BMW X6 xDrive40d – Un excentric cu ADN hibrid

Într-un segment pe care l-a inventat, dar în care nu mai este singur, BMW X6 reușește să fie în continuare un etalon din mai multe puncte de vedere. Am testat versiunea xDrive40d, echipată cu noul propulsor diesel de 3 litri, cu sistem mild-hybrid.

Cu o siluetă care nu lasă pentru niciun moment loc de îndoială, BMW X6 este imediat recunoscut, indiferent de unghiul din care îl vezi, iar generația lansată în 2019 are un posterior destul de controversat, ceea ce îl face și mai special, indiferent că e de bine sau de rău, dar asta este mereu un aspect subiectiv. Dar pentru că nu designul este scopul acestui material, trecem mai departe.

Care sunt noutățile testului? În primul rând sistemul de propulsie, care este unul de tip mild-hibrid, ceea ce înseamnă că motorul diesel de 3,0 litri cu o configurație L6, care dezvoltă 340 CP este acum ajutat de un motor electric de 11 CP.

Deși aceștia par puțini, rolul în ceea ce privește eficiența este semnificativ, pentru că micul motor electric joacă rolul de generator la frânare și decelerare pentru a acumula energie electrică într-un acumulator de mici dimensiuni. Aceasta este ulterior utilizată pentru a susține funcționarea tuturor sistemelor electrice de la bord, dar și să ajute motorul termic la accelerații sau menținere unei anumite viteze.

Pentru masa și dimensiunile lui X6, acest motor pare să facă minuni, pentru că accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în doar 5,5 secunde, iar pentru reprize pare că nu ai nevoie niciodată de mai mult. Un aport foarte important la capitolul dinamică longitudinală în are și excelenta cutie de viteze automată cu 8 trepte, pe care o consider încă o referință în industria auto, chiar dacă există transmisii cu mai multe trepte sau soluții considerate mai rapide.

Practic, cutia oferită de BMW pentru acest propulsor îmbracă impecabil valorile de confort din traficul urban, unde aproape că funcționează fără a-și face simțită prezența, cu cele din momentele în care apeși viguros pedala de accelerație și treptele se succes fulgerător.

Evident, totul completat de un sistem de tracțiune integrală xDrive cu o funcționare proactivă, ce face din acest masiv X6 un veritabil model cu valențe sportive atunci când abordezi drumuri cu viraje. Și, bineînțeles, nu putem omite suspensia pneumatică adaptivă, care propune ceea ce găsim mai bun atât din punct de vedere al confortului, cât și al dinamicii.

Poate că nici nu ar fi cazul să vorbim despre consum la un astfel de model, dar sistemul de propulsie hibrid reușește să ofere valori de consum ce par ridicol de mici dacă se merge economic, uneori de sub 11-12 l/100 km în traficul urban aglomerat.

Cui se adresează X6? Simplist, am putea spune că celui care vrea un X5 cu valențe mai sportive, cu un design extrovertit și care nu caută atât de mult caracteristici practice. Însă, la bază, X6 poate fi o opțiune pentru oricine are suma de 100.000 de euro pentru a cumpăra o mașină, pentru că atât costă un astfel de model decent echipat.

Fișă tehnică – BMW X6 xDrive40d

Motor – biturbo, diesel, L6, 2993 cmc, 340 CP@4400 rpm, 700 Nm@1750-2250 rpm / Transmisie – automată cu 8 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 248 km/h v. max, 0-100 km/h în 5,5 secunde / Portbagaj – 580-1530 litri / Rezervor – 80 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4935/2004/1696, ampatament – 2975 / Consum mediu declarat – 6,8 l/100 km / Preț de bază – 82.943 euro cu TVA

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.