Sim racingul, o premieră în cadrul Bucharest Gaming Week

Două zile, șapte titluri, opt turnee cu peste 300 de locuri deschise pentru cel mai amplu program offline de sim racing desfășurat în România. Pe 12 și 13 noiembrie, Palatul Parlamentului îi așteaptă pe toți pasionații de curse virtuale la standul numărul 3 pentru 20 de ore de acțiune intensă.

Prima zi de la Palatul Parlamentului va începe cu motoarele turate în cele mai importante competiții de motorsport: Formula 1 (PC/50 locuri) și MotoGP (PlayStation/40 locuri). După ce aceste turnee își vor cunoaște învingătorii, la volan vor trece pasionații de Assetto Corsa Competizione (PC/50 locuri), iar consolele vor fi dedicate unei confruntări piramidale de Rocket League cu 16 echipe de câte 2.

Cea de-a doua zi aduce o întoarcere în timp în două faze în zona simulatoarelor auto: dimineață cu 50 de competitori în Assetto Corsa cu modelele BMW E90 325i Cup folosite în seria baltică de turisme, iar apoi tot cu 50 de locuri deschise pentru un challenge retro pe platforma Grand Prix 4, unde se va concura la Interlagos în prefața Marelui Premiu de Formula 1 al Braziliei. În paralel, se vor disputa alte două întreceri de Rocket League și MotoGP în zona de console. Înscrierile se efectuează anticipat, la adresa: https://bgw.simrace.ro/

Gazdele acestor concursuri sunt componenții echipei West Competition Racing, care vor împărtăși cele mai recente experiențe internaționale: Victor Nicolae, Sebastian Apostol, Dragoș Simion și Andrei Miclea. Aceștia vin după lasarea pe poziția a patra la categoria Silver în cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps din cadrul SRO eSports Intercontinental GT Challenge și finala mondială BMW SIM Time Attack, la care Victor Nicolae a reprezentat țara noastră pentru al doilea an consecutiv.

Între turnee vor exista și perioade free to play care vor include și titlul Total Arcade Racing, precum și prezentări de produse din gama Playseat. Iubitorii de curse vor putea petrece timp în mediul Assetto Corsa și în proximitatea scenei principale, pe simulatoarele găzduite de Kaufland la standul 20. Totodată, dezvoltatorul autohton Gameloft prezintă jocul arcade Asphalt 9: Legends la standul 8.

După weekendul de activități la Palatul Parlamentului, sim racerii români vor reveni la programul obișnuit, odată cu cea de-a cincea etapă a RLR BMW GT Challenge, ce se va disputa luni, 14 noiembrie, de la ora 20:00 pe circuitul Oulton Park din Marea Britanie. Piloții West Competition Racing au contribuit decisiv la cel de-al doilea titlu consecutiv la echipe câștigat de Racing League Romania în cadrul campionatului național de anduranță.

Clasamente RLR

Seria de sprint

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 82p
  2. Victor Nicolae (BMW Blog/Rapid eSports) 74p
  3. Bogdan Moldovan (Walk Racing eSports) 55,5p

Echipaje

  1. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 169p
  2. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 144,5p
  3. Textar eSports (Honțaru/Manole) 56p
  4. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 51p
  5. CarSpot (Tufeanu/Prepeliță) 49p

Cluburi

  1. FC Rapid 1923 eSports 220p
  2. Walk Racing eSports 183,5p
  3. Alex Cascatău Digital Motorsport 72,5p

Juniori

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 127,5p
  2. Mihai Șuțeanu (Walk Racing eSports) 117,5p
  3. Andrei Miclea (Adevărul Auto/Rapid eSports) 83,5p

Licențiați

  1. Dragoș Simion (Rapid eSports) 143p
  2. Alex Cascatău (ACDM) 92,5p
  3. Aldrin Opran (JHS) 60p

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2022-23

Racing League Romania și BMW au venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu cinci sezoane regulate în decursul ultimilor doi ani și jumătate, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile sunt difuzate în direct pe contul de Youtube al BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, unde cea de-a patra campanie va începe în luna septembrie. Va fi un sezon mixt, de 13 etape, ce include etape de sprint cu BMW M2 CS Racing și etape de anduranță cu BMW M4 GT4.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.