Ford Explorer aterizează în Europa 2020

Noul SUV Ford Explorer și-a făcut debutul european în cadrul evenimentului special Go Further, care a avut loc la Amsterdam.

Noul Ford Explorer Plug-In Hybrid va fi oferit în două versiuni specifice, foarte bine echipate și cu volan pe partea stângă: sportivul Explorer ST-Line, inspirat de gama Ford Performance, și luxosul Explorer Platinum. Ambele sunt animate de un sistem de propulsie care asociază motorul Ford EcoBoost V6 de 3.0 litri și un motor electric/generator pentru a dezvolta 450 CP și un cuplu de 840 Nm. Sistemul oferă și posibilitatea rulării în modul 100% electric.

Motorul EcoBoost de 3.0 litri și 350 CP este sprijinit de un motor electric de 100 CP. Bateria Litiu-Ion cu capacitatea de 13.1 kWh poate fi încărcată printr-o mufă localizată pe aripa frontală din partea stângă, între portieră și pasajul roții. În plus, bateria este alimentată automat în mers cu ajutorul tehnologiei de încărcare regenerabilă care captează energia cinetică altfel pierdută în timpul operațiunii de frânare.

Ford Explorer
Ford Explorer

Motorul electric îi permite lui Explorer să ruleze în modul 100% electric cu emisii zero și le oferă șoferilor posibilitatea de a alege când și cum să activeze energia electrică stocată în baterii prin utilizarea modurilor EV Auto, EV Now, EV Later și EV Charge.

În momentul în care bateria atinge cel mai coborât punct de descărcare, Explorer comută automat pentru o eficiență optimizată pe modul EV Auto, suplimentând puterea motorului pe benzină cu asistență din partea motorului electric prin utilizarea energiei captate. Explorer Plug-In Hybrid anticipează un nivel de emisii de 78 de grame CO2/km și un consum mediu de 3.4 litri/100 km.

Arhitectura de tip hibrid paralel a lui Ford Explorer Plug-In Hybrid permite, de asemenea, ca întreaga putere și întreg cuplul cumulate ale motoarelor termic și electric să fie puse la dispoziție în același timp pentru un nivel ridicat al performanțelor atât pe șosea, cât și în off-road.

În plus, capacitatea de tractare a modelului se ridică la 2500 de kilograme. Sofisticata transmisie Ford cu 10 rapoarte optimizează și mai mult rafinamentul și eficiența la nivelul consumului.

Pachetul tehnologic Terrain Management System utilizează modulul selectabil Drive Modes pentru a le permite clienților să-și personalizeze experiența în funcție de condițiile de trafic, de situația climaterică și de natura suprafeței de rulare. Drive Modes include modurile Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco și Deep Snow and Sand, fiecare dintre acestea oferind un element grafic unic pe instrumentarul de bord cu diagonala de 12.3 inch. Sistemul de control la coborârea pantei (Hill Descent Control) facilitează la rândul său abordarea traseelor off-road.

Cu peste 5 metri lungime, doi metri lățime și aproape doi metri înălțime, noul Ford Explorer Plug-In Hybrid oferă luxul spațiului pentru până la 7 pasageri pe trei rânduri de scaune.

Pasagerii de pe primul și al doilea rând beneficiază de spații verticale și pentru picioare care măsoară mai mult de un metru, în timp ce lățimea interioară este mai mare de 1.5 metri. Cu o distanță șezut-plafon de peste 96 de centimetri, o lățime interioară de peste un metru și mai mult de 83 de centimetri pentru picioare, al treilea rând de scaune poate de asemenea să găzduiască doi adulți la un nivel înalt de confort.

Scaunele Easy Fold cu Power Raise sunt standard pentru rândul al treilea, în timp ce sistemul Easy Fold este oferit pentru al doilea rând de scaune. Rabatarea celor două rânduri posterioare creează un spațiu de încărcare plat cu capacitatea de 2.274 de litri.

Interiorul oferă, de asemenea, diferite spații de stocare cu o capacitate totală de 123 de litri în habitaclu, oferindu-le pasagerilor de pe cele trei rânduri o mulțime de locuri în care aceștia își pot așeza obiectele personale. De asemenea, modelul oferă nu mai puțin de 12 suporturi dedicate pentru pahare sau alte recipiente.

Printre elementele disponibile în echiparea standard și care cresc nivelul de confort se numără: un buton rotativ pentru selectarea poziției transmisiei automate cu 10 trepte; scaune față încălzite, răcite și ajustabile electric în 10 direcții; scaune încălzite pe al doilea rând; zonă de încărcare wireless pentru dispozitivele compatibile; volan încălzit; parasolare retractabile pentru al doilea rând de scaune; geamuri fumurii pentru rândurile posterioare.

Versiunea Ford Explorer Platinum oferă standard un sistem audio premium B&O Sound System cu 14 incinte acustice și o putere maximă de 1000 de wați, în timp ce versiunea Explorer ST-Line este echipată cu un sistem audio premium B&O Sound System cu 12 difuzoare și o putere maximă de 800 de wați.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.