Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Audi e-tron 55 Sportback
Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

Dacă Tesla este cea care acaparează majoritatea discuțiilor când vine vorba de mașini electrice și are tot dreptul să o facă, trebuie să fim convinși că toți ceilalți nu stau degeaba dacă ne raportăm la acest subiect. În această categorie, a celor care muncesc din greu să ajungă Tesla din urmă în ceea ce privește tehnologia electromobilității, pentru că toți au încă de recuperat, se numără și constructorii premium.

Aceștia au în spate resurse financiare și umane uriașe la care se adaugă experiența de a construi automobile ce se încadrează într-un anumit statut. Este un motiv pentru Tesla să îți facă griji că va pierde dominația tehnologică și avansul pe piață? Cu siguranță.

Un reper important pentru cele spuse mai sus este acest test, cu Audi e-tron 55 Sportback, versiunea Coupé a primului model electric de serie lansat de Audi. În 2020, la doi ani după lansarea lui e-tron, Audi prezintă această nouă caroserie, dar aduce și update-uri tehnologice la toate capitolele pentru că acesta este, până la urmă, statutul normal pentru un constructor premium.

Ca să încep cu acestea aș menționa doar îmbunătățirile aduse aerodinamicii care aduc un plus de 10 km pentru autonomie, dar și a sistemului de recuperare a energiei cinetice la frânare care poate recupera până la 220 kW la apăsarea pedalei de frână. Eficiența acestuia a fost îmbunătățită pentru a genera încă 25 km pentru autonomia finală, sistemul fiind cel mai avansat pentru o mașină de serie cu două motoare electrice. Audi ne spune că până la 30% din întreaga autonomie se datorează acestui sistem.

Ca șă intrăm în detalii trebuie spun că Audi e-tron 55 Sportback are două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte si rulează în mod normal cu o putere de 360 CP. Însă, în momentul în care se trece în modul Dynamic, puterea poate ajunge la 408 CP, iar asta permite ca accelerația 0-100 km/h să fie realizată în 5,7 secunde.

Audi e-tron 55 Sportback

Acumulatorii litiu-ion au o capacitate totală de 95 kWh, ceea ce oferă o autonomie de până la 452 km în ciclul WLTP. În practică, din punct de vedere dinamic, e-tron Sportback se comportă exemplar pentru că accelerează rapid în orice situație de trafic și este extrem de plăcut de condus. Repartiția perfectă a greutății pe punți, dar și centrul de greutate jos, grație bateriilor poziționate în podeaua mașinii, la care se adaugă experiența Audi de a construi mașini la acest nivel fac din e-tron probabil cel mai dinamic SUV electric din acest moment, chiar și dacă îl compar direct cu Tesla Model X, cu care am mers în trecut.

Aici nu e vorba de rapiditate, ci de spiritul dinamic în care trece mașina prin viraje, modul în care transmite puterea, în care se simt intențiile mașinii, dar și controlul pe care îl permit direcția și frânele.

Suspensia pneumatică adaptivă cu multiple moduri de funcționare are un rol esențial pentru că permite un nivel de confort foarte bun, dar poate gestiona forțele uriașe din viraje pentru a împiedica ruliul. Audi e-tron 55 Sportback este un SUV confortabil chiar și pe drumurile prost asfaltate, chiar dacă este echipat cu jante de mari dimensiuni.

Video review Audi e-tron 55 Sportback

Un aspect foarte important pentru un astfel de SUV electric este modul în care se poate încărca, iar din acest punct de vedere e-tron Sportback excelează. În primul rând există posibilitatea de a încărca la curent continuu, cu puteri de până la 150 kW printr-un conector CCS, iar prin portul Type 2, la curent alternativ, încărcarea se poate face la 11 kW.

Însă, opțional, e-tron poate fi echipat cu un alt doilea port de încărcare, pe partea dreaptă a mașinii, unde printr-un conector Type 2 se poate încărca la curent alternativ la puterea de 22 kW. Asta aduce un avantaj semnificativ pentru că majoritatea stațiilor de încărcare publice sunt de putere medie, de 22 kW și sunt puține mașini electrice care permit o varietate atât de mare pentru încărcare.

Față de toate aceste atribute tehnice foarte importante nu putem omite un element esențial. Audi e-tron Sportback este un SUV cu adevărat premium, la toate capitolele la care se raportează acest status. Interiorul este finisat impecabil, cu materiale fine, atent lucrate, iar sistemul multimedia funcționează ireproșabil, conectivitatea și interacțiunea fiind de top. Mai mult, sistemele de asistență active fac din acest SUV electric unul dintre cele mai sigure mașini din acest moment. Însă, așa cum era  și normal, pentru toate acestea există un preț pe măsură pentru că în versiunea e-tron 55, SUV-ul coupé pornește de la 86.393 euro cu TVA.

Fișă tehnică Audi e-tron 55 Sportback

Motor – electric x 2, 408 CP, 664 Nm / Transmisie – cutie automată cu o singură treaptă, tracțiune integrală / Performanțe – 200 km/h v. max, 0-100 km/h în 5,7 secunde / Portbagaj – 615 litri / Capacitate acumulatori litiu-ion – 95 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4901/1935/1616, ampatament – 2928 / Consum mediu declarat – 25,8 kWh/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – 86.393

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.