Racing League Romania: Păcatul capital, acroșajul între coechipieri

Pista udă a fost elementul-cheie la prima vizită a RLR BMW GT Challenge pe traseul de la Indianapolis. Bogdan Moldovan (Walk Racing) l-a depășit în ambele manșe pe Victor Nicolae (BMW Blog), însă nu a celebrat decât o victorie, dat fiind că a fost percutat chiar de coechipierul său în cealaltă cursă.

Nu doar punctele strânse, ci și modul în care s-au desfășurat cursele de sprint din prima etapă i-au pus pe gânduri pe adversarii lui Sebastian Apostol și Victor Nicolae. Componenții BMW Blog s-au instalat în fruntea clasamentelor și plutonul a plănuit riposta la Indianapolis. Chiar dacă pe ploaie tot Nicolae s-a lansat din pole position, în oglinzile retrovizoare putea vedea întâi trei rivali din clubul Walk Racing eSports – în ordine Mihai Șuțeanu, Victor Taraș și Bogdan Moldovan – și abia apoi pe colegii săi – Sebastian Apostol, Dragoș Simion și Andrei Miclea.

Doar o sutime de secundă a decis polemanul, iar componenții acestor două cluburi și-au arătat apoi superioritatea în cele două curse a câte 30 de minute, reușind să se desprindă de restul concurenților. Prima manșă a oferit un spectacol de ținută, cu Nicolae, Șuțeanu și Moldovan tur de tur lipiți unul de celălalt. Chiar dacă liderul era supus unei presiuni intense și adesea recurgea la trase defensive, nimeni nu a avut ritmul să se lipească de primii trei nici măcar când rula solitar. În penultimul tur, Moldovan a găsit breșa, însă a deținut prima poziție pentru doar patru viraje. Șuțeanu a încercat și el să dea atacul la Nicolae, dar a ratat punctul de frânare și l-a lovit chiar pe coechipierul său, punându-i pe tavă astfel locul secund lui Apostol și încasând o penalizare care l-a trimis pe poziția a șaptea.

Moldovan a trecut linia de sosire al treilea, fiind intrusul într-un Top 5 al FC Rapid 1923 eSports în care echipajul BMW Blog obținea maximum posibil încă o dată, iar Simion și Miclea strângeau puncte esențiale cu care Adevărul Auto trecea în fața perechii Aqirys Racing în care nici Alex Cascatău, nici Cristian Berindea nu reușeau să puncteze. Aceeași grilă și aceeași ploaie, dar presiuni ale anvelopelor ajustate după cele învățate, îi așteptau pe piloți în cursa a doua a serii. Și de această dată Nicolae s-a apărat mult timp, dar Moldovan a reușit să treacă. Nu l-a mai deranjat nimeni și a învins, cu Nicolae și Șuțeanu la o secundă, respectiv două. În urma primilor trei a fost un diluviu de erori și de penalizări de 15 secunde, care au dus la păstrarea ordinii dintre Apostol, Berindea, Cătălin Tufeanu (Cube Racing) și Miclea.

Andrei Manole s-a impus cu lejeritate în ambele manșe la categoria Am, unde s-au precalificat 12 sim raceri. Sebastian Apostol a obținut victoria în ierarhia juniorilor, iar Dragoș Simion a preluat conducerea în clasamentul licențiaților de la Alex Cascatău. Următoarea întâlnire cu Racing League Romania va avea loc pe 17 octombrie, la Watkins Glen, unde va începe și seria de anduranță care programează cinci runde.

Peste 90 de piloți și-au anunțat deja participarea în acest nou sezon, iar înscrierile sunt deschise pe tot parcursul celor șase luni la adresa https://go.simrace.ro/

Premii

Participarea în Racing League Romania este gratuită, iar fondul de premiere al noului sezon este deosebit de atractiv. Echipajul campion va fi recompensat de BMW România cu 1000 de Euro, ocupanții podiumului vor primi produse Aqirys, iar câștigătorii categoriilor PRO-AM și AM vor avea parte de cadouri din partea Logitech. De asemenea, o componentă importantă pentru organizatorii ligii este conexiunea dintre real și virtual, pe baza căreia sim racerii au avut ocazia de a concura pe circuit și de a participa la campionate naționale (time attack, vehicule electrice). În acest sens, primele acorduri confirmate pentru experiențe pe pistă la festivitatea de premiere a sezonului sunt cu echipele Cube Performance (noul proiect BMW 325i E90) și West Competition Racing (BMW 325i E36, campioana Romanian Endurance Series Touring 2021).

Clasamente

Seria de sprint

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 53,5p
  2. Victor Nicolae (BMW Blog/Rapid eSports) 53,5p
  3. Bogdan Moldovan (Walk Racing eSports) 37,5p

Echipaje

  1. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 107p
  2. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 59,5p
  3. Textar eSports (Honțaru/Manole) 26p
  4. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 23p
  5. Aqirys Racing (Berindea/Cascatău) 16,5p

Cluburi

  1. FC Rapid 1923 eSports 130p
  2. Walk Racing eSports 64p
  3. Alex Cascatău Digital Motorsport 42,5p

Juniori

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 62,5p
  2. Mihai Șuțeanu (Walk Racing eSports) 43,5p
  3. Andrei Miclea (Adevărul Auto/Rapid eSports) 40,5p

Licențiați

  1. Dragoș Simion (Rapid eSports) 58p
  2. Alex Cascatău (ACDM) 43,5p
  3. Cristian Moisescu (ACDM) 24p

Calendar

  1. Sprint – Circuit of the Americas – 19 septembrie;
  2. Sprint – Indianapolis – 3 octombrie;
  3. Anduranță 2h – Watkins Glen – 17 octombrie;
  4. Sprint – Donington Park – 31 octombrie;
  5. Sprint – Oulton Park – 12 noiembrie, în cadrul Bucharest Gaming Week;
  6. Anduranță 2h – Silverstone – 27 noiembrie;
  7. Sprint – Paul Ricard – 11 decembrie;
  8. Sprint – Spa-Francorchamps – 9 ianuarie;
  9. Anduranță 2h – Zolder – 23 ianuarie;
  10. Sprint – Barcelona – 5 februarie;
  11. Sprint – Mount Panorama – 12 februarie;
  12. Anduranță 2h – Hungaroring – 26 februarie;
  13. Anduranță 4h – Monza – 13 martie.

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2022-23

Racing League Romania și BMW au venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu cinci sezoane regulate în decursul ultimilor doi ani și jumătate, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile sunt difuzate în direct pe contul de Youtube al BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, unde cea de-a patra campanie va începe în luna septembrie. Va fi un sezon mixt, de 13 etape, ce include etape de sprint cu BMW M2 CS Racing și etape de anduranță cu BMW M4 GT4.

Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.