Racing League Romania: Victor Nicolae trece în fruntea clasamentului de sprint

Victor Nicolae își continuă forma foarte bună cu modelul BMW M2 CS Racing, reușind succese de manșă la Paul Ricard și Spa-Francorchamps care-i asigură un avans în clasamentul general al seriei de sprint din RLR BMW GT Challenge. Totodată, el și-a trecut în cont un succes la prima etapă din istoria campionatului balcanic, împreună cu Dragoș Simion.

Intrarea în cea de-a doua jumătate a programului seriei de sprint din Racing League Romania a crescut nivelul de presiune la vârf, toți cei patru piloți implicați în bătălia pentru titlu având momente în care au pierdut din mâini puncte importante. Etapa disputată pe traseul francez de Grand Prix de la Paul Ricard a adus o nouă manșă cu probleme pentru Sebastian Apostol (BMW Blog), care s-a revanșat în cea de-a doua cursă a serii. Totuși, coechipierul Victor Nicolae a semnat pole position-ul, un succes și un loc secund pentru a-și extinde avansul la general, în timp ce Mihai Șuțeanu (Walk Racing) a avut și el o cursă nefastă, fiind victima unui contact care l-a trimis în pluton.

Reuniunea de la Spa-Francorchamps a propus o desfășurare demnă de renumele pistei, în prima cursă trei dintre favoriți fiind scoși din joc înainte de a se fi consumat o jumătate de tur. Nicolae a fost penalizat pentru poziția pe grilă, iar Apostol l-a răsucit pe Șuțeanu în șicana Les Combes, primind o sancțiune de 15 secunde. Totuși, ceea ce părea o formalitate pentru Bogdan Moldovan (Walk Racing) în aceste condiții nu s-a concretizat, deoarece Cristian Berindea (Aqirys Racing) a luptat până în ultima clipă și a trecut învingător linia de sosire pentru doar 18 miimi de secundă. Acesta este primul succes din sezon pentru club, echipă și dublul campion RLR din Assetto Corsa, fiind spart monopolul celor patru din avanposturi.

Cea de-a doua manșă a început cu penalizare la start pentru Apostol, care astfel l-a lăsat pe Nicolae să se lupte cu ambii piloți Walk Racing. În pofida rezistenței acestora, Șuțeanu a fost devansat pe final de Nicolae, care ajunge astfel la 4 manșe câștigate și un avans de 28,5 puncte în clasamentul de sprint. Dacă pe 5 februarie la Barcelona acest ecart trece de 34 de puncte vom cunoaște numele campionului înaintea disputării finalei de pe Mount Panorama.

Peste 100 de piloți și-au anunțat deja participarea în acest sezon, iar înscrierile sunt deschise pe tot parcursul celor șase luni la adresa https://go.simrace.ro/

România obține primul succes balcanic

Racing League Romania este unul dintre cei trei fondatori ai noului campionat balcanic disputat în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. După o primă reuniune de test, etapa inaugurală a avut loc la Silverstone, iar la finele celor trei ore s-au impus Dragoș Simion și Victor Nicolae (Rapid eSports), cu plecare de pe poziția a opta. BMW conduce în clasamentul constructorilor, iar totalul României este inferior față de cel al Greciei, dar superior Turciei la finele primei runde.

Cursa poate fi revăzută aici, cu comentariu în limba engleză: https://www.youtube.com/watch?v=iS4qIfn_aL4

Toate informațiile și clasamentele Balkan GT Challenge sunt disponibile aici: https://www.thesimgrid.com/championships/2654/standings

Noi participări internaționale de succes

Seria Flextreme, propusă de VCO și Low Fuel Motorsport, reprezintă o arenă în care românii s-au remarcat în ultima perioadă. Victor Nicolae a dominat etapa de la Monza în prima divizie valorică, reușind să se impună alături de coechipierii din formația britanică Race Anywhere Simsport, iar West Competition Racing a obținut prima clasare în Top 10 la Barcelona, unde Sebastian Apostol a contribuit la cel mai bun rezultat al echipei – locul al optulea. În cea de-a doua divizie valorică, primul podium românesc a fost semnat de Dragoș Simion și Robert Prepeliță pentru Rapid eSports, pe același traseu catalan de Grand Prix.

În mediul rFactor2, România a avut în premieră trei reprezentanți în cursa virtuală de 24 de ore de la Le Mans, toți fiind înscriși la categoria prototipurilor (LMP). Robert Păun și Darius Andrei (Pescarolo eSports Monaco) au fost afectați de problemele tehnice, în timp ce Alex Cascatău (GR eSports) a făcut parte dintr-un cvartet care a luat sosirea pe poziția a 14-a.

Premii

Participarea în Racing League Romania este gratuită, iar fondul de premiere al noului sezon este deosebit de atractiv. Echipajul campion va fi recompensat de BMW România cu 1000 de Euro, ocupanții podiumului vor primi produse Aqirys, iar câștigătorii categoriilor PRO-AM și AM vor avea parte de cadouri din partea Logitech. De asemenea, o componentă importantă pentru organizatorii ligii este conexiunea dintre real și virtual, pe baza căreia sim racerii au avut ocazia de a concura pe circuit și de a participa la campionate naționale (time attack, vehicule electrice). În acest sens, primele acorduri confirmate pentru experiențe pe pistă la festivitatea de premiere a sezonului sunt cu echipele Cube Performance (noul proiect BMW 325i E90) și West Competition Racing (BMW 325i E36, campioana Romanian Endurance Series Touring 2022).

Clasamente

Seria de sprint

  1. Victor Nicolae (BMW Blog/Rapid eSports) 144p
  2. Bogdan Moldovan (Walk Racing eSports) 115,5p
  3. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 112p

Seria de anduranță

  1. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 101p
  2. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 49p
  3. CarSpot (Tufeanu/Prepeliță) 48p

Echipaje

  1. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 315,5p
  2. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 305p
  3. CarSpot (Tufeanu/Prepeliță) 104,5p
  4. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 97p
  5. Textar eSports (Honțaru/Manole) 83p

Cluburi

  1. FC Rapid 1923 eSports 402p
  2. Walk Racing eSports 354,5p
  3. Alex Cascatău Digital Motorsport 151,5p

Juniori

  1. Mihai Șuțeanu (Walk Racing eSports) 259p
  2. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 228,5p
  3. Andrei Miclea (Adevărul Auto/Rapid eSports) 163,5p

Licențiați

  1. Dragoș Simion (Rapid eSports) 255,5p
  2. Alex Cascatău (ACDM) 168,5p
  3. Aldrin Opran (JHS) 60p

Calendar

  1. Sprint – Circuit of the Americas – 19 septembrie;
  2. Sprint – Indianapolis – 3 octombrie;
  3. Anduranță 2h – Watkins Glen – 17 octombrie;
  4. Sprint – Donington Park – 31 octombrie;
  5. Sprint – Oulton Park – 14 noiembrie;
  6. Anduranță 2h – Silverstone – 27 noiembrie;
  7. Sprint – Paul Ricard – 11 decembrie;
  8. Sprint – Spa-Francorchamps – 9 ianuarie;
  9. Anduranță 2h – Zolder – 23 ianuarie;
  10. Sprint – Barcelona – 5 februarie;
  11. Sprint – Mount Panorama – 12 februarie;
  12. Anduranță 2h – Hungaroring – 26 februarie;
  13. Anduranță 4h – Monza – 13 martie.

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2022-23

Racing League Romania și BMW au venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu cinci sezoane regulate în decursul ultimilor doi ani și jumătate, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile sunt difuzate în direct pe contul de Youtube al BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, unde cea de-a patra campanie va începe în luna septembrie. Va fi un sezon mixt, de 13 etape, ce include etape de sprint cu BMW M2 CS Racing și etape de anduranță cu BMW M4 GT4.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.