Racing League Romania powered by BMW: Viitorul campionatului, definit în cadrul Gaming Marathon

Racing League Romania
Bogdan Moldovan și Andrei Bechir s-au impus la categoriile GT3, respectiv GT4, în cadrul echivalentului virtual al cursei de anduranță de la Kyalami organizat de Racing League Romania, într-o transmisiune ce a dat primele indicații referitoare la pasul evolutiv al scenei de sim racing autohton în 2021.

Nu mai puțin de 35 concurenți au stabilit un record de participare pe aceeași grilă într-un eveniment oficial al Racing League Romania, profitând de tranziția către noua platformă Assetto Corsa Competizione, care elimină vechile restricții de efective. Până la momentul sosirii în cursă, pasionații au aflat primele răspunsuri la întrebările referitoare la RLR 2021, care au ținut capul de afiș de la încheierea sezonului al șaselea.

Expansiune, cu performanța pe primul plan

După modelul DTM, care se transformă dintr-o serie într-o umbrelă mai amplă ce va găzdui mai multe inițiative, creșterea cu 500% a numărului de participanți în acest an a determinat echipa de organizare a RLR să reacționeze pentru a-și păstra poziția de lider în domeniu. Astfel, vor fi lansate încă din ianuarie campionate puternice pe două platforme de simulare foarte populare (Assetto Corsa Competizione și iRacing), în timp ce pentru cei care privesc această activitate de o manieră mai relaxată vor avea parte de serii lipsite de presiune în Asseto Corsa, RaceRoom sau rFactor 2.

”2021 trebuie să fie anul în care cei mai buni sim raceri români vor începe să adune rezultate pe plan internațional, acolo unde știm că am putea conta, dar încă nu am avut reprezentare suficientă. Cupele BMW SIM devin o prioritate și vor fi luate în calcul la stabilirea calendarelor, iar Lucian Chirvase este deja în contact cu alte ligi naționale pentru viitoare schimburi de experiență și evenimente comune. Prezența RLR în iRacing și ACC va oferi fiecărui sim racer o șansă de a se regăsi în oferta noastră, iar seria legacy în Assetto Corsa ne asigură că nimeni nu este lăsat în urmă din pricina investițiilor hardware ce se impun pentru noile platforme” a declarat Alexandru Șiclovan, din partea promoterului West Competition Racing.

Racing League Romania

După un sezon de primăvară cu etape săptămânale și unul de vară-toamnă în care au fost cel mai adesea pauze de două săptămâni între curse, cea de-a doua variantă a fost preferată de comunitate și va permite în 2021 un timp de pregătire optim. Noutăți precum starturile lansate, cursele în nocturnă sau în condiții de ploaie vor aduce și mai mult neprevăzut în etapele Racing League Romania, sporind nivelul corelării dintre planul virtual și competițiile reale de circuit. În același sens, tranziția către platforme actualizate va permite folosirea unor mașini transpuse fidel pe simulator, după efortul conjugat al producătorilor, al experților din domeniul anvelopelor și al dezvoltatorilor de medii de simulare.

Victorii pentru Moldovan și Bechir la Gaming Marathon by Amber

Categoria GT3 a propus încă din calificări o dispută foarte strânsă între Cristian Berindea, Bogdan Moldovan și Dragoș Simion, primii doi reușind evadarea timpurie. Moldovan l-a atins apoi pe Berindea, mașinile lor reprezentând o baricadă în calea lui Alex Cascatău. Asta i-a adus în avanposturi pe Mihai Rusu și pe Simion, însă Berindea și Moldovan au avut ritmul necesar pentru a recupera pozițiile pierdute. O problemă tehnică l-a constrâns pe Berindea la abandon la lăsarea serii, iar Moldovan a sprintat către victorie, urmat de Cascatău și Rusu.

Racing League Romania

Categoria GT4 a fost disputată între cei trei sim raceri care au încheiat în frunte ultimul sezon al RLR (Victor Taraș, Mihai Șuțeanu și Andrei Bechir), între care s-a implicat cu o strategie curajoasă și Victor Nicolae. Acesta a ajuns la conducerea manșei după opririle la boxe, dar a avut dificultăți în a rezista pe anvelope foarte uzate pe final și a fost devansat de Bechir, care-și calculase bine momentul forcing-ului în raport cu Taraș. Avariile au încetinit progresul lui Radu Dumitrescu, Cezar Toader sau Vlad Tănăsescu, piloți ce etalaseră ritm susținut în zilele de antrenament.

Din punct de vedere al soluției tehnice, acest eveniment cu 35 de mașini pe grila de la Kyalami a servit drept test foarte util pentru dezvoltatorii RLR, astfel încât experiența concurenților și a spectatorilor la evenimentele următoare să fie tot mai aproape de întregul potențial al Assetto Corsa Competizione. Povestea se va spune apoi în 2021 cu ajutorul transmisiunilor directe, atât cea oficială, cât și cele ”la persoana I”. Alex Cascatău și Andrei Bechir au fost cei mai activi streameri în acest an, exemplul lor fiind acum urmat și de alți concurenți.

Două sezoane în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și evenimente speciale conexe (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race, BMW M1 Procar Revival, Virtual Kyalami 9h). Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

Racing League Romania

Jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al campionatului virtual Racing League Romania și fondator al echipei West Competition Racing.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Opel Mokka-e

Test Drive Opel Mokka-e

Astăzi vă dăm întâlnire cu Opel Mokka atât online cât și în print, în paginile Weekend Adevărul. Pe hârtie puteți citi impresiile despre versiunea GS Line cu propulsor 1.2 Turbo, iar aici vrem să vorbim despre versiunea electrică Opel Mokka-e.

Citește articol »

Primul test în România cu Dacia Spring

Am plecat cu așteptări moderate la testul cu Dacia Spring și am descoperit o mașină care a depășit ceea ce credeam că voi găsi, chiar dacă modelul testat este unul de preserie, care va primi îmbunătățiri pentru versiunea de client. Primul test cu modelul electric de la Dacia clarifică multe răspunsuri la întrebări pe care, pe bună dreptate, lumea le-a ridicat.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.