Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG – spirit latin cu gene teutone

Noua generația a lui Seat Leon este deja prezentă în showroom-urile din țară și este una dintre cele mai importante lansări ale acestui an. Pentru primul test am ales versiunea FR, propulsată de motorul 1.5 eTSIde 150 CP, cuplat la o transmisie DSG.

Construit pe platforma MQB Evo pe care o împarte cu frate său de concern Volkswagen Golf 8, noul Seat Leon este o apariție spectaculoasă în segmentul compact pentru că are un design care nu poate trece neobservat, mai ales în versiunea FR, cu jantele opționale de 18 inchi (621 euro).

Cu o siluetă sportivă, Leon este foarte bine pus vizual în valoare de noile blocuri optice, atât în partea din față, cât și cea din spate. Farurile cu tehnologie full-LED sunt printre cele mai avansate din segment și promit un nivel de luminozitate record, de 900 lumeni, față de media de 550 lumeni din clasă, totul datorându-se celor 22 de LED-uri individuale pentru fiecare far. În spate, spectaculosul stop care se întinde pe toată lățimea mașinii are rolul unei adevărate semnături vizuale pentru că este unic în acest moment în segment.

Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG dinamic

La interior, Leon mizează pe foarte multă simplitate, multe dintre comenzile fizice fiind înlocuite de cele tactile pe ecranul central al sistemului multimedia (în versiunea de top are o diagonală de 10 inchi). Deși sistemul multimedia este foarte bine pus la punct, cu o grafică plăcută și o rapiditate corectă pentru anul 2020, integrarea comenzilor pentru climatizare sau pentru modurile de mers implică numeroase atingeri pentru a ajunge la anumite comenzi, iar asta necesită obișnuință. În rest, interfața multimedia este una originală, cu o dispunere logică a principalelor funcții și meniuri și este foarte bine completată de instrumentarul de bord digital (10,25 inchi), capabil să redea o sumedenie de informații într-un mod practic și ușor lizibil.

Cu o lungime de 4,36 metri, Leon este mai lung cu 86 mm față de generația anterioară, ampatamentul fiind și el mărit cu 50 mm, ceea ce aduce beneficii clare în ceea ce privește spațiul interior. Acesta trebuie lăudat, fiind printre cele mai mari din segment, mai ales în zona genunchilor pentru pasagerii din spate, în timp ce portbagajul se situează în media clasei, cu o valoare utilă de 380 de litri.

Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG interior

Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG – motorizare hibrid cu gene sportive

Însă, piesa de rezistență pentru versiunea FR este motorul 1.5 eTSI de 150 CP, ajutat de un mic motor electric pentru a genera o propulsie de tip mild-hibrid. Propulsorul turbo este extrem de elastic, ceea ce îl face plăcut la conducere și poate genera accelerații rapide pentru acest palier de putere, fiind bine pus în valoare de cutia cu dublu ambreiaj și 7 trepte, foarte rapidă și parcă mai bine ca niciodată pusă la punct, fiind aproape lipsită de bruscări sau șocuri la viteze mici.

Rolul principal al micului motor electric este de a recupera și furniza unei baterii energie electrică pentru a susține funcționarea sistemelor electrice în momentul în care motorul este oprit, ceea ce se întâmplă de fiecare dată când ridică piciorul de pe accelerație, în modurile Confort și Normal. Trenul de rulare al versiunii pe care am testat-o este unul adaptiv, pe care trebuie să-l recomand pentru că oferă atât un comportament sportiv tipic pentru Leon, dar și un nivel de confort ridicat atunci când se alege acest mod de rulare.

Pentru că piața cere soluții de conectivitate din ce în ce mai avansate, Seat propune pentru Leon tot ceea ce are mai bun de oferit în acest segment. În primul rând trebuie să notăm existența conectivității Apple Car Play printr-un protocol wireless, pe care puține alte mașină îl oferă (acesta urmând a fi activat ulterior printr-un update de soft). Android Auto este și el disponibil, însă doar prin conexiune cu cablu.

Prin intermediul unui eSIM integrat, Leon este mereu conectat online și poate fi controlat prin intermediul unei aplicații de pe telefonul mobil. Aceasta permite funcții precum localizare, închidere și deschidere a ușilor, aprinderea luminilor sau activarea claxonului.

Video review Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG

 

Fișă tehnică – Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG

Motor – turbo, benzină, L4, 1498 cmc, 150 CP@5000-6000 rpm, 250 Nm@1500-3500 rpm / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte, tracțiune față / Performanțe – 221 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,4 secunde / Portbagaj – 380 litri / Rezervor – 50 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4368/1800/1456, ampatament (mm) – 2686 / Consum mediu declarat – 5,6 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 24.421

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.