BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

BMW 320d xDrive Touring
Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Pentru că noul BMW Seria 3 a fost deja testat de noi în repetate rânduri și nu mai are prea multe secrete, am decis să aflăm de ce versiunea Touring poate fi alegerea corectă pentru România, unde versiunile break sunt privite ca o alegere forțată de nevoi și nu alese pentru că au reale calități.

Poate părea bizar și un element neimportant, dar unul dintre atributele care m-ar face să aleg un Touring este faptul că pot deschide independent luneta de hayon. Este un element specific pentru BMW, pe care l-am văzut și la vechile generații, dar și la Seria 5, însă el este extrem de practic. Ai făcut cumpărături rapide – nimic mai simplu, deschizi luneta și ai pus pungile imediat în spate. Ai portbagajul plin în vacanță și nu vrei să cadă lucruri din el – deschizi luneta și pui imediat ce ai nevoie în portbagaj sau umbli fără probleme prin bagaje. Sistemul este atât de practic și de simplu încât îi simți imediat lipsa după ce nu-l mai ai.

BMW 320d xDrive Touring luneta

Cred că un client de Seria 3 Touring s-ar despărți cu greu de acest sistem, iar dacă aș avea mașina asta mi-ar fi greu să renunț la ea dacă următoarea nu ar avea același sistem. Pare un element neimportant la o mașină care costă peste 50.000 de euro, însă, așa cum am zis, să nu ajungi să-l ai că nu mai renunți la el.

O altă calitate pentru care versiunea Touring mi se pare specială este că se conduce ca un Seria 3 atunci când vine vorba de sportivitate, dar este atât de confortabilă încât nu te vei bucura numai tu că ești la volanul unei mașini dinamice, ci și pasagerii, care vor avea parte de un nivel de confort extrem de ridicat. Trecerile peste denivelări aproape că nu sunt resimțite și se poate observa imediat progresul pe care noua generația l-a înregistrat la acest capitol. Indiferent de suprafața pe care rulezi, Seria 3 Touring pare că plutește.

BMW 320d xDrive Touring – diesel eficient, dar vivace și elastic

Trecând mai departe, trebuie să ajung la motorul diesel de 2,0 litri și 190 CP, secondat acum de un mic motor electric de 11 CP, cu rol în reducerea consumului (sistem încă indisponibil pe mașina de test, dar intrat în producție). Unitatea diesel ne arată că aceste motoare mai au multe de arătat și impresionează cu valorile de consum reduse, dar și cu elasticitatea specifică, cu valori mari de cuplu de la turații joase care facilitează aproape orice depășire, chiar și în condițiile în care mașina este încărcată la maximum.

De asemenea, cutia automată are un rol esențial pentru că aproape că nu își face simțită prezența, cu schimbări liniare, fără niciun fel de bruscări. Tabloul este completat de sistemul de tracțiune integrală xDrive, pe care pare că este imposibil să îl pui în dificultate, indiferent de sarcinile cerute mașinii.

BMW 320d xDrive Touring interior

Pachetul unui familist premium aproape fără greșeală este completat de un nivel de spațiu interior generos, în special pentru locurile din spate, de o bună ergonomie a comenzilor, dar și de cele mai avansate sisteme de asistență disponibile în acest moment. Nu aș putea uita nici de conectivitatea Apple CarPlay wireless, care poate părea un moft, dar este extrem de utilă și nici de excelentele faruri cu tehnologie LED, disponibile opțional cu iluminare Laser pentru faza lungă.

La finalul acestui test este destul de clar că după ce conduci pentru câteva mii de km un BMW Seria 3 Touring este aproape imposibil să nu îți pui întrebarea – de ce să mai cumpăr versiunea sedan?

BMW 320d xDrive Touring – fișă tehnică

Motor – diesel, turbo, L4, 1.995 cmc, 190 [email protected] rpm, 400 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie automată 8 trepte, tracţiune integrală / Performanţe – 225 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,4 secunde / Portbagaj – 500-1510 litri / Rezervor – 59 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4709/1827/1445, ampatament – 2851 / Consum mediu declarat – 4,6 l/100 km / Preţ model cu MHEV – de la 46.113 euro (link configurator)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Test Drive Fiat 500e

Îmi era dor de 500, de Fiat 500, dar de unul nou, de unul după care copii să se întoarcă zâmbind. Au trecut câțiva ani din 2007, moment în care m-am întâlnit cu noul Fiat 500e. Dar este și adevăr în vorba…” Lucruri bune se întâmplă doar celor care au răbdare.”

Citește articol »

Poveste de succes – BMW M3 / M4 Competition

Într-un război continuu al cifrelor și performanțelor tot mai bune, cred că modelele sport trebuie cumpărate pentru sufletul lor, pentru ceea ce transmit și pentru plăcerea pe care o oferă celui de la volan în fiecare zi. După ce am condus noile BMW M3 Competition și M4 Competition pe circuit, am realizat că cele de mai sus au fost teme de referință pentru inginerii de la BMW.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.