Porsche – profit operațional de 1,2 miliarde euro în prima jumătate a anului 2020

Porsche AG a obținut un profit din vânzări de 9,9%. Veniturile din vânzări, de 12,42 miliarde de euro, sunt cu 7,3% mai mici decât în anul precedent.

Livrările Porsche din primele șase luni ale anului 2020 au scăzut la nivel mondial cu 12,4 la sută, ajungând în total la 116.964 vehicule. În ciuda faptului că centrele Porsche au rămas închise timp de câteva săptămâni, 4.480 de unități ale noului Taycan s-au livrat în prima jumătate a anului. De asemenea, emblematicul 911 a înregistrat o creștere de 2,2 la sută, cu 16.919 livrări.

Porsche Cayenne a fost cel mai popular model, cu un total de 39.245 livrări, în timp ce 34.430 de unități Macan au fost predate clienților. China a rămas cea mai mare piață unică raportată la volum, pentru producătorul de mașini sport, în prima jumătate a anului 2020, cu 39.603 livrări. 32.312 de mașini au fost furnizate clienților europeni. În SUA, Porsche a livrat 24.186 de mașini între lunile ianuarie și iunie.

„Situația actuală a fost una dificilă pentru compania noastră. Gestionăm în mod responsabil și sistematic criza cauzată de Coronavirus și, în același timp, o vedem ca pe o oportunitate.

Vânzările au fost impulsionate de noile noastre produse atractive – de la 911 Turbo la mașina sport electrică Taycan, care a fost recent votată cea mai inovatoare mașină din lume”, spune Oliver Blume, președintele Comitetului executiv la Porsche AG. „Suntem recunoscuți ca vizionari și stabilim noi standarde. Acest spirit de pionierat este ceea ce ne animă”, spune Blume. „Vom investi 15 miliarde de euro în următorii cinci ani doar în noile tehnologii.”

„Când vine vorba despre investiții în electromobilitate și digitalizare, suntem în continuare pe banda de viteză”, confirmă Lutz Meschke, vicepreședinte și membru al Comitetului executiv, responsabil pentru Finanțe și IT la Porsche AG.

„În același timp, continuăm să ne urmărim obiectivele strategice ambițioase de profitabilitate, astfel încât să putem proteja locurile de muncă la Porsche pe termen lung”. Acesta este motivul pentru care CFO-ul nostru spune că Porsche va lua măsuri suplimentare pentru creșterea eficienței. „Sunt necesare eforturi comune extraordinare pentru a asigura locurile de muncă”, spune Meschke.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.