Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane RS Line 1.3 TCe
Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Cea de-a patra generație a lui Megane s-a lansat în 2016, iar de atunci a primit noi propulsoare, însă acum a trecut printr-un facelift care a adus mai multe noutăți. Pentru mașina noastră de test am ales și o versiunea specială, denumită RS Line, cu elemente sportive, iar ca rețeta să fie completă, sub capotă avem un propulsor complet nou. Așadar, o multitudine de noutăți.

În primul rând, versiunea de echipare RS Line aduce spoilere redesenate, jante noi, scaune sport la interior cu tetiere integrate, un volan nou, dar și alte elemente inscripționate cu RS Line. Este un pachet care aduce multă sportivitate unei mașini care, veți vedea, se conduce pe măsură.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

După facelift, Megane are blocuri optice noi, cu faruri Full LED mai eficiente și stopuri cu LED cu semnalizare dinamică. În plus, găsim mici optimizări la aproape toate capitolele, de la modul cum se conduce și până la sistemele de asistență și cel multimedia. Compacta celor de la Renault se conduce extrem de plăcut, pe măsura denumirii versiunii RS Line. Direcția este sigură, ținuta de drum sportivă, cu un ruliu redus și multă tracțiune din partea punții față. La limită este evident că apare un ușor fenomen de subvirare, însă acesta este ușor predictibil și poate fi ținut sub control. Este poate mai important că Megane este acum mai confortabil și trece elegant peste denivelările din asfalt, fără să deranjeze prea mult pasagerii.

La capitolul noutăți trebuie să notăm și interiorul mai atent finisat, cu materiale mai moi și mai plăcute, iar la capitolul tehnologie apariția unui instrumentar de bord digital, cu un ecran de 10,2 inchi – rapid, clar și cu o grafică atent lucrată (vezi video). De asemenea, sistemul multimedia Easy Link de top are un ecran de tip portret cu o diagonală de 9,3 inchi, cu funcții clare, ergonomice și un homepage complet configurabil cu aplicațiile preferate, precum la telefoanele mobile.

Video Renault Megane 1.3 TCe

Poate cea mai importantă noutate adusă de versiunea cu facelift este propulsorul 1.3 TCe, turbo, pe benzină, care dezvoltă 160 CP. Acesta poate fi caracterizat ca fiind impresionant prin caracterul său vivace, iar cilindreea redusă ascunde un comportament sportiv, cu accelerații rapide și multă plăcere oferită la conducere. În această versiune de putere, noua unitate poate fi cuplată doar la o transmisie cu dublu ambreiaj și 7 rapoarte, care trece rapid prin succesiunea de trepte, asigurând și ea un plus de dinamism. Singurul reproș este că la plecarea de pe loc apar mici bruscări, ceea ce afectează oarecum senzația de confort.

Importantă este și posibilitatea de a selecta între mai multe moduri de mers, la care Renault a lucrat intens, diferența de la Sport la Comfort fiind acum mult mai importantă, atât în ceea ce privește reacțiile la apăsarea pedalei de accelerație, dar și la acționarea direcției.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Cu un preț de 23.000 de euro cu TVA pentru echiparea RS Line, una de top, cu motorul 1.3 TCe de 160 CP și cutie cu dublu ambreiaj și 7 trepte, Renault Megane are un preț echilibrat, fiind bine dotat și propune pachete opționale la prețuri relativ accesibile. De aceea, este un competitor excelent în segmentul compact, versiunea cu facelift fiind una care oferă acum și mai multe calități decât înainte.

Fișă tehnică Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Motor – benzină, turbo, L4, 1333 cmc, 159 CP@5500 rpm, 270 Nm@1800 rpm. / Transmisie – cutie cu dublu ambreiaj și 7 trepte, tracţiune față / Performanţe – 205 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,3 secunde / Portbagaj – 521 litri / Rezervor – 47 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4359/1814/1447, ampatament – 2669 / Consum mediu declarat – 6,1 l/100 km / Preţ (euro cu TVA)  – de la 23.000 euro (configurator oficial)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.