Romanian Endurance Series: Sezonul începe cu câștigători în premieră la fiecare divizie

Al șaselea an de competiții de anduranță pe plan intern a debutat spectaculos pe Motorpark România, cu echilibru între prototipuri și GT-uri care și-au împărțit victoriile de manșă, dar și cu primele întreceri ale noii divizii RES Touring.

Romanian Endurance Series a demarat în 2021 cu record de participare: 16 concurenți în cursele de o oră ale diviziilor GT și CN, iar alți 13 în plutonul rezervat turismelor. Primul start al noului an a propus o luptă intensă la vârf între cele două modele Norma M20 FC înscrise de Blitzwolf Marola și Engage Racing, aceștia din urmă reușind să obțină victoria printr-o depășire efectuată de Horia Platona în fața lui Horia Moldovan în ultimul tur al întrecerii. În grupul GT-urilor, o problemă pe frânare în virajul al patrulea pentru Willi Motorsport a constrâns echipajul format din Sergiu Nicolae și Fabrizio Broggi să pornească într-o cursă de recuperare în care au devansat celelalte modele Porsche GT3 Cup înscrise de Blitzwolf Racing și 360.ro, însă nu și perechea Alex Mirea-Gabi Stoian (Radical RXC GT3) care s-a impus în cadrul diviziei.

A urmat apoi prima cursă de 60 de minute a turismelor, unde polemanul Alex Cascatău și Alexandru Șiclovan (West Competition Racing / BMW E36 325i) au triumfat la general și la categoria A2 în fața lui Eduard Anton (VW Lupo Cup/A1) și Viorel Ivan (Dacia Logan Cup). Acesta a învins în grupul revitalizat al Daciilor Logan de cupă, ce a numărat șapte concurenți, printre care s-au aflat și laureații bursei Best Next Pilot – Mihai Șurubariu și Andrei Nicolae.

După prânz au revenit pe circuit GT-urile și prototipurile pentru cea de-a treia cursă a zilei, în care balanța s-a înclinat în sens invers față de primul start: Sergiu Nicolae și-a asumat șefia cursei pe primii metri, apoi a purtat o bătălie de mare ținută cu Alex Mirea. Modelul înscris de Radical România a trecut primul linia de sosire pentru maximum de puncte în ierarhia GT Open, ștachetă egalată în clasamentul CN Open de Emil Nestor și Horia Platona (Engage Racing), cu al doilea succes în fața Normei similare a echipajului Blitzwolf Marola. Rivalii au luptat până la final, fapt ilustrat de cel mai rapid tur al cursei semnat de Roberto Niculae – un reper impresionant (1:36.890), mai rapid cjoar decât turul de pole al lui Platona.

50 de puncte din 50 posibile au marcat și componenții West Competition Racing în manșa a doua a RES Touring, grație startului reușit de Șiclovan de pe poziția a cincea a grilei, coroborat cu depășirea pentru victorie efectuată de coechipierul Cascatău în fața lui Eduard Anton la jumătatea cursei. De această dată, podiumul a fost completat de către debutantul Alin Fulga (Honda Civic/A1), iar Viorel Ivan și-a mai trecut în cont un succes ferm în cupa Logan.

Toate cele trei echipaje care au trecut ca învingătoare linia de sosire în cursele din etapa de deschidere a RES au trăit emoțiile primelor victorii în acest campionat. În pofida nenumăratelor succese repurtate de Emil Nestor, Alex Mirea și Alex Cascatău pe alte fronturi, această rundă inaugurală le-a dat încrederea că pot evolua la vârf cu noile mașini pe care le pilotează în 2021. Un alt punct de legătură între echipajele victorioase îl reprezintă convingerea că antrenamentul în plan virtual este deosebit de util, fapt subliniat de Gabi Stoian încă dinaintea primului contact cu circuitul din județul Ialomița.

Următoarea etapă va reuni toate cele trei divizii (GT, CN și Touring) în cadrul cursei de 500 de kilometri de pe Motorpark România, cea mai lungă întrecere din an și, implicit, cea care aduce cele mai multe puncte în clasamentele seriei naționale de anduranță.

Clasamente

Open GT

  1. Radical Romania GT – Alex Mirea și Gabriel Stoian – Radical RXC GT3 – 50p
  2. Willi Motorsport – Sergiu Nicolae și Fabrizio Broggi – Porsche GT3 Cup – 36p
  3. Blitzwolf Racing – Mihai Zamfir – Porsche GT3 Cup – 30p

Open CN

  1. Engage Racing – Emil Nestor și Horia Platona – Norma M20 FC – 50p
  2. Blitzwolf Marola – Horia Moldovan și Roberto Niculae – Norma M20 FC – 36p
  3. Radical Romania CN – Ovidiu Zaberca și Bogdan Dobranici – Radical SR3 RSX – 30p

RES Touring Open

  1. West Competition Racing – Alex Cascatău și Alexandru Șiclovan – BMW E36 325i – 50p
  2. Eduard Anton – Volkswagen Lupo Cup – 36p
  3. Ivan Motorsport – Viorel Ivan – Dacia Logan Cup – 27p

Echipe

  1. Blitzwolf Racing 55p
  2. Willi Motorsport 47p
  3. Racing League Romania 38p
Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.