Rapid eSports nu scapă din mâini niciun trofeu RLR

Finalul celei de-a patra campanii RLR BMW GT Challenge în mediul Assetto Corsa Competizione a asigurat un set complet de titluri în vitrina diviziei de sim racing a clubului FC Rapid. Emoționanta luptă a categoriei Am a dat câștig de cauză echipajului Monday Racers.

Ultimele trei etape dintr-un sezon RLR BMW GT Challenge început în septembrie 2022 au consfințit rezultatele finale și schimbarea gărzii. După trei stagiuni câștigate de Walk Racing, echipa a sucombat sub presiunea adversarilor și s-a retras din campionat după ce Victor Nicolae și-a asigurat din punct de vedere matematic titlul de sprint la Barcelona. Acesta a fost începutul colecției de trofee, până la căderea cortinei Rapid eSports reușind să se impună pe toate fronturile destinate piloților de categorie Pro.

Mai întâi, runda finală de sprint de pe Mount Panorama s-a încheiat cu victoriile de manșă ale lui Sebastian Apostol și Dragoș Simion, fiind stabilite clasamentele finale ale disciplinei. Podiumul de sprint i-a regăsit pe Nicolae, Apostol și Mihai Șuțeanu, iar categoria Am i-a revenit lui Andrei Manole (Textar eSports).

Apoi, cursa de două ore de pe Hungaroring a avut parte de un scenariu ieșit din tipare, vremea oferind ocazia unui pariu incredibil pentru echipajul AK Motorsport format din Alex Poamă și Mihai Rusu. Pista s-a uscat însă pe final, iar Cristian Berindea și Alex Cascatău (Aqirys Racing) și-au trecut în cont unicul succes stagional la anduranță. Ca și la sprint, acest echipaj a fost unicul care a putut sparge monopolul celor două cluburi din avanposturi – Rapid eSports și Walk Racing.

Disputa în seria de anduranță și la general s-a încheiat cu finala de patru ore de la Monza, unde ploaia a revenit și le-a oferit ocazia lui Dragoș Simion și Andrei Miclea (Adevărul Auto) să se lupte pentru victorie cu Nicolae și Apostol (BMW Blog). Chiar dacă au fost mai aproape ca niciodată, tot aceștia din urmă s-au impus și pe Autodromo Nazionale, succesul echivalând cu titlul disciplinei de anduranță. Simion s-a consolat cu titlul licențiaților, în timp ce Apostol l-a cucerit pe cel rezervat juniorilor.

Andrei Săvescu și Valentin Mistreanu (Monday Racers) au trecut printr-o finală dificilă, dar au reușit să-și păstreze suficient avans pentru a cuceri titlurile (anduranță, general) la categoria Am, în timp ce echipajul Textar eSports a absentat de la Monza, câștigând cu emoții titlul Pro-Am.

Cea de-a 11-a etapă (Mount Panorama sprint) din RLR BMW GT Challenge poate fi urmărită aici:

Cea de-a 12-a etapă (Hungaroring 2h) din RLR BMW GT Challenge poate fi urmărită aici:

Finala RLR BMW GT Challenge (Monza 4h) poate fi urmărită aici:

RLR deschide noi fronturi

Dacă în Assetto Corsa Competizione urmează o pauză, în care protagoniștii se vor putea concentra pe cele mai importante serii internaționale, Racing League Romania continuă să ofere cadrul pentru ca sim racerii din țara noastră să-și crească nivelul și să se distreze. Cel de-al treilea sezon al ligii în mediul iRacing propune dispute cu V8 Supercars, iar revenirea în Assetto Corsa se va produce pe 27 martie, odată cu începerea Digital Romanian Endurance Series, o competiție ce va urmări calendarul campionatului autohton de anduranță.

Sunt deschise înscrierile la categoriile monomarcă Dacia Logan Cup și BMW 325i Cup. Motorpark România și Logan Cup sunt proiecte exclusive de transpunere virtuală realizate de RLR, iar în acest an va fi inaugurat în Assetto Corsa și al doilea circuit de mare viteză din țară, Transilvania Motor Ring. 

Înscrieri: https://go.simrace.ro/current-series

Lideri în campionatul balcanic

Cea de-a doua etapă a Balkan GT Challenge s-a încheiat cu victoria echipajului elen Omega eSports (Haris Mitropoulos și Giannis Chourdakis), însă clasarea pe locul secund a perechii Rapid eSports formate din Victor Nicolae și Dragoș Simion le asigură acestora menținerea pe prima poziție a clasamentului general. Cel mai rapid tur al cursei de trei ore de la Suzuka a fost semnat tot de un român (Andrei Miclea), iar următoarele dispute vor avea loc la Kyalami (8 aprilie) și Nurburgring (6 mai)

Toate informațiile și clasamentele Balkan GT Challenge sunt disponibile aici: https://www.thesimgrid.com/championships/2654/standings

Echipajul West Competition Racing format din Sebastian Apostol, Dragoș Simion și Geert Fischer (Țările de Jos) s-a clasat pe poziția a patra la finele cursei de 8 ore de la Watkins Glen, etapă de deschidere a Virtual Endurance Masters. Aceeași echipă a celebrat la Imola și prima victorie românească în seria LFM Pro prin Andrei Miclea, chiar la debutul acestuia. Ambele performanțe au fost obținute cu modelul BMW M4 GT3.

Premii

Participarea în Racing League Romania este gratuită, iar fondul de premiere al noului sezon este deosebit de atractiv. Echipajul campion va fi recompensat de BMW România cu 1000 de Euro, ocupanții podiumului vor primi produse Aqirys, iar câștigătorii categoriilor PRO-AM și AM vor avea parte de cadouri din partea Logitech. De asemenea, o componentă importantă pentru organizatorii ligii este conexiunea dintre real și virtual, pe baza căreia sim racerii au avut ocazia de a concura pe circuit și de a participa la campionate naționale (time attack, vehicule electrice). În acest sens, există acorduri confirmate pentru experiențe pe pistă la festivitatea de premiere a sezonului cu echipele Cube Performance (noul proiect BMW 325i E90) și West Competition Racing (BMW 325i E36, campioana Romanian Endurance Series Touring 2022).

Clasamente

Echipaje

  1. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 519p
  2. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 356p
  3. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 228,5p

Seria de sprint

  1. Victor Nicolae (BMW Blog/Rapid eSports) 178.5p
  2. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 165.5p
  3. Mihai Șuțeanu (Walk Racing eSports) 125p

Seria de anduranță

  1. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 175p
  2. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 144p
  3. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 137p

Cluburi

  1. FC Rapid 1923 eSports 747,5p
  2. Walk Racing eSports 399p
  3. Alex Cascatău Digital Motorsport 317p

Juniori

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 440,5p
  2. Mihai Șuțeanu (Walk Racing eSports) 337p
  3. Andrei Miclea (Adevărul Auto/Rapid eSports) 311,5p

Licențiați

  1. Dragoș Simion (Rapid eSports) 439,5p
  2. Alex Cascatău (ACDM) 311p
  3. Radu Dumitrescu (CarSpot) 209p
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.