Honda Jazz 1.5 e:HEV – Smart city-car

Honda Jazz 1.5 e_HEV
Cu noua generație, Honda Jazz a trecut printr-o schimbare masivă la toate capitolele și este disponibilă cu doar un singur sistem de propulsie, unul de tip full-hybrid, dar extrem de interesant prin funcționarea sa. Iată de ce credem că noul Jazz este unul dintre cele mai atractive mașini de oraș.

În primul rând Jazz a trecut printr-o restilizare la nivel de design care îl face mai plăcut vizual, cu elemente desenate după limbajul „Yoo no bi” care simbolizează frumusețea obiectelor. Ca element ce merită remarcat este montantul A, extrem de subțire, care permite o foarte bună vizibilitate spre trecerile de pietoni sau intersecții, lucru dovedit clar și în timpul testului.

La interior, nu există niciun dubiu că Jazz este probabil cel mai spațios model din segmentul de clasă mică, cu un nivel de spațiu extrem de generos pentru pasagerii din spate, mai ales la nivelul genunchilor. În plus, noul Jazz nu renunță la sistemul de scaune Magic Seats ce permite ridicarea șezutului scaunelor din spate pentru a face loc obiectelor voluminoase. Dacă rabatezi întreaga banchetă spate poți transporta chiar și o bicicletă fără prea mari probleme, ceea ce este unic pentru segmentul de clasă mică (vezi video).

Tot la interior trebuie să remarcăm conectivitatea absolut impresionantă pentru că Honda Jazz este printre puținele mașini care permite o conexiune wireless pentru Apple CarPlay. În plus, sistemul multimedia este unul modern și bine-venit pentru Honda, care părea că a rămas în urma concurenței la acest capitol. Ecranul central are o diagonală de 9 inchi și este completat de un instrumentar de bord foarte ergonomic, cu un ecran de 7 inchi.

Înainte de a trece la partea de propulsie, trebuie să ne oprim la o altă calitate importantă a noului Jazz, cea a confortului la rulare. Deși în clasa mică este destul de dificil să oferi o amortizare lipsită de vibrații și zgomote nedorite în habitaclu, Jazz impresionează la acest capitol. Pur și simplu, Jazz trece peste denivelări aproape imperceptibil, deși are un ampatament scurt care nu favorizează un astfel de comportament. Pentru acest deziderat trebuie remarcată masa mică a mașinii, de doar puțin peste 1,2 tone, în ciuda sistemului de propulsie hibrid.

Honda Jazz 1.5 e:HEV – sistem de propulsie full-hibrid

Sistemul de propulsie este unul de tip full-hibrid, ceea ce înseamnă că mașina se poate deplasa exclusiv în baza motorului electric, fără ajutor de la motorul termic, însă trebuie menționat că acesta are, în marea majoritatea a timpului, rolul de generator. Cu o cilindree de 1,5 litri, acesta dezvoltă 98 CP, dar are rolul de a genera energie electrică pentru a putea propulsa mașina cu ajutorul unui motor electric de 109 CP.

Honda Jazz 1.5 e_HEV

Acumulatorii de mici dimensiuni asigură o autonomie electrică de doar câțiva kilometri, dar mai important este modul inteligent de funcționare al sistemului. Practic, există trei moduri distincte de funcționare: complet electric, hibrid (când motorul termic funcționează) și, foarte rar, când propulsia este asigurată exclusiv de motorul termic. Cel din urmă mod apare în zona de sarcină medie, fiind considerat cel mai eficient pentru acele momente.

În România, Honda Jazz 1.5 e:HEV se vinde în două nivele de echipare, Elegance și Executive, ambele foarte bine dotare, cu un preț de pornire de 23.850 euro cu TVA.

Fișă tehnică Honda Jazz 1.5 e:HEV

Motor termic – benzină, L4, 1498 cmc, 98 CP, 131 Nm rpm / Motor electric 109 CP / Transmisie – cutie automată E-CVT, tracțiune față / Performanțe – 175 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,5 secunde / Portbagaj – 304-844-1205 litri / Rezervor – 40 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4044/1694/1526, ampatament – 2517 / Consum mediu declarat – 4,6 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 23.850

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Test Drive Fiat 500e

Îmi era dor de 500, de Fiat 500, dar de unul nou, de unul după care copii să se întoarcă zâmbind. Au trecut câțiva ani din 2007, moment în care m-am întâlnit cu noul Fiat 500e. Dar este și adevăr în vorba…” Lucruri bune se întâmplă doar celor care au răbdare.”

Citește articol »

Poveste de succes – BMW M3 / M4 Competition

Într-un război continuu al cifrelor și performanțelor tot mai bune, cred că modelele sport trebuie cumpărate pentru sufletul lor, pentru ceea ce transmit și pentru plăcerea pe care o oferă celui de la volan în fiecare zi. După ce am condus noile BMW M3 Competition și M4 Competition pe circuit, am realizat că cele de mai sus au fost teme de referință pentru inginerii de la BMW.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.