DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 – Esență tare în doză mică

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8
În segmentul SUV-urilor de clasă mica avem o sumedenie de concurenți, însă niciunul nu pare să-și declare intențiile într-un mod atât de sofisticat și original precum DS3 Crossback. Am testat versiunea de top, cu motorul 1.2 Turbo de 155 CP și cutie automată cu 8 trepte, pentru a descoperi pe larg universul propus de marca DS.

Încă de la prima interacțiune cu DS3 Crossback remarci imediat că ai în față un automobil care nu se încadrează deloc în tiparele clasei mici – clanțele ușilor se retractează electric în portiere, iar interiorul este unul ce pare făcut de un bijutier, care a sculptat fiecare comandă.

Elementele de acest fel nu trebuia să le regăsim în segmentele superioare? La DS3 Crossback, constructorul francez vrea să arate că luxul și natura premium la un automobil au mai multe laturi decât știm în momentul actual și, de aceea, interpretarea vizuală este una foarte puternică.

Indiferent că îți place sau nu stilul lui DS3 Crossback, nu poți nega nici măcar pentru o secundă că impactul vizual este unul puternic, iar acest mini-SUV nu poate trece niciodată fără să fie observat. Ca să rămânem la exterior, trebuie să punctăm și tehnologia imediat vizibilă, pentru că farurile cu tehnologie Matrix LED sunt imediat remarcate și sunt extrem de performante pe timp de noapte, în special grație asistentului pentru faza lungă. Din nou, forma lor este una atipică, cu o semnătură luminoasă spectaculoasă.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8

DS3 Crossback 1.2 PureTech – motor turbo de 155 CP

Modelul testat de noi a fost echipat cu propulsorul de 1,2 litri, turbo, cu 3 cilindri, capabil să producă 155 CP, acesta fiind cuplat la o cutie automată cu 8 trepte, excelentă pentru acest segment. Grație platformei ușoare, DS3 Crossback este capabil de accelerații și reprize rapide și se descurcă excelent și în traficul aglomerat, grației cutiei de viteze automate. Aceasta schimbă treptele rapid, fără bruscări și nu am putea să reproșăm decât o ușoară întârziere la plecarea de pe loc.

Trenul de rulare este setat mai moale, pentru un bun confort, ceea ce DS3 Crossback reușește să ofere din plin. Direcția este plăcută, ușor de manevrat, ceea ce face ca agilitatea în spațiile înguste să fie una bună.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 interior

Pe lângă originalitatea de la interior și exterior, DS3 Crossback vine într-o echipare extrem de bogată și nu îi lipsesc echipamente precum head-up display, sistem de navigație cu ecran de 10 inchi, instrumentar de bord digital sau superbele jante de 18 inchi.

Cu toate acestea, prețul de listă pentru versiunea testată de noi este de 35.000 de euro cu TVA, din care se scade un discount în funcție de momentul achiziției.

Cifra nu este una deloc mică pentru segmentul SUV-urilor de clasă mică, însă trebuie ținut cont că DS3 Crossback este un membru al segmentului premium, ceea ce face ca la o comparație directă cu rivalii, prețul să fie chiar unul competitiv.

Fișă tehnică – DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 Grand Chic

Motor – turbo, benzină, L3, 1199 cmc, 155 [email protected] rpm, 240 [email protected] rpm / Transmisie – cutie automată cu 8 trepte, tracțiune față / Performanțe – 208 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,2 secunde / Portbagaj – 350 litri / Rezervor – 44 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4118/1791/1534, ampatament (mm) – 2558 / Consum mediu declarat – 5,0 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 35.000 (pagina de prezentare)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Renault Clio E-TECH

Renault Clio E-TECH – Plin de energie

Ca parte a ofensivei Renault pentru hibridizarea gamei de modele, deja v-am vorbit pe larg despre noul Renault Captur PHEV, iar acum intră sub lupa analitică Renault Clio E-TECH, un full-hibrid capabil să ruleze electric până la 80% din timpul petrecut în traficul urban.

Honda Jazz 1.5 e_HEV

Honda Jazz 1.5 e:HEV – Smart city-car

Cu noua generație, Honda Jazz a trecut printr-o schimbare masivă la toate capitolele și este disponibilă cu doar un singur sistem de propulsie, unul de tip full-hybrid, dar extrem de interesant prin funcționarea sa. Iată de ce credem că noul Jazz este unul dintre cele mai atractive mașini de oraș.

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Ford Mustang Bullitt

Ford Mustang Bullitt – Muscle Car cu Pedigree

Dacă Mustang era întruchiparea chilipirului când venea vorba de o mașină sport în Europa, iată că Ford a decis să condimenteze și mai mult rețeta prin introducerea pentru prima dată a versiunii Bullitt pe Bătrânul Continent. Ce semnifică Bullitt și de ce este atât de specială această versiune aflăm în cele ce urmează.

Porsche Macan Turbo

Porsche Macan Turbo – Sfidând legile fizicii

Povestea de iubirea dintre SUV-uri și Porsche este una rațională, pentru că Macan și Cayenne reprezintă pilonii financiari care fac ca 911 să fie atât de spectaculos. Însă, dacă vorbim de Macan Turbo, alăturarea lui cu imaginea unui sportiv pur-sânge nu este una fără sens. Iată de ce.

Actualități