Honda Jazz 1.5 e:HEV – Smart city-car

Honda Jazz 1.5 e_HEV
Cu noua generație, Honda Jazz a trecut printr-o schimbare masivă la toate capitolele și este disponibilă cu doar un singur sistem de propulsie, unul de tip full-hybrid, dar extrem de interesant prin funcționarea sa. Iată de ce credem că noul Jazz este unul dintre cele mai atractive mașini de oraș.

În primul rând Jazz a trecut printr-o restilizare la nivel de design care îl face mai plăcut vizual, cu elemente desenate după limbajul „Yoo no bi” care simbolizează frumusețea obiectelor. Ca element ce merită remarcat este montantul A, extrem de subțire, care permite o foarte bună vizibilitate spre trecerile de pietoni sau intersecții, lucru dovedit clar și în timpul testului.

La interior, nu există niciun dubiu că Jazz este probabil cel mai spațios model din segmentul de clasă mică, cu un nivel de spațiu extrem de generos pentru pasagerii din spate, mai ales la nivelul genunchilor. În plus, noul Jazz nu renunță la sistemul de scaune Magic Seats ce permite ridicarea șezutului scaunelor din spate pentru a face loc obiectelor voluminoase. Dacă rabatezi întreaga banchetă spate poți transporta chiar și o bicicletă fără prea mari probleme, ceea ce este unic pentru segmentul de clasă mică (vezi video).

Tot la interior trebuie să remarcăm conectivitatea absolut impresionantă pentru că Honda Jazz este printre puținele mașini care permite o conexiune wireless pentru Apple CarPlay. În plus, sistemul multimedia este unul modern și bine-venit pentru Honda, care părea că a rămas în urma concurenței la acest capitol. Ecranul central are o diagonală de 9 inchi și este completat de un instrumentar de bord foarte ergonomic, cu un ecran de 7 inchi.

Înainte de a trece la partea de propulsie, trebuie să ne oprim la o altă calitate importantă a noului Jazz, cea a confortului la rulare. Deși în clasa mică este destul de dificil să oferi o amortizare lipsită de vibrații și zgomote nedorite în habitaclu, Jazz impresionează la acest capitol. Pur și simplu, Jazz trece peste denivelări aproape imperceptibil, deși are un ampatament scurt care nu favorizează un astfel de comportament. Pentru acest deziderat trebuie remarcată masa mică a mașinii, de doar puțin peste 1,2 tone, în ciuda sistemului de propulsie hibrid.

Honda Jazz 1.5 e:HEV – sistem de propulsie full-hibrid

Sistemul de propulsie este unul de tip full-hibrid, ceea ce înseamnă că mașina se poate deplasa exclusiv în baza motorului electric, fără ajutor de la motorul termic, însă trebuie menționat că acesta are, în marea majoritatea a timpului, rolul de generator. Cu o cilindree de 1,5 litri, acesta dezvoltă 98 CP, dar are rolul de a genera energie electrică pentru a putea propulsa mașina cu ajutorul unui motor electric de 109 CP.

Honda Jazz 1.5 e_HEV

Acumulatorii de mici dimensiuni asigură o autonomie electrică de doar câțiva kilometri, dar mai important este modul inteligent de funcționare al sistemului. Practic, există trei moduri distincte de funcționare: complet electric, hibrid (când motorul termic funcționează) și, foarte rar, când propulsia este asigurată exclusiv de motorul termic. Cel din urmă mod apare în zona de sarcină medie, fiind considerat cel mai eficient pentru acele momente.

În România, Honda Jazz 1.5 e:HEV se vinde în două nivele de echipare, Elegance și Executive, ambele foarte bine dotare, cu un preț de pornire de 23.850 euro cu TVA.

Fișă tehnică Honda Jazz 1.5 e:HEV

Motor termic – benzină, L4, 1498 cmc, 98 CP, 131 Nm rpm / Motor electric 109 CP / Transmisie – cutie automată E-CVT, tracțiune față / Performanțe – 175 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,5 secunde / Portbagaj – 304-844-1205 litri / Rezervor – 40 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4044/1694/1526, ampatament – 2517 / Consum mediu declarat – 4,6 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 23.850

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Actualități