Test Drive Ford Kuga Plug-In Hybrid – La momentul potrivit

Ford Kuga Plug-In Hybrid
Dacă priveam gama de modele a celor de la Ford cu doar câțiva ani în urmă aveam impresia că hibridizarea face parte dintr-un program fără prea mult interes pentru companie. Dar, într-un timp extrem de scurt, Ford nu doar că s-a repliat, ci a reușit să ofere rapid modele hibride în toate segmentele.

Poate unul dintre cele mai interesante este nou-lansatul Ford Kuga Plug-In Hybrid, capabil să parcurgă până la 56 km în modul full-electric (aproape 70 km km în oraș), măsurat după ciclul WLTP. Este o autonomie care permite cu ușurință utilizarea mașinii doar pe energie electrică pentru o zi de trafic urban, cel puțin după standardele distanțelor cu care suntem obișnuiți în România. Așadar, este noua generație a lui Kuga o variantă de luat în seamă în versiunea PHEV?

Absolut! Din mai multe motive. În primul rând Kuga este la fel de versatilă ca în trecut pentru că este spațioasă la interior, cu scaune confortabile și permite călătorii relaxate chiar și pentru cei care au nevoie de mult spațiu pentru bagaje. De asemenea, trenul de rulare este confortabil chiar și în versiunea PHEV, destul de grea cu cele peste 1,8 tone, fără ca dinamica să fie afectată. Kuga se simte în continuare sportivă și rapidă pe viraje, cu o direcție sigură și un comportament dinamic.

În plus, nivelul de tehnologie de la interior a crescut considerabil pentru sistemul multimedia SYNC 3 este foarte bine completat de instrumentarul de bord digital, ambele rapide și cu o grafică atent pusă în scenă (vezi VIDEO).

Al doilea element care face din Kuga PHEV un model care trebuie să ajungă pe lista scurtă de achiziții este chiar noul sistem hibrid. Acesta are la bază un motor termic pe benzină, de 2,5 litri, aspirat, care funcționează în regimul Atkinson, special adaptat pentru eficiență. Deși acesta are doar 115 CP, rolului lui este de a funcționa cu valori de consum extrem de mici, ceea ce și reușește. El este secondat de un motor electric de 110 CP, ambele fiind cuplate la o transmisie e-CVT special dezvoltată pentru acest model, capabilă să transmită puterea din două surse de putere independente pentru a antrena puntea față. Astfel, puterea maximă a sistemului de propulsie este de 225 CP.

Ford Kuga Plug-In Hybrid – autonomie electrică de 56 km

Ford Kuga PHEV utilizează acumulatori litiu-ion cu o capacitate de 14,4 kWh pentru a asigura o autonomie electrică de circa 56 km, ceea ce face acest SUV de clasă medie perfect pentru mai multe scenarii zilnice. Dacă nu ai nevoie de mai mulți km pe zi, vei putea circula doar cu electricitate. Dacă depășești această valoare, atunci vei avea un consum extrem de mic, de 1-2 l/100 km, în funcție de cât de mult mergi.

Este foarte important de menționat faptul că, după consumarea energiei din acumulatori, Kuga PHEV se transformă într-un full-hibrid, care parcurge distanțe scurte cu electricitate, apoi pornește motorul termic, se recuperează energie de la frânare sau decelerare și se reîncarcă parțial acumulatorii, astfel încât valorile de consum sunt foarte bune și în aceste condiții de mers, fără baterie încărcată.

Din punct de vedere al accelerațiilor, Kuga PHEV nu este un SUV sportiv, dar este suficient de rapid pentru a putea face față oricăror situații de trafic, chiar și atunci când este nevoie de multiple depășiri.

Din punct de vedere al modurilor de mers, Kuga PHEV propune patru programe pentru sistemul hibrid, dar și diferite configurații pentru alte sisteme ale mașinii, iar asta poți vedea cum funcționează pe larg în review-ul video de mai jos.

VIDEO review Ford Kuga Plug-in Hybrid

Chiar dacă are un preț de pornire de 36.350 de euro, Kuga PHEV beneficiază de prima de 5.000 de euro din programul Rabla Plus și propune un pachet de dotări foarte generos și opționale la prețuri corecte.

Fișă tehnică – Ford Kuga PHEV

Motor – aspirat, benzină, L4, 2488 cmc / Putere maximă totală – 225 CP / Transmisie – cutie CVT, tracțiune față / Performanțe – 200 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,2 secunde / Portbagaj – 411-581 litri / Rezervor – 42 litri / Capacitate acumulatori – 14,4 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4614/1883/1675, ampatament (mm) – 2710 / Consum mediu declarat – 1,4 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – 36.350

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Renault Clio E-TECH

Renault Clio E-TECH – Plin de energie

Ca parte a ofensivei Renault pentru hibridizarea gamei de modele, deja v-am vorbit pe larg despre noul Renault Captur PHEV, iar acum intră sub lupa analitică Renault Clio E-TECH, un full-hibrid capabil să ruleze electric până la 80% din timpul petrecut în traficul urban.

Honda Jazz 1.5 e_HEV

Honda Jazz 1.5 e:HEV – Smart city-car

Cu noua generație, Honda Jazz a trecut printr-o schimbare masivă la toate capitolele și este disponibilă cu doar un singur sistem de propulsie, unul de tip full-hybrid, dar extrem de interesant prin funcționarea sa. Iată de ce credem că noul Jazz este unul dintre cele mai atractive mașini de oraș.

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Ford Mustang Bullitt

Ford Mustang Bullitt – Muscle Car cu Pedigree

Dacă Mustang era întruchiparea chilipirului când venea vorba de o mașină sport în Europa, iată că Ford a decis să condimenteze și mai mult rețeta prin introducerea pentru prima dată a versiunii Bullitt pe Bătrânul Continent. Ce semnifică Bullitt și de ce este atât de specială această versiune aflăm în cele ce urmează.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 – Esență tare în doză mică

În segmentul SUV-urilor de clasă mica avem o sumedenie de concurenți, însă niciunul nu pare să-și declare intențiile într-un mod atât de sofisticat și original precum DS3 Crossback. Am testat versiunea de top, cu motorul 1.2 Turbo de 155 CP și cutie automată cu 8 trepte, pentru a descoperi pe larg universul propus de marca DS.

Actualități