” Lucruri bune se întâmplă doar celor care au răbdare.”

Citește articol »

Poveste de succes – BMW M3 / M4 Competition

Într-un război continuu al cifrelor și performanțelor tot mai bune, cred că modelele sport trebuie cumpărate pentru sufletul lor, pentru ceea ce transmit și pentru plăcerea pe care o oferă celui de la volan în fiecare zi. După ce am condus noile BMW M3 Competition și M4 Competition pe circuit, am realizat că cele de mai sus au fost teme de referință pentru inginerii de la BMW.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.