Senzațională luptă între BMW, Bentley și Lexus în deschiderea sezonului Racing League Romania

Imola a fost gazda unei bătălii intense, în care trei echipaje au vizat victoria. În final, s-au impus campionii en-titre Victor Taraș și Mihai Șuțeanu (Walk Racing), grație unei strategii ce le-a permis să devanseze echipajul Textar eSports format din Sebastian Apostol și Dragoș Simion.

Noul format de calificări a determinat cele 38 de perechi înscrise în această primă etapă să-și etaleze ritmul încă din timpul săptămânii anterioare cursei, iar Sebastian Apostol și Dragoș Simion au reușit amândoi să semneze medii de sub 1:41 pe turul de circuit de la Imola. Asta le-a conferit primul pole position din sezonul al doilea la bordul modelului BMW M6 GT3. Alături de aceștia, în prima linie, se afla echipajul Walk Racing, în timp ce Aqirys Racing (Victor Nicolae/Alex Cascatău) și Motul eSports (Andrei Bechir/Cristian Berindea) se lansau din linia a doua.

Dacă Apostol a reușit să blocheze interiorul imediat după start și să rămână la conducere, Cascatău a fost devansat la prima trecere prin Tamburello de către Bechir. Imediat după aceea, a avut surpriza de a nu vedea niciun adversar în oglinzile retrovizoare, deoarece plutonul fusese întârziat de un efect domino produs de contactul dintre cei ce se lansaseră din linia a treia – Lucas Motadel (JHS Racing) și Sergiu Nicolae (Willi Motorsport).

Mai mulți piloți cu pretenții la Top 10 au spus astfel adio șanselor de a puncta după câteva secunde, de această situație profitând experimentații Mihai Rusu (Bucharest Gaming Week) și Radu Dumitrescu (Smart Driving) pentru a recupera poziții importante. De altfel, Rusu a fost primul care și-a securizat poziția în cursă: primii patru s-au desprins în avanposturi, în timp ce din spate unica amenințare a fost Bogdan Moldovan (Storm Racing), însă acesta a provocat două contacte și a primit 20 de secunde de penalizare.

În frunte, Apostol a părut confortabil până când a intervenit traficul care adesea schimbă destinele curselor de anduranță. Un contact cu un pilot întârziat în virajul Piratella a provocat daune BMW-ului M6 GT3 și l-a readus pe Șuțeanu foarte aproape. Apoi, de lupta celor doi a profitat Bechir, care a topit deficitul de circa trei secunde înainte de opririle obligatorii la boxe pentru schimbul de piloți. Cele mai intense tururi s-au consumat la jumătatea întrecerii, când primii trei au rulat în aceeași secundă.

Walk Racing au mutat primii, reușind un undercut eficient în raport cu Textar eSports. Însă Victor Taraș a ieșit pe anvelope reci în trafic și nu a putut răspunde în primele tururi la ceea ce reușea Bechir pe finalul secvenței sale, ceea ce a făcut ca Motul eSports să poată urca două poziții în momentul trecerii pe la standuri. Cristian Berindea începea misiunea de apărare în fața lui Taraș, dar nu avea aceleași argumente precum Apostol ceva mai devreme pe liniile drepte. Defensiva acestuia a dat roade timp de două tururi, până la a treia trecere a lui Berindea prin Tamburello, când a scăpat mașina de sub control.

Taraș a moștenit prima poziție și n-a mai avut emoții până la final, de vreme ce Simion nu a avut resurse să forțeze din pricina unui calcul la limită al combustibilului adăugat la standuri. Berindea a pierdut apoi și locul al treilea din pricina unei penalizări pentru depășirea repetată a limitelor pistei, ceea ce l-a făcut pe Victor Nicolae să urce pe podium și să declare: ”mi-au lipsit mult cursele din RLR în aceste ultime luni, mă bucur că am revenit cu un asemenea spectacol.” Cuvintele sale au fost oglindite și de alți protagoniști, care au etalat un nivel ridicat de profesionalism. Imediat după încheierea cursei, unii deja au început antrenamentele pentru runda ce va avea loc pe Hungaroring.

Revelația acestei etape a fost echipajul Bonk Racing format din Mihai Belașcu și Andrei Miclea. Aruncați pe ultima poziție în urma carambolului de la start, aceștia au recuperat cu răbdare și au progresat mai bine de 30 de poziții pentru a încheia pe 6. Mai mult, prin acest rezultat au semnat victoria în clasamentul debutanților. În rândul licențiaților, Alex Cascatău s-a impus, iar echipajul Textar eSports a obținut maximum de puncte în ierarhia BMW Trophy.

BMW Virtual vs Reality Tour ajunge în România

BMW se alătură misiunii de popularizare a sim racing-ului printr-o caravană europeană ce oferă ocazia participanților din nouă state europene să aibă contact cu întrecerile virtuale. Conceptul a demarat în Austria, iar România este pe lista destinațiilor unde se organizează preselecții pentru semifinalele și finalele BMW SIM Racing din 23 și 24 octombrie. De-a lungul a trei zile, caravana BMW va poposi la București (10-12 septembrie), unde oricine se poate înscrie pentru experiența virtuală.

Pe 11 septembrie, la ora 17:00, acesta va fi și prilejul festivității de premiere pentru primul sezon al RLR BMW GT Challenge (ianuarie-mai 2021). Așadar, în calitate de ghizi pentru cei ce fac primii pași în sim racing vor fi chiar protagoniștii din Racing League Romania, iar cei mai rapizi doi sim raceri pe simulatoarele BMW vor primi biletele pentru faza următoare a întrecerii de la Salzburg. Detalii și înscriere: https://www.bmw.ro/ro/topics/evenimente/sim-racing-2021.html

Despre BMW M6 GT3

Al treilea model BMW omologat FIA GT3 (după Alpina M6 și Z4) și al doilea construit de uzină a debutat pe circuite în 2016 și este folosit în continuare în cele mai importante serii de profil: GT World Challenge, DTM, NLS, Intercontinental GT Challenge, IMSA Weathertech Sportscar Championship. M6 GT3 are în palmares victorii de prestigiu la Spa-Francorchamps 24h (cu ROWE Racing în 2016 și cu Walkenhorst Motorsport în 2018), Nurburgring Nordschleife 24h (ROWE Racing, 2020) și Daytona 24h (Turner Motorsport, 2021).

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile sunt difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4. Sezonul al doilea propune trecerea la categoria GT3.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

Calendar

Campionatul are programate 9 etape la interval de două săptămâni, între 30 august și 19 decembrie 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT World Challenge Europe și British GT. Primele opt etape vor avea durate alternative de o oră și jumătate sau două ore, iar finala de pe circuitul italian de la Misano se va ține pe parcursul a patru ore.

  1. Imola (2h) – 30 august
  2. Hungaroring (1,5h) – 13 septembrie
  3. Snetterton (2h) – 27 septembrie
  4. Oulton Park (1,5h) – 11 octombrie
  5. Donington Park (2h) – 25 octombrie
  6. Brands Hatch (1,5h) – 8 noiembrie
  7. Silverstone (2h) – 21 noiembrie
  8. Zolder (1,5h) – 5 decembrie
  9. Misano (4h) – 19 decembrie
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.