Racing League Romania powered by BMW: Viitorul campionatului, definit în cadrul Gaming Marathon

Racing League Romania
Bogdan Moldovan și Andrei Bechir s-au impus la categoriile GT3, respectiv GT4, în cadrul echivalentului virtual al cursei de anduranță de la Kyalami organizat de Racing League Romania, într-o transmisiune ce a dat primele indicații referitoare la pasul evolutiv al scenei de sim racing autohton în 2021.

Nu mai puțin de 35 concurenți au stabilit un record de participare pe aceeași grilă într-un eveniment oficial al Racing League Romania, profitând de tranziția către noua platformă Assetto Corsa Competizione, care elimină vechile restricții de efective. Până la momentul sosirii în cursă, pasionații au aflat primele răspunsuri la întrebările referitoare la RLR 2021, care au ținut capul de afiș de la încheierea sezonului al șaselea.

Expansiune, cu performanța pe primul plan

După modelul DTM, care se transformă dintr-o serie într-o umbrelă mai amplă ce va găzdui mai multe inițiative, creșterea cu 500% a numărului de participanți în acest an a determinat echipa de organizare a RLR să reacționeze pentru a-și păstra poziția de lider în domeniu. Astfel, vor fi lansate încă din ianuarie campionate puternice pe două platforme de simulare foarte populare (Assetto Corsa Competizione și iRacing), în timp ce pentru cei care privesc această activitate de o manieră mai relaxată vor avea parte de serii lipsite de presiune în Asseto Corsa, RaceRoom sau rFactor 2.

”2021 trebuie să fie anul în care cei mai buni sim raceri români vor începe să adune rezultate pe plan internațional, acolo unde știm că am putea conta, dar încă nu am avut reprezentare suficientă. Cupele BMW SIM devin o prioritate și vor fi luate în calcul la stabilirea calendarelor, iar Lucian Chirvase este deja în contact cu alte ligi naționale pentru viitoare schimburi de experiență și evenimente comune. Prezența RLR în iRacing și ACC va oferi fiecărui sim racer o șansă de a se regăsi în oferta noastră, iar seria legacy în Assetto Corsa ne asigură că nimeni nu este lăsat în urmă din pricina investițiilor hardware ce se impun pentru noile platforme” a declarat Alexandru Șiclovan, din partea promoterului West Competition Racing.

Racing League Romania

După un sezon de primăvară cu etape săptămânale și unul de vară-toamnă în care au fost cel mai adesea pauze de două săptămâni între curse, cea de-a doua variantă a fost preferată de comunitate și va permite în 2021 un timp de pregătire optim. Noutăți precum starturile lansate, cursele în nocturnă sau în condiții de ploaie vor aduce și mai mult neprevăzut în etapele Racing League Romania, sporind nivelul corelării dintre planul virtual și competițiile reale de circuit. În același sens, tranziția către platforme actualizate va permite folosirea unor mașini transpuse fidel pe simulator, după efortul conjugat al producătorilor, al experților din domeniul anvelopelor și al dezvoltatorilor de medii de simulare.

Victorii pentru Moldovan și Bechir la Gaming Marathon by Amber

Categoria GT3 a propus încă din calificări o dispută foarte strânsă între Cristian Berindea, Bogdan Moldovan și Dragoș Simion, primii doi reușind evadarea timpurie. Moldovan l-a atins apoi pe Berindea, mașinile lor reprezentând o baricadă în calea lui Alex Cascatău. Asta i-a adus în avanposturi pe Mihai Rusu și pe Simion, însă Berindea și Moldovan au avut ritmul necesar pentru a recupera pozițiile pierdute. O problemă tehnică l-a constrâns pe Berindea la abandon la lăsarea serii, iar Moldovan a sprintat către victorie, urmat de Cascatău și Rusu.

Racing League Romania

Categoria GT4 a fost disputată între cei trei sim raceri care au încheiat în frunte ultimul sezon al RLR (Victor Taraș, Mihai Șuțeanu și Andrei Bechir), între care s-a implicat cu o strategie curajoasă și Victor Nicolae. Acesta a ajuns la conducerea manșei după opririle la boxe, dar a avut dificultăți în a rezista pe anvelope foarte uzate pe final și a fost devansat de Bechir, care-și calculase bine momentul forcing-ului în raport cu Taraș. Avariile au încetinit progresul lui Radu Dumitrescu, Cezar Toader sau Vlad Tănăsescu, piloți ce etalaseră ritm susținut în zilele de antrenament.

Din punct de vedere al soluției tehnice, acest eveniment cu 35 de mașini pe grila de la Kyalami a servit drept test foarte util pentru dezvoltatorii RLR, astfel încât experiența concurenților și a spectatorilor la evenimentele următoare să fie tot mai aproape de întregul potențial al Assetto Corsa Competizione. Povestea se va spune apoi în 2021 cu ajutorul transmisiunilor directe, atât cea oficială, cât și cele ”la persoana I”. Alex Cascatău și Andrei Bechir au fost cei mai activi streameri în acest an, exemplul lor fiind acum urmat și de alți concurenți.

Două sezoane în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și evenimente speciale conexe (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race, BMW M1 Procar Revival, Virtual Kyalami 9h). Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: .

Racing League Romania

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.