DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 – Esență tare în doză mică

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8
În segmentul SUV-urilor de clasă mica avem o sumedenie de concurenți, însă niciunul nu pare să-și declare intențiile într-un mod atât de sofisticat și original precum DS3 Crossback. Am testat versiunea de top, cu motorul 1.2 Turbo de 155 CP și cutie automată cu 8 trepte, pentru a descoperi pe larg universul propus de marca DS.

Încă de la prima interacțiune cu DS3 Crossback remarci imediat că ai în față un automobil care nu se încadrează deloc în tiparele clasei mici – clanțele ușilor se retractează electric în portiere, iar interiorul este unul ce pare făcut de un bijutier, care a sculptat fiecare comandă.

Elementele de acest fel nu trebuia să le regăsim în segmentele superioare? La DS3 Crossback, constructorul francez vrea să arate că luxul și natura premium la un automobil au mai multe laturi decât știm în momentul actual și, de aceea, interpretarea vizuală este una foarte puternică.

Indiferent că îți place sau nu stilul lui DS3 Crossback, nu poți nega nici măcar pentru o secundă că impactul vizual este unul puternic, iar acest mini-SUV nu poate trece niciodată fără să fie observat. Ca să rămânem la exterior, trebuie să punctăm și tehnologia imediat vizibilă, pentru că farurile cu tehnologie Matrix LED sunt imediat remarcate și sunt extrem de performante pe timp de noapte, în special grație asistentului pentru faza lungă. Din nou, forma lor este una atipică, cu o semnătură luminoasă spectaculoasă.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8

DS3 Crossback 1.2 PureTech – motor turbo de 155 CP

Modelul testat de noi a fost echipat cu propulsorul de 1,2 litri, turbo, cu 3 cilindri, capabil să producă 155 CP, acesta fiind cuplat la o cutie automată cu 8 trepte, excelentă pentru acest segment. Grație platformei ușoare, DS3 Crossback este capabil de accelerații și reprize rapide și se descurcă excelent și în traficul aglomerat, grației cutiei de viteze automate. Aceasta schimbă treptele rapid, fără bruscări și nu am putea să reproșăm decât o ușoară întârziere la plecarea de pe loc.

Trenul de rulare este setat mai moale, pentru un bun confort, ceea ce DS3 Crossback reușește să ofere din plin. Direcția este plăcută, ușor de manevrat, ceea ce face ca agilitatea în spațiile înguste să fie una bună.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 interior

Pe lângă originalitatea de la interior și exterior, DS3 Crossback vine într-o echipare extrem de bogată și nu îi lipsesc echipamente precum head-up display, sistem de navigație cu ecran de 10 inchi, instrumentar de bord digital sau superbele jante de 18 inchi.

Cu toate acestea, prețul de listă pentru versiunea testată de noi este de 35.000 de euro cu TVA, din care se scade un discount în funcție de momentul achiziției.

Cifra nu este una deloc mică pentru segmentul SUV-urilor de clasă mică, însă trebuie ținut cont că DS3 Crossback este un membru al segmentului premium, ceea ce face ca la o comparație directă cu rivalii, prețul să fie chiar unul competitiv.

Fișă tehnică – DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 Grand Chic

Motor – turbo, benzină, L3, 1199 cmc, 155 CP@5500 rpm, 240 Nm@1750 rpm / Transmisie – cutie automată cu 8 trepte, tracțiune față / Performanțe – 208 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,2 secunde / Portbagaj – 350 litri / Rezervor – 44 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4118/1791/1534, ampatament (mm) – 2558 / Consum mediu declarat – 5,0 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 35.000 (pagina de prezentare)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.