Test Drive BMW 840i Gran Coupé – Mai aproape de 5 sau de 7?

BMW 840i Gran Coupé
În gama BMW, întrebarea de mai sus poate fi una firească – este versiunea Gran Coupé a Seriei 8 poziționată mai aproape de confortul din Seria 7 sau de polivalența din Seria 5. Am testat versiunea 840i pentru a afla.

Îmi amintesc foarte bine discuțiile de acum câțiva ani cu inginerii BMW despre vechea Seria 6, ieșită din producție în 2018 și despre planurile BMW de a înlocui acel model cu unul mai sportiv, cu un spirit mai dinamic și chiar mai plăcut de condus. Practic, tot ceea ce auzisem atunci, aveam să descopăr începând cu 2018, când bavarezii au lansat noua Seria 8, inițial cu o caroserie de Coupé, apoi de Cabriolet și ulterior de Grand Coupé, versiunea cu patru portiere.

Încă de la primele imagini era clar că la nivel vizual, Seria 8 era una dintre cele mai impresionante mașini pe care le poți vedea pe stradă, lucrurile fiind neschimbate și acum, pentru că nu ai cum să nu-ți lipești imediat ochii de superbele forme ale caroseriei, alungită precum o picătură de apă. Capota lungă, geamurile fără ramă și partea puternic plonjată din spate sunt un deliciu al fanilor de caroserii coupé, chiar dacă aici vorbim despre o versiune cu patru portiere. Însă, inevitabil, mi-am pus întrebarea – de ce Seria 8 și nu 7 sau 5? Care sunt diferențele.

După câteva sute de km la volan lucrurile au devenit destul de clare pentru că Seria 8 are propriu său univers și se delimitează mai mult decât m-am așteptat față de ambele modele alăturate din gama BMW. În primul rând, trebuie să ne raportăm la sportivitate, pentru că Seria 8 este fără niciun dubiu cel mai sportiv model dintre cele trei. Poziția de conducere este mai joasă, setarea trenului de rulare este mai rigidă, direcția pare mult mai precisă, cu mai mult feedback la limită, cutia de viteze automată cu 8 trepte lucrează extrem de rapid atunci când ai nevoie de o succesiune de trepte, iar modul cum percepe șoferul tot ceea ce transmite mașina este la superlativ.

Din acest punct de vedere, alegerea este simplă, Seria 8 fiind clar cel mai dinamic și interactiv model de condus. Când vine vorba despre confort, chiar dacă setarea este una orientată spre dinamism, Seria 8 nu dezamăgește. Aș putea spune că este aproape la același nivel cu Seria 5 din acest punct de vedere, pentru că trenul de rulare adaptiv pare să facă minuni în modul Confort și trece elegant peste denivelări. Chiar dacă acestea se simt, ele nu transmit vibrații nedorite spre habitaclu. Este adevărat că Seria 7 este într-o cu totul altă poveste când vine vorba despre confort, dar până la urmă asta este și menirea ei.

Echipată cu motorizarea pe benzină, de 3,0 litri, versiunea 840i dezvoltă o putere de 333 CP, ceea ce îi asigură o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 5,4 secunde. Pentru o limuzină-coupé de acest calibru, performanțele sunt foarte bune și cred că această motorizare este potrivită pentru Seria 8, însă, evident, pentru cei care vor mai mult există cei 530 CP ai versiunii M850i.

Elasticitatea propulsorului este perfect pusă în valoare de excelenta cutie de viteze automată cu 8 trepte, ceea ce face ca în orice regim de funcționare răspunsul sistemului de propulsie să fie unul pe măsura sportivității așteptate. Modurile de rulare au și ele un aport important în rețeta Seriei 8 pentru că trecerea de la modul Confort la Sport schimbă destul de mult mașina, iar comportamentul mașinii poate fi ajustat în funcție de condițiile de drum, de la un oraș aglomerat, la un drum de munte cu viraje.

La interior și exterior, Seria 8 poate fi echipată spectaculos în funcție de buget, cu echipamente aproape identice cu ceea ce este disponibil pentru Seria 7. De exemplu se poate opta pentru pachetul BMW Individual sau pentru cel M Sport, un exemplu de asemenea opțiuni fiind culoarea Individual a acestei mașini de test, care nu este regăsită în paleta standard de culori, ci aleasă la cerere. În rest, de la jantele de 20 de inchi, la superbele faruri cu Laser și la impresionantul sistem audio Bower&Wilkins, Seria 8 poate fi echipată după bunul gust și buget al fiecăruia.

Fișă tehnică BMW 840i xDrive Gran Coupé

Motor – benzină, turbo, L6, 2998 cmc, 333 CP@5500-6250 rpm, 500 Nm@1700-4000 rpm. / Transmisie – cutie automată cu 8 trepte, tracţiune integrală / Performanţe – 250 km/h v. max, 0-100 km/h în 5,4 secunde / Portbagaj – 440 litri / Rezervor – 68 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 5074/1932/1401, ampatament – 3023 / Consum mediu declarat – 7,4 l/100 km / Preţ (euro cu TVA) – de la 99.008

  • BMW 840i Gran Coupé
  • BMW 840i Gran Coupé
  • BMW 840i Gran Coupé
  • BMW 840i Gran Coupé
  • BMW 840i Gran Coupé
  • BMW 840i Gran Coupé
Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.