Oficial – Hyundai Santa Fe 2020

Primele imagini și informații cu noul Hyundai Santa Fe. A patra generație Hyundai Santa Fe a sosit în 2018, prin urmare ceea ce vedem ar trebui să fie un facelift.

Hyundai Santa Fe, a patra generație, a sosit în 2018, prin urmare ceea ce vedem ar trebui să fie un facelift. Dar luând în calcul toate modificările aduse modelului putem vorbi de o nouă generație.

Ori ceva a fost radical greșit la modelul lansat în 2018, ori Hyundai dorește să epateze, ori Hyundai vrea să aniverseze cu fast 20 de ani de la debutul modelului Santa Fe. Nu știm motivul, cert este că avem un Hyundai Santa Fe aproape nou.

Pe lângă cele două opțiuni de propulsie – hybrid și plug-în hybrid – introduse în premieră, cea mai recentă versiune prezintă un design distinctiv și impunător, precum și noi tehnologii de siguranță. În plus, Santa Fe este primul model Hyundai disponibil pe piață din Europa construit având la baza cea de-a treia generație a platformei producătorului, ceea ce conduce la sporirea siguranței, a eficienței și a performanțelor.

Partea frontală se remarcă prin designul de tip 3D al grilei, care este completat de luminile de zi în formă literei „T”. Extremitățile părții frontale sunt dominate de orificiile aerodinamice orientate vertical, care contribuie la optimizarea fluxului de aer. Pasajele puternic arcuite ale roților, alături de noile jante din aliaj de 20 de inchi, conturează personalitatea puternică a autovehiculului. În partea posterioară, bară de protecție a fost modificată pentru a obține un aspect general armonios. Dimensiunile generoase sunt accentuate de grafică orizontală a stopurilor unite printr-o bandă reflectorizanta de culoare roșie.

În premieră pentru un model Hyundai, Santa Fe este disponibil cu pachetul „Luxury”, care include: jante de 20 de inchi cu design special conceput pentru această echipare, bare de protecție pentru față/ spate mai joase și ornamente laterale în culoarea caroseriei.

În habitaclu, consola centrală a fost reproiectată, utilizând tehnologia shift-by-wire. Sistemul de infotainment dispune acum de un ecran de 10,25 inchi, completat de noul instrumentar de bord de 12,3 inchi. Santa Fe va include pentru prima dată selectorul Terrain Mode, amplasat în consola centrală, care permite o comutare rapidă între modurile de condus. Toate comenzile sunt poziționate central, pentru o utilizare intuitivă și ergonomică.

Santa Fe este primul model Hyundai disponibil pe piață din Europa, care folosește noul sistem de propulsie „Smartstream”, în versiunile hybrid și plug-în hybrid. Mai multe informații despre motorizări vor fi prezentate în perioada următoare.

Santa Fe a fost construit având la baza cea de-a treia generație a platformei producătorului, care oferă o mai mare flexibilitate pentru siguranță, eficientă și performanțele autovehiculelor.

Datorită sistemului care controlează fluxul de aer, nouă platforma îmbunătățește ventilația în compartimentul motor, permițând disiparea mai eficientă a căldurii. Acest mecanism oferă și stabilitate în partea inferioară a autovehiculului, alături de poziția joasă a echipamentelor grele în cadrul platformei, ceea ce contribuie la coborârea centrului de greutate. În ceea ce privește aerodinamică, au fost realizate actualizări, astfel încât rezistență la aer (Cx) să scadă pentru mai multă eficientă, putere și performanță.

Au fost realizate îmbunătățiri și pentru performanțele NVH (zgomot, vibrație și duritate), datorită sistemelor consolidate de absorbție a sunetului în zonele sensibile la vibrații.

Nouă platforma aduce, de asemenea, ajustări semnificative pentru siguranță în cazul coliziunilor. Prin utilizarea unei structuri cu încărcături multiple și a unei plăci de oțel de înalta rezistență, platforma va permite autovehiculului să absoarbă mai bine șocul în cazul unui impact, diminuand în același timp daunele.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.