Racing League Romania BMW GT Challenge: Noul i4 M50, vedeta festivității de premiere

Ultimele două sezoane din mediul de simulare Assetto Corsa Competizione au fost premiate pe Motorpark România cu ocazia cursei de anduranță RES500. După experiențele pe circuit de care s-au bucurat patru reprezentanți ai ligii pe Salzburgring anul trecut, tururi demonstrative similare au fost organizate pentru prima oară și în România, laureații având ocazia de a descoperi BMW i4 M50 pe virajele circuitului din județul Ialomița.

La finele celei mai lungi curse de anduranță din Romanian Endurance Series, protagoniștii ultimelor 12 luni de acțiune pe traseele virtuale au fost premiați pe același podium al circuitului MotorPark România. Thomas Moldovan, secretar de stat în Ministerul Sportului, a conferit titlurile de campioni către Mihai Șuțeanu și Victor Taraș, componenți ai clubului Walk Racing. De asemenea, Șuțeanu a primit un premiu special pentru titulatura de Pilot al Anului 2021 și va reprezenta România la finele lunii octombrie în cadrul probei digitale de la FIA Motorsport Games (Marseille/Circuit Paul Ricard).

Cea mai mare parte a trofeelor a mers însă către alte două cluburi. West Competition Racing a luat argintul în ambele sezoane prin Sebastian Apostol și Dragoș Simion, precum și bronzul prin Victor Nicolae, însoțit de Alex Cascatău, apoi de Andrei Miclea. Apostol și Simion s-au impus în ierarhia BMW Trophy din sezonul al doilea, în care Miclea a devenit și campion al debutanților. Tot în toamna anului 2021, Simion a triumfat în ierarhia British by MINI. Ierarhia licențiaților a fost dominată în ambele campanii de către Alex Cascatău, mai întâi pentru West Competition Racing, apoi pentru noul său club. ACDM și-a trecut ulterior în cont titlul categoriei Pro-Am din sezonul al treilea prin Mihai Belașcu și Bogdan Honțaru. Clubul Digital Racing Squad a obținut victoria la categoria Am, prin Vasile Grama și Ciprian Dăscălescu, în stagiunea recent încheiată.

Fiecare ediție a campionatului RLR BMW GT Challenge a fost recompensată de către BMW România cu premii în valoare de 1000 Euro. Totuși, cele mai intense trăiri ale zilei pentru protagoniștii din RLR nu au fost pe podium, ci chiar pe circuit. După ce modelul BMW E36 al West Competition Racing a triumfat în cursa de 500 km în cadrul diviziei turismelor, laureații RLR au avut circuitul MotorPark România doar pentru ei la finalul zilei, experimentând senzațiile primului model electric al diviziei BMW M, BMW i4 M50, cu ai săi 544 CP (400 kW).

Participări internaționale

Cea de-a treia etapă a SRO eSports Intercontinental GT Challenge a avut loc pe 27 august, la finele celor 10 ore de cursă pe traseul japonez de Grand Prix de la Suzuka echipajul românesc al clubului West Competition Racing format din Sebastian Apostol, Victor Nicolae și Andrei Miclea, reușind să prelungească seria clasărilor în Top 10 la categoria Silver. La toate cele trei curse de până acum, reprezentanții ligii au reușit acest lucru cu BMW M4 GT3, sosirea pe poziția a zecea la Suzuka asigurându-le ocuparea locului al șaselea în clasamentul general al categoriei. Vor mai urma întrecerile de la Kyalami (9 ore/10 septembrie) și Spa-Francorchamps (24 ore/22 octombrie).

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2023

Racing League Romania și BMW au venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu cinci sezoane regulate în decursul ultimilor doi ani și jumătate, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile sunt difuzate în direct pe contul de Youtube al BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, unde cea de-a patra campanie va începe în luna septembrie. Va fi un sezon mixt, de 13 etape, ce include etape de sprint cu BMW M2 CS Racing și etape de anduranță cu BMW M4 GT4.

Foto: Sorin Marius Mirea

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.