Honda Jazz 1.5 e:HEV – Smart city-car

Honda Jazz 1.5 e_HEV
Cu noua generație, Honda Jazz a trecut printr-o schimbare masivă la toate capitolele și este disponibilă cu doar un singur sistem de propulsie, unul de tip full-hybrid, dar extrem de interesant prin funcționarea sa. Iată de ce credem că noul Jazz este unul dintre cele mai atractive mașini de oraș.

În primul rând Jazz a trecut printr-o restilizare la nivel de design care îl face mai plăcut vizual, cu elemente desenate după limbajul „Yoo no bi” care simbolizează frumusețea obiectelor. Ca element ce merită remarcat este montantul A, extrem de subțire, care permite o foarte bună vizibilitate spre trecerile de pietoni sau intersecții, lucru dovedit clar și în timpul testului.

La interior, nu există niciun dubiu că Jazz este probabil cel mai spațios model din segmentul de clasă mică, cu un nivel de spațiu extrem de generos pentru pasagerii din spate, mai ales la nivelul genunchilor. În plus, noul Jazz nu renunță la sistemul de scaune Magic Seats ce permite ridicarea șezutului scaunelor din spate pentru a face loc obiectelor voluminoase. Dacă rabatezi întreaga banchetă spate poți transporta chiar și o bicicletă fără prea mari probleme, ceea ce este unic pentru segmentul de clasă mică (vezi video).

Tot la interior trebuie să remarcăm conectivitatea absolut impresionantă pentru că Honda Jazz este printre puținele mașini care permite o conexiune wireless pentru Apple CarPlay. În plus, sistemul multimedia este unul modern și bine-venit pentru Honda, care părea că a rămas în urma concurenței la acest capitol. Ecranul central are o diagonală de 9 inchi și este completat de un instrumentar de bord foarte ergonomic, cu un ecran de 7 inchi.

Înainte de a trece la partea de propulsie, trebuie să ne oprim la o altă calitate importantă a noului Jazz, cea a confortului la rulare. Deși în clasa mică este destul de dificil să oferi o amortizare lipsită de vibrații și zgomote nedorite în habitaclu, Jazz impresionează la acest capitol. Pur și simplu, Jazz trece peste denivelări aproape imperceptibil, deși are un ampatament scurt care nu favorizează un astfel de comportament. Pentru acest deziderat trebuie remarcată masa mică a mașinii, de doar puțin peste 1,2 tone, în ciuda sistemului de propulsie hibrid.

Honda Jazz 1.5 e:HEV – sistem de propulsie full-hibrid

Sistemul de propulsie este unul de tip full-hibrid, ceea ce înseamnă că mașina se poate deplasa exclusiv în baza motorului electric, fără ajutor de la motorul termic, însă trebuie menționat că acesta are, în marea majoritatea a timpului, rolul de generator. Cu o cilindree de 1,5 litri, acesta dezvoltă 98 CP, dar are rolul de a genera energie electrică pentru a putea propulsa mașina cu ajutorul unui motor electric de 109 CP.

Honda Jazz 1.5 e_HEV

Acumulatorii de mici dimensiuni asigură o autonomie electrică de doar câțiva kilometri, dar mai important este modul inteligent de funcționare al sistemului. Practic, există trei moduri distincte de funcționare: complet electric, hibrid (când motorul termic funcționează) și, foarte rar, când propulsia este asigurată exclusiv de motorul termic. Cel din urmă mod apare în zona de sarcină medie, fiind considerat cel mai eficient pentru acele momente.

În România, Honda Jazz 1.5 e:HEV se vinde în două nivele de echipare, Elegance și Executive, ambele foarte bine dotare, cu un preț de pornire de 23.850 euro cu TVA.

Fișă tehnică Honda Jazz 1.5 e:HEV

Motor termic – benzină, L4, 1498 cmc, 98 CP, 131 Nm rpm / Motor electric 109 CP / Transmisie – cutie automată E-CVT, tracțiune față / Performanțe – 175 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,5 secunde / Portbagaj – 304-844-1205 litri / Rezervor – 40 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4044/1694/1526, ampatament – 2517 / Consum mediu declarat – 4,6 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 23.850

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Renault Clio E-TECH

Renault Clio E-TECH – Plin de energie

Ca parte a ofensivei Renault pentru hibridizarea gamei de modele, deja v-am vorbit pe larg despre noul Renault Captur PHEV, iar acum intră sub lupa analitică Renault Clio E-TECH, un full-hibrid capabil să ruleze electric până la 80% din timpul petrecut în traficul urban.

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Ford Mustang Bullitt

Ford Mustang Bullitt – Muscle Car cu Pedigree

Dacă Mustang era întruchiparea chilipirului când venea vorba de o mașină sport în Europa, iată că Ford a decis să condimenteze și mai mult rețeta prin introducerea pentru prima dată a versiunii Bullitt pe Bătrânul Continent. Ce semnifică Bullitt și de ce este atât de specială această versiune aflăm în cele ce urmează.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 – Esență tare în doză mică

În segmentul SUV-urilor de clasă mica avem o sumedenie de concurenți, însă niciunul nu pare să-și declare intențiile într-un mod atât de sofisticat și original precum DS3 Crossback. Am testat versiunea de top, cu motorul 1.2 Turbo de 155 CP și cutie automată cu 8 trepte, pentru a descoperi pe larg universul propus de marca DS.

Porsche Macan Turbo

Porsche Macan Turbo – Sfidând legile fizicii

Povestea de iubirea dintre SUV-uri și Porsche este una rațională, pentru că Macan și Cayenne reprezintă pilonii financiari care fac ca 911 să fie atât de spectaculos. Însă, dacă vorbim de Macan Turbo, alăturarea lui cu imaginea unui sportiv pur-sânge nu este una fără sens. Iată de ce.

Actualități