Michelin e-Primacy – un lider al eficienței

În 2021, Michelin face un pas important prin introducerea pe piață a anvelopei Michelin e-Primacy, oferind nu numai cea mai redusă rezistență la rulare din categoria sa, ci mult mai mult...

În 1992, grupul a introdus pe piață prima anvelopă „verde” din lume. Rezistența la rulare mai mică a contribuit la reducerea emisiilor de CO2 și la îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil (având în vedere că anvelopele reprezintă între 20% și 30% din consumul de combustibil al unui vehicul).

e-Primacy este prima anvelopă Michelin eco-responsabilă pentru proiectarea căreia s-a ținut cont de impactul pe care o anvelopă îl are asupra mediului pe durata ei de viață. Având la bază foarte multă tehnologie, anvelopa e-Primacy oferă cea mai mică rezistența la rulare, fiind astfel mai ecologică, dar în același timp îndeplinind toate criteriile legate de siguranță, aderență și durabilitate care fac ca anvelopele Michelin să fie atât de cunoscute.

Anvelopa Michelin e-Primacy a fost proiectată să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2, pe tot parcursul fazelor de producție, de la extracția materiilor prime până la transportul anvelopelor. Este prima anvelopă din lume care va deschide calea către o nouă generație de produse.

Michelin e-Primacy

  1. Pereții laterali CoolRunning – Energia absorbită şi consumată de pereţii laterali în momentul deflexiei este mult scăzută în comparaţie cu pereţii standard, contribuind astfel la reducerea consumului de carburant sau la îmbunătăţirea autonomiei pentru vehicule electrice.
  2. Centură de protecție suplă – Aceste straturi de protecţie cu un design special asigură acelaşi nivel de rezistență, dar necesitând mai puțină materie primă. Astfel, generează o rezistență la rulare mai redusă în comparație cu modelele tradiționale, ceea ce ajută la îmbunătățirea consumului de combustibil și la reducerea emisiilor de CO2 ale vehiculelor.
  3. Compus energetic pasiv – Această tehnologie, care este sursa principală a rezistenței reduse la rulare a anvelopelor Michelin e-Primacy, se bazează pe un elastomer extrem de rezistent. În interiorul compusului, o legătura chimică mai bună între elastomeri şi materialul de umplutură reduce pierderile de energie, micșorând rezistența la rulare și, prin urmare, reduce cantitatea de combustibil sau curent electric necesară pentru deplasarea vehiculului.
  4. Caneluri în formă de U – Această tehnologie Evergrip și-a dovedit eficienţa în cazul Michelin Primacy 4, o anvelopă renumită pentru performanța sa pe carosabil umed, când este nouă, dar și când este uzată. Forma unică a canelurilor asigură evacuarea eficientă a apei, indiferent de uzura benzii de rulare.
  5. Design Maxtouch – Tehnologia Evertread maximizează contactul anvelopelor cu carosabilul și distribuie uniform forțele de frânare, accelerare și virare. Acest lucru ajută la prelungirea duratei de viață a benzii de rulare, stând la baza durabilității excelente a anvelopelor Michelin e.Primacy.
  6. Energy AirShield – este o centură super ermetică care micșorează pierderile de energie, contribuind astfel la reducerea rezistenței la rulare.

Datorită celui mai mic coeficient de rezistență la rulare, Michelin e-Primacy este inclusă în clasa A în ceea ce privește eficiența energetică și în clasa B din punct de vedere al aderenței pe carosabil umed, fiind astfel una dintre cele mai bune anvelope de pe piață, având în vedere că mai puțin de 1% dintre anvelope oferă o combinație câștigătoare între rezistența la rulare din clasa A și aderența pe carosabil umed din clasa A sau B.

Rezistența redusă la rulare oferită de anvelopa e-Primacy înseamnă că șoferi pot economisi aproximativ 0,21 litri combustibil la 100 de kilometri și aproximativ 80 EUR pe durata de viață a anvelopei.

Reducerea consumului de combustibil duce la rândul ei la o reducere a emisiilor de CO2. Pentru planetă, acest câștig poate fi estimat la 174 kg pe durata de viață a unei anvelope, corespunzând emisiilor de CO2 negenerate de un vehicul care parcurge mai mult de 1.600 km.

Michelin e-Primacy încurajează de asemenea, tranziția spre mobilitate electrică sau hibridă. Performanța sa în materie de rezistență la rulare îmbunătățește eficiența energetică a vehiculelor electrice, crescând astfel autonomia lor cu aproximativ 7% sau aproximativ 30 km în cazul unui vehicul cu o autonomie de 400km, comparativ cu alte anvelope din aceeași categorie.

În linie cu reputația anvelopelor Michelin e-Primacy oferă aceeași performanță superioară de la primul până la ultimul kilometru. Chiar și după 30.000 de km parcurși pe șosea, poate trece testul standard european R117 de omologare a anvelopelor noi pentru frânarea pe carosabil umed.

Disponibilă din primăvara anului 2021 în 56 de dimensiuni, de la 15 până la 20 inch, anvelopa Michelin e-Primacy se poate monta pe cele mai populare autovehicule cu combustie internă și electrice de pe piață. 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.