Racing League Romania: Campionii en-titre apără reduta anduranței la Watkins Glen

Echilibrul la vârf a fost restabilit în urma primei curse de anduranță a sezonului, pe fondul victoriei facile a campionilor en-titre Walk Racing, coroborată cu problemele întâmpinate de ambele echipaje ale clubului Rapid eSports.

După câteva minute de la startul în cursa de două ore de la Watkins Glen a fost evident faptul că raportul de forțe dintre protagoniști va semăna mai degrabă cu etapa echilibrată de la Indianapolis decât cu prima rundă de la Austin. Victor Nicolae (BMW Blog) a plasat BMW-ul M4 GT4 în pole position, însă lui Bogdan Moldovan (Walk Racing) nu i-a luat mai mult de jumătate de tur pe o pistă în uscare să execute manevra care l-a adus la conducere. După o scurtă imixtiune a lui Cristian Berindea (Aqirys Racing), cei doi s-au desprins de un grup de urmăritori din care mai făceau parte Victor Taraș (Napoca Rally Academy) și Andrei Miclea (Adevărul Auto).

Acesta din urmă a fost însă victima unui incident cu un pilot întârziat, iar nu peste multă vreme în afara zonei punctelor a ajuns și celălalt echipaj Rapid eSports, pe fondul a două erori la standuri. Sebastian Apostol și Dragoș Simion au preluat mașinile de la colegii lor și au revenit în Top 10, strângând puncte cruciale grație cărora păstrează șefia în clasamente. Mihai Șuțeanu a rulat nestingherit către un succes facil prin care e tot mai convins de șansele reale la titlu. Surpriza a fost semnată de Cătălin Tufeanu și Robert Prepeliță (CarSpot), care au profitat de toate problemele din fața lor pentru a trece linia de sosire pe locul al doilea, aceasta fiind cel mai bun rezultat din carieră pentru ambii. Andrei Manole (Textar eSports) a recuperat deficitul ce-l separa de mașina NRA a lui Sergiu Itu, răpind-i acestuia șansa unui prim podium în RLR.

Manole și coechipierul Bogdan Honțaru s-au impus la categoria Pro-Am, în timp ce categoria Am a fost decisă printr-o lovitură de teatru chiar în ultimul tur. Mihai Zaharia (ROED eSports) a rămas fără combustibil, iar de asta au profitat Valentin Mistreanu și Andrei Săvescu (Monday Racers) pentru a bifa un succes în premieră. Sebastian Apostol a fost egalat de Mihai Șuțeanu în ierarhia juniorilor, iar Dragoș Simion a reușit să pună distanță în raport cu Alex Cascatău în clasamentul licențiaților de la. Următoarea întâlnire cu Racing League Romania va avea loc pe 31 octombrie, pe Donington Park, unde avea loc cea de-a treia reuniune de sprint a sezonului.

Peste 100 de piloți și-au anunțat deja participarea în acest nou sezon, iar înscrierile sunt deschise pe tot parcursul celor șase luni la adresa https://go.simrace.ro/

Premii

Participarea în Racing League Romania este gratuită, iar fondul de premiere al noului sezon este deosebit de atractiv. Echipajul campion va fi recompensat de BMW România cu 1000 de Euro, ocupanții podiumului vor primi produse Aqirys, iar câștigătorii categoriilor PRO-AM și AM vor avea parte de cadouri din partea Logitech. De asemenea, o componentă importantă pentru organizatorii ligii este conexiunea dintre real și virtual, pe baza căreia sim racerii au avut ocazia de a concura pe circuit și de a participa la campionate naționale (time attack, vehicule electrice). În acest sens, primele acorduri confirmate pentru experiențe pe pistă la festivitatea de premiere a sezonului sunt cu echipele Cube Performance (noul proiect BMW 325i E90) și West Competition Racing (BMW 325i E36, campioana Romanian Endurance Series Touring 2021).

Clasamente

Seria de sprint

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 53,5p
  2. Victor Nicolae (BMW Blog/Rapid eSports) 53,5p
  3. Bogdan Moldovan (Walk Racing eSports) 37,5p

Echipaje

  1. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 120p
  2. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 109,5p
  3. Textar eSports (Honțaru/Manole) 56p
  4. CarSpot (Tufeanu/Prepeliță) 47,5p
  5. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 31p

Cluburi

  1. FC Rapid 1923 eSports 151p
  2. Walk Racing eSports 138p
  3. Alex Cascatău Digital Motorsport 72,5p

Juniori

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 93,5p
  2. Mihai Șuțeanu (Walk Racing eSports) 93,5p
  3. Andrei Manole (Textar eSports/ACDM) 70,5p

Licențiați

  1. Dragoș Simion (Rapid eSports) 109p
  2. Alex Cascatău (ACDM) 73,5p
  3. Aldrin Opran (JHS) 36p

Calendar

  1. Sprint – Circuit of the Americas – 19 septembrie;
  2. Sprint – Indianapolis – 3 octombrie;
  3. Anduranță 2h – Watkins Glen – 17 octombrie;
  4. Sprint – Donington Park – 31 octombrie;
  5. Sprint – Oulton Park – 12 noiembrie, în cadrul Bucharest Gaming Week;
  6. Anduranță 2h – Silverstone – 27 noiembrie;
  7. Sprint – Paul Ricard – 11 decembrie;
  8. Sprint – Spa-Francorchamps – 9 ianuarie;
  9. Anduranță 2h – Zolder – 23 ianuarie;
  10. Sprint – Barcelona – 5 februarie;
  11. Sprint – Mount Panorama – 12 februarie;
  12. Anduranță 2h – Hungaroring – 26 februarie;
  13. Anduranță 4h – Monza – 13 martie.

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2022-23

Racing League Romania și BMW au venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu cinci sezoane regulate în decursul ultimilor doi ani și jumătate, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile sunt difuzate în direct pe contul de Youtube al BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, unde cea de-a patra campanie va începe în luna septembrie. Va fi un sezon mixt, de 13 etape, ce include etape de sprint cu BMW M2 CS Racing și etape de anduranță cu BMW M4 GT4.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.