Anvelope speciale Continental pentru mașinile electrice

Conti e.MotionPro
Continental produce cauciucuri pentru mașini electrice și autobuze și a prezentat un prototip pentru camioane. În România, Continental produce anvelope pentru vehicule electrice, modelul Conti.eContact

Vehiculele cu tracțiune electrică și hibridă sunt mai grele decât cele convenționale, pun mai mult cuplu pe drum atunci când se deplasează și, în mod ideal, ar trebui să fie mult mai silențioase pentru pasageri.

Apoi, desigur, există și așteptările pe care le are toată lumea de la anvelope: siguranța pe drumurile umede și uscate, manevrarea precisă, distanțele scurte de frânare, prevenirea acvaplanării, kilometrajul maxim și, în special important pentru mașinile electrice, rezistență la rulare foarte scăzută.

Dezvoltatorii de anvelope de la Continental din Hanovra s-au ocupat de provocare și au proiectat anvelope special pentru mașini electrice, autobuze și camioane.

Greutatea mai mare a acestor vehicule se reduce la bateriile lor ce cântăresc mai mult decât un rezervor complet de combustibil pentru un motor cu combustie internă. Vehiculele hibride nu au doar un motor, ci și un motor electric, plus un rezervor de combustibil și baterii puternice la bord.

Greutatea suplimentară este compensată prin creșterea capacității portante a carcasei anvelopelor, așa cum este indicat în majoritatea acestor pneuri prin simbolul XL de pe peretele lateral.

ContiSilent Technology

„Acest lucru este demonstrat și de indicele de încărcare mai mare a anvelopelor”, spune Andreas Schlenke, inginer de dezvoltare a anvelopelor la Continental. „În prezent, există discuții în interiorul industriei pentru a standardiza anvelopele cu capacități de încărcare și mai mari, care ar avea probabil un symbol „ XL + ”. Menținerea uzurii cauzate de cuplul ridicat al cuplului atunci când deplasați relativ scăzut necesită modificări atât pentru designul modelului de rulare, cât și pentru compusul folosit”.

Rezistența la rulare foarte scăzută este obținută printr-un amestec de compus al benzii de rulare, modelul și construcția anvelopei – și, în special, peretele lateral – precum și prin menținerea greutății totale la un nivel minim.

O mașina electrică este mult mai silențioasă decât un model cu un motor cu combustie, astfel că este esențial să fie redus la minim zgomotul produs de pneuri la rulare. Acest lucru poate fi obținut prin adăugarea unui compus de spumă în anvelopă, folosind ceea ce Continental numește tehnologia ContiSilent.

Și în fabrica de anvelope din Timișoara, Continental produce anvelope electrice, special construite pentru modele electrice. Modelul Conti.eContact, fabricat în România, oferă, pe lângă o rezistență scăzută la rulare, și o performanță excelentă la frânare, precum și emisii de zgomot reduse.

La prima vedere, aceste produse speciale arată perfect normale. Modelul benzii de rulare și designul peretelui lateral, precum și informațiile de pe peretele lateral sunt similare modelelor convenționale. Și întrucât aproape toate aceste anvelope pentru vehicule electrice și hibride sunt versiuni originale ale echipamentelor, informațiile obligatorii și standard de pe peretele lateral sunt unite și de un cod OE (original equipment).

Continental produce, de asemenea, anvelope pentru vehicule comerciale, adaptate nevoilor de acționare electrică, cum ar fi Conti Urban HA3 pentru autobuze electrice de linie. Între timp, la Salonul Auto de la Frankfurt din 2018, compania a prezentat o anvelopă prototip pentru camioane electrice, cu un model de rulare și perete lateral special concepute.

Potrivit noțiunii „înalte și înguste”, oriunde este practic, anvelopele cu un diametru mare pot ajuta la menținerea rezistenței la rulare. O anvelopă 205/65 R 22, de exemplu, prezintă o rezistență foarte scăzută la rulare, numai pentru dimensiunile mari.

Prima anvelopă a Continental pentru vehicule electrice, Conti.eContact, a fost prezentată inițial în 2012; acest model este în prezent aprobat pentru utilizare pe Smart EQ Forfour. De asemenea, alte serii de modele dezvoltate pentru a satisface cerințele vehiculelor electrice și hibrizilor includ EcoContact 6 cu rezistența sa la rulare foarte scăzută și performanțe sigure – o alegere populară ca echipament original pentru modelele electrice și hibride.

Și portofoliul Continental include, de asemenea, ultraperformanta SportContact 5 – o anvelopă eficientă din punct de vedere energetic pentru mașini electrice mai sportive, cum ar fi Tesla Model S. În total, Continental fabrică în prezent aproximativ 100 de modele de anvelope potrivite pentru vehicule și hibrizi alimentate electric.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.