West Competition Racing și BMW revin în cercul învingătorilor la etapa Romanian Endurance Series de pe Transilvania Motor Ring

După un început de sezon marcat de condițiile potrivnice, echipajul West Competition Racing (BMW E36 325i) format din Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan a obținut victoria în ambele curse din etapa a treia a campionatului național de anduranță la categoria A2, pe care au dominat-o în stagiunea precedentă.

Cea de-a treia reuniune a sezonului din Romanian Endurance Series a egalat recordul de participanți pe grila curselor rezervate turismelor, nu mai puțin de 29 de mașini lansându-se în cele două întreceri de la Târgu Mureș pe o vreme ce a încurajat duelurile intense. În acest cadru, campionii de anul trecut ai categoriei A2 și ai diviziei turismelor, West Competition Racing, veneau cu speranța unui prim weekend de succes în 2022.

Ziua de sâmbătă a început cu ochii pe prognoza pentru cursele de a doua zi. Anvelopele semislick au fost păstrate în garaj, fiind mai degrabă necesare în stare cât mai bună dacă urmau condiții schimbătoare. Pe slick-uri uzate, antrenamentele au confirmat previziunile echipei: prima poziție la clasă și locul al patrulea la general erau mulțumitoare și deveneau ținta pentru tot ce avea să urmeze. Apariția modelelor de categorie superioară (A3) în acest an confirmă creșterea campionatului, dar mută atenția West Competition Racing doar pe lupta de la clasa A2, acolo unde adversarii sunt mai numeroși și mai valoroși decât în campania precedentă. Dacă în prima sesiune de calificări Dinu Dumitrașcu a plasat mașina pe poziția a opta folosind aceleași anvelope uzate, imediat după aceea Alexandru Șiclovan a găsit resurse pentru o clasare pe 3 la general și în pole la clasă.

Avantajul unui set nou de anvelope avea să fie cuantificat la mai bine de două secunde, ambii piloți reușind de-a lungul zilei de duminică să-și corecteze reperele personale din 2021 pe acest circuit, oprind cronometrul la 1:50.0 în mijlocul bătăliilor purtate. Faptul că nu a existat niciun moment de respiro în cele două manșe de o oră a reprezentat un factor decisiv pentru găsirea acestor zecimi de secundă într-o mașină ce nu a suferit nicio modificare de ordin tehnic pe parcursul iernii. În prima cursă, Dumitrașcu a efectuat rapid două depășiri în detrimentul unor rivali de la categoria A2, după care a urmat o neutralizare în timpul căreia s-a efectuat și schimbarea obligatorie de pilot. Șiclovan a continuat ofensiva și a trecut linia de sosire pe prima poziție la clasă și pe 4 la general.

Câteva ore mai târziu, cursa a doua a început ca o frumoasă ”afacere BMW”. Din pole position se lansa Augustin Drăghiceanu cu al său M3 E36, iar în oglinzi îi avea pe combatanții cu modele 325i – Șiclovan și Dan Florea. Aceștia au purtat ”cea mai frumoasă bătălie din carieră” conform declarațiilor venite din ambele părți, cu depășiri succesive de-a lungul a 25 de minute euforice. Șiclovan a ales să rămână pe circuit până spre finalul perioadei rezervate schimbului obligatoriu și a intrat la standuri pentru a-i preda coechipierului mașina într-un moment liniștit, evitând aglomerația. O neutralizare a compactat apoi plutonul și i-a asigurat un final tensionat lui Dumitrașcu, aflat într-o dispută în patru pe care a catalogat-o drept memorabilă. În final, pilotul clujean a reușit să atace decisiv poziția de lider la clasă, ratând podiumul la general pentru cea mai mică diferență înregistrată în istoria RES: 9 miimi de secundă în raport cu Ovidiu Zaberca (Honda Civic)!

La finele etapei, Alexandru Șiclovan a declarat: ”Aceste curse arată excelent, am așteptat de atâția ani să se populeze grila, iar acum depinde doar de noi să creștem într-o ambianță sănătoasă, transmițând valorile potrivite juniorilor cu care împărțim pista. Ne-am simțit excelent și de această dată la Târgu Mureș și vrem să mulțumim tuturor celor care ne fac șederea atât de plăcută. Urmează RES500, una dintre puținele noastre restanțe de anul trecut – o cursă ce ne-a scăpat atunci printre degete. Vă așteptăm la circuit!”

În cealaltă jumătate a garajului echipei, această rundă nu a fost fastă pentru Radu Iordache. Angrenat în bătălia pentru titlul categoriei Logan Cup, acesta a fost victima unui abandon tehnic în prima manșă, apoi a fost răsucit în cursa a doua și astfel a cedat șefia în clasamentul general. Întârzierea sa este de doar 6 puncte în raport cu noul lider, campionul en-titre al Logan Cup, Iulian Bontea. În schimb, punctele adunate de ambele mașini la Târgu Mureș consolidează poziția de lideri în clasamentul echipelor pentru Racing League Romania, în pofida absenței echipajului GG Racing Team de la categoria A1.

Seria succeselor continuă în sim racing

Pe plan virtual, West Competition Racing a celebrat o serie de succese recente. Victor Nicolae a încheiat cel de-al doilea sezon al prestigioasei competiții Alpine eSports Series pe poziția a zecea la general, iar cele două triplete ale clubului s-au clasat pe 7 (Nicolae/Simion/Miclea), respectiv 10 (Apostol/Pașa/Tufeanu) în cursa de 6 ore de la Silverstone din cadrul Coach Dave 1000. Totodată, clubul a fost implicat în demersul organizatoric de scanare laser a complexului Transilvania Motor Ring în parteneriat cu experții de la DroneZone, acesta fiind un prim pas pentru ca traseul să fie creat în plan virtual în cel mai mic detaliu.

Clasamente

RES Touring Open

  1. ASOT Racing Team (Pascu/Trifonescu) 63p
  2. DIRR Racing (Ivan/Ștefan) 62p

11. West Competition Racing (Dumitrașcu/Șiclovan– BMW E36) 24p

Categoria A2

  1. ASOT Racing Team (Pascu/Trifonescu) 62p
  2. AB Motorsport 2 (Tabarcea/Martincsek) 51p

6. West Competition Racing (Dumitrașcu/Șiclovan– BMW E36) 36p

Echipe

  1. Racing League Romania (Dumitrașcu/Șiclovan/Iordache/Pelmuș/Dună) 143p
  2. AB Motorsport 112p
  3. Willi Motorsport 91p

Calendar

Romanian Endurance Series programează în acest sezon cinci etape pe Motorpark România și pe Transilvania Motor Ring. Cursele pot fi urmărite în direct pe canalele Prima Sport.

Foto: Mihnea Tatu

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.