DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 – Esență tare în doză mică

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8
În segmentul SUV-urilor de clasă mica avem o sumedenie de concurenți, însă niciunul nu pare să-și declare intențiile într-un mod atât de sofisticat și original precum DS3 Crossback. Am testat versiunea de top, cu motorul 1.2 Turbo de 155 CP și cutie automată cu 8 trepte, pentru a descoperi pe larg universul propus de marca DS.

Încă de la prima interacțiune cu DS3 Crossback remarci imediat că ai în față un automobil care nu se încadrează deloc în tiparele clasei mici – clanțele ușilor se retractează electric în portiere, iar interiorul este unul ce pare făcut de un bijutier, care a sculptat fiecare comandă.

Elementele de acest fel nu trebuia să le regăsim în segmentele superioare? La DS3 Crossback, constructorul francez vrea să arate că luxul și natura premium la un automobil au mai multe laturi decât știm în momentul actual și, de aceea, interpretarea vizuală este una foarte puternică.

Indiferent că îți place sau nu stilul lui DS3 Crossback, nu poți nega nici măcar pentru o secundă că impactul vizual este unul puternic, iar acest mini-SUV nu poate trece niciodată fără să fie observat. Ca să rămânem la exterior, trebuie să punctăm și tehnologia imediat vizibilă, pentru că farurile cu tehnologie Matrix LED sunt imediat remarcate și sunt extrem de performante pe timp de noapte, în special grație asistentului pentru faza lungă. Din nou, forma lor este una atipică, cu o semnătură luminoasă spectaculoasă.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8

DS3 Crossback 1.2 PureTech – motor turbo de 155 CP

Modelul testat de noi a fost echipat cu propulsorul de 1,2 litri, turbo, cu 3 cilindri, capabil să producă 155 CP, acesta fiind cuplat la o cutie automată cu 8 trepte, excelentă pentru acest segment. Grație platformei ușoare, DS3 Crossback este capabil de accelerații și reprize rapide și se descurcă excelent și în traficul aglomerat, grației cutiei de viteze automate. Aceasta schimbă treptele rapid, fără bruscări și nu am putea să reproșăm decât o ușoară întârziere la plecarea de pe loc.

Trenul de rulare este setat mai moale, pentru un bun confort, ceea ce DS3 Crossback reușește să ofere din plin. Direcția este plăcută, ușor de manevrat, ceea ce face ca agilitatea în spațiile înguste să fie una bună.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 interior

Pe lângă originalitatea de la interior și exterior, DS3 Crossback vine într-o echipare extrem de bogată și nu îi lipsesc echipamente precum head-up display, sistem de navigație cu ecran de 10 inchi, instrumentar de bord digital sau superbele jante de 18 inchi.

Cu toate acestea, prețul de listă pentru versiunea testată de noi este de 35.000 de euro cu TVA, din care se scade un discount în funcție de momentul achiziției.

Cifra nu este una deloc mică pentru segmentul SUV-urilor de clasă mică, însă trebuie ținut cont că DS3 Crossback este un membru al segmentului premium, ceea ce face ca la o comparație directă cu rivalii, prețul să fie chiar unul competitiv.

Fișă tehnică – DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 Grand Chic

Motor – turbo, benzină, L3, 1199 cmc, 155 [email protected] rpm, 240 [email protected] rpm / Transmisie – cutie automată cu 8 trepte, tracțiune față / Performanțe – 208 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,2 secunde / Portbagaj – 350 litri / Rezervor – 44 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4118/1791/1534, ampatament (mm) – 2558 / Consum mediu declarat – 5,0 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 35.000 (pagina de prezentare)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Actualități