Enel X în parteneriat cu Hubject pentru a oferi soluții de plată destinate mobilității electrice

Filiala Enel X Financial Services a Enel X a semnat cu Hubject un acord de parteneriat pe termen lung, care presupune utilizarea motorului fintech al companiei în sprijinul acestei soluții, inovând procesele de business pentru a dezvolta piața de mobilitate electrică.

Enel X, prin filiala sa Enel X Financial Services, specializată în soluții de plată, a fost selectată de către Hubject pentru a activa serviciile de decontare financiară dintre operatorii de puncte de încărcare (CPO) și furnizorii de servicii de e-mobilitate (EMP) pe platforma eRoaming a Hubject, lider mondial pentru astfel de soluții.

Acest serviciu, numit „intercharge SETTLEMENT”, permite o soluție de plată și de facturare B2B automatizată, menită să reducă costurile de procesare B2B și să contribuie la îmbunătățirea rentabilității tuturor companiilor partenere participante. În plus, acest parteneriat permite facilitarea de către eRoaming a adoptării la scară largă a vehiculelor electrice (EV). Serviciul va fi disponibil în toate țările zonei euro până la sfârșitul acestui an.

Giulio Carone, CEO al Enel X Financial Services, a declarat: „Acest parteneriat pe termen lung este un pas important în poziționarea companiei noastre ca jucător lider pe piața serviciilor financiare. Acest acord cu Hubject reprezintă o mărturie a angajamentului nostru față de soluțiile inovatoare axate pe abordarea centrală a clienților bazată pe modelul tradițional al produselor energetice.

Platforma Fintech pe care am implementat-o deschide calea către noi modele de afaceri care permit interoperabilitatea între diferite ecosisteme.”

Christian Hahn, CEO Hubject, a declarat: „Suntem încântați să lucrăm cu Enel X pentru a oferi un nivel și o calitate a serviciilor de neegalat tuturor celor peste 750 de parteneri de pe platforma noastră eRoaming. Una dintre cele mai mari provocări din industria de încărcare a vehiculelor electrice cu o mulțime de ore de lucru și foi de calcul în fiecare lună poate fi considerată în cele din urmă soluționată.

Acest lucru permite tuturor partenerilor noștri să își îmbunătățească modelul de afaceri cu fiecare tranzacție efectuată prin intercharge SETTLEMENT.”

Soluția este primul serviciu complet de decontare financiară de tip B2B din sectorul mobilității electrice și permite Operatorilor de Puncte de Încărcare să determine în mod direct tarifele B2B pentru procesele de încărcare, precum și automatizarea procesului de facturare și plată către Furnizorii de Servicii de e-Mobilitate.

Noua soluție de decontare elimină activitățile manuale în procesele de clasificare, facturare și plată, care erau predispuse la erori. Soluția oferă, de asemenea, o platformă pentru soluționarea conflictelor online și informații valoroase privind raportarea. În plus, va îmbunătăți securitatea plăților, precum și controlul cheltuielilor de exploatare, ajutând afacerile să le reducă substanțial.

Hubject a dezvoltat o platformă interoperabilă de puncte de încărcare a vehiculelor electrice care le permite șoferilor să își încarce mașinile printr-o rețea de 250.000 de puncte de încărcare publică la nivel mondial, fără a fi nevoie să semneze noi contracte în afara celor încheiate deja cu furnizorii lor de servicii de mobilitate electrică.

Pentru a facilita clienților o experiență ireproșabilă, fiecare EMP utilizează platforma Hubject eRoaming pentru a accesa o gamă largă de rețele de operatori de puncte de încărcare. Înainte de acest acord, când avea loc o sesiune de încărcare, furnizorul de servicii de e-mobilitate trebuia să plătească separat operatorul de puncte de încărcare în conformitate cu prețurile declarate de acesta. În plus, fiecare tranzacție bilaterală era decontată manual, lunar sau bi-lunar, în urma unui proces complex de regularizare.

Enel X a încheiat numeroase acorduri de interoperabilitate prin intermediul platformei eRoaming Hubject pentru a lărgi rețeaua publică de încărcare pusă la dispoziție clienților săi din întreaga Europă, extinzându-și astfel calitatea de furnizor de servicii de mobilitate electrică în Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Ungaria, Irlanda, Olanda, Norvegia, România, Slovenia, Spania, Suedia, Elveția și Regatul Unit.

Interoperability, sau eRoaming, este o componentă structurală a misiunii Enel X de a crea soluții de încărcare pentru toate tipurile de utilizare (casă, birou, tranzit), care sunt accesibile printr-un singur punct de acces, și anume aplicația JuicePass de la Enel X.

Această aplicație este o interfață unică pentru clienții Enel X care permite încărcarea acasă și la birou, precum și pentru a accesa rețeaua publică de puncte de încărcare ale Enel X și ale partenerii săi și, în cele din urmă, rețeaua Hubject per ansamblu.

Se preconizează că Enel X își va crește rețeaua de puncte de încărcare publică și privată puse la dispoziție clienților la nivel mondial, prin parteneriate de interoperabilitate, la aproximativ 736.000 până în 2022, de la aproximativ 130.000 astăzi, pentru a sprijini adoptarea vehiculelor electrice și decarbonizarea sectorului transporturilor.

Enel X Financial Services, o companie a grupului Enel controlată 100% de Enel X, este o societate emitentă de monedă electronică (Electronic Money Institution – EMI) autorizată de Banca Italiei în decembrie 2018 care oferă soluții de plată consumatorilor și corporațiilor care acționează cu respectarea deplină a protecției datelor și a confidențialității.

De asemenea, este o entitate reglementată înregistrată în registrul central al Autorității Bancare Europene (EBA) care conține informații despre instituțiile de plată și cele emitente de monedă electronică. Enel X Financial Services își propune să devină un jucător de frunte în domeniul fintech.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.