BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

BMW 320d xDrive Touring
Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Pentru că noul BMW Seria 3 a fost deja testat de noi în repetate rânduri și nu mai are prea multe secrete, am decis să aflăm de ce versiunea Touring poate fi alegerea corectă pentru România, unde versiunile break sunt privite ca o alegere forțată de nevoi și nu alese pentru că au reale calități.

Poate părea bizar și un element neimportant, dar unul dintre atributele care m-ar face să aleg un Touring este faptul că pot deschide independent luneta de hayon. Este un element specific pentru BMW, pe care l-am văzut și la vechile generații, dar și la Seria 5, însă el este extrem de practic. Ai făcut cumpărături rapide – nimic mai simplu, deschizi luneta și ai pus pungile imediat în spate. Ai portbagajul plin în vacanță și nu vrei să cadă lucruri din el – deschizi luneta și pui imediat ce ai nevoie în portbagaj sau umbli fără probleme prin bagaje. Sistemul este atât de practic și de simplu încât îi simți imediat lipsa după ce nu-l mai ai.

BMW 320d xDrive Touring luneta

Cred că un client de Seria 3 Touring s-ar despărți cu greu de acest sistem, iar dacă aș avea mașina asta mi-ar fi greu să renunț la ea dacă următoarea nu ar avea același sistem. Pare un element neimportant la o mașină care costă peste 50.000 de euro, însă, așa cum am zis, să nu ajungi să-l ai că nu mai renunți la el.

O altă calitate pentru care versiunea Touring mi se pare specială este că se conduce ca un Seria 3 atunci când vine vorba de sportivitate, dar este atât de confortabilă încât nu te vei bucura numai tu că ești la volanul unei mașini dinamice, ci și pasagerii, care vor avea parte de un nivel de confort extrem de ridicat. Trecerile peste denivelări aproape că nu sunt resimțite și se poate observa imediat progresul pe care noua generația l-a înregistrat la acest capitol. Indiferent de suprafața pe care rulezi, Seria 3 Touring pare că plutește.

BMW 320d xDrive Touring – diesel eficient, dar vivace și elastic

Trecând mai departe, trebuie să ajung la motorul diesel de 2,0 litri și 190 CP, secondat acum de un mic motor electric de 11 CP, cu rol în reducerea consumului (sistem încă indisponibil pe mașina de test, dar intrat în producție). Unitatea diesel ne arată că aceste motoare mai au multe de arătat și impresionează cu valorile de consum reduse, dar și cu elasticitatea specifică, cu valori mari de cuplu de la turații joase care facilitează aproape orice depășire, chiar și în condițiile în care mașina este încărcată la maximum.

De asemenea, cutia automată are un rol esențial pentru că aproape că nu își face simțită prezența, cu schimbări liniare, fără niciun fel de bruscări. Tabloul este completat de sistemul de tracțiune integrală xDrive, pe care pare că este imposibil să îl pui în dificultate, indiferent de sarcinile cerute mașinii.

BMW 320d xDrive Touring interior

Pachetul unui familist premium aproape fără greșeală este completat de un nivel de spațiu interior generos, în special pentru locurile din spate, de o bună ergonomie a comenzilor, dar și de cele mai avansate sisteme de asistență disponibile în acest moment. Nu aș putea uita nici de conectivitatea Apple CarPlay wireless, care poate părea un moft, dar este extrem de utilă și nici de excelentele faruri cu tehnologie LED, disponibile opțional cu iluminare Laser pentru faza lungă.

La finalul acestui test este destul de clar că după ce conduci pentru câteva mii de km un BMW Seria 3 Touring este aproape imposibil să nu îți pui întrebarea – de ce să mai cumpăr versiunea sedan?

BMW 320d xDrive Touring – fișă tehnică

Motor – diesel, turbo, L4, 1.995 cmc, 190 [email protected] rpm, 400 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie automată 8 trepte, tracţiune integrală / Performanţe – 225 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,4 secunde / Portbagaj – 500-1510 litri / Rezervor – 59 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4709/1827/1445, ampatament – 2851 / Consum mediu declarat – 4,6 l/100 km / Preţ model cu MHEV – de la 46.113 euro (link configurator)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Dacia Logan 1.0 TCe GPL

Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100 – Revoluția românească

Despre Dacia Logan se pot scrie cărți de istorie pentru că povestea din jurul acestui model este una fascinantă și practic a dus la reinventarea mărcii românești. Acum, Logan se află în fața unui nou capitol, unul pornit de la o coală albă pentru că totul este nou, de la platformă, la motorizări și tehnologie. Am testat versiunea cu cel mai puternic motor, cu GPL din fabrică – Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100.

BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Actualități