Romanian Endurance Series: Sezonul începe cu câștigători în premieră la fiecare divizie

Al șaselea an de competiții de anduranță pe plan intern a debutat spectaculos pe Motorpark România, cu echilibru între prototipuri și GT-uri care și-au împărțit victoriile de manșă, dar și cu primele întreceri ale noii divizii RES Touring.

Romanian Endurance Series a demarat în 2021 cu record de participare: 16 concurenți în cursele de o oră ale diviziilor GT și CN, iar alți 13 în plutonul rezervat turismelor. Primul start al noului an a propus o luptă intensă la vârf între cele două modele Norma M20 FC înscrise de Blitzwolf Marola și Engage Racing, aceștia din urmă reușind să obțină victoria printr-o depășire efectuată de Horia Platona în fața lui Horia Moldovan în ultimul tur al întrecerii. În grupul GT-urilor, o problemă pe frânare în virajul al patrulea pentru Willi Motorsport a constrâns echipajul format din Sergiu Nicolae și Fabrizio Broggi să pornească într-o cursă de recuperare în care au devansat celelalte modele Porsche GT3 Cup înscrise de Blitzwolf Racing și 360.ro, însă nu și perechea Alex Mirea-Gabi Stoian (Radical RXC GT3) care s-a impus în cadrul diviziei.

A urmat apoi prima cursă de 60 de minute a turismelor, unde polemanul Alex Cascatău și Alexandru Șiclovan (West Competition Racing / BMW E36 325i) au triumfat la general și la categoria A2 în fața lui Eduard Anton (VW Lupo Cup/A1) și Viorel Ivan (Dacia Logan Cup). Acesta a învins în grupul revitalizat al Daciilor Logan de cupă, ce a numărat șapte concurenți, printre care s-au aflat și laureații bursei Best Next Pilot – Mihai Șurubariu și Andrei Nicolae.

După prânz au revenit pe circuit GT-urile și prototipurile pentru cea de-a treia cursă a zilei, în care balanța s-a înclinat în sens invers față de primul start: Sergiu Nicolae și-a asumat șefia cursei pe primii metri, apoi a purtat o bătălie de mare ținută cu Alex Mirea. Modelul înscris de Radical România a trecut primul linia de sosire pentru maximum de puncte în ierarhia GT Open, ștachetă egalată în clasamentul CN Open de Emil Nestor și Horia Platona (Engage Racing), cu al doilea succes în fața Normei similare a echipajului Blitzwolf Marola. Rivalii au luptat până la final, fapt ilustrat de cel mai rapid tur al cursei semnat de Roberto Niculae – un reper impresionant (1:36.890), mai rapid cjoar decât turul de pole al lui Platona.

50 de puncte din 50 posibile au marcat și componenții West Competition Racing în manșa a doua a RES Touring, grație startului reușit de Șiclovan de pe poziția a cincea a grilei, coroborat cu depășirea pentru victorie efectuată de coechipierul Cascatău în fața lui Eduard Anton la jumătatea cursei. De această dată, podiumul a fost completat de către debutantul Alin Fulga (Honda Civic/A1), iar Viorel Ivan și-a mai trecut în cont un succes ferm în cupa Logan.

Toate cele trei echipaje care au trecut ca învingătoare linia de sosire în cursele din etapa de deschidere a RES au trăit emoțiile primelor victorii în acest campionat. În pofida nenumăratelor succese repurtate de Emil Nestor, Alex Mirea și Alex Cascatău pe alte fronturi, această rundă inaugurală le-a dat încrederea că pot evolua la vârf cu noile mașini pe care le pilotează în 2021. Un alt punct de legătură între echipajele victorioase îl reprezintă convingerea că antrenamentul în plan virtual este deosebit de util, fapt subliniat de Gabi Stoian încă dinaintea primului contact cu circuitul din județul Ialomița.

Următoarea etapă va reuni toate cele trei divizii (GT, CN și Touring) în cadrul cursei de 500 de kilometri de pe Motorpark România, cea mai lungă întrecere din an și, implicit, cea care aduce cele mai multe puncte în clasamentele seriei naționale de anduranță.

Clasamente

Open GT

  1. Radical Romania GT – Alex Mirea și Gabriel Stoian – Radical RXC GT3 – 50p
  2. Willi Motorsport – Sergiu Nicolae și Fabrizio Broggi – Porsche GT3 Cup – 36p
  3. Blitzwolf Racing – Mihai Zamfir – Porsche GT3 Cup – 30p

Open CN

  1. Engage Racing – Emil Nestor și Horia Platona – Norma M20 FC – 50p
  2. Blitzwolf Marola – Horia Moldovan și Roberto Niculae – Norma M20 FC – 36p
  3. Radical Romania CN – Ovidiu Zaberca și Bogdan Dobranici – Radical SR3 RSX – 30p

RES Touring Open

  1. West Competition Racing – Alex Cascatău și Alexandru Șiclovan – BMW E36 325i – 50p
  2. Eduard Anton – Volkswagen Lupo Cup – 36p
  3. Ivan Motorsport – Viorel Ivan – Dacia Logan Cup – 27p

Echipe

  1. Blitzwolf Racing 55p
  2. Willi Motorsport 47p
  3. Racing League Romania 38p
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.