Racing League Romania: Campionii en-titre apără reduta anduranței la Watkins Glen

Echilibrul la vârf a fost restabilit în urma primei curse de anduranță a sezonului, pe fondul victoriei facile a campionilor en-titre Walk Racing, coroborată cu problemele întâmpinate de ambele echipaje ale clubului Rapid eSports.

După câteva minute de la startul în cursa de două ore de la Watkins Glen a fost evident faptul că raportul de forțe dintre protagoniști va semăna mai degrabă cu etapa echilibrată de la Indianapolis decât cu prima rundă de la Austin. Victor Nicolae (BMW Blog) a plasat BMW-ul M4 GT4 în pole position, însă lui Bogdan Moldovan (Walk Racing) nu i-a luat mai mult de jumătate de tur pe o pistă în uscare să execute manevra care l-a adus la conducere. După o scurtă imixtiune a lui Cristian Berindea (Aqirys Racing), cei doi s-au desprins de un grup de urmăritori din care mai făceau parte Victor Taraș (Napoca Rally Academy) și Andrei Miclea (Adevărul Auto).

Acesta din urmă a fost însă victima unui incident cu un pilot întârziat, iar nu peste multă vreme în afara zonei punctelor a ajuns și celălalt echipaj Rapid eSports, pe fondul a două erori la standuri. Sebastian Apostol și Dragoș Simion au preluat mașinile de la colegii lor și au revenit în Top 10, strângând puncte cruciale grație cărora păstrează șefia în clasamente. Mihai Șuțeanu a rulat nestingherit către un succes facil prin care e tot mai convins de șansele reale la titlu. Surpriza a fost semnată de Cătălin Tufeanu și Robert Prepeliță (CarSpot), care au profitat de toate problemele din fața lor pentru a trece linia de sosire pe locul al doilea, aceasta fiind cel mai bun rezultat din carieră pentru ambii. Andrei Manole (Textar eSports) a recuperat deficitul ce-l separa de mașina NRA a lui Sergiu Itu, răpind-i acestuia șansa unui prim podium în RLR.

Manole și coechipierul Bogdan Honțaru s-au impus la categoria Pro-Am, în timp ce categoria Am a fost decisă printr-o lovitură de teatru chiar în ultimul tur. Mihai Zaharia (ROED eSports) a rămas fără combustibil, iar de asta au profitat Valentin Mistreanu și Andrei Săvescu (Monday Racers) pentru a bifa un succes în premieră. Sebastian Apostol a fost egalat de Mihai Șuțeanu în ierarhia juniorilor, iar Dragoș Simion a reușit să pună distanță în raport cu Alex Cascatău în clasamentul licențiaților de la. Următoarea întâlnire cu Racing League Romania va avea loc pe 31 octombrie, pe Donington Park, unde avea loc cea de-a treia reuniune de sprint a sezonului.

Peste 100 de piloți și-au anunțat deja participarea în acest nou sezon, iar înscrierile sunt deschise pe tot parcursul celor șase luni la adresa https://go.simrace.ro/

Premii

Participarea în Racing League Romania este gratuită, iar fondul de premiere al noului sezon este deosebit de atractiv. Echipajul campion va fi recompensat de BMW România cu 1000 de Euro, ocupanții podiumului vor primi produse Aqirys, iar câștigătorii categoriilor PRO-AM și AM vor avea parte de cadouri din partea Logitech. De asemenea, o componentă importantă pentru organizatorii ligii este conexiunea dintre real și virtual, pe baza căreia sim racerii au avut ocazia de a concura pe circuit și de a participa la campionate naționale (time attack, vehicule electrice). În acest sens, primele acorduri confirmate pentru experiențe pe pistă la festivitatea de premiere a sezonului sunt cu echipele Cube Performance (noul proiect BMW 325i E90) și West Competition Racing (BMW 325i E36, campioana Romanian Endurance Series Touring 2021).

Clasamente

Seria de sprint

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 53,5p
  2. Victor Nicolae (BMW Blog/Rapid eSports) 53,5p
  3. Bogdan Moldovan (Walk Racing eSports) 37,5p

Echipaje

  1. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 120p
  2. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 109,5p
  3. Textar eSports (Honțaru/Manole) 56p
  4. CarSpot (Tufeanu/Prepeliță) 47,5p
  5. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 31p

Cluburi

  1. FC Rapid 1923 eSports 151p
  2. Walk Racing eSports 138p
  3. Alex Cascatău Digital Motorsport 72,5p

Juniori

  1. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 93,5p
  2. Mihai Șuțeanu (Walk Racing eSports) 93,5p
  3. Andrei Manole (Textar eSports/ACDM) 70,5p

Licențiați

  1. Dragoș Simion (Rapid eSports) 109p
  2. Alex Cascatău (ACDM) 73,5p
  3. Aldrin Opran (JHS) 36p

Calendar

  1. Sprint – Circuit of the Americas – 19 septembrie;
  2. Sprint – Indianapolis – 3 octombrie;
  3. Anduranță 2h – Watkins Glen – 17 octombrie;
  4. Sprint – Donington Park – 31 octombrie;
  5. Sprint – Oulton Park – 12 noiembrie, în cadrul Bucharest Gaming Week;
  6. Anduranță 2h – Silverstone – 27 noiembrie;
  7. Sprint – Paul Ricard – 11 decembrie;
  8. Sprint – Spa-Francorchamps – 9 ianuarie;
  9. Anduranță 2h – Zolder – 23 ianuarie;
  10. Sprint – Barcelona – 5 februarie;
  11. Sprint – Mount Panorama – 12 februarie;
  12. Anduranță 2h – Hungaroring – 26 februarie;
  13. Anduranță 4h – Monza – 13 martie.

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2022-23

Racing League Romania și BMW au venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu cinci sezoane regulate în decursul ultimilor doi ani și jumătate, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile sunt difuzate în direct pe contul de Youtube al BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, unde cea de-a patra campanie va începe în luna septembrie. Va fi un sezon mixt, de 13 etape, ce include etape de sprint cu BMW M2 CS Racing și etape de anduranță cu BMW M4 GT4.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.