UBER se aliază cu Renault și Nissan în Europa

Renault și Nissan au semnat, în cadrul Alianței, un Memorandum de Înțelegere (MdI) cu Uber pentru electrificarea călătoriilor clienților săi în Europa

Companiile vor explora acum o colaborare solidă pentru a oferi șoferilor parteneri din aplicația Uber vehicule electrice la prețuri accesibile pe piețele europene, în special în Regatul Unit, Franța, Olanda și Portugalia. Acțiunea vine ca urmare a unui proiect pilot între Nissan și Uber derulat în Marea Britanie.

Memorandumul între companii este parte din strategia Uber de a deveni o platformă de mobilitate cu emisii zero. Până în 2025, 50% din kilometrii parcurși pe platforma Uber în total, în șapte capitale europene (Amsterdam, Berlin, Bruxelles, Lisabona, Londra, Madrid și Paris), vor fi în vehicule electrice. Acest lucru va însemna că utilizatorii vor putea selecta un vehicul cu emisii zero în orașe care reprezintă 80% din afacerile europene Uber până la sfârșitul anului 2021.

Conform Memorandumului de Înțelegere, companiile vor explora acum modul în care colaborarea poate accelera adoptarea vehiculelor electrice și a ecosistemului electric în orașele europene, inclusiv eforturile de:

– a oferi șoferilor parteneri din aplicația Uber acces la vehiculele electrice Renault și Nissan: Renault ZOE și Nissan LEAF și la viitoarele modele electrice ale ambelor mărci.

– a extinde proiectul pilot din Anglia si în Franța până la sfârșitul anului 2020, în vederea aplicării ulterioare a programului și în Olanda, Portugalia și în alte piețe.

– a lansa planuri comune de marketing și educație pentru a promova ofertele și beneficiile vehiculelor electrice pentru șoferii parteneri Uber și de a oferi teste pentru a le permite să conducă si să cunoască mașinile.

„Acest Memorandum de Înțelegere cu Uber este o recunoaștere a capacității noastre de a cuceri noi piețe și de a sprijini profesioniștii în tranziția lor către vehicule electrice. Astăzi, valorificăm avantajul nostru competitiv: o ofertă EV atrăgătoare care contribuie la lansarea pe scară largă a mobilității electrice.

Am lucrat îndeaproape cu autoritățile locale în ultimii ani pentru a propune soluții la provocările în creștere pe care le întâmpină orașele: transportul, decarbonizarea și calitatea aerului. Odată cu semnarea acestui MdI ne propunem să ne unim forțele pentru a accelera acest trend”, a declarat Gilles Normand, SVP, Electric Vehicles & Mobility Services, Groupe Renault.

Jordi Vila, Divisional Vice President for Sales and Marketing – Nissan Europe, a adăugat: „Din cei 10 ani de experiență cu Nissan LEAF, știm că oamenii adoră experiența de condus electrică și că realizarea acestei schimbări de comportament îi poate ajuta pe șoferi să economisească bani și să susțină ambițiile marilor noastre orașe de a avea aer curat.

Alăturându-ne companiei Uber în Marea Britanie, am reușit deja să creștem gradul de conștientizare și adoptare a vehiculelor cu emisii zero și așteptăm cu nerăbdare să explorăm implementarea acestui proiect mai departe în Europa.”

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.