Racing League Romania: Photo finish al rapidiștilor pe Donington Park

Cei doi componenți ai echipajului BMW Blog s-au aflat la conducere de-a lungul tuturor tururilor parcurse în cursele etapei a patra. Victor Nicolae a semnat timpul de pole și s-a impus în prima manșă, apoi a fost rândul coechipierului Sebastian Apostol să treacă primul linia de sosire și să se desprindă în fruntea clasamentului general de sprint.

Primele trei etape americane din acest sezon al RLR BMW GT Challenge au fost marcate de avansul creat de componenții clubului Rapid eSports, care a fost neutralizat apoi de Walk Racing eSports, astfel ajungându-se la un echilibru în fruntea clasamentelor generale. Donington Park reprezenta o nouă ocazie a confruntării dintre perechile de top ale acestor două cluburi, iar Sebastian Apostol și Victor Nicolae au câștigat net partida disputată pe circuitul ce a găzduit memorabilul Mare Premiu al Europei din 1993.

La orele dimineții, pe o pistă cu aderență încă departe de nivelul optim, Victor Nicolae a stabilit timpul de pole position cu un excelent 1:39.4, reper inaccesibil adversarilor de-a lungul săptămânii de precalificări în condiții mai bune. Apostol a ratat ultimul tur lansat, dar și-a asigurat o plecare din prima linie, fiind cu doar o sutime de secundă mai rapid decât Mihai Șuțeanu (Walk Racing). Coechipierul acestuia, Bogdan Moldovan, l-a însoțit în linia a doua.

Ambele curse au avut un scenariu similar, cu grupul primilor patru reușind să se desprindă de urmăritori într-o manieră ce se reflectă deja în clasamentele generale, unde s-a ajuns ca ocupanții poziției a treia să acuze o întârziere de peste 100 de puncte în raport cu liderii după patru etape. Nicolae a câștigat în fața lui Apostol și Șuțeanu, de la regrupare lipsind Moldovan din pricina unui calcul eronat al carburantului necesar pentru 19 tururi de cursă. El a fost devansat pe ultimii metri de Andrei Miclea (Adevărul Auto).

Cea de-a doua manșă părea să se desfășoare după un scenariu similar, însă la jumătatea întrecerii Victor Nicolae a comis două erori succesive. Prima a fost taxată de Apostol, care a trecut la conducere, iar cea de-a doua a dus la răsucirea lui Șuțeanu și o penalizare de 15 secunde care l-a trimis pe reprezentantul României în finala BMW SIM Time Attack până pe poziția a șaptea. Implicit, asta a făcut ca Apostol să se poată desprinde în clasamentul general al seriei de sprint la 8 puncte de colegul său. Podiumul cursei secunde a fost completat de Moldovan și Dragoș Simion (Adevărul Auto).

Absența liderului categoriei Am Andrei Manole a animat disputele în 8 piloți de la această clasă. Victoriile au mers către Nicolae Constantin (Olimp SimRace) și Valentin Mistreanu (Monday Racers), acesta din urmă remarcându-se încă din sesiunea de calificări, unde a semnat cel de-al optulea timp.

Sebastian Apostol pus distanță față de Mihai Șuțeanu în ierarhia juniorilor, iar Dragoș Simion a profitat de un nou weekend nefast pentru Alex Cascatău în clasamentul licențiaților. Următoarea întâlnire cu Racing League Romania va avea loc pe 14 noiembrie, pe Oulton Park, unde vom ajunge la jumătatea sezonului de sprint.

Peste 100 de piloți și-au anunțat deja participarea în acest sezon, iar înscrierile sunt deschise pe tot parcursul celor șase luni la adresa https://go.simrace.ro/

Premii

Participarea în Racing League Romania este gratuită, iar fondul de premiere al noului sezon este deosebit de atractiv. Echipajul campion va fi recompensat de BMW România cu 1000 de Euro, ocupanții podiumului vor primi produse Aqirys, iar câștigătorii categoriilor PRO-AM și AM vor avea parte de cadouri din partea Logitech. De asemenea, o componentă importantă pentru organizatorii ligii este conexiunea dintre real și virtual, pe baza căreia sim racerii au avut ocazia de a concura pe circuit și de a participa la campionate naționale (time attack, vehicule electrice). În acest sens, primele acorduri confirmate pentru experiențe pe pistă la festivitatea de premiere a sezonului sunt cu echipele Cube Performance (noul proiect BMW 325i E90) și West Competition Racing (BMW 325i E36, campioana Romanian Endurance Series Touring 2022).

Clasamente

Seria de sprint

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 82p
  2. Victor Nicolae (BMW Blog/Rapid eSports) 74p
  3. Bogdan Moldovan (Walk Racing eSports) 55,5p

Echipaje

  1. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 169p
  2. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 144,5p
  3. Textar eSports (Honțaru/Manole) 56p
  4. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 51p
  5. CarSpot (Tufeanu/Prepeliță) 49p

Cluburi

  1. FC Rapid 1923 eSports 220p
  2. Walk Racing eSports 183,5p
  3. Alex Cascatău Digital Motorsport 72,5p

Juniori

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 127,5p
  2. Mihai Șuțeanu (Walk Racing eSports) 117,5p
  3. Andrei Miclea (Adevărul Auto/Rapid eSports) 83,5p

Licențiați

  1. Dragoș Simion (Rapid eSports) 143p
  2. Alex Cascatău (ACDM) 92,5p
  3. Aldrin Opran (JHS) 60p

Calendar

  1. Sprint – Circuit of the Americas – 19 septembrie;
  2. Sprint – Indianapolis – 3 octombrie;
  3. Anduranță 2h – Watkins Glen – 17 octombrie;
  4. Sprint – Donington Park – 31 octombrie;
  5. Sprint – Oulton Park – 14 noiembrie;
  6. Anduranță 2h – Silverstone – 27 noiembrie;
  7. Sprint – Paul Ricard – 11 decembrie;
  8. Sprint – Spa-Francorchamps – 9 ianuarie;
  9. Anduranță 2h – Zolder – 23 ianuarie;
  10. Sprint – Barcelona – 5 februarie;
  11. Sprint – Mount Panorama – 12 februarie;
  12. Anduranță 2h – Hungaroring – 26 februarie;
  13. Anduranță 4h – Monza – 13 martie.

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2022-23

Racing League Romania și BMW au venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu cinci sezoane regulate în decursul ultimilor doi ani și jumătate, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile sunt difuzate în direct pe contul de Youtube al BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, unde cea de-a patra campanie va începe în luna septembrie. Va fi un sezon mixt, de 13 etape, ce include etape de sprint cu BMW M2 CS Racing și etape de anduranță cu BMW M4 GT4.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.