Chiar dacă în momentul redactării acestui articol, Hyundai Ioniq PHEV este cel mai accesibil plug-in din România, sunt multe aspecte care m-au impresionat plăcut. În primul rând aș vorbi despre spațiul interior generos, confortul bun la rulare, dar și despre sistemul de propulsie eficient, cuplat standard la o cutie cu dublu ambreiaj. Însă, poate ar fi cazul să încep cu noul sistem multimedia care a făcut un salt uriaș față de ceea ce știam la Hyundai.
Sistem multimedia de ultimă generație
În primul rând trebuie apreciat ecranul generos dimensionat, cu o diagonală de 10,25 inchi, capabil să redea informațiile într-o grafică modernă. Procesorul grafic este rapid, astfel încât nu există momente de întrerupere chiar și dacă vorbim despre utilizarea intensă a hărților de navigație. În plus, ergonomia este atent studiată și vei găsi imediat funcțiile căutate, logica meniurilor fiind una foarte bună, chiar dacă informațiile sunt extrem de numeroase.
Sistemul multimedia este bine secondat de instrumentarul de bord digital, cu informații clare, bine poziționate și cu o grafică plăcută. Din acest punct de vedere, Ioniq a făcut un pas important față de generațiile trecute de la Hyundai. Evident, conectivitatea este de top, incluzând Apple CarPlay și Android Auto.
Pentru cei care apreciază confortul și spațiul interior generos, Ioniq PHEV este una dintre oferte pe care trebuie să le ai în vedere în segmentul compact pentru că pasagerii au la dispoziție un nivel de spațiu generos, dar și un confort bun, grație amortizării elastice pe care o propune trenul de rulare.
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid – autonomie electrică de peste 50 km
Sub capota lui Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid, inginerii au montat un motor termic pe benzină, aspirat, de 1,6 litri, care funcționează în ciclul Atkinson, unul extrem de eficient și perfect adaptat pentru un model hibrid. Acesta dezvoltă 105 CP și este ajutat de un motor electric de 61 CP pentru o putere maximă totală a sistemului de 141 CP.
Alături de propulsor, Ioniq PHEV se poate lăuda cu un set de acumulatori litiu-ion cu o capacitate de 8,9 kWh, ceea ce îi permite să ruleze electric pentru 66 km. Asta ne spune fișa tehnică, iar realitatea ne-a arătat că în traficul urban se pot atinge cu ușurință peste 50 km, aspect care conformă cifrele oficiale.
Cu cei 141 CP, Ioniq PHEV nu este un model sportiv, dar se achită cu brio de sarcinile dinamice uzuale pentru un model compact cu înclinație spre confort, în timp ce cutia cu dublu ambreiaj și 6 trepte asigură mult confort la rulare și accelerații liniare.
Evident, Ioniq PHEV dispune de mai multe moduri de rulare, pentru a putea optimiza consumul în funcție de situația de drum, dar despre acestea am povestit pe larg în video-ul de mai jos.
Video review
În ceea ce privește încărcarea, trebuie menționat că recomandarea este ca aceasta să fie făcută pe timp de noapte, în locația unde este parcată mașină pentru că este nevoie de circa 3 ore pentru o încărcare completă a bateriilor, iar prizele de mare putere nu ajută, deoarece Ioniq PHEV poate trage din rețeaua electrică o putere de doar 3,3 kW.
Pachetul pe care îl propune Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid este unul extrem de competitiv pentru că el poate juca atât rolul de mașină de familie, pentru că este spațios și confortabil, cât și de mașină foarte economică în oraș, grație posibilității de a rula urban peste 50 km electric. În plus, prețul este foarte competitiv în segmentul compact chiar și dacă nu am ține cont de sistemul de propulsie hibrid, echiparea fiind una generoasă.
Hyundai Ioniq 1.6 GDI Plug-In Hybrid DCT – fișă tehnică
Motor – aspirat, benzină, L4, 1580 cmc / Putere maximă totală – 141 CP / Transmisie – cutie cu dublu ambreiaj și 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 187 km/h v. max, 0-100 km/h în 10,6 secunde / Portbagaj – 341-1401 litri / Rezervor – 43 litri / Capacitate acumulatori – 8,9 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4470/1820/1450, ampatament (mm) – 2700 / Consum mediu declarat – 1,1 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA, după reduceri și Rabla Plus) – 24.850 (vezi pagina oficială)