Enel X în parteneriat cu Hubject pentru a oferi soluții de plată destinate mobilității electrice

Filiala Enel X Financial Services a Enel X a semnat cu Hubject un acord de parteneriat pe termen lung, care presupune utilizarea motorului fintech al companiei în sprijinul acestei soluții, inovând procesele de business pentru a dezvolta piața de mobilitate electrică.

Enel X, prin filiala sa Enel X Financial Services, specializată în soluții de plată, a fost selectată de către Hubject pentru a activa serviciile de decontare financiară dintre operatorii de puncte de încărcare (CPO) și furnizorii de servicii de e-mobilitate (EMP) pe platforma eRoaming a Hubject, lider mondial pentru astfel de soluții.

Acest serviciu, numit „intercharge SETTLEMENT”, permite o soluție de plată și de facturare B2B automatizată, menită să reducă costurile de procesare B2B și să contribuie la îmbunătățirea rentabilității tuturor companiilor partenere participante. În plus, acest parteneriat permite facilitarea de către eRoaming a adoptării la scară largă a vehiculelor electrice (EV). Serviciul va fi disponibil în toate țările zonei euro până la sfârșitul acestui an.

Giulio Carone, CEO al Enel X Financial Services, a declarat: „Acest parteneriat pe termen lung este un pas important în poziționarea companiei noastre ca jucător lider pe piața serviciilor financiare. Acest acord cu Hubject reprezintă o mărturie a angajamentului nostru față de soluțiile inovatoare axate pe abordarea centrală a clienților bazată pe modelul tradițional al produselor energetice.

Platforma Fintech pe care am implementat-o deschide calea către noi modele de afaceri care permit interoperabilitatea între diferite ecosisteme.”

Christian Hahn, CEO Hubject, a declarat: „Suntem încântați să lucrăm cu Enel X pentru a oferi un nivel și o calitate a serviciilor de neegalat tuturor celor peste 750 de parteneri de pe platforma noastră eRoaming. Una dintre cele mai mari provocări din industria de încărcare a vehiculelor electrice cu o mulțime de ore de lucru și foi de calcul în fiecare lună poate fi considerată în cele din urmă soluționată.

Acest lucru permite tuturor partenerilor noștri să își îmbunătățească modelul de afaceri cu fiecare tranzacție efectuată prin intercharge SETTLEMENT.”

Soluția este primul serviciu complet de decontare financiară de tip B2B din sectorul mobilității electrice și permite Operatorilor de Puncte de Încărcare să determine în mod direct tarifele B2B pentru procesele de încărcare, precum și automatizarea procesului de facturare și plată către Furnizorii de Servicii de e-Mobilitate.

Noua soluție de decontare elimină activitățile manuale în procesele de clasificare, facturare și plată, care erau predispuse la erori. Soluția oferă, de asemenea, o platformă pentru soluționarea conflictelor online și informații valoroase privind raportarea. În plus, va îmbunătăți securitatea plăților, precum și controlul cheltuielilor de exploatare, ajutând afacerile să le reducă substanțial.

Hubject a dezvoltat o platformă interoperabilă de puncte de încărcare a vehiculelor electrice care le permite șoferilor să își încarce mașinile printr-o rețea de 250.000 de puncte de încărcare publică la nivel mondial, fără a fi nevoie să semneze noi contracte în afara celor încheiate deja cu furnizorii lor de servicii de mobilitate electrică.

Pentru a facilita clienților o experiență ireproșabilă, fiecare EMP utilizează platforma Hubject eRoaming pentru a accesa o gamă largă de rețele de operatori de puncte de încărcare. Înainte de acest acord, când avea loc o sesiune de încărcare, furnizorul de servicii de e-mobilitate trebuia să plătească separat operatorul de puncte de încărcare în conformitate cu prețurile declarate de acesta. În plus, fiecare tranzacție bilaterală era decontată manual, lunar sau bi-lunar, în urma unui proces complex de regularizare.

Enel X a încheiat numeroase acorduri de interoperabilitate prin intermediul platformei eRoaming Hubject pentru a lărgi rețeaua publică de încărcare pusă la dispoziție clienților săi din întreaga Europă, extinzându-și astfel calitatea de furnizor de servicii de mobilitate electrică în Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Ungaria, Irlanda, Olanda, Norvegia, România, Slovenia, Spania, Suedia, Elveția și Regatul Unit.

Interoperability, sau eRoaming, este o componentă structurală a misiunii Enel X de a crea soluții de încărcare pentru toate tipurile de utilizare (casă, birou, tranzit), care sunt accesibile printr-un singur punct de acces, și anume aplicația JuicePass de la Enel X.

Această aplicație este o interfață unică pentru clienții Enel X care permite încărcarea acasă și la birou, precum și pentru a accesa rețeaua publică de puncte de încărcare ale Enel X și ale partenerii săi și, în cele din urmă, rețeaua Hubject per ansamblu.

Se preconizează că Enel X își va crește rețeaua de puncte de încărcare publică și privată puse la dispoziție clienților la nivel mondial, prin parteneriate de interoperabilitate, la aproximativ 736.000 până în 2022, de la aproximativ 130.000 astăzi, pentru a sprijini adoptarea vehiculelor electrice și decarbonizarea sectorului transporturilor.

Enel X Financial Services, o companie a grupului Enel controlată 100% de Enel X, este o societate emitentă de monedă electronică (Electronic Money Institution – EMI) autorizată de Banca Italiei în decembrie 2018 care oferă soluții de plată consumatorilor și corporațiilor care acționează cu respectarea deplină a protecției datelor și a confidențialității.

De asemenea, este o entitate reglementată înregistrată în registrul central al Autorității Bancare Europene (EBA) care conține informații despre instituțiile de plată și cele emitente de monedă electronică. Enel X Financial Services își propune să devină un jucător de frunte în domeniul fintech.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.