Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane RS Line 1.3 TCe
Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Cea de-a patra generație a lui Megane s-a lansat în 2016, iar de atunci a primit noi propulsoare, însă acum a trecut printr-un facelift care a adus mai multe noutăți. Pentru mașina noastră de test am ales și o versiunea specială, denumită RS Line, cu elemente sportive, iar ca rețeta să fie completă, sub capotă avem un propulsor complet nou. Așadar, o multitudine de noutăți.

În primul rând, versiunea de echipare RS Line aduce spoilere redesenate, jante noi, scaune sport la interior cu tetiere integrate, un volan nou, dar și alte elemente inscripționate cu RS Line. Este un pachet care aduce multă sportivitate unei mașini care, veți vedea, se conduce pe măsură.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

După facelift, Megane are blocuri optice noi, cu faruri Full LED mai eficiente și stopuri cu LED cu semnalizare dinamică. În plus, găsim mici optimizări la aproape toate capitolele, de la modul cum se conduce și până la sistemele de asistență și cel multimedia. Compacta celor de la Renault se conduce extrem de plăcut, pe măsura denumirii versiunii RS Line. Direcția este sigură, ținuta de drum sportivă, cu un ruliu redus și multă tracțiune din partea punții față. La limită este evident că apare un ușor fenomen de subvirare, însă acesta este ușor predictibil și poate fi ținut sub control. Este poate mai important că Megane este acum mai confortabil și trece elegant peste denivelările din asfalt, fără să deranjeze prea mult pasagerii.

La capitolul noutăți trebuie să notăm și interiorul mai atent finisat, cu materiale mai moi și mai plăcute, iar la capitolul tehnologie apariția unui instrumentar de bord digital, cu un ecran de 10,2 inchi – rapid, clar și cu o grafică atent lucrată (vezi video). De asemenea, sistemul multimedia Easy Link de top are un ecran de tip portret cu o diagonală de 9,3 inchi, cu funcții clare, ergonomice și un homepage complet configurabil cu aplicațiile preferate, precum la telefoanele mobile.

Video Renault Megane 1.3 TCe

Poate cea mai importantă noutate adusă de versiunea cu facelift este propulsorul 1.3 TCe, turbo, pe benzină, care dezvoltă 160 CP. Acesta poate fi caracterizat ca fiind impresionant prin caracterul său vivace, iar cilindreea redusă ascunde un comportament sportiv, cu accelerații rapide și multă plăcere oferită la conducere. În această versiune de putere, noua unitate poate fi cuplată doar la o transmisie cu dublu ambreiaj și 7 rapoarte, care trece rapid prin succesiunea de trepte, asigurând și ea un plus de dinamism. Singurul reproș este că la plecarea de pe loc apar mici bruscări, ceea ce afectează oarecum senzația de confort.

Importantă este și posibilitatea de a selecta între mai multe moduri de mers, la care Renault a lucrat intens, diferența de la Sport la Comfort fiind acum mult mai importantă, atât în ceea ce privește reacțiile la apăsarea pedalei de accelerație, dar și la acționarea direcției.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Cu un preț de 23.000 de euro cu TVA pentru echiparea RS Line, una de top, cu motorul 1.3 TCe de 160 CP și cutie cu dublu ambreiaj și 7 trepte, Renault Megane are un preț echilibrat, fiind bine dotat și propune pachete opționale la prețuri relativ accesibile. De aceea, este un competitor excelent în segmentul compact, versiunea cu facelift fiind una care oferă acum și mai multe calități decât înainte.

Fișă tehnică Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Motor – benzină, turbo, L4, 1333 cmc, 159 [email protected] rpm, 270 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie cu dublu ambreiaj și 7 trepte, tracţiune față / Performanţe – 205 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,3 secunde / Portbagaj – 521 litri / Rezervor – 47 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4359/1814/1447, ampatament – 2669 / Consum mediu declarat – 6,1 l/100 km / Preţ (euro cu TVA)  – de la 23.000 euro (configurator oficial)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Actualități