Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

Ford Mondeo Hybrid
La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Îmi amintesc cum prin 2015 testam pentru prima dată un Mondeo Hybrid în România, imediat după lansarea internațională din Spania și după acel test am rămas cu impresia că mașina asta consumă extrem de puțin. Acum, în 2020, când m-am urcat la volanul versiunii cu facelift a breakului lui Mondeo, o mașină extrem de impozantă prin dimensiunile ei, aveam senzația că nu pot merge prin oraș cu această mașină și să am un consum de 5,0 l/100 km. Pur și simplu mașina pare uriașă, iar cei 187 CP nu sunt deloc puțin pentru un consum așa de mic. Însă, m-am înșelat.

Am avut din nou plăcuta surpriză de a putea vedea cifre de consum absolut impresionante pentru o astfel de mașină, cu valori cuprinse între 4,5-6,0 l/100 în funcție de condițiile de exploatare. Practic, dacă înțelegi modul de funcționare al sistemului hibrid, cât de tare să apeși accelerația pentru a merge doar electric și cum să decelerezi pentru a încărca eficient bateriile, consumul din oraș se poate stabiliza în jurul valorii de 5,0 l/100 km. Și o spun încă o dată, asta la o mașină de aproape 4,9 metri lungime, cu o putere maximă de 187 CP.

Sub capota lui Mondeo Hybrid găsim un motor aspirat pe benzină, cu o cilindree de 2,0 litri, care funcționează în regimul Atkinson, optim pentru un sistem de propulsie hibrid. Alături de acesta, propulsia este ajutată și de un motor electric pentru a furniza împreună 187 CP, sistemul fiind unul de tip full-hibrid, ceea ce înseamnă că mașina se poate deplasa doar cu motorul electric pe distanțe scurte și nu are nevoie de încărcare de la priză. Practic poți merge electric pentru 2-3 km, pentru ca apoi în doar câteva decelerări să recuperezi energia necesară pentru a te deplasa din nou electric. Dacă înveți să optimizezi acest ciclu în trafic vei obține valori de consum impresionante.

Ford Mondeo Hybrid – cutie de viteze CVT

Cutia de viteze este una de tip CVT, cu variație continuă, și are un aport important la nivelul de confort la rulare pentru că nu există trepte de viteză, ceea ce duce la o liniaritate foarte plăcută la accelerări sau la trecerea de la funcționarea electrică la cea cu motorul termic. Ford Mondeo Hybrid nu este o mașină care are prestații sportive, însă nici nu poate fi considerată o mașină lentă, pentru că reprizele sunt destul de rapide, mai ales când pedala de accelerație este apăsată puternic și ambele motoare acționează roțile față.

Un element care trebuie menționat este că bateriile cu o capacitate de 1,4 kWh și parte din electronica sistemului hibrid sunt poziționate sub podeaua portbagajului, ceea ce face ca aceasta să fie mai înaltă, iar volumul util să fie doar de 403 litri, deși vorbim despre un break. Însă dacă este nevoie de mai mult spațiu, încărcarea se poate face pe înălțime prin plierea materialului textil ce acoperă portbagajul, moment în care volumul util trece de 700 de litri, iar dacă se rabatează bancheta acesta ajunge la 1.508 litri.  

De asemenea, merită menționat excelentul tren de rulare care oferă un compromis optim între sportivitate și confort, amortizarea fiind una foarte bună chiar și în condiții de drum prost asfaltat. La interior, majoritatea materialelor utilizate sunt de o calitate corectă, deși sunt zone cu plastic dur ce meritau o mai mare atenție. Din punct de vedere al conectivității lucrurile stau foarte bine, pentru că Mondeo dispune de Apple CarPlay și Android Auto, sistemul multimedia fiind denumit SYNC 3, cu un ecran tactil de 8 inchi.

Un avantaj important pe care îl propune Ford Mondeo Hybrid este prețul extrem de competitiv, pentru că există reduceri importante (oficiale de 6.500 de euro plus ce oferă dealerul), ceea ce face ca, de exemplu, prețul pentru versiunea ST Line, extrem de bine dotată, să pornească de la 29.000 de euro, iar în versiunea de bază Trend să fie de circa 25.000 de euro sau chiar mai bine în funcție de ofertele punctuale.

Fișă tehnică Ford Mondeo Hybrid

Motor – aspirat, benzină, L4, 1999 cmc, + motor electric 187 [email protected] rpm, 300 [email protected] rpm / Transmisie – cutie automată de tip CVT, tracțiune față / Performanțe – 187 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,4 secunde / Portbagaj – 403-1508 litri / Rezervor – 49 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4869/1911/1501 / Consum mediu declarat – 4,4 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 25.800

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Actualități