Test Drive Ford Kuga Plug-In Hybrid – La momentul potrivit

Ford Kuga Plug-In Hybrid
Dacă priveam gama de modele a celor de la Ford cu doar câțiva ani în urmă aveam impresia că hibridizarea face parte dintr-un program fără prea mult interes pentru companie. Dar, într-un timp extrem de scurt, Ford nu doar că s-a repliat, ci a reușit să ofere rapid modele hibride în toate segmentele.

Poate unul dintre cele mai interesante este nou-lansatul Ford Kuga Plug-In Hybrid, capabil să parcurgă până la 56 km în modul full-electric (aproape 70 km km în oraș), măsurat după ciclul WLTP. Este o autonomie care permite cu ușurință utilizarea mașinii doar pe energie electrică pentru o zi de trafic urban, cel puțin după standardele distanțelor cu care suntem obișnuiți în România. Așadar, este noua generație a lui Kuga o variantă de luat în seamă în versiunea PHEV?

Absolut! Din mai multe motive. În primul rând Kuga este la fel de versatilă ca în trecut pentru că este spațioasă la interior, cu scaune confortabile și permite călătorii relaxate chiar și pentru cei care au nevoie de mult spațiu pentru bagaje. De asemenea, trenul de rulare este confortabil chiar și în versiunea PHEV, destul de grea cu cele peste 1,8 tone, fără ca dinamica să fie afectată. Kuga se simte în continuare sportivă și rapidă pe viraje, cu o direcție sigură și un comportament dinamic.

În plus, nivelul de tehnologie de la interior a crescut considerabil pentru sistemul multimedia SYNC 3 este foarte bine completat de instrumentarul de bord digital, ambele rapide și cu o grafică atent pusă în scenă (vezi VIDEO).

Al doilea element care face din Kuga PHEV un model care trebuie să ajungă pe lista scurtă de achiziții este chiar noul sistem hibrid. Acesta are la bază un motor termic pe benzină, de 2,5 litri, aspirat, care funcționează în regimul Atkinson, special adaptat pentru eficiență. Deși acesta are doar 115 CP, rolului lui este de a funcționa cu valori de consum extrem de mici, ceea ce și reușește. El este secondat de un motor electric de 110 CP, ambele fiind cuplate la o transmisie e-CVT special dezvoltată pentru acest model, capabilă să transmită puterea din două surse de putere independente pentru a antrena puntea față. Astfel, puterea maximă a sistemului de propulsie este de 225 CP.

Ford Kuga Plug-In Hybrid – autonomie electrică de 56 km

Ford Kuga PHEV utilizează acumulatori litiu-ion cu o capacitate de 14,4 kWh pentru a asigura o autonomie electrică de circa 56 km, ceea ce face acest SUV de clasă medie perfect pentru mai multe scenarii zilnice. Dacă nu ai nevoie de mai mulți km pe zi, vei putea circula doar cu electricitate. Dacă depășești această valoare, atunci vei avea un consum extrem de mic, de 1-2 l/100 km, în funcție de cât de mult mergi.

Este foarte important de menționat faptul că, după consumarea energiei din acumulatori, Kuga PHEV se transformă într-un full-hibrid, care parcurge distanțe scurte cu electricitate, apoi pornește motorul termic, se recuperează energie de la frânare sau decelerare și se reîncarcă parțial acumulatorii, astfel încât valorile de consum sunt foarte bune și în aceste condiții de mers, fără baterie încărcată.

Din punct de vedere al accelerațiilor, Kuga PHEV nu este un SUV sportiv, dar este suficient de rapid pentru a putea face față oricăror situații de trafic, chiar și atunci când este nevoie de multiple depășiri.

Din punct de vedere al modurilor de mers, Kuga PHEV propune patru programe pentru sistemul hibrid, dar și diferite configurații pentru alte sisteme ale mașinii, iar asta poți vedea cum funcționează pe larg în review-ul video de mai jos.

VIDEO review Ford Kuga Plug-in Hybrid

Chiar dacă are un preț de pornire de 36.350 de euro, Kuga PHEV beneficiază de prima de 5.000 de euro din programul Rabla Plus și propune un pachet de dotări foarte generos și opționale la prețuri corecte.

Fișă tehnică – Ford Kuga PHEV

Motor – aspirat, benzină, L4, 2488 cmc / Putere maximă totală – 225 CP / Transmisie – cutie CVT, tracțiune față / Performanțe – 200 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,2 secunde / Portbagaj – 411-581 litri / Rezervor – 42 litri / Capacitate acumulatori – 14,4 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4614/1883/1675, ampatament (mm) – 2710 / Consum mediu declarat – 1,4 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – 36.350

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.