Rapid eSports nu scapă din mâini niciun trofeu RLR

Finalul celei de-a patra campanii RLR BMW GT Challenge în mediul Assetto Corsa Competizione a asigurat un set complet de titluri în vitrina diviziei de sim racing a clubului FC Rapid. Emoționanta luptă a categoriei Am a dat câștig de cauză echipajului Monday Racers.

Ultimele trei etape dintr-un sezon RLR BMW GT Challenge început în septembrie 2022 au consfințit rezultatele finale și schimbarea gărzii. După trei stagiuni câștigate de Walk Racing, echipa a sucombat sub presiunea adversarilor și s-a retras din campionat după ce Victor Nicolae și-a asigurat din punct de vedere matematic titlul de sprint la Barcelona. Acesta a fost începutul colecției de trofee, până la căderea cortinei Rapid eSports reușind să se impună pe toate fronturile destinate piloților de categorie Pro.

Mai întâi, runda finală de sprint de pe Mount Panorama s-a încheiat cu victoriile de manșă ale lui Sebastian Apostol și Dragoș Simion, fiind stabilite clasamentele finale ale disciplinei. Podiumul de sprint i-a regăsit pe Nicolae, Apostol și Mihai Șuțeanu, iar categoria Am i-a revenit lui Andrei Manole (Textar eSports).

Apoi, cursa de două ore de pe Hungaroring a avut parte de un scenariu ieșit din tipare, vremea oferind ocazia unui pariu incredibil pentru echipajul AK Motorsport format din Alex Poamă și Mihai Rusu. Pista s-a uscat însă pe final, iar Cristian Berindea și Alex Cascatău (Aqirys Racing) și-au trecut în cont unicul succes stagional la anduranță. Ca și la sprint, acest echipaj a fost unicul care a putut sparge monopolul celor două cluburi din avanposturi – Rapid eSports și Walk Racing.

Disputa în seria de anduranță și la general s-a încheiat cu finala de patru ore de la Monza, unde ploaia a revenit și le-a oferit ocazia lui Dragoș Simion și Andrei Miclea (Adevărul Auto) să se lupte pentru victorie cu Nicolae și Apostol (BMW Blog). Chiar dacă au fost mai aproape ca niciodată, tot aceștia din urmă s-au impus și pe Autodromo Nazionale, succesul echivalând cu titlul disciplinei de anduranță. Simion s-a consolat cu titlul licențiaților, în timp ce Apostol l-a cucerit pe cel rezervat juniorilor.

Andrei Săvescu și Valentin Mistreanu (Monday Racers) au trecut printr-o finală dificilă, dar au reușit să-și păstreze suficient avans pentru a cuceri titlurile (anduranță, general) la categoria Am, în timp ce echipajul Textar eSports a absentat de la Monza, câștigând cu emoții titlul Pro-Am.

Cea de-a 11-a etapă (Mount Panorama sprint) din RLR BMW GT Challenge poate fi urmărită aici:

Cea de-a 12-a etapă (Hungaroring 2h) din RLR BMW GT Challenge poate fi urmărită aici:

Finala RLR BMW GT Challenge (Monza 4h) poate fi urmărită aici:

RLR deschide noi fronturi

Dacă în Assetto Corsa Competizione urmează o pauză, în care protagoniștii se vor putea concentra pe cele mai importante serii internaționale, Racing League Romania continuă să ofere cadrul pentru ca sim racerii din țara noastră să-și crească nivelul și să se distreze. Cel de-al treilea sezon al ligii în mediul iRacing propune dispute cu V8 Supercars, iar revenirea în Assetto Corsa se va produce pe 27 martie, odată cu începerea Digital Romanian Endurance Series, o competiție ce va urmări calendarul campionatului autohton de anduranță.

Sunt deschise înscrierile la categoriile monomarcă Dacia Logan Cup și BMW 325i Cup. Motorpark România și Logan Cup sunt proiecte exclusive de transpunere virtuală realizate de RLR, iar în acest an va fi inaugurat în Assetto Corsa și al doilea circuit de mare viteză din țară, Transilvania Motor Ring. 

Înscrieri: https://go.simrace.ro/current-series

Lideri în campionatul balcanic

Cea de-a doua etapă a Balkan GT Challenge s-a încheiat cu victoria echipajului elen Omega eSports (Haris Mitropoulos și Giannis Chourdakis), însă clasarea pe locul secund a perechii Rapid eSports formate din Victor Nicolae și Dragoș Simion le asigură acestora menținerea pe prima poziție a clasamentului general. Cel mai rapid tur al cursei de trei ore de la Suzuka a fost semnat tot de un român (Andrei Miclea), iar următoarele dispute vor avea loc la Kyalami (8 aprilie) și Nurburgring (6 mai)

Toate informațiile și clasamentele Balkan GT Challenge sunt disponibile aici: https://www.thesimgrid.com/championships/2654/standings

Echipajul West Competition Racing format din Sebastian Apostol, Dragoș Simion și Geert Fischer (Țările de Jos) s-a clasat pe poziția a patra la finele cursei de 8 ore de la Watkins Glen, etapă de deschidere a Virtual Endurance Masters. Aceeași echipă a celebrat la Imola și prima victorie românească în seria LFM Pro prin Andrei Miclea, chiar la debutul acestuia. Ambele performanțe au fost obținute cu modelul BMW M4 GT3.

Premii

Participarea în Racing League Romania este gratuită, iar fondul de premiere al noului sezon este deosebit de atractiv. Echipajul campion va fi recompensat de BMW România cu 1000 de Euro, ocupanții podiumului vor primi produse Aqirys, iar câștigătorii categoriilor PRO-AM și AM vor avea parte de cadouri din partea Logitech. De asemenea, o componentă importantă pentru organizatorii ligii este conexiunea dintre real și virtual, pe baza căreia sim racerii au avut ocazia de a concura pe circuit și de a participa la campionate naționale (time attack, vehicule electrice). În acest sens, există acorduri confirmate pentru experiențe pe pistă la festivitatea de premiere a sezonului cu echipele Cube Performance (noul proiect BMW 325i E90) și West Competition Racing (BMW 325i E36, campioana Romanian Endurance Series Touring 2022).

Clasamente

Echipaje

  1. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 519p
  2. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 356p
  3. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 228,5p

Seria de sprint

  1. Victor Nicolae (BMW Blog/Rapid eSports) 178.5p
  2. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 165.5p
  3. Mihai Șuțeanu (Walk Racing eSports) 125p

Seria de anduranță

  1. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 175p
  2. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 144p
  3. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 137p

Cluburi

  1. FC Rapid 1923 eSports 747,5p
  2. Walk Racing eSports 399p
  3. Alex Cascatău Digital Motorsport 317p

Juniori

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 440,5p
  2. Mihai Șuțeanu (Walk Racing eSports) 337p
  3. Andrei Miclea (Adevărul Auto/Rapid eSports) 311,5p

Licențiați

  1. Dragoș Simion (Rapid eSports) 439,5p
  2. Alex Cascatău (ACDM) 311p
  3. Radu Dumitrescu (CarSpot) 209p
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.