Test Drive Ford Kuga Plug-In Hybrid – La momentul potrivit

Ford Kuga Plug-In Hybrid
Dacă priveam gama de modele a celor de la Ford cu doar câțiva ani în urmă aveam impresia că hibridizarea face parte dintr-un program fără prea mult interes pentru companie. Dar, într-un timp extrem de scurt, Ford nu doar că s-a repliat, ci a reușit să ofere rapid modele hibride în toate segmentele.

Poate unul dintre cele mai interesante este nou-lansatul Ford Kuga Plug-In Hybrid, capabil să parcurgă până la 56 km în modul full-electric (aproape 70 km km în oraș), măsurat după ciclul WLTP. Este o autonomie care permite cu ușurință utilizarea mașinii doar pe energie electrică pentru o zi de trafic urban, cel puțin după standardele distanțelor cu care suntem obișnuiți în România. Așadar, este noua generație a lui Kuga o variantă de luat în seamă în versiunea PHEV?

Absolut! Din mai multe motive. În primul rând Kuga este la fel de versatilă ca în trecut pentru că este spațioasă la interior, cu scaune confortabile și permite călătorii relaxate chiar și pentru cei care au nevoie de mult spațiu pentru bagaje. De asemenea, trenul de rulare este confortabil chiar și în versiunea PHEV, destul de grea cu cele peste 1,8 tone, fără ca dinamica să fie afectată. Kuga se simte în continuare sportivă și rapidă pe viraje, cu o direcție sigură și un comportament dinamic.

În plus, nivelul de tehnologie de la interior a crescut considerabil pentru sistemul multimedia SYNC 3 este foarte bine completat de instrumentarul de bord digital, ambele rapide și cu o grafică atent pusă în scenă (vezi VIDEO).

Al doilea element care face din Kuga PHEV un model care trebuie să ajungă pe lista scurtă de achiziții este chiar noul sistem hibrid. Acesta are la bază un motor termic pe benzină, de 2,5 litri, aspirat, care funcționează în regimul Atkinson, special adaptat pentru eficiență. Deși acesta are doar 115 CP, rolului lui este de a funcționa cu valori de consum extrem de mici, ceea ce și reușește. El este secondat de un motor electric de 110 CP, ambele fiind cuplate la o transmisie e-CVT special dezvoltată pentru acest model, capabilă să transmită puterea din două surse de putere independente pentru a antrena puntea față. Astfel, puterea maximă a sistemului de propulsie este de 225 CP.

Ford Kuga Plug-In Hybrid – autonomie electrică de 56 km

Ford Kuga PHEV utilizează acumulatori litiu-ion cu o capacitate de 14,4 kWh pentru a asigura o autonomie electrică de circa 56 km, ceea ce face acest SUV de clasă medie perfect pentru mai multe scenarii zilnice. Dacă nu ai nevoie de mai mulți km pe zi, vei putea circula doar cu electricitate. Dacă depășești această valoare, atunci vei avea un consum extrem de mic, de 1-2 l/100 km, în funcție de cât de mult mergi.

Este foarte important de menționat faptul că, după consumarea energiei din acumulatori, Kuga PHEV se transformă într-un full-hibrid, care parcurge distanțe scurte cu electricitate, apoi pornește motorul termic, se recuperează energie de la frânare sau decelerare și se reîncarcă parțial acumulatorii, astfel încât valorile de consum sunt foarte bune și în aceste condiții de mers, fără baterie încărcată.

Din punct de vedere al accelerațiilor, Kuga PHEV nu este un SUV sportiv, dar este suficient de rapid pentru a putea face față oricăror situații de trafic, chiar și atunci când este nevoie de multiple depășiri.

Din punct de vedere al modurilor de mers, Kuga PHEV propune patru programe pentru sistemul hibrid, dar și diferite configurații pentru alte sisteme ale mașinii, iar asta poți vedea cum funcționează pe larg în review-ul video de mai jos.

VIDEO review Ford Kuga Plug-in Hybrid

Chiar dacă are un preț de pornire de 36.350 de euro, Kuga PHEV beneficiază de prima de 5.000 de euro din programul Rabla Plus și propune un pachet de dotări foarte generos și opționale la prețuri corecte.

Fișă tehnică – Ford Kuga PHEV

Motor – aspirat, benzină, L4, 2488 cmc / Putere maximă totală – 225 CP / Transmisie – cutie CVT, tracțiune față / Performanțe – 200 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,2 secunde / Portbagaj – 411-581 litri / Rezervor – 42 litri / Capacitate acumulatori – 14,4 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4614/1883/1675, ampatament (mm) – 2710 / Consum mediu declarat – 1,4 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – 36.350

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Test Drive Fiat 500e

Îmi era dor de 500, de Fiat 500, dar de unul nou, de unul după care copii să se întoarcă zâmbind. Au trecut câțiva ani din 2007, moment în care m-am întâlnit cu noul Fiat 500e. Dar este și adevăr în vorba…” Lucruri bune se întâmplă doar celor care au răbdare.”

Citește articol »

Poveste de succes – BMW M3 / M4 Competition

Într-un război continuu al cifrelor și performanțelor tot mai bune, cred că modelele sport trebuie cumpărate pentru sufletul lor, pentru ceea ce transmit și pentru plăcerea pe care o oferă celui de la volan în fiecare zi. După ce am condus noile BMW M3 Competition și M4 Competition pe circuit, am realizat că cele de mai sus au fost teme de referință pentru inginerii de la BMW.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.