Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Dacă prețul de listă al versiunii testate de noi, respectiv AMG 53, pornește de la 99.750 de euro este clar că un model bine echipat va trece cu ușurință de 130.000 de euro, așa cum a fost cazul mașinii noastre de test. Și de aici se naște întrebarea – ce cumperi, de fapt, de acești bani? În primul rând cumperi un SUV premium de clasă mare, iar de aici decurg o serie importantă de elemente care justifică prețul – calitatea materialelor, cele mai noi și avansate tehnologii de pe piață, spațiu generos pentru cinci pasageri, o ținută de drum sigură și rafinată, iar toate aceste detalii sunt condimentate de acronimul AMG, care în acest caz nu este doar o denumite pentru o echipare, ci este “the real deal”, un AMG adevărat la toate capitolele. Ce propune acest pachet?

În primul rând motorul pe care îl avem sub capotă este o mică bijuterie, din mai multe motive. El face parte din noua familie de propulsoare Mercedes-Benz cu șase cilindri în linie și aduce extrem de mult rafinament în funcționare, dar grație supraalimentării cu două turbine el poate dezvolta 435 CP, fiind în plus ajutat de un mic motor electric de 22 CP. Acesta are și rol de starter și generator și este în mare parte responsabil de creșterea eficienței. Astfel, GLE 53 AMG accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5,3 secunde și impresionează cu reprize foarte rapide, indiferent de palierul de turații.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé

Apoi, GLE 53 trebuie lăudat pentru suspensia pneumatică care permite o versatilitate excelentă, de la un nivel de confort bun, deși setarea este una mai rigidă, până la posibilitatea de a rula ireal de rapid pe viraje, unde aproape că nu există ruliu, mulțumită și unui sistem de bare stabilizatoare active. Chiar dacă nu este cel mai confortabil SUV pe care îl poți cumpăra, GLE 53 se metamorfozează rapid la situația de drum, având chiar și programe dedicate pentru Off-Road și o gardă la sol impresionantă în cea mai înaltă poziție.

Cutia de viteze cu 9 trepte nu este nouă pentru Mercedes, dar pentru că acest model poartă amprenta AMG, ea este setată complet diferit de modelele convenționale. Pur și simplu este mai rapidă, mai intuitivă și pare că este mult mai direct conectată la ceea ce își dorește șoferul, iar asta mă face să îmi doresc să văd această versiune pe toate modelele Mercedes. De fapt, aș putea spune că este cea mai bună cutie automată pe care am văzut-o la orice model Mercedes condus până acum, iar asta le cam include pe toate.

Video review

În lista de elemente definitorii începută mai sus nu aș putea rata interiorul și sistemul multimedia MBUX. Grație celor două ecrane de 12,3 inchi, a iluminării ambientale, dar și a materialelor și finisărilor, senzația de plăcere este omniprezentă și îmi place modul în care se îmbină tehnologia cu eleganța detaliilor. În GLE, în această echipare de top, primești unul dintre cele mai spectaculoase interioare pe care le poți cumpăra în ziua de astăzi.

Evident că nu putem uita de tehnologia pe care o propune GLE 53 și aici aș vrea să remarc excelentele faruri cu matrice LED, cu nu mai puțin de 84 de LED-uri individuale pentru fiecare far, care fac din mersul pe timp de noapte o adevărată plăcere.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+, pentru că acesta este denumirea completă, este la bază un SUV cu valențe puternice de sportivitate, dar el nu uită de caracteristicile tipice pentru un Mercedes-Benz – confort bun la rulare, un interior sofisticat și bine lucrat, dar și cele mai avansate sisteme de asistență. Și să nu uit – impactul vizual este de cele mai multe ori mai puternic decât ți-ai dori.

Fișă tehnică – Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé

Motor – biturbo, benzină, L6, 2999 cmc, 435 [email protected] rpm + motor electric 22 CP, 520 [email protected] rpm / Transmisie – cutie automată cu 9 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 250 km/h v. max, 0-100 km/h în 5,3 secunde / Portbagaj – 655 litri / Rezervor – 85 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4961/2157/1716, ampatament (mm) – 2935 / Consum mediu declarat – 9,3 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 99.750

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Actualități