Racing League Romania: Photo finish al rapidiștilor pe Donington Park

Cei doi componenți ai echipajului BMW Blog s-au aflat la conducere de-a lungul tuturor tururilor parcurse în cursele etapei a patra. Victor Nicolae a semnat timpul de pole și s-a impus în prima manșă, apoi a fost rândul coechipierului Sebastian Apostol să treacă primul linia de sosire și să se desprindă în fruntea clasamentului general de sprint.

Primele trei etape americane din acest sezon al RLR BMW GT Challenge au fost marcate de avansul creat de componenții clubului Rapid eSports, care a fost neutralizat apoi de Walk Racing eSports, astfel ajungându-se la un echilibru în fruntea clasamentelor generale. Donington Park reprezenta o nouă ocazie a confruntării dintre perechile de top ale acestor două cluburi, iar Sebastian Apostol și Victor Nicolae au câștigat net partida disputată pe circuitul ce a găzduit memorabilul Mare Premiu al Europei din 1993.

La orele dimineții, pe o pistă cu aderență încă departe de nivelul optim, Victor Nicolae a stabilit timpul de pole position cu un excelent 1:39.4, reper inaccesibil adversarilor de-a lungul săptămânii de precalificări în condiții mai bune. Apostol a ratat ultimul tur lansat, dar și-a asigurat o plecare din prima linie, fiind cu doar o sutime de secundă mai rapid decât Mihai Șuțeanu (Walk Racing). Coechipierul acestuia, Bogdan Moldovan, l-a însoțit în linia a doua.

Ambele curse au avut un scenariu similar, cu grupul primilor patru reușind să se desprindă de urmăritori într-o manieră ce se reflectă deja în clasamentele generale, unde s-a ajuns ca ocupanții poziției a treia să acuze o întârziere de peste 100 de puncte în raport cu liderii după patru etape. Nicolae a câștigat în fața lui Apostol și Șuțeanu, de la regrupare lipsind Moldovan din pricina unui calcul eronat al carburantului necesar pentru 19 tururi de cursă. El a fost devansat pe ultimii metri de Andrei Miclea (Adevărul Auto).

Cea de-a doua manșă părea să se desfășoare după un scenariu similar, însă la jumătatea întrecerii Victor Nicolae a comis două erori succesive. Prima a fost taxată de Apostol, care a trecut la conducere, iar cea de-a doua a dus la răsucirea lui Șuțeanu și o penalizare de 15 secunde care l-a trimis pe reprezentantul României în finala BMW SIM Time Attack până pe poziția a șaptea. Implicit, asta a făcut ca Apostol să se poată desprinde în clasamentul general al seriei de sprint la 8 puncte de colegul său. Podiumul cursei secunde a fost completat de Moldovan și Dragoș Simion (Adevărul Auto).

Absența liderului categoriei Am Andrei Manole a animat disputele în 8 piloți de la această clasă. Victoriile au mers către Nicolae Constantin (Olimp SimRace) și Valentin Mistreanu (Monday Racers), acesta din urmă remarcându-se încă din sesiunea de calificări, unde a semnat cel de-al optulea timp.

Sebastian Apostol pus distanță față de Mihai Șuțeanu în ierarhia juniorilor, iar Dragoș Simion a profitat de un nou weekend nefast pentru Alex Cascatău în clasamentul licențiaților. Următoarea întâlnire cu Racing League Romania va avea loc pe 14 noiembrie, pe Oulton Park, unde vom ajunge la jumătatea sezonului de sprint.

Peste 100 de piloți și-au anunțat deja participarea în acest sezon, iar înscrierile sunt deschise pe tot parcursul celor șase luni la adresa https://go.simrace.ro/

Premii

Participarea în Racing League Romania este gratuită, iar fondul de premiere al noului sezon este deosebit de atractiv. Echipajul campion va fi recompensat de BMW România cu 1000 de Euro, ocupanții podiumului vor primi produse Aqirys, iar câștigătorii categoriilor PRO-AM și AM vor avea parte de cadouri din partea Logitech. De asemenea, o componentă importantă pentru organizatorii ligii este conexiunea dintre real și virtual, pe baza căreia sim racerii au avut ocazia de a concura pe circuit și de a participa la campionate naționale (time attack, vehicule electrice). În acest sens, primele acorduri confirmate pentru experiențe pe pistă la festivitatea de premiere a sezonului sunt cu echipele Cube Performance (noul proiect BMW 325i E90) și West Competition Racing (BMW 325i E36, campioana Romanian Endurance Series Touring 2022).

Clasamente

Seria de sprint

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 82p
  2. Victor Nicolae (BMW Blog/Rapid eSports) 74p
  3. Bogdan Moldovan (Walk Racing eSports) 55,5p

Echipaje

  1. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 169p
  2. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 144,5p
  3. Textar eSports (Honțaru/Manole) 56p
  4. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 51p
  5. CarSpot (Tufeanu/Prepeliță) 49p

Cluburi

  1. FC Rapid 1923 eSports 220p
  2. Walk Racing eSports 183,5p
  3. Alex Cascatău Digital Motorsport 72,5p

Juniori

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 127,5p
  2. Mihai Șuțeanu (Walk Racing eSports) 117,5p
  3. Andrei Miclea (Adevărul Auto/Rapid eSports) 83,5p

Licențiați

  1. Dragoș Simion (Rapid eSports) 143p
  2. Alex Cascatău (ACDM) 92,5p
  3. Aldrin Opran (JHS) 60p

Calendar

  1. Sprint – Circuit of the Americas – 19 septembrie;
  2. Sprint – Indianapolis – 3 octombrie;
  3. Anduranță 2h – Watkins Glen – 17 octombrie;
  4. Sprint – Donington Park – 31 octombrie;
  5. Sprint – Oulton Park – 14 noiembrie;
  6. Anduranță 2h – Silverstone – 27 noiembrie;
  7. Sprint – Paul Ricard – 11 decembrie;
  8. Sprint – Spa-Francorchamps – 9 ianuarie;
  9. Anduranță 2h – Zolder – 23 ianuarie;
  10. Sprint – Barcelona – 5 februarie;
  11. Sprint – Mount Panorama – 12 februarie;
  12. Anduranță 2h – Hungaroring – 26 februarie;
  13. Anduranță 4h – Monza – 13 martie.

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2022-23

Racing League Romania și BMW au venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu cinci sezoane regulate în decursul ultimilor doi ani și jumătate, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile sunt difuzate în direct pe contul de Youtube al BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, unde cea de-a patra campanie va începe în luna septembrie. Va fi un sezon mixt, de 13 etape, ce include etape de sprint cu BMW M2 CS Racing și etape de anduranță cu BMW M4 GT4.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.