Sim Racing: Cei mai buni din Europa în seria oficială BMW M Power Tour

Dragoș Simion și Victor Nicolae au semnat 15 victorii de-a lungul campaniei de succes din BMW M Power Tour. Simion a devenit vicecampionul mondial al unicei competiții oficiale de sim racing patronate de BMW în 2024.

Peste 2800 de pasionați ai pilotajului virtual au luat parte în acest an la prima ediție a BMW M Power Tour, noul concept propus de uzina bavareză în mediul iRacing. Rând pe rând au fost vizitate 12 circuite cu provocări săptămânale diverse, ce au inclus modele precum BMW Z4 GT3, BMW M Hybrid V8 Suzuka, BMW M4 GT3, BMW M8 GTE și BMW M4 GT4.

Indiferent de modelul folosit, Dragoș Simion și Victor Nicolae s-au aflat de fiecare dată în lupta pentru victorii. Printre cei 125 de piloți din Europa Centrală și de Est, cei doi au reprezentat un etalon de viteză și constanță, punând în clasament o distanță considerabilă față de orice adversar. Clasamentul european cumulat a fost mult mai disputat, sim racerii din Franța, Germania și Austria fiind redutabili.

În final, Simion a totalizat 9 succese de manșă, grație cărora și-a adjudecat prima poziție în Europa. Nicolae a mai adăugat alte 6 victorii pentru România, fiind clasat pe 6 printre piloții europeni. Totuși, titlul mondial a mers înspre Brazilia în 2024, într-o luptă la distanță în care campionul a putut compensa înfrângerile administrate de Simion cu victorii facile pe fusul orar favorabil doar Americii de Sud.

”Am petrecut seri foarte frumoase, cu bătălii intense, în acest campionat oficial BMW. Majoritatea piloților rapizi din Europa s-au tot duelat și s-au neutralizat, în timp ce brazilienii au conlucrat pentru a-l promova pe unul dintre ei în frunte. Acestea sunt regulile, însă rămân cu regretul unor incidente și cu convingerea că ceea ce am demonstrat împreună cu Victor era cel mai bun ritm din plutonul fruntaș”, a declarat Simion.

Victor Nicolae a completat: ”de fiecare dată când ne-am aliniat pe grilă, am contat. Personal, sunt mulțumit de statisticile cu care închei acest sezon – 50% victorii și o singură cursă în afara Top 5. Varietatea de mașini a fost cel mai puternic argument al acestui campionat, păstrându-ne pofta de sim racing de la o săptămână la alta.”

Pe lângă Simion și Nicolae, care au vizat un program complet în seria oficială BMW, alți șapte români au evoluat ocazional, unii dintre aceștia fiind performeri ai Racing League Romania: Dan Mihalache, Andrei Miclea, Milan Bădescu, Mihai Rusu, Radu-Olimpiu Zamfir, Dragoș Toma și Rareș Popa.

Clasament final BMW M Power Tour 2024

1. Ronaldo Carlos (Brazilia) 1059p

2. Dragoș Simion (România) 980p

3. Peter Csonka (Austria) 921p

4. Noah Chilla (Germania) 910p

5. Alexandre Morard (Franța) 872p

6. Lucas Gebauer (Germania) 831p

7. Pedro Delgado (Brazilia) 813p

8. Victor Nicolae (România) 779p

Prima prezență românească la VCO Infinity

Cea de-a treia ediție a prestigiosului turneu din mediul iRacing a adus, în premieră, o invitație pentru echipa West Competition Racing. Chiar dacă aceștia s-au specializat în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione, prestațiile lor ocazionale din iRacing au fost remarcate – victorii la evenimentele speciale de la Fuji (noiembrie 2023) și Daytona (ianuarie 2024), precum și titluri naționale (3 consecutive) în Racing League Romania pentru Dragoș Simion.

Astfel, Victor Nicolae, Dragoș Simion și colegii lor din Olanda (Marco Jonkers și Geert Fischer) și Brazilia (Jamison Sampaio) au parcurs maratonul de 24 de curse-sprint în decurs de 24 de ore, pe cinci trasee și cu cinci mașini diferite. Cele mai bune rezultate au venit la Phillip Island – loc 16 pentru Nicolae și loc 17 pentru Simion, în clasamentul cumulat West Competition Racing ocupând poziția a 41-a la această primă participare, din totalul de 55 de grupări înscrise.

Podium cu M2 CS Racing după 24 de ore pe Nordschleife

West Competition Racing a activat și pe frontul favorit, în Assetto Corsa Competizione, unde Lian Li și Caseking au organizat cea de-a doua cursă de 24 de ore pe Nurburgring Nordschleife, conținut adăugat recent pe platformă și foarte apreciat de practicanți. Cursa a avut peste 50 de înscriși la trei categorii (GT3, GT4 și TCX), această ultimă categorie fiind de fapt o dispută monomarcă a modelelor BMW M2 CS Racing.

Sebastian Apostol are o bogată experiență cu această mașină, incluzând un titlu RLR în 2023, el fiind cel care a coordonat efortul unui grup de cinci sim raceri care l-a mai inclus pe Angus Fender, pilot real ce a activat în British GT cu modele BMW M6 GT3 și M4 GT3. Alături de ei au mai evoluat Manos Gerardis, Daniil Tylyk și Ervedo Raiss, acesta din urmă având neșansa unei probleme tehnice în penultima oră, care a risipit șansele la victorie. Totuși, echipa s-a clasat pe poziția a treia la finele celor 24 de ore.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.