Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Dacă prețul de listă al versiunii testate de noi, respectiv AMG 53, pornește de la 99.750 de euro este clar că un model bine echipat va trece cu ușurință de 130.000 de euro, așa cum a fost cazul mașinii noastre de test. Și de aici se naște întrebarea – ce cumperi, de fapt, de acești bani? În primul rând cumperi un SUV premium de clasă mare, iar de aici decurg o serie importantă de elemente care justifică prețul – calitatea materialelor, cele mai noi și avansate tehnologii de pe piață, spațiu generos pentru cinci pasageri, o ținută de drum sigură și rafinată, iar toate aceste detalii sunt condimentate de acronimul AMG, care în acest caz nu este doar o denumite pentru o echipare, ci este “the real deal”, un AMG adevărat la toate capitolele. Ce propune acest pachet?

În primul rând motorul pe care îl avem sub capotă este o mică bijuterie, din mai multe motive. El face parte din noua familie de propulsoare Mercedes-Benz cu șase cilindri în linie și aduce extrem de mult rafinament în funcționare, dar grație supraalimentării cu două turbine el poate dezvolta 435 CP, fiind în plus ajutat de un mic motor electric de 22 CP. Acesta are și rol de starter și generator și este în mare parte responsabil de creșterea eficienței. Astfel, GLE 53 AMG accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5,3 secunde și impresionează cu reprize foarte rapide, indiferent de palierul de turații.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé

Apoi, GLE 53 trebuie lăudat pentru suspensia pneumatică care permite o versatilitate excelentă, de la un nivel de confort bun, deși setarea este una mai rigidă, până la posibilitatea de a rula ireal de rapid pe viraje, unde aproape că nu există ruliu, mulțumită și unui sistem de bare stabilizatoare active. Chiar dacă nu este cel mai confortabil SUV pe care îl poți cumpăra, GLE 53 se metamorfozează rapid la situația de drum, având chiar și programe dedicate pentru Off-Road și o gardă la sol impresionantă în cea mai înaltă poziție.

Cutia de viteze cu 9 trepte nu este nouă pentru Mercedes, dar pentru că acest model poartă amprenta AMG, ea este setată complet diferit de modelele convenționale. Pur și simplu este mai rapidă, mai intuitivă și pare că este mult mai direct conectată la ceea ce își dorește șoferul, iar asta mă face să îmi doresc să văd această versiune pe toate modelele Mercedes. De fapt, aș putea spune că este cea mai bună cutie automată pe care am văzut-o la orice model Mercedes condus până acum, iar asta le cam include pe toate.

Video review

În lista de elemente definitorii începută mai sus nu aș putea rata interiorul și sistemul multimedia MBUX. Grație celor două ecrane de 12,3 inchi, a iluminării ambientale, dar și a materialelor și finisărilor, senzația de plăcere este omniprezentă și îmi place modul în care se îmbină tehnologia cu eleganța detaliilor. În GLE, în această echipare de top, primești unul dintre cele mai spectaculoase interioare pe care le poți cumpăra în ziua de astăzi.

Evident că nu putem uita de tehnologia pe care o propune GLE 53 și aici aș vrea să remarc excelentele faruri cu matrice LED, cu nu mai puțin de 84 de LED-uri individuale pentru fiecare far, care fac din mersul pe timp de noapte o adevărată plăcere.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+, pentru că acesta este denumirea completă, este la bază un SUV cu valențe puternice de sportivitate, dar el nu uită de caracteristicile tipice pentru un Mercedes-Benz – confort bun la rulare, un interior sofisticat și bine lucrat, dar și cele mai avansate sisteme de asistență. Și să nu uit – impactul vizual este de cele mai multe ori mai puternic decât ți-ai dori.

Fișă tehnică – Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé

Motor – biturbo, benzină, L6, 2999 cmc, 435 CP@6100 rpm + motor electric 22 CP, 520 Nm@1800-5800 rpm / Transmisie – cutie automată cu 9 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 250 km/h v. max, 0-100 km/h în 5,3 secunde / Portbagaj – 655 litri / Rezervor – 85 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4961/2157/1716, ampatament (mm) – 2935 / Consum mediu declarat – 9,3 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 99.750

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.