Victor Nicolae devine campion Racing League Romania în seria de sprint

Etapa de la Barcelona i-a asigurat lui Victor Nicolae titlul de sprint din punct de vedere matematic, avansul său fiind insurmontabil pe Mount Panorama. Toate celelalte fronturi rămân deschise în ultimele trei runde ale sezonului, perechea BMW Blog instalându-se în fruntea clasamentului general al echipajelor.

Cele mai recente etape din Racing League Romania BMW GT Challenge au decurs perfect pentru componenții BMW Blog – Victor Nicolae și Sebastian Apostol. Aceștia au conlucrat la Zolder pentru prima victorie într-o cursă de anduranță din acest sezon, apoi au obținut maximum de puncte și în seara de sprint de pe Circuit de Catalunya.

Întrecerea de două ore din Belgia s-a disputat pe o vreme ploioasă, unde plecarea din pole position a lui Victor Nicolae nu l-a putut feri de atacul ferm al lui Victor Taraș (Napoca Rally Academy). De ușa deschisă a profitat și colegul de club al acestuia din urmă, Bogdan Moldovan. Nicolae s-a revanșat la cea de-a patra trecere prin aceeași zonă a circuitului, revenind pe locul secund, apoi reușind să pună un avans de șase secunde în raport cu rivalii direcți pentru titlu.

Ulterior, penalizările au rarefiat lupta la vârf: Adevărul Auto, Aqirys Racing și Walk Racing au primit câte un drive through, iar Napoca Rally Academy chiar un stop&go de 30 de secunde pentru viteză excesivă pe linia standurilor. Astfel, BMW Blog a rulat înspre victorie fără presiune, Walk Racing s-a clasat pe doi, iar podiumul a fost completat de Adevărul Auto după ce Dragoș Simion l-a devansat pe Alex Poamă (AK Motorsport). Categoria Pro-Am a fost câștigată de Textar eSports (Bogdan Honțaru și Andrei Manole), iar la Am au învins în premieră Click4Sport prin Silvian Michinete și Sergiu Neagu.

Astfel, după 3 curse de anduranță din totalul de 5, victoria BMW Blog face ca și acest titlu să fie încă disputat, în pofida avansului pe care-l luaseră piloții Walk Racing grație primelor două succese de la Watkins Glen și Silverstone. Cursa de 2 ore de pe Hungaroring va fi urmată de finala de 4 ore de la Monza, unde există și bonusul punctajului intermediar de la jumătatea întrecerii.

Caravana RLR s-a îndreptat apoi către Barcelona, unde Victor Nicolae avea prima ”minge de meci” pentru o încheiere anticipată a disputei în clasamentul de sprint. Deși angajamentele internaționale nu i-au permis să dedice timpul uzual pregătirii, scenariul curselor i-a simplificat sarcina de a-și mări avansul. Mai întâi, el și-a asigurat un nou pole position într-o sesiune de calificări pe o pistă în uscare, cu nivel de aderență tot mai ridicat spre final. Apoi s-a dovedit că ritm comparabil avea doar coechipierul Sebastian Apostol, care a plătit prețul calificării doar pe poziția a patra.

Etapa spaniolă ar putea cântări greu pentru Walk Racing, titularii înregistrând contraperformanța de a puncta doar o dată din patru ocazii. Astfel, adversarii și-au trecut în cont deja titlul de sprint și conduc în toate clasamentele la care pot accede piloți Pro: cluburi (Rapid eSports), echipaje (BMW Blog), licențiați (Dragoș Simion) și juniori (Sebastian Apostol). Nu doar titlul general la sprint a fost adjudecat pe Circuit de Catalunya, ci și cel al categoriei Am, unde Andrei Manole a reprezentat referința de-a lungul întregului sezon.

Peste 100 de piloți și-au anunțat deja participarea în acest sezon, iar înscrierile sunt deschise pe tot parcursul celor șase luni la adresa https://go.simrace.ro/

Evenimentele din Turcia duc la amânarea etapei balcanice

11 februarie ar fi trebuit să fie data celei de-a doua reuniuni balcanice din Assetto Corsa Competizione, însă consecințele cutremurelor din Turcia au impus amânarea etapei de trei ore de la Suzuka. Dragoș Simion și Victor Nicolae (Rapid eSports) sunt liderii campionatului după ce s-au impus la Silverstone, BMW conduce în clasamentul constructorilor, iar România ocupă locul secund între cele trei națiuni fondatoare.

Toate informațiile și clasamentele Balkan GT Challenge sunt disponibile aici: https://www.thesimgrid.com/championships/2654/standings

Noi participări internaționale de succes

Sebastian Apostol a reușit să obțină calificarea în marea finală a regiunii EMEA din cadrul Logitech G Challenge, ce va avea loc pe 19 martie. Etapa a patra a seriei Flextreme a adus încă o clasare în Top 10 pentru West Competition Racing, Sebastian Apostol și colegii săi luând sosirea la Spa pe 9. În cea de-a doua divizie valorică, doar câteva secunde le-au lipsit componenților Rapid eSports pentru a cuceri victoria pe același traseu belgian de Grand Prix. Reluarea Cupei Mondiale organizate de Simgrid și VCO a adus un nou rezultat important: locul 12 din 42 la finele celor 6 ore de la Paul Ricard pentru West Competition Racing.

Premii

Participarea în Racing League Romania este gratuită, iar fondul de premiere al noului sezon este deosebit de atractiv. Echipajul campion va fi recompensat de BMW România cu 1000 de Euro, ocupanții podiumului vor primi produse Aqirys, iar câștigătorii categoriilor PRO-AM și AM vor avea parte de cadouri din partea Logitech. De asemenea, o componentă importantă pentru organizatorii ligii este conexiunea dintre real și virtual, pe baza căreia sim racerii au avut ocazia de a concura pe circuit și de a participa la campionate naționale (time attack, vehicule electrice). În acest sens, există acorduri confirmate pentru experiențe pe pistă la festivitatea de premiere a sezonului cu echipele Cube Performance (noul proiect BMW 325i E90) și West Competition Racing (BMW 325i E36, campioana Romanian Endurance Series Touring 2022).

Clasamente

Seria de sprint

  1. Victor Nicolae (BMW Blog/Rapid eSports) 178p
  2. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 136p
  3. Bogdan Moldovan (Walk Racing eSports) 115,5p

Seria de anduranță

  1. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 137p
  2. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 100p
  3. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 68p

Echipaje

  1. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 414p
  2. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 356p
  3. CarSpot (Tufeanu/Prepeliță) 136,5p
  4. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 130p
  5. Textar eSports (Honțaru/Manole) 114p

Cluburi

  1. FC Rapid 1923 eSports 544p
  2. Walk Racing eSports 399p
  3. Alex Cascatău Digital Motorsport 220,5p

Juniori

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 313,5p
  2. Mihai Șuțeanu (Walk Racing eSports) 313p
  3. Andrei Miclea (Adevărul Auto/Rapid eSports) 210,5p

Licențiați

  1. Dragoș Simion (Rapid eSports) 306,5p
  2. Alex Cascatău (ACDM) 238,5p
  3. Aldrin Opran (JHS) 60p

Calendar

  1. Sprint – Circuit of the Americas – 19 septembrie;
  2. Sprint – Indianapolis – 3 octombrie;
  3. Anduranță 2h – Watkins Glen – 17 octombrie;
  4. Sprint – Donington Park – 31 octombrie;
  5. Sprint – Oulton Park – 14 noiembrie;
  6. Anduranță 2h – Silverstone – 27 noiembrie;
  7. Sprint – Paul Ricard – 11 decembrie;
  8. Sprint – Spa-Francorchamps – 9 ianuarie;
  9. Anduranță 2h – Zolder – 23 ianuarie;
  10. Sprint – Barcelona – 5 februarie;
  11. Sprint – Mount Panorama – 12 februarie;
  12. Anduranță 2h – Hungaroring – 26 februarie;
  13. Anduranță 4h – Monza – 13 martie.

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2022-23

Racing League Romania și BMW au venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu cinci sezoane regulate în decursul ultimilor doi ani și jumătate, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile sunt difuzate în direct pe contul de Youtube al BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, unde cea de-a patra campanie va începe în luna septembrie. Va fi un sezon mixt, de 13 etape, ce include etape de sprint cu BMW M2 CS Racing și etape de anduranță cu BMW M4 GT4.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.