Hyundai Kona electric – Poate să ruleze peste 600 km cu o încărcare?

Hyundai Kona electric
Valul de mașini electrice este încă la momentul de început, dar piața propune totuși modele extrem de competitive în mai multe segmente. Hyundai este unul dintre constructorii care s-au mișcat rapid și au în ofertă unul dintre cele mai atractive modele, atât ca tehnologie și performanțe, dar și ca preț. Am testat Hyundai Kona electric.

Trebuie să spun încă de la început că Hyundai Kona electric a reprezentat una dintre cele mai plăcute surprize și asta, în principal, prin prisma valorilor de consum și autonomie pe care le propune. Despre Kona știam deja că este un model care se conduce plăcut, setat destul de sportiv și care debordează de agilitate în traficul urban.

Spre deosebire de versiunea cu motor termic, Kona electric propune câteva schimbări la exterior și interior. Dintre acestea notăm grila compartimentului motor care este închisă, jantele cu design aerodinamic, dar și comenzile pentru schimbarea treptelor de viteză de pe consola centrală. Din punct de vedere multimedia, Kona electric beneficiază de un nou sistem, extrem de bine pus la punct la nivel de ergonomie și grafică, cu o rapiditate bună și un ecran superb, de mari dimensiuni. Din acest punct de vedere lucrurile stau foarte bine, mai ales că avem conectivitate Apple CarPlay, Android Auto, dar și încărcare wireless pentru telefonul mobil.

Însă adevărata revoluție a acestei mașini se ascunde sub caroserie modern sculptată. Versiunea testată este cea de top, cu motorul electric de 204 CP și acumulatorii litiu-ion de capacitate mare – 64 kWh. În fișa tehnică, Kona promite 449 km autonomie pentru a încărcare completă a bateriei. Ce se întâmplă în realitate?

Hyundai Kona electric interior

Cât consumă Hyundai Kona electric?

Ei bine, aici au apărut marile surprize. În trafic extraurban, pe drumuri naționale, cu viteze legale și numeroase localități, am reușit un consum de 9,6 kWh, absolut spectaculos pentru că asta înseamnă o autonomie de peste 600 km. Mai mult, în traficul urban, cu aer condiționat și o utilizare axată spre economie am avut un consum de 11,5 kWh, ceea ce se traduce, din nou, într-o valoare excelentă pentru autonomie, de peste 550 km.

Aceste rezultate sunt oarecum o surpriză pentru că valorile sunt mai bune decât cele specificate de fabrică. Este adevărat că din punct de vedere meteo condițiile au fost optime, cu temperaturi aproape perfecte pentru baterie. Kona electric beneficiază de mai multe moduri de rulare, astfel încât funcționarea sistemului de propulsie este optimizată în funcție de ceea ce își dorește șoferul – de la Eco la Sport.

Dacă partea de eficiență trebuie lăudată, Hyundai Kona electric impresionează și prin latura sa dinamică, pentru că accelerațiile și reprizele sunt extrem de rapide. Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în doar 7,6 secunde și orice depășire pare o manevră efectuată cu multă ușurință. Deși este mai grea decât versiunile cu motor termic, poziționarea în podea a bateriilor aduce un centru de greutate jos și o ținută de drum dinamică pe viraje.

Video review Hyundai Kona electric

Despre partea de încărcare trebuie menționat că la prizele de curent alternativ încărcarea se poate face până la 7,2 kW, indiferent de puterea stației, însă la prizele de mare putere, de curent continuu, încărcarea se poate face cu viteze de până la 100 kW, ceea ce se traduce în doar 54 de minute pentru 80% din capacitatea acumulatorilor. Așadar, la o priză domestică de 7,2 kWh este nevoie de puțin peste 9 ore pentru o încărcare completă a bateriei de 64 kWh, ceea ce însemnă că o astfel de instalație este minimă pentru priza de acasă, în timp ce în locațiile externe trebuie căutate prizele de mare putere, de minim 50 kWh, pentru o rapiditate cât mai bună.

Pachetul pe care îl propune Hyundai Kona electric este unul impresionant, atât din punct de vedere tehnologic, cât și ca nivel de echipare, pentru că versiunea de 204 CP se vinde doar într-o echipare de top – Luxury+. Prețul de listă este unul ce poate părea mare, de 49.326 euro cu TVA, însă vei putea cumpăra această mașină cu 32.085 euro cu TVA, după ce se scade reducerea oferită de importator și prima de 45.000 lei din programul Rabla Plus. Pentru ceea ce oferă, prețul este unul pe care îl consider extrem de competitiv în actualul segment de piață al mașinilor electrice.

Hyundai Kona electric priza

Fișă tehnică – Hyundai Kona electric

Motor – electric, 204 CP, 395 Nm / Transmisie – cutie automată, tracțiune față / Performanțe – 167 km/h v. max (limitat), 0-100 km/h în 7,6 secunde / Portbagaj – 322 litri / Capacitate baterie – 64 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4180/1800/1570, ampatament – 2600 / Consum mediu declarat – 15,2 kWh/100 km / Preț de bază – 32.085 euro cu TVA (după reducere și Rabla Plus)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Test Drive Fiat 500e

Îmi era dor de 500, de Fiat 500, dar de unul nou, de unul după care copii să se întoarcă zâmbind. Au trecut câțiva ani din 2007, moment în care m-am întâlnit cu noul Fiat 500e. Dar este și adevăr în vorba…” Lucruri bune se întâmplă doar celor care au răbdare.”

Citește articol »

Poveste de succes – BMW M3 / M4 Competition

Într-un război continuu al cifrelor și performanțelor tot mai bune, cred că modelele sport trebuie cumpărate pentru sufletul lor, pentru ceea ce transmit și pentru plăcerea pe care o oferă celui de la volan în fiecare zi. După ce am condus noile BMW M3 Competition și M4 Competition pe circuit, am realizat că cele de mai sus au fost teme de referință pentru inginerii de la BMW.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.