Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Să modifici o mașină care are motor termic nu mai este atât de dificil, existând deja expertiză pe mai toate domeniile ce țin de acest tip de propulsie, însă dacă vorbim despre electrice nici măcar nu putem spune că inginerii care au proiectat mașinile de stradă știu la ce să se aștepte în toate situațiile.

Despre proiecte de a modifica mașinile electrice aproape că nici nu poate fi vorba, iar dacă ele implică partea de motorsport atunci le putem număra pe degete chiar și la nivel mondial. Să faci așa ceva în România pare că s-ar potrivi mai degrabă la o glumă, însă iată că uneori „se mai aliniază și planetele”.

Mini electric racing

Povestea care urmează este una extrem de interesantă, în primul rând pentru că ea a reușit și este unică la nivel mondial în acest moment. Plecând de la un Mini Cooper SE de pre-producție, care urma să își ducă zilele prin flota Mini din Germania, Alex Șeremet, PR-ul brandurilor BMW și Mini în România, a început proiectul Electric Racing. Obiectivul? Un Mini electric care să poată participa la cât mai multe competiții de motorsport din România și nu numai.

Un Mini electric de serie care să devină o adevărată platformă ce poate concura competitiv la competiții și care poate crește ca performanțe. Deși expertiza în modificarea mașinilor electric aproape că este de negăsit, Mini-ul nostru și-a găsit un partener în Vitesco Technologies, o divizie a Continental care are rolul de a dezvolta tehnologii pentru electro-mobilitate. Care a fost primul pas?

Ce modificări are Mini Electric Racing în acest moment

În primul rând s-au eliminat echipamentele inutile pentru motorsport și astfel Mini a renunțat la scaunele de serie și capitonaje ca apoi să i se monteze un roll-cage omologat FRAS, scaune şi centuri pentru competiţie, un sistem de stingere incendii automat, dar și anvelope Michelin Pilot Sport 4 foarte aderente.

Aceasta a fost doar prima fază a transformării, iar mașina a participat în această specificație, cu cei 184 CP și bateria standard la o etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă. Cel mai bun timp pentru urcarea de 5 km pe drumul de Poiană a fost 3:07,478, echivalentul unei viteze de 96 km/h, un rezultat excelent pentru un automobil electric de stradă. În regim de cursă, consumul mediu a atins 50 kWh/100 km pe urcare şi a ajuns la aproximativ 25-30 kWh/100 km beneficiind de regenerarea pe coborâre, astfel încât maşina, cu bateriile de serie, a avut suficiente resurse pentru a acoperi ziua de concurs.

Și așa Mini Electric Racing a făcut pasul spre a doua provocare din carieră, o etapă din Campionatul Național de Super Slalom, unde am fost invitați să fim piloți de ocazie. Într-o clasă a mașinilor electrice, cu modele precum Peugeot e-208, Kia Soul EV, Mini nostru trebuia să lupte de fapt cu Goliat, o Tesla Model 3 Dual Motor, cu tracțiune integrală și, cu exact, 276 CP mai puternică.

Mini Electric Racing

Însă avantajul nostru era greutatea redusă, pentru că după cura de slăbire, Mini a pierdut peste 150 kg și era acum undeva la pragul de 1,2 tone, extrem de puțin pentru o mașină electrică. Așadar, pentru că la Super Slalom circuitul este construit din jaloane în spații înguste, agilitatea și dimensiunile reduse sunt un mare atu.

Cum a fost ziua de concurs? Am reușit să obținem poziția a doua în clasă, după Tesla, dar cu un timp extrem de competitiv chiar și în clasamentul general. Dacă Tesla a avut un timp de 50,2 secunde, Mini Electric Racing nu a fost departe și a încheiat traseul în 52,3 secunde, un timp competitiv chiar și în clasamentul Open, unde din circa 140 de competitori am fost în primi 25.

Pentru Mini urmează noi modificări, printre cele mai importante fiind un sistem mai bun pentru răcirea bateriei, proiect la care vor participa activ cei de la Vitesco Technologies, o companie cu activitate puternic românească. Noi vă vom ține la curent cu realizările viitoare ale micului Mini Electric Racing.

Video reportaj de la eveniment

Fișă tehnică – MINI Electric Racing Vitesco Technologies

Modelul de bază: MINI Cooper SE
Motor electric sincron
Putere maximă: 135 kW- 184 CP
Cuplu maxim: 270 Nm de la 0 rpm
Putere maximă la recuperare: 50 kW
Baterie:  Capacitate netă 32.6 kWh, 12 module în T integrate în podea, producător celue CATL
Modificări (în acest moment): eliminare scaune, capitonaje, roll-cage produs de service omologat FRAS, scaune şi centuri pentru competiţie, sistem de stingere incendii, pneuri Michelin Pilot Sport 4

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Renault Clio E-TECH

Renault Clio E-TECH – Plin de energie

Ca parte a ofensivei Renault pentru hibridizarea gamei de modele, deja v-am vorbit pe larg despre noul Renault Captur PHEV, iar acum intră sub lupa analitică Renault Clio E-TECH, un full-hibrid capabil să ruleze electric până la 80% din timpul petrecut în traficul urban.

Honda Jazz 1.5 e_HEV

Honda Jazz 1.5 e:HEV – Smart city-car

Cu noua generație, Honda Jazz a trecut printr-o schimbare masivă la toate capitolele și este disponibilă cu doar un singur sistem de propulsie, unul de tip full-hybrid, dar extrem de interesant prin funcționarea sa. Iată de ce credem că noul Jazz este unul dintre cele mai atractive mașini de oraș.

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Actualități

Ofertă Dacia de Black Friday

Cum nu te poți decide într-o zi dacă să îți cumperi mașină sau nu, cei de la Dacia au transformat Black Friday într-un weekend de oferte speciale.