Romanian Endurance Series: Cea mai lungă cursă a anului, cea mai mare miză

REs 500 2021
Pentru al doilea an la rând, cursa-vedetă a anduranței autohtone are o lungime de 500 de kilometri. De această dată conferă și puncte în clasamente, așa că efectivele au crescut cu 50%.

Mulți dacă-i comparăm cu ediția de anul trecut a RES 500 (12), dar puțini față de cei ce se reuniseră în aprilie la prima etapă din actualul sezon (29) – acesta ar fi rezumatul unei parcurgeri expeditive a listei de înscrieri. Trecerea de la două curse de o oră la o etapă de circa patru ore reprezintă o provocare logistică și financiară ce poate înclina balanța în mod diferit, ceea ce face ca fiecare dintre cele trei divizii să înregistreze scăderi de efective. Reacția organizatorului a fost de a împărți parcursul de 122 de tururi a câte 4,129km în două secvențe cu o pauză de o oră, pentru a permite și celor fără coechipieri să ia startul într-o cursă ce s-ar fi putut dovedi epuizantă solo.

Open GT

  1. Radical Romania GT – Alex Mirea și Gabriel Stoian – Radical RXC GT3 – 50p
  2. Willi Motorsport – Sergiu Nicolae și Fabrizio Broggi – Porsche GT3 Cup – 36p
  3. Blitzwolf Racing – Mihai Zamfir – Porsche GT3 Cup – 30p

Primele trei echipaje din clasamentul general își dau din nou întâlnire pe Motorpark România în acest weekend și vizează podiumul final. În cadrul acestei divizii s-au mai înscris ToMa Racing (Porsche Cayman S/A4) și Dao Racing (Mercedes-AMG GT4), însă lipsesc modelele Porsche înscrise de 360.ro și Team 28, precum și Cupra TCR a BADI Racing.

Open CN

  1. Engage Racing – Emil Nestor și Horia Platona – Norma M20 FC – 50p
  2. Blitzwolf Marola – Horia Moldovan și Roberto Niculae – Norma M20 FC – 36p
  3. Radical Romania CN – Ovidiu Zaberca și Bogdan Dobranici – Radical SR3 RSX – 30p

Misiunea perechii Engage Racing este mai simplă de această dată, de vreme ce Norma din colectivul Blitzwolf absentează, iar Zaberca și Dobranici trec pe Radical SR1. Andrei Enescu va avea o misiune poate chiar mai complicată decât Mihai Zamfir în tentativa sa de a rula singur de-a lungul întregii curse cu un Radical SR3 RSX. Asta ar putea juca în avantajul lui Dragoș Tănase, care face pasul invers: după ce a concurat doar el la RES1, de această dată a chemat întăriri: laureatul Best Next Pilot 2020 Mihnea Dănăcică și un pilot care a câștigat etape de anduranță pe un prototip deja – Dani Oțil. Între CN-uri mai este un dark horse a cărui performanță n-a putut fi evaluată din cauza abandonului timpuriu de la prima etapă: Cristi Ionescu revine cu al său Wolf GB08 Tornado, iar Sergiu Nicolae îi va da o mână de ajutor pentru a duce la bun sfârșit această probă de rezistență fizică și mentală.

RES Touring

  1. West Competition Racing – Alex Cascatău și Alexandru Șiclovan – BMW E36 325i – 50p
  2. Eduard Anton – Volkswagen Lupo Cup – 36p
  3. Ivan Motorsport – Viorel Ivan – Dacia Logan Cup – 27p

Divizia turismelor îi readuce în arenă pe cei trei fruntași ai clasamentului, care au aplicat același raționament și vin cu câte un pilot suplimentar la RES500. Pe BMW-ul West Competition Racing revine titularul din 2019, Dinu Dumitrașcu, iar Alex Cascatău are șansa de a mai prinde o etapă de anduranță autohtonă înainte de a-și începe programul în Supercar Challenge cu o etapă la Hockenheim peste două săptămâni (până la care mai are și un test la Spa-Francorchamps). Eduard Anton o va avea alături pe sora sa, Bianca, ceea ce duce totalul piloților FIA Silver de la această divizie la impresionanta cotă 3, numărându-l aici și pe Cascatău. Viorel Ivan face pereche cu un fost adversar de la prima etapă, Dan Ștefan.

La categoria A2 mai este înscris un Renault Megane al Lerato Racing, iar în bătălia Cupei Logan revin Infosys Motorsport (cu Constantin Gherghescu asigurând că în fiecare divizie este câte un cavaler singuratic), Joule Racing și Best Next Pilot. Debutează în 2021 echipajul Sera Racing format din Alin Moldovan și pilotul de raliuri Rareș Tomiță (au mai rulat în RES anul trecut), iar Octavian Drăgan, organizatorul ROTAC, se întoarce și el după o pauză mai lungă pe grilă, alături de Cosmin Tudor, tot pe un Logan.

Cursa va putea fi urmărită în direct pe Look Sport 3 cu o primă parte de 250km între 10:30 și 13:00, după care acțiunea se reia între 13:45 și 16:00. Din păcate, după ce la prima etapă au fost transmise în direct și calificările, de această dată sesiunea nu va fi difuzată.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.