Anvelope speciale Continental pentru mașinile electrice

Conti e.MotionPro
Continental produce cauciucuri pentru mașini electrice și autobuze și a prezentat un prototip pentru camioane. În România, Continental produce anvelope pentru vehicule electrice, modelul Conti.eContact

Vehiculele cu tracțiune electrică și hibridă sunt mai grele decât cele convenționale, pun mai mult cuplu pe drum atunci când se deplasează și, în mod ideal, ar trebui să fie mult mai silențioase pentru pasageri.

Apoi, desigur, există și așteptările pe care le are toată lumea de la anvelope: siguranța pe drumurile umede și uscate, manevrarea precisă, distanțele scurte de frânare, prevenirea acvaplanării, kilometrajul maxim și, în special important pentru mașinile electrice, rezistență la rulare foarte scăzută.

Dezvoltatorii de anvelope de la Continental din Hanovra s-au ocupat de provocare și au proiectat anvelope special pentru mașini electrice, autobuze și camioane.

Greutatea mai mare a acestor vehicule se reduce la bateriile lor ce cântăresc mai mult decât un rezervor complet de combustibil pentru un motor cu combustie internă. Vehiculele hibride nu au doar un motor, ci și un motor electric, plus un rezervor de combustibil și baterii puternice la bord.

Greutatea suplimentară este compensată prin creșterea capacității portante a carcasei anvelopelor, așa cum este indicat în majoritatea acestor pneuri prin simbolul XL de pe peretele lateral.

ContiSilent Technology

„Acest lucru este demonstrat și de indicele de încărcare mai mare a anvelopelor”, spune Andreas Schlenke, inginer de dezvoltare a anvelopelor la Continental. „În prezent, există discuții în interiorul industriei pentru a standardiza anvelopele cu capacități de încărcare și mai mari, care ar avea probabil un symbol „ XL + ”. Menținerea uzurii cauzate de cuplul ridicat al cuplului atunci când deplasați relativ scăzut necesită modificări atât pentru designul modelului de rulare, cât și pentru compusul folosit”.

Rezistența la rulare foarte scăzută este obținută printr-un amestec de compus al benzii de rulare, modelul și construcția anvelopei – și, în special, peretele lateral – precum și prin menținerea greutății totale la un nivel minim.

O mașina electrică este mult mai silențioasă decât un model cu un motor cu combustie, astfel că este esențial să fie redus la minim zgomotul produs de pneuri la rulare. Acest lucru poate fi obținut prin adăugarea unui compus de spumă în anvelopă, folosind ceea ce Continental numește tehnologia ContiSilent.

Și în fabrica de anvelope din Timișoara, Continental produce anvelope electrice, special construite pentru modele electrice. Modelul Conti.eContact, fabricat în România, oferă, pe lângă o rezistență scăzută la rulare, și o performanță excelentă la frânare, precum și emisii de zgomot reduse.

La prima vedere, aceste produse speciale arată perfect normale. Modelul benzii de rulare și designul peretelui lateral, precum și informațiile de pe peretele lateral sunt similare modelelor convenționale. Și întrucât aproape toate aceste anvelope pentru vehicule electrice și hibride sunt versiuni originale ale echipamentelor, informațiile obligatorii și standard de pe peretele lateral sunt unite și de un cod OE (original equipment).

Continental produce, de asemenea, anvelope pentru vehicule comerciale, adaptate nevoilor de acționare electrică, cum ar fi Conti Urban HA3 pentru autobuze electrice de linie. Între timp, la Salonul Auto de la Frankfurt din 2018, compania a prezentat o anvelopă prototip pentru camioane electrice, cu un model de rulare și perete lateral special concepute.

Potrivit noțiunii „înalte și înguste”, oriunde este practic, anvelopele cu un diametru mare pot ajuta la menținerea rezistenței la rulare. O anvelopă 205/65 R 22, de exemplu, prezintă o rezistență foarte scăzută la rulare, numai pentru dimensiunile mari.

Prima anvelopă a Continental pentru vehicule electrice, Conti.eContact, a fost prezentată inițial în 2012; acest model este în prezent aprobat pentru utilizare pe Smart EQ Forfour. De asemenea, alte serii de modele dezvoltate pentru a satisface cerințele vehiculelor electrice și hibrizilor includ EcoContact 6 cu rezistența sa la rulare foarte scăzută și performanțe sigure – o alegere populară ca echipament original pentru modelele electrice și hibride.

Și portofoliul Continental include, de asemenea, ultraperformanta SportContact 5 – o anvelopă eficientă din punct de vedere energetic pentru mașini electrice mai sportive, cum ar fi Tesla Model S. În total, Continental fabrică în prezent aproximativ 100 de modele de anvelope potrivite pentru vehicule și hibrizi alimentate electric.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.