Sim Racing: West Competition Racing debutează cu podium în Intercontinental GT Challenge eSports

West Competition Racing încheie pe poziția secundă la categoria Silver în cursa virtuală de 12 ore de la Bathurst, după o evoluție entuziasmantă pentru Victor Nicolae, Sebastian Apostol și Dragoș Simion la comenzile modelului BMW M4 GT3. Acest rezultat reprezintă un nou vârf atins de scena de sim racing din România, tot mai vizibilă pe plan internațional.

Noul sezon al competițiilor organizate de SRO eSports a demarat cu prezența echipajului #33 West Competition Racing în cadrul categoriei Silver din seria de anduranță Intercontinental GT Challenge. Acest campionat a rezultat din fuziunea celor trei programe continentale de anduranță (Europa, Asia și America), ceea ce a dus la o concentrare a valorilor pe o grilă unică, de pe care niciun nume mare din mediul Assetto Corsa Competizione nu a lipsit.

Accederea în IGTC a presupus un proces de calificare dificil, doar după ce a fost depășită borna celor 500 de tururi parcurse la Bathurst, Spa-Francorchamps și Kyalami fiind sărbătorită reușita de către Victor Nicolae, Sebastian Apostol și Dragoș Simion. ”Pentru noi este o mare realizare să fim aici și suntem conștienți atât de progresul nostru din ultimele luni, care ne-a permis să trecem acest greu examen, cât și de ceea ce mai avem de învățat de la cei cu care ne vom confrunta”, a afirmat Victor Nicolae în momentul validării înscrierii.

Înaintea startului de pe Mount Panorama, atitudinea colectivului varia între declarația lui Sebastian Apostol conform căreia ”odată ajunși aici, trebuie să mai urcăm o treaptă și să țintim punctele, adică Top 15 din 23 de echipaje” și spusele lui Dragoș Simion: ”orice poziție câștigată trebuie sărbătorită la debut”. Victor a luat apoi taurul de coarne în sesiunea de calificări și a plasat mașina pe grilă mai sus decât cele mai optimiste așteptări: pe poziția a 12-a (și pe 3 la categoria Silver). Apoi, a început cursa de 12 ore cu precauție, alegând să poarte doar luptele cu adversarii direcți, nu și cu echipajele de categorie Pro grăbite să recupereze după calificări nefaste.

Într-o întrecere atât de lungă, pe un circuit mărginit de ziduri care taxează chiar și greșeli minore, niciun echipaj de la categoria Silver nu a avut un parcurs lipsit de emoții. Unii dintre favoriți au comis erori decisive: SMP Racing eSports a cedat șefia în urma unui accident și nu mult a lipsit ca și cei ce au moștenit prima poziție (AJA Simracing by GAADI – McLaren) să aibă parte de un final șocant, în momentul în care s-au lovit cu echipa de uzină Ferrari în ultimele minute. Tripleta West Competition Racing a trecut prin câteva momente dificile, însă a rămas într-o dispută în trei pentru poziția secundă, reușind printr-o strategie perfect executată și printr-un ritm foarte solid să învingă echipajele FFS Racing (Aston Martin) și Simware.Pro (Bentley).

BMW-ul M4 GT3 a trecut linia de sosire după 347 de tururi parcurse de-a lungul celor 12 ore, semnând un rezultat pe cât de improbabil, pe atât de valoros. ”Este incredibil cum am putut menține acest tempo amețitor. Una e să fii al zecelea echipaj în lista celor mai rapide tururi, să nimerești un tur de aur, însă puterea de concentrare a piloților noștri a fost remarcabilă și a dus la legarea a zeci de tururi foarte competitive”, a concluzionat managerul Alexandru Șiclovan. Disputele de pe Mount Panorama au atras peste 45000 de vizualizări, dovedind încă o dată că SRO eSports rămâne mediul cel mai popular din universul Assetto Corsa Competizione.

Următoarea etapă este cursa-regină a campionatului, cea de 24 de ore de la Spa-Francorchamps (18-19 iunie), unde este de așteptat ca echilibrul de forțe dintre mașini să se schimbe nu doar din pricina configurației circuitului, ci și prin prisma unui Balance of Performance implementat de organizatori, care adaugă kilograme de balast mașinilor ce par a avea un avantaj. Iar cum BMW a ocupat două poziții pe podium la categoria Pro (G2 eSports și BS+ Competition) și una pe podiumul categoriei Silver (West Competition Racing), misiunea din Ardeni se profilează a fi mai dificilă decât cea de la Antipozi.

Bathurst 12h – categoria Silver:

  1. Jura Petritchenko – Jakob Ostermann – Luis Roters (McLaren 720S GT3/AJA Simracing Team powered by GAADI) 347 tururi 
  2. Victor Nicolae – Sebastian Apostol – Dragoș Simion (BMW M4 GT3/West Competition Racing) +1:07.120 
  3. James Parker – Jan Willem van Ommen – Joe McAuley – Killian Ryan-Meenan (Aaston Martin V8 Vantage/FFS Racing) +1:22.367

Bathurst 12h – categoria Pro:

  1. Jordan Sherratt – Gianfranco Giglioli – Giorgio Simonini (Lamborghini Huracan GT3 Evo/Automobili Lamborghini Esports Team) 12:01:28.400 
  2. Robbie Stapleford – Charlie Crossland – Isaac Price (BMW M4 GT3/BMW G2 Esports) +20.407 
  3. Nils Naujoks – Arthur Kammerer – Gregor Schill (BMW M4 GT3/BMW Team BS+COMPETITION) +31.104 

Clasament IGTC – categoria Silver:

  1. AJA Simracing Team powered by GAADI – 34p
  2. West Competition Racing – 29p
  3. FFS Racing – Silver – 25p

Rezultate și clasamente complete: https://intercontinentalgt.sro-esports.com/results/

Intercontinental GT Challenge eSports 2022

BMW este reprezentată la categoria Pro a IGTC de un echipaj cu sprijin de uzină înscris de BS+ Competition și de alte trei formații, iar la categoria Silver de West Competition Racing și de componenții echipei lui Romain Grosjean, R8G. Designul folosit de echipa românească este inspirat de creația lui Šarūnas Ramoška pentru Falken Motorsports la finala VLN din 2017, dar și de actualele culori folosite de BMW Motorsport Junior Team în competițiile europene de sub egida SRO. Acest program internațional al West Competition Racing este derulat în parteneriat cu BMW România și Logitech G.

Clipul de prezentare al modelului BMW M4 GT3 #33 poate fi urmărit aici: https://www.youtube.com/watch?v=dZAwZITVm8I

Cursa de la Bathurst: https://www.youtube.com/watch?v=Uj9_4Y6Fqus

Calendar

  1. Bathurst 12h – 21 mai
  2. Spa 24h – 18-19 iunie
  3. Laguna Seca 8h – 16 iulie
  4. Suzuka 10h – 27 august
  5. Kyalami 9h – 10 septembrie
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.