Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid – autonomie electrică de peste 50 km

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
Cu cel puțin două motoare și acumulatori de dimensiuni medii, plug-in hibrizii au fost mereu modele cu greu accesibile din punct de vedere financiar pentru segmentul de mijloc, însă asta pare că începe să se schimbe. Cel mai bun reper în acest moment este Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid care, echipat extrem de bine, se poate cumpăra pentru 24.805 euro cu TVA după ce se scade bonificația de la Rabla Plus. Iată concluziile testului nostru.

Chiar dacă în momentul redactării acestui articol, Hyundai Ioniq PHEV este cel mai accesibil plug-in din România, sunt multe aspecte care m-au impresionat plăcut. În primul rând aș vorbi despre spațiul interior generos, confortul bun la rulare, dar și despre sistemul de propulsie eficient, cuplat standard la o cutie cu dublu ambreiaj. Însă, poate ar fi cazul să încep cu noul sistem multimedia care a făcut un salt uriaș față de ceea ce știam la Hyundai.

Sistem multimedia de ultimă generație

În primul rând trebuie apreciat ecranul generos dimensionat, cu o diagonală de 10,25 inchi, capabil să redea informațiile într-o grafică modernă. Procesorul grafic este rapid, astfel încât nu există momente de întrerupere chiar și dacă vorbim despre utilizarea intensă a hărților de navigație. În plus, ergonomia este atent studiată și vei găsi imediat funcțiile căutate, logica meniurilor fiind una foarte bună, chiar dacă informațiile sunt extrem de numeroase.

Sistemul multimedia este bine secondat de instrumentarul de bord digital, cu informații clare, bine poziționate și cu o grafică plăcută. Din acest punct de vedere, Ioniq a făcut un pas important față de generațiile trecute de la Hyundai. Evident, conectivitatea este de top, incluzând Apple CarPlay și Android Auto.

Pentru cei care apreciază confortul și spațiul interior generos, Ioniq PHEV este una dintre oferte pe care trebuie să le ai în vedere în segmentul compact pentru că pasagerii au la dispoziție un nivel de spațiu generos, dar și un confort bun, grație amortizării elastice pe care o propune trenul de rulare.

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid – autonomie electrică de peste 50 km

Sub capota lui Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid, inginerii au montat un motor termic pe benzină, aspirat, de 1,6 litri, care funcționează în ciclul Atkinson, unul extrem de eficient și perfect adaptat pentru un model hibrid. Acesta dezvoltă 105 CP și este ajutat de un motor electric de 61 CP pentru o putere maximă totală a sistemului de 141 CP.

Alături de propulsor, Ioniq PHEV se poate lăuda cu un set de acumulatori litiu-ion cu o capacitate de 8,9 kWh, ceea ce îi permite să ruleze electric pentru 66 km. Asta ne spune fișa tehnică, iar realitatea ne-a arătat că în traficul urban se pot atinge cu ușurință peste 50 km, aspect care conformă cifrele oficiale.

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Cu cei 141 CP, Ioniq PHEV nu este un model sportiv, dar se achită cu brio de sarcinile dinamice uzuale pentru un model compact cu înclinație spre confort, în timp ce cutia cu dublu ambreiaj și 6 trepte asigură mult confort la rulare și accelerații liniare.

Evident, Ioniq PHEV dispune de mai multe moduri de rulare, pentru a putea optimiza consumul în funcție de situația de drum, dar despre acestea am povestit pe larg în video-ul de mai jos.

Video review

În ceea ce privește încărcarea, trebuie menționat că recomandarea este ca aceasta să fie făcută pe timp de noapte, în locația unde este parcată mașină pentru că este nevoie de circa 3 ore pentru o încărcare completă a bateriilor, iar prizele de mare putere nu ajută, deoarece Ioniq PHEV poate trage din rețeaua electrică o putere de doar 3,3 kW.

Pachetul pe care îl propune Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid este unul extrem de competitiv pentru că el poate juca atât rolul de mașină de familie, pentru că este spațios și confortabil, cât și de mașină foarte economică în oraș, grație posibilității de a rula urban peste 50 km electric. În plus, prețul este foarte competitiv în segmentul compact chiar și dacă nu am ține cont de sistemul de propulsie hibrid, echiparea fiind una generoasă.

Hyundai Ioniq 1.6 GDI Plug-In Hybrid DCT – fișă tehnică

Motor – aspirat, benzină, L4, 1580 cmc / Putere maximă totală – 141 CP / Transmisie – cutie cu dublu ambreiaj și 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 187 km/h v. max, 0-100 km/h în 10,6 secunde / Portbagaj – 341-1401 litri / Rezervor – 43 litri / Capacitate acumulatori – 8,9 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4470/1820/1450, ampatament (mm) – 2700 / Consum mediu declarat – 1,1 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA, după reduceri și Rabla Plus) – 24.850 (vezi pagina oficială)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.