Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Audi e-tron 55 Sportback
Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

Dacă Tesla este cea care acaparează majoritatea discuțiilor când vine vorba de mașini electrice și are tot dreptul să o facă, trebuie să fim convinși că toți ceilalți nu stau degeaba dacă ne raportăm la acest subiect. În această categorie, a celor care muncesc din greu să ajungă Tesla din urmă în ceea ce privește tehnologia electromobilității, pentru că toți au încă de recuperat, se numără și constructorii premium.

Aceștia au în spate resurse financiare și umane uriașe la care se adaugă experiența de a construi automobile ce se încadrează într-un anumit statut. Este un motiv pentru Tesla să îți facă griji că va pierde dominația tehnologică și avansul pe piață? Cu siguranță.

Un reper important pentru cele spuse mai sus este acest test, cu Audi e-tron 55 Sportback, versiunea Coupé a primului model electric de serie lansat de Audi. În 2020, la doi ani după lansarea lui e-tron, Audi prezintă această nouă caroserie, dar aduce și update-uri tehnologice la toate capitolele pentru că acesta este, până la urmă, statutul normal pentru un constructor premium.

Ca să încep cu acestea aș menționa doar îmbunătățirile aduse aerodinamicii care aduc un plus de 10 km pentru autonomie, dar și a sistemului de recuperare a energiei cinetice la frânare care poate recupera până la 220 kW la apăsarea pedalei de frână. Eficiența acestuia a fost îmbunătățită pentru a genera încă 25 km pentru autonomia finală, sistemul fiind cel mai avansat pentru o mașină de serie cu două motoare electrice. Audi ne spune că până la 30% din întreaga autonomie se datorează acestui sistem.

Ca șă intrăm în detalii trebuie spun că Audi e-tron 55 Sportback are două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte si rulează în mod normal cu o putere de 360 CP. Însă, în momentul în care se trece în modul Dynamic, puterea poate ajunge la 408 CP, iar asta permite ca accelerația 0-100 km/h să fie realizată în 5,7 secunde.

Audi e-tron 55 Sportback

Acumulatorii litiu-ion au o capacitate totală de 95 kWh, ceea ce oferă o autonomie de până la 452 km în ciclul WLTP. În practică, din punct de vedere dinamic, e-tron Sportback se comportă exemplar pentru că accelerează rapid în orice situație de trafic și este extrem de plăcut de condus. Repartiția perfectă a greutății pe punți, dar și centrul de greutate jos, grație bateriilor poziționate în podeaua mașinii, la care se adaugă experiența Audi de a construi mașini la acest nivel fac din e-tron probabil cel mai dinamic SUV electric din acest moment, chiar și dacă îl compar direct cu Tesla Model X, cu care am mers în trecut.

Aici nu e vorba de rapiditate, ci de spiritul dinamic în care trece mașina prin viraje, modul în care transmite puterea, în care se simt intențiile mașinii, dar și controlul pe care îl permit direcția și frânele.

Suspensia pneumatică adaptivă cu multiple moduri de funcționare are un rol esențial pentru că permite un nivel de confort foarte bun, dar poate gestiona forțele uriașe din viraje pentru a împiedica ruliul. Audi e-tron 55 Sportback este un SUV confortabil chiar și pe drumurile prost asfaltate, chiar dacă este echipat cu jante de mari dimensiuni.

Video review Audi e-tron 55 Sportback

Un aspect foarte important pentru un astfel de SUV electric este modul în care se poate încărca, iar din acest punct de vedere e-tron Sportback excelează. În primul rând există posibilitatea de a încărca la curent continuu, cu puteri de până la 150 kW printr-un conector CCS, iar prin portul Type 2, la curent alternativ, încărcarea se poate face la 11 kW.

Însă, opțional, e-tron poate fi echipat cu un alt doilea port de încărcare, pe partea dreaptă a mașinii, unde printr-un conector Type 2 se poate încărca la curent alternativ la puterea de 22 kW. Asta aduce un avantaj semnificativ pentru că majoritatea stațiilor de încărcare publice sunt de putere medie, de 22 kW și sunt puține mașini electrice care permit o varietate atât de mare pentru încărcare.

Față de toate aceste atribute tehnice foarte importante nu putem omite un element esențial. Audi e-tron Sportback este un SUV cu adevărat premium, la toate capitolele la care se raportează acest status. Interiorul este finisat impecabil, cu materiale fine, atent lucrate, iar sistemul multimedia funcționează ireproșabil, conectivitatea și interacțiunea fiind de top. Mai mult, sistemele de asistență active fac din acest SUV electric unul dintre cele mai sigure mașini din acest moment. Însă, așa cum era  și normal, pentru toate acestea există un preț pe măsură pentru că în versiunea e-tron 55, SUV-ul coupé pornește de la 86.393 euro cu TVA.

Fișă tehnică Audi e-tron 55 Sportback

Motor – electric x 2, 408 CP, 664 Nm / Transmisie – cutie automată cu o singură treaptă, tracțiune integrală / Performanțe – 200 km/h v. max, 0-100 km/h în 5,7 secunde / Portbagaj – 615 litri / Capacitate acumulatori litiu-ion – 95 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4901/1935/1616, ampatament – 2928 / Consum mediu declarat – 25,8 kWh/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – 86.393

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Actualități