BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

BMW 320d xDrive Touring
Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Pentru că noul BMW Seria 3 a fost deja testat de noi în repetate rânduri și nu mai are prea multe secrete, am decis să aflăm de ce versiunea Touring poate fi alegerea corectă pentru România, unde versiunile break sunt privite ca o alegere forțată de nevoi și nu alese pentru că au reale calități.

Poate părea bizar și un element neimportant, dar unul dintre atributele care m-ar face să aleg un Touring este faptul că pot deschide independent luneta de hayon. Este un element specific pentru BMW, pe care l-am văzut și la vechile generații, dar și la Seria 5, însă el este extrem de practic. Ai făcut cumpărături rapide – nimic mai simplu, deschizi luneta și ai pus pungile imediat în spate. Ai portbagajul plin în vacanță și nu vrei să cadă lucruri din el – deschizi luneta și pui imediat ce ai nevoie în portbagaj sau umbli fără probleme prin bagaje. Sistemul este atât de practic și de simplu încât îi simți imediat lipsa după ce nu-l mai ai.

BMW 320d xDrive Touring luneta

Cred că un client de Seria 3 Touring s-ar despărți cu greu de acest sistem, iar dacă aș avea mașina asta mi-ar fi greu să renunț la ea dacă următoarea nu ar avea același sistem. Pare un element neimportant la o mașină care costă peste 50.000 de euro, însă, așa cum am zis, să nu ajungi să-l ai că nu mai renunți la el.

O altă calitate pentru care versiunea Touring mi se pare specială este că se conduce ca un Seria 3 atunci când vine vorba de sportivitate, dar este atât de confortabilă încât nu te vei bucura numai tu că ești la volanul unei mașini dinamice, ci și pasagerii, care vor avea parte de un nivel de confort extrem de ridicat. Trecerile peste denivelări aproape că nu sunt resimțite și se poate observa imediat progresul pe care noua generația l-a înregistrat la acest capitol. Indiferent de suprafața pe care rulezi, Seria 3 Touring pare că plutește.

BMW 320d xDrive Touring – diesel eficient, dar vivace și elastic

Trecând mai departe, trebuie să ajung la motorul diesel de 2,0 litri și 190 CP, secondat acum de un mic motor electric de 11 CP, cu rol în reducerea consumului (sistem încă indisponibil pe mașina de test, dar intrat în producție). Unitatea diesel ne arată că aceste motoare mai au multe de arătat și impresionează cu valorile de consum reduse, dar și cu elasticitatea specifică, cu valori mari de cuplu de la turații joase care facilitează aproape orice depășire, chiar și în condițiile în care mașina este încărcată la maximum.

De asemenea, cutia automată are un rol esențial pentru că aproape că nu își face simțită prezența, cu schimbări liniare, fără niciun fel de bruscări. Tabloul este completat de sistemul de tracțiune integrală xDrive, pe care pare că este imposibil să îl pui în dificultate, indiferent de sarcinile cerute mașinii.

BMW 320d xDrive Touring interior

Pachetul unui familist premium aproape fără greșeală este completat de un nivel de spațiu interior generos, în special pentru locurile din spate, de o bună ergonomie a comenzilor, dar și de cele mai avansate sisteme de asistență disponibile în acest moment. Nu aș putea uita nici de conectivitatea Apple CarPlay wireless, care poate părea un moft, dar este extrem de utilă și nici de excelentele faruri cu tehnologie LED, disponibile opțional cu iluminare Laser pentru faza lungă.

La finalul acestui test este destul de clar că după ce conduci pentru câteva mii de km un BMW Seria 3 Touring este aproape imposibil să nu îți pui întrebarea – de ce să mai cumpăr versiunea sedan?

BMW 320d xDrive Touring – fișă tehnică

Motor – diesel, turbo, L4, 1.995 cmc, 190 CP@4000 rpm, 400 Nm@1750-2500 rpm. / Transmisie – cutie automată 8 trepte, tracţiune integrală / Performanţe – 225 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,4 secunde / Portbagaj – 500-1510 litri / Rezervor – 59 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4709/1827/1445, ampatament – 2851 / Consum mediu declarat – 4,6 l/100 km / Preţ model cu MHEV – de la 46.113 euro (link configurator)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.