Ford Explorer aterizează în Europa 2020

Noul SUV Ford Explorer și-a făcut debutul european în cadrul evenimentului special Go Further, care a avut loc la Amsterdam.

Noul Ford Explorer Plug-In Hybrid va fi oferit în două versiuni specifice, foarte bine echipate și cu volan pe partea stângă: sportivul Explorer ST-Line, inspirat de gama Ford Performance, și luxosul Explorer Platinum. Ambele sunt animate de un sistem de propulsie care asociază motorul Ford EcoBoost V6 de 3.0 litri și un motor electric/generator pentru a dezvolta 450 CP și un cuplu de 840 Nm. Sistemul oferă și posibilitatea rulării în modul 100% electric.

Motorul EcoBoost de 3.0 litri și 350 CP este sprijinit de un motor electric de 100 CP. Bateria Litiu-Ion cu capacitatea de 13.1 kWh poate fi încărcată printr-o mufă localizată pe aripa frontală din partea stângă, între portieră și pasajul roții. În plus, bateria este alimentată automat în mers cu ajutorul tehnologiei de încărcare regenerabilă care captează energia cinetică altfel pierdută în timpul operațiunii de frânare.

Ford Explorer
Ford Explorer

Motorul electric îi permite lui Explorer să ruleze în modul 100% electric cu emisii zero și le oferă șoferilor posibilitatea de a alege când și cum să activeze energia electrică stocată în baterii prin utilizarea modurilor EV Auto, EV Now, EV Later și EV Charge.

În momentul în care bateria atinge cel mai coborât punct de descărcare, Explorer comută automat pentru o eficiență optimizată pe modul EV Auto, suplimentând puterea motorului pe benzină cu asistență din partea motorului electric prin utilizarea energiei captate. Explorer Plug-In Hybrid anticipează un nivel de emisii de 78 de grame CO2/km și un consum mediu de 3.4 litri/100 km.

Arhitectura de tip hibrid paralel a lui Ford Explorer Plug-In Hybrid permite, de asemenea, ca întreaga putere și întreg cuplul cumulate ale motoarelor termic și electric să fie puse la dispoziție în același timp pentru un nivel ridicat al performanțelor atât pe șosea, cât și în off-road.

În plus, capacitatea de tractare a modelului se ridică la 2500 de kilograme. Sofisticata transmisie Ford cu 10 rapoarte optimizează și mai mult rafinamentul și eficiența la nivelul consumului.

Pachetul tehnologic Terrain Management System utilizează modulul selectabil Drive Modes pentru a le permite clienților să-și personalizeze experiența în funcție de condițiile de trafic, de situația climaterică și de natura suprafeței de rulare. Drive Modes include modurile Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco și Deep Snow and Sand, fiecare dintre acestea oferind un element grafic unic pe instrumentarul de bord cu diagonala de 12.3 inch. Sistemul de control la coborârea pantei (Hill Descent Control) facilitează la rândul său abordarea traseelor off-road.

Cu peste 5 metri lungime, doi metri lățime și aproape doi metri înălțime, noul Ford Explorer Plug-In Hybrid oferă luxul spațiului pentru până la 7 pasageri pe trei rânduri de scaune.

Pasagerii de pe primul și al doilea rând beneficiază de spații verticale și pentru picioare care măsoară mai mult de un metru, în timp ce lățimea interioară este mai mare de 1.5 metri. Cu o distanță șezut-plafon de peste 96 de centimetri, o lățime interioară de peste un metru și mai mult de 83 de centimetri pentru picioare, al treilea rând de scaune poate de asemenea să găzduiască doi adulți la un nivel înalt de confort.

Scaunele Easy Fold cu Power Raise sunt standard pentru rândul al treilea, în timp ce sistemul Easy Fold este oferit pentru al doilea rând de scaune. Rabatarea celor două rânduri posterioare creează un spațiu de încărcare plat cu capacitatea de 2.274 de litri.

Interiorul oferă, de asemenea, diferite spații de stocare cu o capacitate totală de 123 de litri în habitaclu, oferindu-le pasagerilor de pe cele trei rânduri o mulțime de locuri în care aceștia își pot așeza obiectele personale. De asemenea, modelul oferă nu mai puțin de 12 suporturi dedicate pentru pahare sau alte recipiente.

Printre elementele disponibile în echiparea standard și care cresc nivelul de confort se numără: un buton rotativ pentru selectarea poziției transmisiei automate cu 10 trepte; scaune față încălzite, răcite și ajustabile electric în 10 direcții; scaune încălzite pe al doilea rând; zonă de încărcare wireless pentru dispozitivele compatibile; volan încălzit; parasolare retractabile pentru al doilea rând de scaune; geamuri fumurii pentru rândurile posterioare.

Versiunea Ford Explorer Platinum oferă standard un sistem audio premium B&O Sound System cu 14 incinte acustice și o putere maximă de 1000 de wați, în timp ce versiunea Explorer ST-Line este echipată cu un sistem audio premium B&O Sound System cu 12 difuzoare și o putere maximă de 800 de wați.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.