Hyundai Kona electric – Poate să ruleze peste 600 km cu o încărcare?

Hyundai Kona electric
Valul de mașini electrice este încă la momentul de început, dar piața propune totuși modele extrem de competitive în mai multe segmente. Hyundai este unul dintre constructorii care s-au mișcat rapid și au în ofertă unul dintre cele mai atractive modele, atât ca tehnologie și performanțe, dar și ca preț. Am testat Hyundai Kona electric.

Trebuie să spun încă de la început că Hyundai Kona electric a reprezentat una dintre cele mai plăcute surprize și asta, în principal, prin prisma valorilor de consum și autonomie pe care le propune. Despre Kona știam deja că este un model care se conduce plăcut, setat destul de sportiv și care debordează de agilitate în traficul urban.

Spre deosebire de versiunea cu motor termic, Kona electric propune câteva schimbări la exterior și interior. Dintre acestea notăm grila compartimentului motor care este închisă, jantele cu design aerodinamic, dar și comenzile pentru schimbarea treptelor de viteză de pe consola centrală. Din punct de vedere multimedia, Kona electric beneficiază de un nou sistem, extrem de bine pus la punct la nivel de ergonomie și grafică, cu o rapiditate bună și un ecran superb, de mari dimensiuni. Din acest punct de vedere lucrurile stau foarte bine, mai ales că avem conectivitate Apple CarPlay, Android Auto, dar și încărcare wireless pentru telefonul mobil.

Însă adevărata revoluție a acestei mașini se ascunde sub caroserie modern sculptată. Versiunea testată este cea de top, cu motorul electric de 204 CP și acumulatorii litiu-ion de capacitate mare – 64 kWh. În fișa tehnică, Kona promite 449 km autonomie pentru a încărcare completă a bateriei. Ce se întâmplă în realitate?

Hyundai Kona electric interior

Cât consumă Hyundai Kona electric?

Ei bine, aici au apărut marile surprize. În trafic extraurban, pe drumuri naționale, cu viteze legale și numeroase localități, am reușit un consum de 9,6 kWh, absolut spectaculos pentru că asta înseamnă o autonomie de peste 600 km. Mai mult, în traficul urban, cu aer condiționat și o utilizare axată spre economie am avut un consum de 11,5 kWh, ceea ce se traduce, din nou, într-o valoare excelentă pentru autonomie, de peste 550 km.

Aceste rezultate sunt oarecum o surpriză pentru că valorile sunt mai bune decât cele specificate de fabrică. Este adevărat că din punct de vedere meteo condițiile au fost optime, cu temperaturi aproape perfecte pentru baterie. Kona electric beneficiază de mai multe moduri de rulare, astfel încât funcționarea sistemului de propulsie este optimizată în funcție de ceea ce își dorește șoferul – de la Eco la Sport.

Dacă partea de eficiență trebuie lăudată, Hyundai Kona electric impresionează și prin latura sa dinamică, pentru că accelerațiile și reprizele sunt extrem de rapide. Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în doar 7,6 secunde și orice depășire pare o manevră efectuată cu multă ușurință. Deși este mai grea decât versiunile cu motor termic, poziționarea în podea a bateriilor aduce un centru de greutate jos și o ținută de drum dinamică pe viraje.

Video review Hyundai Kona electric

Despre partea de încărcare trebuie menționat că la prizele de curent alternativ încărcarea se poate face până la 7,2 kW, indiferent de puterea stației, însă la prizele de mare putere, de curent continuu, încărcarea se poate face cu viteze de până la 100 kW, ceea ce se traduce în doar 54 de minute pentru 80% din capacitatea acumulatorilor. Așadar, la o priză domestică de 7,2 kWh este nevoie de puțin peste 9 ore pentru o încărcare completă a bateriei de 64 kWh, ceea ce însemnă că o astfel de instalație este minimă pentru priza de acasă, în timp ce în locațiile externe trebuie căutate prizele de mare putere, de minim 50 kWh, pentru o rapiditate cât mai bună.

Pachetul pe care îl propune Hyundai Kona electric este unul impresionant, atât din punct de vedere tehnologic, cât și ca nivel de echipare, pentru că versiunea de 204 CP se vinde doar într-o echipare de top – Luxury+. Prețul de listă este unul ce poate părea mare, de 49.326 euro cu TVA, însă vei putea cumpăra această mașină cu 32.085 euro cu TVA, după ce se scade reducerea oferită de importator și prima de 45.000 lei din programul Rabla Plus. Pentru ceea ce oferă, prețul este unul pe care îl consider extrem de competitiv în actualul segment de piață al mașinilor electrice.

Hyundai Kona electric priza

Fișă tehnică – Hyundai Kona electric

Motor – electric, 204 CP, 395 Nm / Transmisie – cutie automată, tracțiune față / Performanțe – 167 km/h v. max (limitat), 0-100 km/h în 7,6 secunde / Portbagaj – 322 litri / Capacitate baterie – 64 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4180/1800/1570, ampatament – 2600 / Consum mediu declarat – 15,2 kWh/100 km / Preț de bază – 32.085 euro cu TVA (după reducere și Rabla Plus)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Renault Clio E-TECH

Renault Clio E-TECH – Plin de energie

Ca parte a ofensivei Renault pentru hibridizarea gamei de modele, deja v-am vorbit pe larg despre noul Renault Captur PHEV, iar acum intră sub lupa analitică Renault Clio E-TECH, un full-hibrid capabil să ruleze electric până la 80% din timpul petrecut în traficul urban.

Honda Jazz 1.5 e_HEV

Honda Jazz 1.5 e:HEV – Smart city-car

Cu noua generație, Honda Jazz a trecut printr-o schimbare masivă la toate capitolele și este disponibilă cu doar un singur sistem de propulsie, unul de tip full-hybrid, dar extrem de interesant prin funcționarea sa. Iată de ce credem că noul Jazz este unul dintre cele mai atractive mașini de oraș.

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Ford Mustang Bullitt

Ford Mustang Bullitt – Muscle Car cu Pedigree

Dacă Mustang era întruchiparea chilipirului când venea vorba de o mașină sport în Europa, iată că Ford a decis să condimenteze și mai mult rețeta prin introducerea pentru prima dată a versiunii Bullitt pe Bătrânul Continent. Ce semnifică Bullitt și de ce este atât de specială această versiune aflăm în cele ce urmează.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 – Esență tare în doză mică

În segmentul SUV-urilor de clasă mica avem o sumedenie de concurenți, însă niciunul nu pare să-și declare intențiile într-un mod atât de sofisticat și original precum DS3 Crossback. Am testat versiunea de top, cu motorul 1.2 Turbo de 155 CP și cutie automată cu 8 trepte, pentru a descoperi pe larg universul propus de marca DS.

Actualități