UBER se aliază cu Renault și Nissan în Europa

Renault și Nissan au semnat, în cadrul Alianței, un Memorandum de Înțelegere (MdI) cu Uber pentru electrificarea călătoriilor clienților săi în Europa

Companiile vor explora acum o colaborare solidă pentru a oferi șoferilor parteneri din aplicația Uber vehicule electrice la prețuri accesibile pe piețele europene, în special în Regatul Unit, Franța, Olanda și Portugalia. Acțiunea vine ca urmare a unui proiect pilot între Nissan și Uber derulat în Marea Britanie.

Memorandumul între companii este parte din strategia Uber de a deveni o platformă de mobilitate cu emisii zero. Până în 2025, 50% din kilometrii parcurși pe platforma Uber în total, în șapte capitale europene (Amsterdam, Berlin, Bruxelles, Lisabona, Londra, Madrid și Paris), vor fi în vehicule electrice. Acest lucru va însemna că utilizatorii vor putea selecta un vehicul cu emisii zero în orașe care reprezintă 80% din afacerile europene Uber până la sfârșitul anului 2021.

Conform Memorandumului de Înțelegere, companiile vor explora acum modul în care colaborarea poate accelera adoptarea vehiculelor electrice și a ecosistemului electric în orașele europene, inclusiv eforturile de:

– a oferi șoferilor parteneri din aplicația Uber acces la vehiculele electrice Renault și Nissan: Renault ZOE și Nissan LEAF și la viitoarele modele electrice ale ambelor mărci.

– a extinde proiectul pilot din Anglia si în Franța până la sfârșitul anului 2020, în vederea aplicării ulterioare a programului și în Olanda, Portugalia și în alte piețe.

– a lansa planuri comune de marketing și educație pentru a promova ofertele și beneficiile vehiculelor electrice pentru șoferii parteneri Uber și de a oferi teste pentru a le permite să conducă si să cunoască mașinile.

„Acest Memorandum de Înțelegere cu Uber este o recunoaștere a capacității noastre de a cuceri noi piețe și de a sprijini profesioniștii în tranziția lor către vehicule electrice. Astăzi, valorificăm avantajul nostru competitiv: o ofertă EV atrăgătoare care contribuie la lansarea pe scară largă a mobilității electrice.

Am lucrat îndeaproape cu autoritățile locale în ultimii ani pentru a propune soluții la provocările în creștere pe care le întâmpină orașele: transportul, decarbonizarea și calitatea aerului. Odată cu semnarea acestui MdI ne propunem să ne unim forțele pentru a accelera acest trend”, a declarat Gilles Normand, SVP, Electric Vehicles & Mobility Services, Groupe Renault.

Jordi Vila, Divisional Vice President for Sales and Marketing – Nissan Europe, a adăugat: „Din cei 10 ani de experiență cu Nissan LEAF, știm că oamenii adoră experiența de condus electrică și că realizarea acestei schimbări de comportament îi poate ajuta pe șoferi să economisească bani și să susțină ambițiile marilor noastre orașe de a avea aer curat.

Alăturându-ne companiei Uber în Marea Britanie, am reușit deja să creștem gradul de conștientizare și adoptare a vehiculelor cu emisii zero și așteptăm cu nerăbdare să explorăm implementarea acestui proiect mai departe în Europa.”

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.