Racing League Romania: Păcatul capital, acroșajul între coechipieri

Pista udă a fost elementul-cheie la prima vizită a RLR BMW GT Challenge pe traseul de la Indianapolis. Bogdan Moldovan (Walk Racing) l-a depășit în ambele manșe pe Victor Nicolae (BMW Blog), însă nu a celebrat decât o victorie, dat fiind că a fost percutat chiar de coechipierul său în cealaltă cursă.

Nu doar punctele strânse, ci și modul în care s-au desfășurat cursele de sprint din prima etapă i-au pus pe gânduri pe adversarii lui Sebastian Apostol și Victor Nicolae. Componenții BMW Blog s-au instalat în fruntea clasamentelor și plutonul a plănuit riposta la Indianapolis. Chiar dacă pe ploaie tot Nicolae s-a lansat din pole position, în oglinzile retrovizoare putea vedea întâi trei rivali din clubul Walk Racing eSports – în ordine Mihai Șuțeanu, Victor Taraș și Bogdan Moldovan – și abia apoi pe colegii săi – Sebastian Apostol, Dragoș Simion și Andrei Miclea.

Doar o sutime de secundă a decis polemanul, iar componenții acestor două cluburi și-au arătat apoi superioritatea în cele două curse a câte 30 de minute, reușind să se desprindă de restul concurenților. Prima manșă a oferit un spectacol de ținută, cu Nicolae, Șuțeanu și Moldovan tur de tur lipiți unul de celălalt. Chiar dacă liderul era supus unei presiuni intense și adesea recurgea la trase defensive, nimeni nu a avut ritmul să se lipească de primii trei nici măcar când rula solitar. În penultimul tur, Moldovan a găsit breșa, însă a deținut prima poziție pentru doar patru viraje. Șuțeanu a încercat și el să dea atacul la Nicolae, dar a ratat punctul de frânare și l-a lovit chiar pe coechipierul său, punându-i pe tavă astfel locul secund lui Apostol și încasând o penalizare care l-a trimis pe poziția a șaptea.

Moldovan a trecut linia de sosire al treilea, fiind intrusul într-un Top 5 al FC Rapid 1923 eSports în care echipajul BMW Blog obținea maximum posibil încă o dată, iar Simion și Miclea strângeau puncte esențiale cu care Adevărul Auto trecea în fața perechii Aqirys Racing în care nici Alex Cascatău, nici Cristian Berindea nu reușeau să puncteze. Aceeași grilă și aceeași ploaie, dar presiuni ale anvelopelor ajustate după cele învățate, îi așteptau pe piloți în cursa a doua a serii. Și de această dată Nicolae s-a apărat mult timp, dar Moldovan a reușit să treacă. Nu l-a mai deranjat nimeni și a învins, cu Nicolae și Șuțeanu la o secundă, respectiv două. În urma primilor trei a fost un diluviu de erori și de penalizări de 15 secunde, care au dus la păstrarea ordinii dintre Apostol, Berindea, Cătălin Tufeanu (Cube Racing) și Miclea.

Andrei Manole s-a impus cu lejeritate în ambele manșe la categoria Am, unde s-au precalificat 12 sim raceri. Sebastian Apostol a obținut victoria în ierarhia juniorilor, iar Dragoș Simion a preluat conducerea în clasamentul licențiaților de la Alex Cascatău. Următoarea întâlnire cu Racing League Romania va avea loc pe 17 octombrie, la Watkins Glen, unde va începe și seria de anduranță care programează cinci runde.

Peste 90 de piloți și-au anunțat deja participarea în acest nou sezon, iar înscrierile sunt deschise pe tot parcursul celor șase luni la adresa https://go.simrace.ro/

Premii

Participarea în Racing League Romania este gratuită, iar fondul de premiere al noului sezon este deosebit de atractiv. Echipajul campion va fi recompensat de BMW România cu 1000 de Euro, ocupanții podiumului vor primi produse Aqirys, iar câștigătorii categoriilor PRO-AM și AM vor avea parte de cadouri din partea Logitech. De asemenea, o componentă importantă pentru organizatorii ligii este conexiunea dintre real și virtual, pe baza căreia sim racerii au avut ocazia de a concura pe circuit și de a participa la campionate naționale (time attack, vehicule electrice). În acest sens, primele acorduri confirmate pentru experiențe pe pistă la festivitatea de premiere a sezonului sunt cu echipele Cube Performance (noul proiect BMW 325i E90) și West Competition Racing (BMW 325i E36, campioana Romanian Endurance Series Touring 2021).

Clasamente

Seria de sprint

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 53,5p
  2. Victor Nicolae (BMW Blog/Rapid eSports) 53,5p
  3. Bogdan Moldovan (Walk Racing eSports) 37,5p

Echipaje

  1. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 107p
  2. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 59,5p
  3. Textar eSports (Honțaru/Manole) 26p
  4. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 23p
  5. Aqirys Racing (Berindea/Cascatău) 16,5p

Cluburi

  1. FC Rapid 1923 eSports 130p
  2. Walk Racing eSports 64p
  3. Alex Cascatău Digital Motorsport 42,5p

Juniori

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 62,5p
  2. Mihai Șuțeanu (Walk Racing eSports) 43,5p
  3. Andrei Miclea (Adevărul Auto/Rapid eSports) 40,5p

Licențiați

  1. Dragoș Simion (Rapid eSports) 58p
  2. Alex Cascatău (ACDM) 43,5p
  3. Cristian Moisescu (ACDM) 24p

Calendar

  1. Sprint – Circuit of the Americas – 19 septembrie;
  2. Sprint – Indianapolis – 3 octombrie;
  3. Anduranță 2h – Watkins Glen – 17 octombrie;
  4. Sprint – Donington Park – 31 octombrie;
  5. Sprint – Oulton Park – 12 noiembrie, în cadrul Bucharest Gaming Week;
  6. Anduranță 2h – Silverstone – 27 noiembrie;
  7. Sprint – Paul Ricard – 11 decembrie;
  8. Sprint – Spa-Francorchamps – 9 ianuarie;
  9. Anduranță 2h – Zolder – 23 ianuarie;
  10. Sprint – Barcelona – 5 februarie;
  11. Sprint – Mount Panorama – 12 februarie;
  12. Anduranță 2h – Hungaroring – 26 februarie;
  13. Anduranță 4h – Monza – 13 martie.

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2022-23

Racing League Romania și BMW au venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu cinci sezoane regulate în decursul ultimilor doi ani și jumătate, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile sunt difuzate în direct pe contul de Youtube al BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, unde cea de-a patra campanie va începe în luna septembrie. Va fi un sezon mixt, de 13 etape, ce include etape de sprint cu BMW M2 CS Racing și etape de anduranță cu BMW M4 GT4.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.