În primele 3 trimestre ale anului 2020 cifra de afaceri realizată de Proleasing Motors a fost de 29.675.000 euro iar, față de perioada similară a anului trecut, în anul 2020 s-a realizat 96% din CA 2019.
Profitul înainte de impozite şi taxe (EBITDA) realizat în primele 3 trimestre a fost de 2.400.000 euro, în creștere comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019, când s-a înregistrat EBITDA de 2.175.000 euro.
În primele 9 luni ale anului 2020 s-au livrat 1063 de autovehicule
Analizând evoluția livrărilor în 2020, s-a constatat că în trimestrul unu și în trimestrul doi livrările s-au menținut la un nivel apropiat, în timp ce în trimestrul trei s-a înregistrat o creștere de 42% a livrărilor față de trimestrul doi.
Divizia cu cele mai multe livrări în primele 9 luni ale anului 2020 a fost divizia Ford. Divizia care a înregistrat cea mai mare creștere față de 2019 a fost divizia Hyundai, cu o creștere de 48% față de 2019.
Și activitatea de service a avut de suferit în primele nouă luni ale anului 2020, înregistrându-se o scădere de 12% față de rezultatele aceleiași perioade din 2019, urmând ca în trimestrul al treilea să existe o creștere a activității cu 4% față de trimestrul trei din 2019.
Vânzările primelor 2 luni din acest an au fost cu 20% în creștere raportat la perioada similară a anului 2019, creșterea venind cu precădere ca urmare a cererii mai mari din partea companiilor. În trimestrele următoare Proleasing a intensificat acțiunile dedicate pieței de retail formate din persoane fizice.
A dezvoltat campanii de marketing dedicate acestui segment de clienți, generând creștere, cu precădere pentru brandurile Ford și Hyundai. Pentru brandul BMW, Proleasing a continuat politica de vânzări din ultimii ani, aceea de a-și consolida relațiile de business cu piața locală și societățile antreprenoriale românești.
”Sunt convins că la Proleasing Motors cei 20 de ani de experiență pe piața auto și-au spus cuvântul. În toată această perioadă amconsiderat că trebuie să avem în permanență ochii, urechile și mintea deschise, astfel încât să fim conectați la schimbările rapide din business-ul românesc. De aceea, cred în capacitatea echipei mele de a aduce rezultate, chiar și într-o perioadă în care nimeni nu poate spune cum vor evolua lucrurile în ceea ce privește efectele în plan sanitar.”, a menționat Mihai Lucian Alexe, Director General Proleasing Motors.
Scenariu pentru anul 2021
Consumul în scădere și temporizarea planurilor de investiții sunt doar două dintre certitudinile acestei perioade. Varianta drastică a scenariului pentru 2021 ar însemna o scădere a cifrei de afaceri cu mai mult de 30%, ceea ce ar aduce măsuri drastice. O scădere de doar 15% ar avea urmări mai puțin dramatice, putând fi depășită cu ajustări minime.
În 2021 toate brandurile din portofoliul Proleasing vor avea produse noi, majoritatea electrificate. Se va crește capacitatea de lucru a atelierului de lucrări de tinichigerie vopsitorie.