Plăcuțe de frână premium pentru camionul tău de la Textar

Să produci plăcuțe de frână pentru Bugatti Veyron este o certificare a expertizei pe care o ai în domeniul produselor de fricțiune. Să produci produse similare pentru vehicule comerciale, aici începe cu adevărat provocareapentru Textar.

Textar investește la fel de mult în dezvoltarea produselor de fricțiune pentru vehicule comerciale precum o face în dezvoltarea produselor pentru automobile.

Un automobil își schimbă comportamentul și distanța de frânare doar dacă urcă cinci adulți la bord. Oare ce se întâmplă cu un camion care pe lângă propria masă mai are în grijă și o încărcătură de 20 tone. Cam la ce solicitări sunt supuse produsele de fricțiune?

Un simplu exemplu vă poate lămuri:

Cu o putere a motorului de 340 kW / 455 CP, un camion de 40 tone poate accelera la 80 km/h în 45 de secunde. O frânarea completă de urgenţă de la 80 la 0 km/h în 3 secunde necesită o putere de frânare de 3.300 kW / 4.425 CP. Un factor de stres incredibil pentru o componentă de fricţiune destul de mică.

În calitate de lider de marcă la nivel mondial în sectorul frânării prin fricţiune pentru vehiculele comerciale şi principal furnizor de plăcuţe şi garnituri de frână, atât pentru sectorul echipamentelor originale, cât şi pentru piaţa de accesorii, Textar oferă performanţa şi siguranţa pe care numai originalul le poate garanta. De aceea, majoritatea vehicolelor comerciale din Europa sunt echipate cu produsele TMD Friction.

TMD Friction asigură produse de fricțiune ca echipare originală pentru o lungă listă de constructori. Pentru cei care nu cred această afirmație, iată lista: Baohua / KIC, Baoben, BPW, CNHTC, Csepel, DAF, Dennis, Dongfeng, EvoBus, Ford Otosan, Foton, FUWA, GFA, Haldex, Hualing Truck, Irisbus, Iveco, Kamaz, Kässbohrer, Knorr-Bremse, Knott, MAN, MCI, Menarini, Mercedes-Benz, Meritor, Neoplan, Optare, Prevost, Renault Trucks, ROR, SAF-Holland, Scania, Solaris, Valx, Van Hool, Volkswagen, Volvo Trucks & Buses, Wabco (Perrot), Yutong, ZF

Procesul de frânare la un vehicul comercial este ceva extrem de complex. Un factor extrem de important este distribuția maselor. Și nu vorbim despre modul în care este încărcat camionul și distribuția maselor pe punți, ci despre dinamica maselor la un camion pe parcursul frânării. Comparativ cu un automobil unde masele sunt compacte, centrul de greutate este poziționat jos, masele sunt apropiate de punți, la un vehicul comercial lucrurile sunt radical diferite.

În primul rând masele sunt poziționate mult deasupra punților, iar în cazul frânării, transferul de masă spre înainte este semnificativ. Iar apoi trebuie luat în calcul variația mare de masă între rularea cu mașina încărcată și ea goală. Iar toate acestea, după intervenția tuturor sistemelor de distribuție a forțelor de frânare… rămân în grija materialelor de fricțiune.

De exemplu, luați în considerare un camion care are un raport între înălțime și lungime de 0,3 (lungime de 8 m și înălțime = 2,4m), o greutate totală de 30 tone; și o decelerare instantanee de 0,4g.

Există un transfer de 3,6 tone de la grupul de punți spate la placa de protecție față. Efectiv o greutate de 3.6 tone se deplasează din spatele remorcii în față.

Există o altă variație a greutății care este și mai semnificativă. Această variație apare atunci când sarcina unui vehicul utilitar este schimbată.

Luăm ca exemplu un cap-tractor care în momentul în care are atașată o semiremorcă are o masă care-l duce în zona 9 – 12 tone. Semiremorca goală are o masă în intervalul 6 – 9 tone. Complet încărcată, semiremorca are o masă de 30 – 34 tone, iar capul tractor ajunge la 20 – 24 tone. Autocamionul experimentează o variație a sarcinii între încărcătura ușoară/9cu semiremorca goală atașată) și condiții complet încărcate de aproximativ 2: 1, în timp ce semiremorca experimentează o variație a sarcinii de aproximativ 3: 1.

Textar este un producător premium de plăcuțe de frână și garnituri. Premium nu înseamnă lux, premium înseamnă calitate, garanție, durată lungă de viaţă, uzura redusă şi stabilitatea la fricţiune.

Chiar dacă piesele de schimb reprezintă doar 4% din cheltuielile unui operator auto, aici incluzând și consumabilele pentru sistemul de frânare, o mică defecțiune la sistemul de frânare poate avea rezultate greu de cuantificat.

Anatomia unei plăcuțe de frână

Am menționat că produsele TMD Friction sunt premium, să vedem motivele.

În funcție de aplicație, utilizare dar și de sarcina termică, TMD Friction utilizează o gamă de procese mecanice diferite pentru producția plăcuțelor sale de frânare destinate vehiculelor comerciale, pentru a asigura rezistența materialului de fricțiune. Așadar avem următoarele plăcute metalice:

  1. plăcuţă din oţel cu pini din alamă
  2. plăcuţă turnată cu pili din alamă
  3. plăcuţă turnată cu pini injectaţi (plăcuţă integral turnată)
  4. plăcuţă din oţel cu plasă sudată
  5. plăcuţă cu masă uşoară, cu pini

Această inovație si anume plăcuța metalică ușoara („TMD Friction Lightweight Technology”) se bazează pe o placă de suport mai subțire și, astfel, mai ușoară pentru vehiculele comerciale, ajutând astfel la reducerea masei vehiculului, la reducerea momentelor inerțiale ale ansamblurilor – fapt care duce la economie de combustibil şi reducerea emisiilor de CO2.

TMD Friction, prin Textar, a adoptat plăcuța de frână cu plăcuță de fixare cu masă redusă, ceea ce permite obținerea unui produs cu o masă mai mică decât cea a plăcuțelor de frână convenționale pentru vehicule comerciale.

Avantajul pentru operatorii de flote: plăcuţele de frâne Textar cu masă uşoară utilizează aceeaşi geometrie ca şi plăcuţele de frână standard, astfel că sunt un echipament de schimb direct. Cu tehnologii de îmbinare brevetate şi metode avansate de producţie, aprobate pentru sectorul echipamentelor originale, gama de produse Textar este unică pe piaţa internaţională a accesoriilor.

Produsele de fricţiune Textar pentru vehiculele comerciale sunt combinaţia perfectă dintre performanţa superioară de frânare, perioada lungă de viaţă şi uzura redusă a discului şi tamburului. Această calitate de primă clasă poate fi întâlnită în întreaga gamă de peste 750 de plăcuţe de frâne cu disc şi garnituri de frâne cu tambur pentru vehicule comerciale.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Opel Mokka-e

Test Drive Opel Mokka-e

Astăzi vă dăm întâlnire cu Opel Mokka atât online cât și în print, în paginile Weekend Adevărul. Pe hârtie puteți citi impresiile despre versiunea GS Line cu propulsor 1.2 Turbo, iar aici vrem să vorbim despre versiunea electrică Opel Mokka-e.

Citește articol »

Primul test în România cu Dacia Spring

Am plecat cu așteptări moderate la testul cu Dacia Spring și am descoperit o mașină care a depășit ceea ce credeam că voi găsi, chiar dacă modelul testat este unul de preserie, care va primi îmbunătățiri pentru versiunea de client. Primul test cu modelul electric de la Dacia clarifică multe răspunsuri la întrebări pe care, pe bună dreptate, lumea le-a ridicat.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.