Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid – autonomie electrică de peste 50 km

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
Cu cel puțin două motoare și acumulatori de dimensiuni medii, plug-in hibrizii au fost mereu modele cu greu accesibile din punct de vedere financiar pentru segmentul de mijloc, însă asta pare că începe să se schimbe. Cel mai bun reper în acest moment este Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid care, echipat extrem de bine, se poate cumpăra pentru 24.805 euro cu TVA după ce se scade bonificația de la Rabla Plus. Iată concluziile testului nostru.

Chiar dacă în momentul redactării acestui articol, Hyundai Ioniq PHEV este cel mai accesibil plug-in din România, sunt multe aspecte care m-au impresionat plăcut. În primul rând aș vorbi despre spațiul interior generos, confortul bun la rulare, dar și despre sistemul de propulsie eficient, cuplat standard la o cutie cu dublu ambreiaj. Însă, poate ar fi cazul să încep cu noul sistem multimedia care a făcut un salt uriaș față de ceea ce știam la Hyundai.

Sistem multimedia de ultimă generație

În primul rând trebuie apreciat ecranul generos dimensionat, cu o diagonală de 10,25 inchi, capabil să redea informațiile într-o grafică modernă. Procesorul grafic este rapid, astfel încât nu există momente de întrerupere chiar și dacă vorbim despre utilizarea intensă a hărților de navigație. În plus, ergonomia este atent studiată și vei găsi imediat funcțiile căutate, logica meniurilor fiind una foarte bună, chiar dacă informațiile sunt extrem de numeroase.

Sistemul multimedia este bine secondat de instrumentarul de bord digital, cu informații clare, bine poziționate și cu o grafică plăcută. Din acest punct de vedere, Ioniq a făcut un pas important față de generațiile trecute de la Hyundai. Evident, conectivitatea este de top, incluzând Apple CarPlay și Android Auto.

Pentru cei care apreciază confortul și spațiul interior generos, Ioniq PHEV este una dintre oferte pe care trebuie să le ai în vedere în segmentul compact pentru că pasagerii au la dispoziție un nivel de spațiu generos, dar și un confort bun, grație amortizării elastice pe care o propune trenul de rulare.

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid – autonomie electrică de peste 50 km

Sub capota lui Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid, inginerii au montat un motor termic pe benzină, aspirat, de 1,6 litri, care funcționează în ciclul Atkinson, unul extrem de eficient și perfect adaptat pentru un model hibrid. Acesta dezvoltă 105 CP și este ajutat de un motor electric de 61 CP pentru o putere maximă totală a sistemului de 141 CP.

Alături de propulsor, Ioniq PHEV se poate lăuda cu un set de acumulatori litiu-ion cu o capacitate de 8,9 kWh, ceea ce îi permite să ruleze electric pentru 66 km. Asta ne spune fișa tehnică, iar realitatea ne-a arătat că în traficul urban se pot atinge cu ușurință peste 50 km, aspect care conformă cifrele oficiale.

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Cu cei 141 CP, Ioniq PHEV nu este un model sportiv, dar se achită cu brio de sarcinile dinamice uzuale pentru un model compact cu înclinație spre confort, în timp ce cutia cu dublu ambreiaj și 6 trepte asigură mult confort la rulare și accelerații liniare.

Evident, Ioniq PHEV dispune de mai multe moduri de rulare, pentru a putea optimiza consumul în funcție de situația de drum, dar despre acestea am povestit pe larg în video-ul de mai jos.

Video review

În ceea ce privește încărcarea, trebuie menționat că recomandarea este ca aceasta să fie făcută pe timp de noapte, în locația unde este parcată mașină pentru că este nevoie de circa 3 ore pentru o încărcare completă a bateriilor, iar prizele de mare putere nu ajută, deoarece Ioniq PHEV poate trage din rețeaua electrică o putere de doar 3,3 kW.

Pachetul pe care îl propune Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid este unul extrem de competitiv pentru că el poate juca atât rolul de mașină de familie, pentru că este spațios și confortabil, cât și de mașină foarte economică în oraș, grație posibilității de a rula urban peste 50 km electric. În plus, prețul este foarte competitiv în segmentul compact chiar și dacă nu am ține cont de sistemul de propulsie hibrid, echiparea fiind una generoasă.

Hyundai Ioniq 1.6 GDI Plug-In Hybrid DCT – fișă tehnică

Motor – aspirat, benzină, L4, 1580 cmc / Putere maximă totală – 141 CP / Transmisie – cutie cu dublu ambreiaj și 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 187 km/h v. max, 0-100 km/h în 10,6 secunde / Portbagaj – 341-1401 litri / Rezervor – 43 litri / Capacitate acumulatori – 8,9 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4470/1820/1450, ampatament (mm) – 2700 / Consum mediu declarat – 1,1 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA, după reduceri și Rabla Plus) – 24.850 (vezi pagina oficială)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Actualități

Noul Mercedes-Benz Clasa S în cifre

Pentru a vă scuti de efortul de a lectura muuuulte cuvinte despre W223, noua generație Mercedes-Benz Clasa S, iată un rezumat în cifre ale acestui automobile.