Test Drive BMW 840i Gran Coupé – Mai aproape de 5 sau de 7?

BMW 840i Gran Coupé
În gama BMW, întrebarea de mai sus poate fi una firească – este versiunea Gran Coupé a Seriei 8 poziționată mai aproape de confortul din Seria 7 sau de polivalența din Seria 5. Am testat versiunea 840i pentru a afla.

Îmi amintesc foarte bine discuțiile de acum câțiva ani cu inginerii BMW despre vechea Seria 6, ieșită din producție în 2018 și despre planurile BMW de a înlocui acel model cu unul mai sportiv, cu un spirit mai dinamic și chiar mai plăcut de condus. Practic, tot ceea ce auzisem atunci, aveam să descopăr începând cu 2018, când bavarezii au lansat noua Seria 8, inițial cu o caroserie de Coupé, apoi de Cabriolet și ulterior de Grand Coupé, versiunea cu patru portiere.

Încă de la primele imagini era clar că la nivel vizual, Seria 8 era una dintre cele mai impresionante mașini pe care le poți vedea pe stradă, lucrurile fiind neschimbate și acum, pentru că nu ai cum să nu-ți lipești imediat ochii de superbele forme ale caroseriei, alungită precum o picătură de apă. Capota lungă, geamurile fără ramă și partea puternic plonjată din spate sunt un deliciu al fanilor de caroserii coupé, chiar dacă aici vorbim despre o versiune cu patru portiere. Însă, inevitabil, mi-am pus întrebarea – de ce Seria 8 și nu 7 sau 5? Care sunt diferențele.

După câteva sute de km la volan lucrurile au devenit destul de clare pentru că Seria 8 are propriu său univers și se delimitează mai mult decât m-am așteptat față de ambele modele alăturate din gama BMW. În primul rând, trebuie să ne raportăm la sportivitate, pentru că Seria 8 este fără niciun dubiu cel mai sportiv model dintre cele trei. Poziția de conducere este mai joasă, setarea trenului de rulare este mai rigidă, direcția pare mult mai precisă, cu mai mult feedback la limită, cutia de viteze automată cu 8 trepte lucrează extrem de rapid atunci când ai nevoie de o succesiune de trepte, iar modul cum percepe șoferul tot ceea ce transmite mașina este la superlativ.

Din acest punct de vedere, alegerea este simplă, Seria 8 fiind clar cel mai dinamic și interactiv model de condus. Când vine vorba despre confort, chiar dacă setarea este una orientată spre dinamism, Seria 8 nu dezamăgește. Aș putea spune că este aproape la același nivel cu Seria 5 din acest punct de vedere, pentru că trenul de rulare adaptiv pare să facă minuni în modul Confort și trece elegant peste denivelări. Chiar dacă acestea se simt, ele nu transmit vibrații nedorite spre habitaclu. Este adevărat că Seria 7 este într-o cu totul altă poveste când vine vorba despre confort, dar până la urmă asta este și menirea ei.

Echipată cu motorizarea pe benzină, de 3,0 litri, versiunea 840i dezvoltă o putere de 333 CP, ceea ce îi asigură o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 5,4 secunde. Pentru o limuzină-coupé de acest calibru, performanțele sunt foarte bune și cred că această motorizare este potrivită pentru Seria 8, însă, evident, pentru cei care vor mai mult există cei 530 CP ai versiunii M850i.

Elasticitatea propulsorului este perfect pusă în valoare de excelenta cutie de viteze automată cu 8 trepte, ceea ce face ca în orice regim de funcționare răspunsul sistemului de propulsie să fie unul pe măsura sportivității așteptate. Modurile de rulare au și ele un aport important în rețeta Seriei 8 pentru că trecerea de la modul Confort la Sport schimbă destul de mult mașina, iar comportamentul mașinii poate fi ajustat în funcție de condițiile de drum, de la un oraș aglomerat, la un drum de munte cu viraje.

La interior și exterior, Seria 8 poate fi echipată spectaculos în funcție de buget, cu echipamente aproape identice cu ceea ce este disponibil pentru Seria 7. De exemplu se poate opta pentru pachetul BMW Individual sau pentru cel M Sport, un exemplu de asemenea opțiuni fiind culoarea Individual a acestei mașini de test, care nu este regăsită în paleta standard de culori, ci aleasă la cerere. În rest, de la jantele de 20 de inchi, la superbele faruri cu Laser și la impresionantul sistem audio Bower&Wilkins, Seria 8 poate fi echipată după bunul gust și buget al fiecăruia.

Fișă tehnică BMW 840i xDrive Gran Coupé

Motor – benzină, turbo, L6, 2998 cmc, 333 CP@5500-6250 rpm, 500 Nm@1700-4000 rpm. / Transmisie – cutie automată cu 8 trepte, tracţiune integrală / Performanţe – 250 km/h v. max, 0-100 km/h în 5,4 secunde / Portbagaj – 440 litri / Rezervor – 68 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 5074/1932/1401, ampatament – 3023 / Consum mediu declarat – 7,4 l/100 km / Preţ (euro cu TVA) – de la 99.008

  • BMW 840i Gran Coupé
  • BMW 840i Gran Coupé
  • BMW 840i Gran Coupé
  • BMW 840i Gran Coupé
  • BMW 840i Gran Coupé
  • BMW 840i Gran Coupé
Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.