Premieră mondială: Mercedes-Benz Active Brake Assist 5 pentru autobuze

Mercedes-Benz Intouro
Noul Mercedes-Benz Intouro ridică standardele în materie de autobuze interurbane destinate transportului interjudetean și excursiilor. Cu noile sisteme de asistență disponibile: Active Brake Assist 5 și Sideguard Assist.

Premieră mondială a sistemului Active Brake Assist 5 pentru autobuze: funcția de frânare automată, pentru evitarea pietonilor

Protejarea celor mai vulnerabili participanți la trafic, precum și a pietonilor și bicicliștilor, reprezintă un aspect extrem de important pentru Mercedes-Benz, în special în ceea ce privește transportul urban și interurban. Mercedes-Benz Intouro este primul autobuz care dispune de un sistem unic de frânare în caz de urgență, Active Brake Assist 5 – sau ABA 5 – ce marchează o etapă importantă în creșterea siguranței rutiere. Mercedes-Benz Intouro

Fiind primul sistem de asistență la frânare în caz de urgență disponibil pentru autobuze la nivel mondial, ABA 5 poate efectua o oprire automată completă a autobuzului cu scopul de a evita pietonii. Mai mult, în comparație cu predecesorul său ABA 4, noul sistem poate efectua și o oprire automată completă pentru a evita obstacolele mobile sau staționare.

Sideguard Assist avertizează șoferul cu privire la obstacolele mobile sau staționare

Dintre noile echipări de siguranță disponibile pentru noul Intouro se distinge pachetul opțional Sideguard Assist, sistemul de asistență la viraje, cu funcție de detectare a pietonilor. Acesta sprijină șoferul în viraje în zonele aglomerate. Prevăzut cu sisteme radar, Sideguard Assist semnalează obstacolele mobile, precum pietonii sau bicicliștii, dar și pe cele staționare. Datorită celor două sisteme de asistență, noul Intouro oferă un nivel de siguranță fără precedent pentru autobuze.

  • Mercedes-Benz Intouro
  • Mercedes-Benz Intouro

Împreună cu ESP ca echipare standard și alte echipări de siguranță, noul Intouro îmbină toate tehnologiile de siguranță disponibile pentru autobuze în prezent.

Noul Intouro: un autobuz interurban, flexibil și economic

Cu o gamă largă de configurații, noile autobuze Mercedes-Benz Intouro acoperă un spectru larg de cerințe. Un autobuz cu podea ridicată și un compartiment generos pentru bagaje poate fi folosit ca autobuz școlar, pentru  transferuri, dar și pentru transportul angajaților sau excursii. Aerodinamica optimizată și caroseria ușoară, actualizată, asigură o și mai mare eficiență în materie de consum de carburant. În funcție de modelul de operare al autovehiculului, consumul este cu până la 3% mai mic în varianta standard, față de generația anterioară, iar cu pachetele opționale, consumul poate fi redus și mai mult.

  • Mercedes-Benz Intouro
  • Mercedes-Benz Intouro
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.