Caruselul emoțiilor reale în curse virtuale repornește în această toamnă

Liga națională de sim racing revine cu cel mai variat program propus în mediul Assetto Corsa Competizione. Pentru a deveni campioni, membrii unui echipaj vor conlucra la cinci etape de anduranță cu BMW M4 GT4 și la opt etape de sprint cu BMW M2 CS Racing de-a lungul a șase luni.

După o vară în care în centrul atenției s-au aflat rezultatele internaționale ale sim racerilor români, scena domestică își reia activitatea într-o campanie menită să răspundă cât mai multor preferințe din comunitatea Racing League Romania. Astfel, după modelul competițiilor reale de sub egida Stephane Ratel Organisation, RLR BMW GT Challenge va avea o serie de sprint, una de anduranță și un clasament cumulat. Formatul de sprint a fost cel care a asigurat, în 2020, creșterea exponențială a vizibilității acestei ramuri a sporturilor electronice în România. Ulterior, de-a lungul celor trei sezoane disputate în 2021 și 2022, peste 100 de concurenți au avut parte de curse mai lungi (între 90 și 240 de minute), în care au cooperat, formând echipaje de câte doi.

”Ambele formate având susținători fervenți în colectivul RLR, decizia noastră nu putea fi decât cea care mulțumește cât mai mulți participanți. La fel cum în perioada în care exista un echilibru numeric între adepții a două medii de simulare am organizat campionate în ambele, și acum testăm viabilitatea acestui concept dual, iar după 6 luni de competiție vom trage concluziile cu privire la popularitatea fiecărei propuneri” a declarat organizatorul Alexandru Șiclovan.

Seria de sprint (două curse a câte 30 de minute/etapă) își va desemna campionul după 8 etape, fiind de asemenea conferit titlul individual pentru categoria AM. Punctele adunate de cei doi coechipieri la sprint contribuie la clasamentele generale al sezonului (cluburi și echipaje), iar cele 5 etape de anduranță vor avea, de asemenea, titluri dedicate pentru echipaje (general, PRO-AM și AM). Totodată, se va constitui clasamentul licențiaților, în care piloții de circuit din România care sunt performanți și pe simulator vor strânge puncte în ambele formate de cursă.

În 2020, titlurile individuale în mediul Assetto Corsa le-au revenit lui Cristian Berindea și Victor Taraș. Ulterior, tranziția către Assetto Corsa Competizione a dus la o serie de trei campionate consecutive câștigate de perechea Walk Racing formată din Taraș și Mihai Șuțeanu. Sezonul al patrulea este așteptat atât de campioni, cât și de adversarii apropiați din cluburile Rapid eSports și Alex Cascatău Digital Motorsport, care au obținut victorii (4, respectiv 1) în campania precedentă. De asemenea, clasările frecvente în Top 10 ale campionilor de la categoriile PRO-AM și AM au făcut ca aceștia să primească licența PRO, lăsând în urmă o luptă deschisă altora la aceste clase formative.

Noul sezon va începe cu etape disputate pe traseele ce fac parte din cel mai recent pachet de conținut adițional lansat în Assetto Corsa Competizione: Circuit of the Americas, Indianapolis și Watkins Glen. Ulterior, vor fi vizitate toate circuitele ce nu au făcut parte din calendarul stagiunii precedente, obișnuita finală de 4 ore fiind găzduită de această dată de traseul italian de Grand Prix de la Monza. Precalificările au misiunea de a selecta primii 30 la sprint și de a garanta că piloții pot fi suficient de rapizi (barem de 105% din timpul de referință), iar sesiunile de calificări din seara de cursă revin în această toamnă.

Peste 80 de piloți și-au anunțat deja participarea în acest nou sezon, iar înscrierile sunt deschise pe tot parcursul celor șase luni la adresa https://go.simrace.ro/

Premii

Participarea în Racing League Romania a fost întotdeauna gratuită, iar fondul de premiere al noului sezon este deosebit de atractiv. Echipajul campion va fi recompensat de BMW România cu 1000 de Euro, ocupanții podiumului vor primi produse Aqirys, iar câștigătorii categoriilor PRO-AM și AM vor avea parte de cadouri din partea Logitech. De asemenea, o componentă importantă pentru organizatorii ligii este conexiunea dintre real și virtual, pe baza căreia sim racerii au avut ocazia de a concura pe circuit și de a participa la campionate naționale (time attack, vehicule electrice). În acest, sens, primele acorduri confirmate pentru experiențe pe pistă la festivitatea de premiere a sezonului sunt cu echipele Cube Performance (noul proiect BMW 325i E90) și West Competition Racing (BMW 325i E36, campioana Romanian Endurance Series Touring 2021).

Campionii sezonului precedent (ianuarie-mai 2022)

În urma unei campanii de nouă etape de anduranță cu BMW M4 GT3, titlurile au fost adjudecate de:

  • Clasament general al echipajelor: Walk Racing (Mihai Șuțeanu/Victor Taraș)
  • Cluburi: FC Rapid 1923 eSports (Victor Nicolae, Sebastian Apostol, Dragoș Simion, Andrei Miclea)
  • Categoria PRO-AM: Textar eSports (Bogdan Honțaru/Mihai Belașcu)
  • Categoria AM: VSG Racing (Vasile Grama/Ciprian Dăscălescu)
  • Licențiați: Alex Cascatău

Calendar

  1. Sprint – Circuit of the Americas – 19 septembrie;
  2. Sprint – Indianapolis – 3 octombrie;
  3. Anduranță 2h – Watkins Glen – 17 octombrie;
  4. Sprint – Donington Park – 31 octombrie;
  5. Sprint – Oulton Park – 12 noiembrie, în cadrul Bucharest Gaming Week;
  6. Anduranță 2h – Silverstone – 27 noiembrie;
  7. Sprint – Paul Ricard – 11 decembrie;
  8. Sprint – Spa-Francorchamps – 9 ianuarie;
  9. Anduranță 2h – Zolder – 23 ianuarie;
  10. Sprint – Barcelona – 5 februarie;
  11. Sprint – Mount Panorama – 12 februarie;
  12. Anduranță 2h – Hungaroring – 26 februarie;
  13. Anduranță 4h – Monza – 13 martie.

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2022-23

Racing League Romania și BMW au venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu cinci sezoane regulate în decursul ultimilor doi ani și jumătate, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile sunt difuzate în direct pe contul de Youtube al BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, unde cea de-a patra campanie va începe în luna septembrie. Va fi un sezon mixt, de 13 etape, ce include etape de sprint cu BMW M2 CS Racing și etape de anduranță cu BMW M4 GT4.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.