Vehiculele cu tracțiune electrică și hibridă sunt mai grele decât cele convenționale, pun mai mult cuplu pe drum atunci când se deplasează și, în mod ideal, ar trebui să fie mult mai silențioase pentru pasageri.
Apoi, desigur, există și așteptările pe care le are toată lumea de la anvelope: siguranța pe drumurile umede și uscate, manevrarea precisă, distanțele scurte de frânare, prevenirea acvaplanării, kilometrajul maxim și, în special important pentru mașinile electrice, rezistență la rulare foarte scăzută.
Dezvoltatorii de anvelope de la Continental din Hanovra s-au ocupat de provocare și au proiectat anvelope special pentru mașini electrice, autobuze și camioane.
Greutatea mai mare a acestor vehicule se reduce la bateriile lor ce cântăresc mai mult decât un rezervor complet de combustibil pentru un motor cu combustie internă. Vehiculele hibride nu au doar un motor, ci și un motor electric, plus un rezervor de combustibil și baterii puternice la bord.
Greutatea suplimentară este compensată prin creșterea capacității portante a carcasei anvelopelor, așa cum este indicat în majoritatea acestor pneuri prin simbolul XL de pe peretele lateral.
„Acest lucru este demonstrat și de indicele de încărcare mai mare a anvelopelor”, spune Andreas Schlenke, inginer de dezvoltare a anvelopelor la Continental. „În prezent, există discuții în interiorul industriei pentru a standardiza anvelopele cu capacități de încărcare și mai mari, care ar avea probabil un symbol „ XL + ”. Menținerea uzurii cauzate de cuplul ridicat al cuplului atunci când deplasați relativ scăzut necesită modificări atât pentru designul modelului de rulare, cât și pentru compusul folosit”.
Rezistența la rulare foarte scăzută este obținută printr-un amestec de compus al benzii de rulare, modelul și construcția anvelopei – și, în special, peretele lateral – precum și prin menținerea greutății totale la un nivel minim.
O mașina electrică este mult mai silențioasă decât un model cu un motor cu combustie, astfel că este esențial să fie redus la minim zgomotul produs de pneuri la rulare. Acest lucru poate fi obținut prin adăugarea unui compus de spumă în anvelopă, folosind ceea ce Continental numește tehnologia ContiSilent.
Și în fabrica de anvelope din Timișoara, Continental produce anvelope electrice, special construite pentru modele electrice. Modelul Conti.eContact, fabricat în România, oferă, pe lângă o rezistență scăzută la rulare, și o performanță excelentă la frânare, precum și emisii de zgomot reduse.
La prima vedere, aceste produse speciale arată perfect normale. Modelul benzii de rulare și designul peretelui lateral, precum și informațiile de pe peretele lateral sunt similare modelelor convenționale. Și întrucât aproape toate aceste anvelope pentru vehicule electrice și hibride sunt versiuni originale ale echipamentelor, informațiile obligatorii și standard de pe peretele lateral sunt unite și de un cod OE (original equipment).
Continental produce, de asemenea, anvelope pentru vehicule comerciale, adaptate nevoilor de acționare electrică, cum ar fi Conti Urban HA3 pentru autobuze electrice de linie. Între timp, la Salonul Auto de la Frankfurt din 2018, compania a prezentat o anvelopă prototip pentru camioane electrice, cu un model de rulare și perete lateral special concepute.
Potrivit noțiunii „înalte și înguste”, oriunde este practic, anvelopele cu un diametru mare pot ajuta la menținerea rezistenței la rulare. O anvelopă 205/65 R 22, de exemplu, prezintă o rezistență foarte scăzută la rulare, numai pentru dimensiunile mari.
Prima anvelopă a Continental pentru vehicule electrice, Conti.eContact, a fost prezentată inițial în 2012; acest model este în prezent aprobat pentru utilizare pe Smart EQ Forfour. De asemenea, alte serii de modele dezvoltate pentru a satisface cerințele vehiculelor electrice și hibrizilor includ EcoContact 6 cu rezistența sa la rulare foarte scăzută și performanțe sigure – o alegere populară ca echipament original pentru modelele electrice și hibride.
Și portofoliul Continental include, de asemenea, ultraperformanta SportContact 5 – o anvelopă eficientă din punct de vedere energetic pentru mașini electrice mai sportive, cum ar fi Tesla Model S. În total, Continental fabrică în prezent aproximativ 100 de modele de anvelope potrivite pentru vehicule și hibrizi alimentate electric.