Porsche – profit operațional de 1,2 miliarde euro în prima jumătate a anului 2020

Porsche AG a obținut un profit din vânzări de 9,9%. Veniturile din vânzări, de 12,42 miliarde de euro, sunt cu 7,3% mai mici decât în anul precedent.

Livrările Porsche din primele șase luni ale anului 2020 au scăzut la nivel mondial cu 12,4 la sută, ajungând în total la 116.964 vehicule. În ciuda faptului că centrele Porsche au rămas închise timp de câteva săptămâni, 4.480 de unități ale noului Taycan s-au livrat în prima jumătate a anului. De asemenea, emblematicul 911 a înregistrat o creștere de 2,2 la sută, cu 16.919 livrări.

Porsche Cayenne a fost cel mai popular model, cu un total de 39.245 livrări, în timp ce 34.430 de unități Macan au fost predate clienților. China a rămas cea mai mare piață unică raportată la volum, pentru producătorul de mașini sport, în prima jumătate a anului 2020, cu 39.603 livrări. 32.312 de mașini au fost furnizate clienților europeni. În SUA, Porsche a livrat 24.186 de mașini între lunile ianuarie și iunie.

„Situația actuală a fost una dificilă pentru compania noastră. Gestionăm în mod responsabil și sistematic criza cauzată de Coronavirus și, în același timp, o vedem ca pe o oportunitate.

Vânzările au fost impulsionate de noile noastre produse atractive – de la 911 Turbo la mașina sport electrică Taycan, care a fost recent votată cea mai inovatoare mașină din lume”, spune Oliver Blume, președintele Comitetului executiv la Porsche AG. „Suntem recunoscuți ca vizionari și stabilim noi standarde. Acest spirit de pionierat este ceea ce ne animă”, spune Blume. „Vom investi 15 miliarde de euro în următorii cinci ani doar în noile tehnologii.”

„Când vine vorba despre investiții în electromobilitate și digitalizare, suntem în continuare pe banda de viteză”, confirmă Lutz Meschke, vicepreședinte și membru al Comitetului executiv, responsabil pentru Finanțe și IT la Porsche AG.

„În același timp, continuăm să ne urmărim obiectivele strategice ambițioase de profitabilitate, astfel încât să putem proteja locurile de muncă la Porsche pe termen lung”. Acesta este motivul pentru care CFO-ul nostru spune că Porsche va lua măsuri suplimentare pentru creșterea eficienței. „Sunt necesare eforturi comune extraordinare pentru a asigura locurile de muncă”, spune Meschke.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.