Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG – spirit latin cu gene teutone

Noua generația a lui Seat Leon este deja prezentă în showroom-urile din țară și este una dintre cele mai importante lansări ale acestui an. Pentru primul test am ales versiunea FR, propulsată de motorul 1.5 eTSIde 150 CP, cuplat la o transmisie DSG.

Construit pe platforma MQB Evo pe care o împarte cu frate său de concern Volkswagen Golf 8, noul Seat Leon este o apariție spectaculoasă în segmentul compact pentru că are un design care nu poate trece neobservat, mai ales în versiunea FR, cu jantele opționale de 18 inchi (621 euro).

Cu o siluetă sportivă, Leon este foarte bine pus vizual în valoare de noile blocuri optice, atât în partea din față, cât și cea din spate. Farurile cu tehnologie full-LED sunt printre cele mai avansate din segment și promit un nivel de luminozitate record, de 900 lumeni, față de media de 550 lumeni din clasă, totul datorându-se celor 22 de LED-uri individuale pentru fiecare far. În spate, spectaculosul stop care se întinde pe toată lățimea mașinii are rolul unei adevărate semnături vizuale pentru că este unic în acest moment în segment.

Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG dinamic

La interior, Leon mizează pe foarte multă simplitate, multe dintre comenzile fizice fiind înlocuite de cele tactile pe ecranul central al sistemului multimedia (în versiunea de top are o diagonală de 10 inchi). Deși sistemul multimedia este foarte bine pus la punct, cu o grafică plăcută și o rapiditate corectă pentru anul 2020, integrarea comenzilor pentru climatizare sau pentru modurile de mers implică numeroase atingeri pentru a ajunge la anumite comenzi, iar asta necesită obișnuință. În rest, interfața multimedia este una originală, cu o dispunere logică a principalelor funcții și meniuri și este foarte bine completată de instrumentarul de bord digital (10,25 inchi), capabil să redea o sumedenie de informații într-un mod practic și ușor lizibil.

Cu o lungime de 4,36 metri, Leon este mai lung cu 86 mm față de generația anterioară, ampatamentul fiind și el mărit cu 50 mm, ceea ce aduce beneficii clare în ceea ce privește spațiul interior. Acesta trebuie lăudat, fiind printre cele mai mari din segment, mai ales în zona genunchilor pentru pasagerii din spate, în timp ce portbagajul se situează în media clasei, cu o valoare utilă de 380 de litri.

Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG interior

Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG – motorizare hibrid cu gene sportive

Însă, piesa de rezistență pentru versiunea FR este motorul 1.5 eTSI de 150 CP, ajutat de un mic motor electric pentru a genera o propulsie de tip mild-hibrid. Propulsorul turbo este extrem de elastic, ceea ce îl face plăcut la conducere și poate genera accelerații rapide pentru acest palier de putere, fiind bine pus în valoare de cutia cu dublu ambreiaj și 7 trepte, foarte rapidă și parcă mai bine ca niciodată pusă la punct, fiind aproape lipsită de bruscări sau șocuri la viteze mici.

Rolul principal al micului motor electric este de a recupera și furniza unei baterii energie electrică pentru a susține funcționarea sistemelor electrice în momentul în care motorul este oprit, ceea ce se întâmplă de fiecare dată când ridică piciorul de pe accelerație, în modurile Confort și Normal. Trenul de rulare al versiunii pe care am testat-o este unul adaptiv, pe care trebuie să-l recomand pentru că oferă atât un comportament sportiv tipic pentru Leon, dar și un nivel de confort ridicat atunci când se alege acest mod de rulare.

Pentru că piața cere soluții de conectivitate din ce în ce mai avansate, Seat propune pentru Leon tot ceea ce are mai bun de oferit în acest segment. În primul rând trebuie să notăm existența conectivității Apple Car Play printr-un protocol wireless, pe care puține alte mașină îl oferă (acesta urmând a fi activat ulterior printr-un update de soft). Android Auto este și el disponibil, însă doar prin conexiune cu cablu.

Prin intermediul unui eSIM integrat, Leon este mereu conectat online și poate fi controlat prin intermediul unei aplicații de pe telefonul mobil. Aceasta permite funcții precum localizare, închidere și deschidere a ușilor, aprinderea luminilor sau activarea claxonului.

Video review Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG

 

Fișă tehnică – Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG

Motor – turbo, benzină, L4, 1498 cmc, 150 [email protected] rpm, 250 [email protected] rpm / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte, tracțiune față / Performanțe – 221 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,4 secunde / Portbagaj – 380 litri / Rezervor – 50 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4368/1800/1456, ampatament (mm) – 2686 / Consum mediu declarat – 5,6 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 24.421

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Actualități

Noul Mercedes-Benz Clasa S în cifre

Pentru a vă scuti de efortul de a lectura muuuulte cuvinte despre W223, noua generație Mercedes-Benz Clasa S, iată un rezumat în cifre ale acestui automobile.