Romanian Endurance Series: Cea mai lungă cursă a anului, cea mai mare miză

REs 500 2021
Pentru al doilea an la rând, cursa-vedetă a anduranței autohtone are o lungime de 500 de kilometri. De această dată conferă și puncte în clasamente, așa că efectivele au crescut cu 50%.

Mulți dacă-i comparăm cu ediția de anul trecut a RES 500 (12), dar puțini față de cei ce se reuniseră în aprilie la prima etapă din actualul sezon (29) – acesta ar fi rezumatul unei parcurgeri expeditive a listei de înscrieri. Trecerea de la două curse de o oră la o etapă de circa patru ore reprezintă o provocare logistică și financiară ce poate înclina balanța în mod diferit, ceea ce face ca fiecare dintre cele trei divizii să înregistreze scăderi de efective. Reacția organizatorului a fost de a împărți parcursul de 122 de tururi a câte 4,129km în două secvențe cu o pauză de o oră, pentru a permite și celor fără coechipieri să ia startul într-o cursă ce s-ar fi putut dovedi epuizantă solo.

Open GT

  1. Radical Romania GT – Alex Mirea și Gabriel Stoian – Radical RXC GT3 – 50p
  2. Willi Motorsport – Sergiu Nicolae și Fabrizio Broggi – Porsche GT3 Cup – 36p
  3. Blitzwolf Racing – Mihai Zamfir – Porsche GT3 Cup – 30p

Primele trei echipaje din clasamentul general își dau din nou întâlnire pe Motorpark România în acest weekend și vizează podiumul final. În cadrul acestei divizii s-au mai înscris ToMa Racing (Porsche Cayman S/A4) și Dao Racing (Mercedes-AMG GT4), însă lipsesc modelele Porsche înscrise de 360.ro și Team 28, precum și Cupra TCR a BADI Racing.

Open CN

  1. Engage Racing – Emil Nestor și Horia Platona – Norma M20 FC – 50p
  2. Blitzwolf Marola – Horia Moldovan și Roberto Niculae – Norma M20 FC – 36p
  3. Radical Romania CN – Ovidiu Zaberca și Bogdan Dobranici – Radical SR3 RSX – 30p

Misiunea perechii Engage Racing este mai simplă de această dată, de vreme ce Norma din colectivul Blitzwolf absentează, iar Zaberca și Dobranici trec pe Radical SR1. Andrei Enescu va avea o misiune poate chiar mai complicată decât Mihai Zamfir în tentativa sa de a rula singur de-a lungul întregii curse cu un Radical SR3 RSX. Asta ar putea juca în avantajul lui Dragoș Tănase, care face pasul invers: după ce a concurat doar el la RES1, de această dată a chemat întăriri: laureatul Best Next Pilot 2020 Mihnea Dănăcică și un pilot care a câștigat etape de anduranță pe un prototip deja – Dani Oțil. Între CN-uri mai este un dark horse a cărui performanță n-a putut fi evaluată din cauza abandonului timpuriu de la prima etapă: Cristi Ionescu revine cu al său Wolf GB08 Tornado, iar Sergiu Nicolae îi va da o mână de ajutor pentru a duce la bun sfârșit această probă de rezistență fizică și mentală.

RES Touring

  1. West Competition Racing – Alex Cascatău și Alexandru Șiclovan – BMW E36 325i – 50p
  2. Eduard Anton – Volkswagen Lupo Cup – 36p
  3. Ivan Motorsport – Viorel Ivan – Dacia Logan Cup – 27p

Divizia turismelor îi readuce în arenă pe cei trei fruntași ai clasamentului, care au aplicat același raționament și vin cu câte un pilot suplimentar la RES500. Pe BMW-ul West Competition Racing revine titularul din 2019, Dinu Dumitrașcu, iar Alex Cascatău are șansa de a mai prinde o etapă de anduranță autohtonă înainte de a-și începe programul în Supercar Challenge cu o etapă la Hockenheim peste două săptămâni (până la care mai are și un test la Spa-Francorchamps). Eduard Anton o va avea alături pe sora sa, Bianca, ceea ce duce totalul piloților FIA Silver de la această divizie la impresionanta cotă 3, numărându-l aici și pe Cascatău. Viorel Ivan face pereche cu un fost adversar de la prima etapă, Dan Ștefan.

La categoria A2 mai este înscris un Renault Megane al Lerato Racing, iar în bătălia Cupei Logan revin Infosys Motorsport (cu Constantin Gherghescu asigurând că în fiecare divizie este câte un cavaler singuratic), Joule Racing și Best Next Pilot. Debutează în 2021 echipajul Sera Racing format din Alin Moldovan și pilotul de raliuri Rareș Tomiță (au mai rulat în RES anul trecut), iar Octavian Drăgan, organizatorul ROTAC, se întoarce și el după o pauză mai lungă pe grilă, alături de Cosmin Tudor, tot pe un Logan.

Cursa va putea fi urmărită în direct pe Look Sport 3 cu o primă parte de 250km între 10:30 și 13:00, după care acțiunea se reia între 13:45 și 16:00. Din păcate, după ce la prima etapă au fost transmise în direct și calificările, de această dată sesiunea nu va fi difuzată.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.