Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

Ford Mondeo Hybrid
La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Îmi amintesc cum prin 2015 testam pentru prima dată un Mondeo Hybrid în România, imediat după lansarea internațională din Spania și după acel test am rămas cu impresia că mașina asta consumă extrem de puțin. Acum, în 2020, când m-am urcat la volanul versiunii cu facelift a breakului lui Mondeo, o mașină extrem de impozantă prin dimensiunile ei, aveam senzația că nu pot merge prin oraș cu această mașină și să am un consum de 5,0 l/100 km. Pur și simplu mașina pare uriașă, iar cei 187 CP nu sunt deloc puțin pentru un consum așa de mic. Însă, m-am înșelat.

Am avut din nou plăcuta surpriză de a putea vedea cifre de consum absolut impresionante pentru o astfel de mașină, cu valori cuprinse între 4,5-6,0 l/100 în funcție de condițiile de exploatare. Practic, dacă înțelegi modul de funcționare al sistemului hibrid, cât de tare să apeși accelerația pentru a merge doar electric și cum să decelerezi pentru a încărca eficient bateriile, consumul din oraș se poate stabiliza în jurul valorii de 5,0 l/100 km. Și o spun încă o dată, asta la o mașină de aproape 4,9 metri lungime, cu o putere maximă de 187 CP.

Sub capota lui Mondeo Hybrid găsim un motor aspirat pe benzină, cu o cilindree de 2,0 litri, care funcționează în regimul Atkinson, optim pentru un sistem de propulsie hibrid. Alături de acesta, propulsia este ajutată și de un motor electric pentru a furniza împreună 187 CP, sistemul fiind unul de tip full-hibrid, ceea ce înseamnă că mașina se poate deplasa doar cu motorul electric pe distanțe scurte și nu are nevoie de încărcare de la priză. Practic poți merge electric pentru 2-3 km, pentru ca apoi în doar câteva decelerări să recuperezi energia necesară pentru a te deplasa din nou electric. Dacă înveți să optimizezi acest ciclu în trafic vei obține valori de consum impresionante.

Ford Mondeo Hybrid – cutie de viteze CVT

Cutia de viteze este una de tip CVT, cu variație continuă, și are un aport important la nivelul de confort la rulare pentru că nu există trepte de viteză, ceea ce duce la o liniaritate foarte plăcută la accelerări sau la trecerea de la funcționarea electrică la cea cu motorul termic. Ford Mondeo Hybrid nu este o mașină care are prestații sportive, însă nici nu poate fi considerată o mașină lentă, pentru că reprizele sunt destul de rapide, mai ales când pedala de accelerație este apăsată puternic și ambele motoare acționează roțile față.

Un element care trebuie menționat este că bateriile cu o capacitate de 1,4 kWh și parte din electronica sistemului hibrid sunt poziționate sub podeaua portbagajului, ceea ce face ca aceasta să fie mai înaltă, iar volumul util să fie doar de 403 litri, deși vorbim despre un break. Însă dacă este nevoie de mai mult spațiu, încărcarea se poate face pe înălțime prin plierea materialului textil ce acoperă portbagajul, moment în care volumul util trece de 700 de litri, iar dacă se rabatează bancheta acesta ajunge la 1.508 litri.  

De asemenea, merită menționat excelentul tren de rulare care oferă un compromis optim între sportivitate și confort, amortizarea fiind una foarte bună chiar și în condiții de drum prost asfaltat. La interior, majoritatea materialelor utilizate sunt de o calitate corectă, deși sunt zone cu plastic dur ce meritau o mai mare atenție. Din punct de vedere al conectivității lucrurile stau foarte bine, pentru că Mondeo dispune de Apple CarPlay și Android Auto, sistemul multimedia fiind denumit SYNC 3, cu un ecran tactil de 8 inchi.

Un avantaj important pe care îl propune Ford Mondeo Hybrid este prețul extrem de competitiv, pentru că există reduceri importante (oficiale de 6.500 de euro plus ce oferă dealerul), ceea ce face ca, de exemplu, prețul pentru versiunea ST Line, extrem de bine dotată, să pornească de la 29.000 de euro, iar în versiunea de bază Trend să fie de circa 25.000 de euro sau chiar mai bine în funcție de ofertele punctuale.

Fișă tehnică Ford Mondeo Hybrid

Motor – aspirat, benzină, L4, 1999 cmc, + motor electric 187 CP@6000 rpm, 300 Nm@1750-4500 rpm / Transmisie – cutie automată de tip CVT, tracțiune față / Performanțe – 187 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,4 secunde / Portbagaj – 403-1508 litri / Rezervor – 49 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4869/1911/1501 / Consum mediu declarat – 4,4 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 25.800

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.